Erlendb
Hi-Fi freak
Har lest at det ikke kun er utskiftbare kabler osv som er dealen.Hvorfor forandre en fantastisk hodetelefon formye? Aberet er at Sennheiser garantert har noe på gang. Og det blir ingen lettvekter..det kan jeg love.
Jeg er Beyerdynamic fanboy kan man trygt si. Kjøpte mine første i Torggata/Oslo på 80 tallet, og brukte de i 10 år, var fattig. Senere tok galskapen av og jeg var mindre fattig, og testet det meste, verstingen jeg beholdt i to år var Stax Lambda Pro Signature. Midt på 90 tallet, etter en lang pause mht hifi, ble det Beyerdynamic DT-770 Pro, 80 ohm. De varte lenge, men der fikk også jeg skurring lenge etter garantien var gått ut, men de funker greitt på lavere nivåer. Det eneste jeg kunne kritisere på de, var at f.eks Kraftwerk og Echaskech ikke gikk like langt ned i bassen som med Lyngdorf TDAI-2200 med romkorreksjon og ut gjennom B&W 804S.Var ikke mye om T90 i denne tråden selv om den kanskje er Beyerdynamic sin beste hodetelefon i Tesla serien i forhold til ytelse/pris. Ser mange skriver at den ikke er langt unna T1 (og at T1 kan bli i lyseste laget). Ken Rockwell skriver bl.a. "These T90 have slightly stronger treble and slightly stronger and cleaner bass than the more neutral T1. Otherwise they are very similar, with the T1 seeming like mostly an exercise in fancy packaging by comparison.I prefer the sound of the T90 over the T1. The T90 is more entertaining, while the T1 is more accurate. They are very close to each other."
Beyer T90 Review
Beyerdynamic T90 Review
Har bare fått ca. 15 timers innspilling på mine enda men syntes de låt flott rett ut av boksen. Oppløst/detaljert uten å bli skarp/hard i toppen, stram og fin bass. Design/byggekvalitet er bra men kanskje litt for mye industridesign etter min smak. Synes f.eks. Denon AH-D5000 og Philips Fidelio X2 er flottere å se på. Komforten er veldig bra, merker knapt at jeg har de på hodet. Lite minus at kablen ikke er avtagbar. Også usikker på hvor lett det er å bytte puter.
Generasjon 2 av T1 har avtagbar kabel, og de har også gjort noen forandringer på lydgjenngivelsen, har ikke hørt på denne men har eid T1 av første generasjon og var veldig fornøyd med denne, og hvis den nye er ennå litt bedre enn den første så kan denne virkelig være et meget godt kjøp..!Jeg vet ikke engang om jeg kjøpte V1 eller V2, men skal forsøke å komme tilbake til det. Jeg har ikke merket noen problemer. De siste 14 dager faktisk, har jeg brukt de mye fra sofaen, vridd og vrengt på hodet, ingen kontaktproblemer her nei. Mine siste opplevelser er at de er så klare at jeg må ha lavere volum i forhold til DT-770, og det tar litt tid for både hjerne og ører å venne seg til. Jeg må med andre ord legge bort gamle (u)vaner og flytte tilbake til start, hvilket jeg gjør med fornøyelse.
Hvis det er i jacken, kan du kanskje bare skru opp dekslet (vri det rundt så kommer det av) og se?Beyerdynamic T1 Tesla (gen. 1)
Noen som kjenner til kontaktproblemer hos disse telefonene? (sannsynligvis i ledningenes inngang til telefonen.)
Jeg var innom Duet og lyttet til dem. Det er fristende. Et lydbilde som passer meg bedre enn slik jeg husket gen 1. Virker som det er bedre bærekomfort enn LCD HT.Noen her inne som har handlet seg Gen 2 av T1?
Hadde selv den første T1 og var meget fornøyd med den, og etter det jeg har lest og hørt skal denne være hakket bedre så trur din smak ikke trenger å være helt av..!Jeg har hørt T1gII og synes de spiller veldig flott. Personlig likte jeg de bedre enn f.eks. Mrspeakers Ether Flow til en mye høyere pris, men ikke ta det til inntekt for noe annet enn min smak.
Takk for tips, stortsett bare positivt å lese i tråden der.Finnes en fin tråd her om T70 og T70p.
Jeg har T5p og HDVD 800 og må si at dette spiller helt suverent. Det er ikke helt HD800 S, men det er lite å utsette på komboen. Jeg har ikke hørt V2 og det eneste jeg savner på mine er litt mer trøkk i basssn. Du bør også sjekke Lynx Hilo. Dette er et kinderegg som Har gitt meg mye glede. Den utkonkurerer både HDVD 800 og EC PD1. Det å ha hodetelefonforsterker, AD og DA konvertering i samme boks er genialt.Hei,
Jeg har nylig anskaffet meg T5p V2 og OPPO HA-2 SE, som jeg bruker sammen med iPhone 6S.
Mitt primærbehov var et bærbart oppsett som jeg kunne bruke utenfor hjemmet, og jeg er veldig fornøyd så langt.
Men nå ønsker jeg også et oppsett som jeg kun skal bruke hjemme.
Jeg har så langt brukt oppsettet jeg allerede har med T5p V2, OPPO HA-2 SE og iPhone/iPad.
Men så var det det med strøm og lading.
Så derfor ønsker jeg nå å kjøpe T1 V2 og en hodetelefonforsterker som passer til.
Har sett på Beyerdynamic A2 og den virker som et bra valg til T1 V2, men den har ikke DAC.
Ikke noe problem da jeg allerede har en bra DAC i Primare SP33 som jeg bruker i oppsettet mitt hjemme.
Men da får jeg en forforsterker med volumkontrol, og en hodetelefonforsterker med volumkontroll.
Fordelen er at jeg kan høre på alle mine ulike kilder som jeg bruker i dag, da alle kildene mine overføres digitalt til Primare SP33.
Jeg kommer nok til å streame musikk aller mest, og da bruker jeg Auralic Aries som jeg streamer Tidal Hifi.
Jeg har også sett på OPPO HA-1 og Sennheiser HDVD 800, som begge har DAC, og kan da overføre direkte fra Aries til en av disse. Men mister da muligheten til å bruke andre kilder jeg har (TV og Blueray).
Så har dere noen tips til meg?
Beyerdynamic DT 1770 Pro er et set lukka hodetelefoner som får utrolig god omtale overalt. Er det noen her som har dem, eller har hørt dem ?
Jeg har 1770PRO og liker dem veldig godt. Er ikke enig i at bassen er litt "vel mye",egentlig, opplever dem som ganske så balanserte. Trenger en god forsterkermatch fordette er arvtakere fra dt770 pro som mange har og er en av få headset som regnes som "studio standard".
har ikke noe vondt å si om mine 770pro som jeg har eid siden 2001.
1770 er en oppgradert versjon med kraftigere magneter i drivere så de blir litt bedre på detaljer, men bassen kan oppleves som litt vel mye hvis man har åpne som referanser for den lyden man liker
Godt mulig de har noe mer, men synes 70p var ganske så korrekt i bassen.Har selv hatt dt 70P, og opplevde aldri dem som noe bassmonster. Og av hva jeg har lest om dt 1770 pro så skal de ha et helt annet bassfundament.
Ja ok, jeg tror du får litt mer av det med 1770 pro. De bør være lukket?Men kunne nok tenkt meg litt mer kropp på tonen og itt mer bass.
Destiny