enkle delefilter er da letteste måten å fucke opp responsen i en høyttaler på, uansett hvor gode selve komponentene er. med mindre man er svært heldig..
Jeg har et kompliceret delefilter og hvor er det godt. Et delefilter skal indeholde mange komponenter.
Jeg har næsten lineær imperidans kurve og ingen grimme fasevinkler. En højttaler med disse egenskaber er forholdsvis nem at trække.
Jeg har da leget med tanken om at køre aktivt, da jeg har forstærkerne til det. Jeg ved ikke, hvad jeg vil gøre, men jeg kunne godt tænke mig at filtrere bassen væk under f.eks.80 hz, fordi jeg kun har to 8 tommere. Så bruge to 18 tommere til bunden.
Jeg forstår ikke, hvorfor man konstruere højttalere, hvor imperidans kurven ligner det norske bjerglandskab og så med grimme fasevinkler. Når det nu kan gøres med næsten flad imperidans kurve og fasevinkler.
En ICEpower 2000AS 2 lyder fantastisk godt og 2000 watt er godt. Noget af det vigtigste ved musikgengivelse er dynamik, som der er i levende musik. Her tror jeg, at de andre fejler, men ved ikke deres effekt.
Jeg kunne godt tænke mig, i mit Lytterum, at sammenligne med Purifer og Hypex. Om de er bedre? Jeg tror det ikke, men det må komme an på en prøve!
Jeg har mit Lytterummet akustisk trimmet, egen instalitionskabler til hvert apparat, så der er ingen begrænsninger med de 2 x 6 kvadrat, samt gode apparater, så det er en skam, at der er så langt til Norge. Jeg håber på en lytte sammenligning med de to mærker.