ketilb
Hi-Fi entusiast
Har ikke hørt DT1770, men for meg var T5p (1. gen) som du beskriver sammenlignet med T70p.
Deler din erfaring. Når jeg får et nytt sett i huset tester jeg dette mot et velbrukt sett. Denne blir referansen. Lytter spesielt til subbass, highhatt, lydkula og plasseringen av kjente instrumenter. Når så det nye sette har fått sine timer, tester jeg igjen. Da hører jeg forskjellen. Og den er der, ingen innbildning.Når jeg fikk mine Beyerdynamic dt 1770 pro så var de helt ok, ikke for mye av noe eller for lite av noe . De er koblet på en Schiit asgaard 2 . Man kunne til og med høre litt av fargepaletten i lyden og de flere lag i musikken .
Men som jeg mener å ha opplevd mange ganger før med innspilling av høyttalere : så syns jeg lyden går til det værre ! Fargepalleten , de flere laga, spenningen, crispheten, det gylden deilige, homogeniteten alt det blir dårligere,de blir gråe og triste. og jeg ender opp frustrert og begynner å vurdere salg !
Men tåmodighet lønner seg ! Nå er alt tilbake og vel så det , dynamikk, crisphet, varme , glød, homogenitet, spenningen, fargepaletten , ja alt er på plass og jeg kan igjen nyte musikken i rikt monn.
Er det andre som har samme erfaring med innspilling av hodetelefoner, eller er det bare hodet mitt som tuller med meg ( tror ikke det )
Destiny