Bil, båt og motorsykkel BIL V8+ 400+ HK - GODE BILKJØP (skjermdump, ikke link) (ikke el-bil!!!)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    2.789
    Sted
    Nordland
    Eg ser ofte etter gode tilbud på biler med sporty motor og lav kjørelengde. Sportsbil, muskelbil eller ulv i fåreklær for de som ønsker/må kombinere kjøpet med familie og trenger flere en to seter.
    HER ER ELBIL UINTERESSANT!!! Her er det V8 og masse lyd som gjelder🤠😍. V10 og V12 er heller ikke å forakte..
    1676896431343.png
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.907
    Antall liker
    14.217
    Sted
    Sørlandet
    Det er en stund siden det har vært så til de grader kjøpers marked på bil som det er nå. Forhandlerne oversvømmes av biler etter at dem tok inn alt dem kommer over i Covid rus. Finansieringsselskapene klarer ikke å hente inn alle bilene som er der ute med finansiell mislighold.

    Det er en bra tid for dem som sitter på gjerdet med lommene fulle av grunker.

    Selv er jeg veldig glad for at jeg ikke higer etter en AMG eller BMW slede med dagens bensinpriser.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    2.789
    Sted
    Nordland
    Det er en stund siden det har vært så til de grader kjøpers marked på bil som det er nå. Forhandlerne oversvømmes av biler etter at dem tok inn alt dem kommer over i Covid rus. Finansieringsselskapene klarer ikke å hente inn alle bilene som er der ute med finansiell mislighold.

    Det er en bra tid for dem som sitter på gjerdet med lommene fulle av grunker.

    Selv er jeg veldig glad for at jeg ikke higer etter en AMG eller BMW slede med dagens bensinpriser.
    Ja, også har rikingene forlatt sine skuter her hjemme, da de flyttet til Sveits livredde for Skatteetaten😂 https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q7PE5Q/flytter-til-sveits-luksusbilene-staar-igjen
    Ps; Bensinprisen snakker vi ikke om her, prissnakket overlater vi til el-bilfolket som prøver å drepe en hver lunsjpause med å diskutere svingningene på elprisen siste døgnet. GØRR-kjedelig🤣🤣🤣

    Legger ved ett bilde av en stilig V10 Dodge RAM SRT-10 8,3L
    Den har dog ikke gått så langt, men med sine 12 tidligere eiere, er den ikke innafor «gode tilbud» i mine øyne😅


    DD538D19-1826-4495-9711-3922D55E6C8F.jpeg
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er fordi alle som kjøper en sånn innser at den er altfor tørst.
    Men en bil med v8 kan gå forholdsvis billig.
    Rundt 1.1 - 1.3ltr
    Det er ikke så ille
    Og man redder verden ved gjenbruk
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    En quattroporte er en deilig bil med Ferrari v8. Pass på å kjøpe facelift med zf automatkasse og ikke den pre facelift med automatisert manuell, det passer ikke bilen og blir ubehagelig i kø
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.838
    Antall liker
    1.851
    Sted
    Sunndalsøra
    Mange snakker om at det er høye bensinpriser, men når dere betaler arbeidspenger på 20k og delepriser 30k på mekeverksteder så må man begynne å tenke på hva som koster til slutt. El-Bil er ikke noe billig å ha på verksted heller. Det holder ikke lengre på nyere biler, med all elektronikken.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Selvfølgelig, en million bil når ny vil koste mer enn en normal bil å holde i god stand.
    Men hvis man kjøper inn deler riktig sted og har et uavhengig verksted å stole på, eller aller best gjør det selv så er det ikke så ille.
    I tillegg slipper man å bekymre seg så mye over verditap.
    Har stort sett bare hatt såkalte direktørbiler som bruksbiler og har aldri hatt noe store overraskelser.
    Cluet er å kjøpe den fineste du har råd til.
    Sweetspot syns jeg er biler som ble designet på slutten av 90tallet /tidlig 2000.
    All teknologi du trenger, men ikke så avansert at du ikke kan bytte moduler selv uten å programmere.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Den mangler minst 2 sylindre mtp trådtittel.
     

    bia

    9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.157
    Antall liker
    3.884
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si dette men for meg fremstår M5 som et av de beste alternativene for morro kjøretøy for voksne.
    Det er en bil som er man kan bruke relativt inkognito samtidig som den spenner godt ifra.
    mvh
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Kan denne tråden også inkludere gode kjøp i utlandet?
    Nå er vi så heldige at biler 20år og eldre er avgiftsfrie å ta inn til landet (moms må man selvsagt betale)
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    ELJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    2.638
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    56 Chevy med 427BB. 400+++ hester, ingen setebelter, sofa og stort ratt. En ekte dødsmaskin. Savner bilen hver gang jeg tenker på den og tiden med den.
    Off topic men det var da ihvertfall minimum 8 sylindre og over 400 hester :cool: IMG_1733.jpg
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Dette er en fantastisk bil, har en selv.
    Aluminumskarroseri som betyr lav vekt, god zf girkasse, solid motor med kjede.
    Ikke en bil man ser hver dag og den skyver godt fra seg i original stand.
    Ved å bytte til mindre hjul på kompressoren, nye katalysatorer og en chip har man nærmere 460-500hk.
    Billig forsikring grunnet lavt volum og stort sett flinke eiere gjør dette til et røverkjøp.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    98okt er et godt utgangspunkt og den koster ca 1kr mer pr ltr, så kjører du feks 10.000km I året koster det deg et par tusen ekstra.
    Ift blytilsetning er det stort sett eldre motorer med stål topp.
    De aller fleste motorer med alu topp har herdete ventilseter som gjør blytilsetning overflødig.
    Selv min gamle e type med motor designet under 2 verdenskrig trenger ikke blytilsetning
     

    bia

    9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.157
    Antall liker
    3.884
    Torget vurderinger
    9
    Eneste bensin som er skikkelig 98oktan er shell sin V-power på østlandet. Alle andre er overlatt til seg selv pga. lite salg og høye transportkostnader.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    En annen fordel med å kjøre 98okt v power er at den ikke inneholder etanol.
    Den har blitt fredet fra EU direktivet
    Etanol har en lei tendens til å tørke ut slanger, pumper og dyser. I tillegg inneholder den gode tilsetninger. Egentlig en no Brainer, det beste drivstoffet man kan fore en bensinbil med I Norge
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ikke det at jeg vil starte en diskusjon, men i denne saken er jeg ikke enig.
    Peter crespin som jeg vil kalle en ganske solid kilde sier følgende :
    The XK used chilled iron seats, which are harder than the material used in cast iron engines that have the seats cut into the head. To that extent, the use of unleaded is acceptable without modification and your 'must fit' advisor is wrong.

    However, chilled iron is far softer than truly hard modern valve seats like stellite and similar alloys, which generally last the life of modern engines with no maintenance or valve adjustment. This may be overkill for a hobby engine but if I were ever needing to fit new seats to an XK it's what I would ask for, especially on the exhaust side.

    P. S
    Hvor får du tak i 103okt i Norge, kjøper du fat da? Kjøpte race fuel tidligere men da var jo literprisen en helt annen så antar at ikke er dette du mener med 103okt.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.886
    Antall liker
    5.822
    Sted
    oslo
    En annen fordel med å kjøre 98okt v power er at den ikke inneholder etanol.
    Den har blitt fredet fra EU direktivet
    Etanol har en lei tendens til å tørke ut slanger, pumper og dyser. I tillegg inneholder den gode tilsetninger. Egentlig en no Brainer, det beste drivstoffet man kan fore en bensinbil med I Norge
    Esso sin 98 oktan inneholder heller ikke etanol, men på grunn av eu-direktiv må den allikevel merkes med E5 siden det er symbolet som betyr 0-5% etanol på byrakratispåk 🤡
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ok, jeg har kun sjekket med shell, men greit å vite. Da har jeg flere stasjoner å velge i :)
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    8.298
    Antall liker
    10.260
    Sted
    Ute i skauen i Våler i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    98okt er et godt utgangspunkt og den koster ca 1kr mer pr ltr, så kjører du feks 10.000km I året koster det deg et par tusen ekstra.
    Ift blytilsetning er det stort sett eldre motorer med stål topp.
    De aller fleste motorer med alu topp har herdete ventilseter som gjør blytilsetning overflødig.
    Selv min gamle e type med motor designet under 2 verdenskrig trenger ikke blytilsetning

    Vi har overhalt 5 stk Jaguar 60 tall's motorer 3,4 3,8 og 4.2 + vår egen og ingen av de har hatt herdede ventilseter, 5 av de har det nå fordi vi maskinerte inn nye seter og ventiler.

    Jaguar kom forøvrig med bly oppgradering i 1973 på sine I-6 og 1974-75 på V-12'ene.

    Forskjellen i pris mellom 95 og 08 oktane er pr i dag kr 1,55....... og alt fra 3 til 80 kr for 103-118 oktan.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    2.789
    Sted
    Nordland

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.838
    Antall liker
    1.851
    Sted
    Sunndalsøra
    Selvfølgelig, en million bil når ny vil koste mer enn en normal bil å holde i god stand.
    Men hvis man kjøper inn deler riktig sted og har et uavhengig verksted å stole på, eller aller best gjør det selv så er det ikke så ille.
    I tillegg slipper man å bekymre seg så mye over verditap.
    Har stort sett bare hatt såkalte direktørbiler som bruksbiler og har aldri hatt noe store overraskelser.
    Cluet er å kjøpe den fineste du har råd til.
    Sweetspot syns jeg er biler som ble designet på slutten av 90tallet /tidlig 2000.
    All teknologi du trenger, men ikke så avansert at du ikke kan bytte moduler selv uten å programmere.
    Det lønner seg å undersøke verkstedprisene. Hær lokalt kan det være mellom 30k og 8k for samme jobben. Enkelte deler kan være lurt å holde seg til orginalt, hvis det er tilgjengelig. Elektriske komponenter made in Kina, må man hode seg langt unna i følge Scotty Kilmer. Det han være slik som givere og lignende komponenter.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.979
    Antall liker
    1.595
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Ref Mercedes CLS
    Det er greit de har hatt et stort prisfall, men du må forvente å måtte sitte med bilen i lang tid eller ta en tap hvis du ønsker å selge om noen år.
    CLS i første gen. kan nok bli vanskelig å selge, men kan gi mye glede mens du har bilen.

    Jeg har en 2004 Audi A8L 4.2L, og den har ingen markedsverdi igjen. Mye bil men markedet ser det ikke som noe spesielt.
    Redd en del av de tilårskomne store sporty bilene som ennå ikke har blitt en future classic vil falle mye og kanskje gjennom i market det nå som det blir et bytte mot el-biler.
    CLSen kan sikkert bli en klassiker, men det tar nok mange år.. Og det krever at den forblir i bra tilstand.

    Men det er mange morsomme biler man burde hatt...
    Med mer en 400hk og ca 500.000 kr så har man noe å velge mellom

    For vinter Norge,
    Audi RS4 med 420 eller 450hk, RS6 er familieracer (Utvalget er stor og de faller)
    Audi A8 4L TT er mye bil

    Bentley Continental Coupe
    BMW M6 (så ny som mulig), 650 Grand Coupe.

    Chevrolet Camaro (2010ish) coupe eller cab.
    Ford Mustang (så nytt som mulig)

    Mercedes C63 AMG, CL63 AMG

    Eller noen sport SUV utgaver:
    BMW X5M eller X6M,
    Mercedes ML63 AMG
    Porsche Cayenne Turbo (2. Gen)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Anbefaler å se den Wheeler Dealers episoden med S-Type R.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.907
    Antall liker
    14.217
    Sted
    Sørlandet
    De store Audi motorene må man være forsiktige med pga dårlig kvalitet på sylinderforinger. Totalhavari er vanlig og Møller fraskriver seg alt ansvar til tross for at VAG konsernet innrømmer kvalitetsutfordringer. Og de motorene er det mange av.

    Som min bekjent med en voksenkjørt, pedantisk holdt S8 med få km og totalhavari like etter storservice. Norsk bil kjøpt ny fra Møller. Fullstendig ansvarsfraskrivelse.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.694
    Antall liker
    11.866
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Må dessverre minne om vår regel 6a her på HFS:
    6a) Det er ikke tillatt å selge produkter, linke til annonser som inneholder salg eller fortelle om noen som skal selge et produkt til en gitt pris på selve forumet. Ønsker du å informere en venn eller en annen bruker om et salg som finnes på f.eks. bruktbørsen kan du sende en PM. Det er heller ikke tillatt å reklamere etter produkter som ønskes kjøpt på selve forumet. Årsaken til regelen er at innleggene vil bli stående i flere år, og slike innlegg vil da fort miste sin verdi, og vil også derfor bli enten stengt eller fjernet. Den rette plassen for kjøp/salg er bruktbørsen.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.548
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ref Mercedes CLS
    Det er greit de har hatt et stort prisfall, men du må forvente å måtte sitte med bilen i lang tid eller ta en tap hvis du ønsker å selge om noen år.
    CLS i første gen. kan nok bli vanskelig å selge, men kan gi mye glede mens du har bilen.

    Jeg har en 2004 Audi A8L 4.2L, og den har ingen markedsverdi igjen. Mye bil men markedet ser det ikke som noe spesielt.
    Redd en del av de tilårskomne store sporty bilene som ennå ikke har blitt en future classic vil falle mye og kanskje gjennom i market det nå som det blir et bytte mot el-biler.
    CLSen kan sikkert bli en klassiker, men det tar nok mange år.. Og det krever at den forblir i bra tilstand.

    Men det er mange morsomme biler man burde hatt...
    Med mer en 400hk og ca 500.000 kr så har man noe å velge mellom

    For vinter Norge,
    Audi RS4 med 420 eller 450hk, RS6 er familieracer (Utvalget er stor og de faller)
    Audi A8 4L TT er mye bil

    Bentley Continental Coupe
    BMW M6 (så ny som mulig), 650 Grand Coupe.

    Chevrolet Camaro (2010ish) coupe eller cab.
    Ford Mustang (så nytt som mulig)

    Mercedes C63 AMG, CL63 AMG

    Eller noen sport SUV utgaver:
    BMW X5M eller X6M,
    Mercedes ML63 AMG
    Porsche Cayenne Turbo (2. Gen)
    Men det spørs jo litt hvor lenge du har hatt den. Kjøpte du den ny for 19år siden ga du vel 1.2/1.3 for den kanskje og nå får du igjen 60. Allikevel et forholdsvis lite verditap for å kjøre krembil I så mange år. Kjøpte du den med litt alder og km stand har du kanskje tapt 20 30k i året. Er jo ikke ille det.
    Hadde selv en 4.tdi A8 for endel år siden, herlig bil. Eneste jeg sleit med på den var keyless entry knappene på dørhåndtak som røyk hele tiden
     

    bia

    9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.157
    Antall liker
    3.884
    Torget vurderinger
    9
    Ja, også har rikingene forlatt sine skuter her hjemme, da de flyttet til Sveits livredde for Skatteetaten😂 https://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/i/Q7PE5Q/flytter-til-sveits-luksusbilene-staar-igjen
    Ps; Bensinprisen snakker vi ikke om her, prissnakket overlater vi til el-bilfolket som prøver å drepe en hver lunsjpause med å diskutere svingningene på elprisen siste døgnet. GØRR-kjedelig🤣🤣🤣

    Legger ved ett bilde av en stilig V10 Dodge RAM SRT-10 8,3L
    Den har dog ikke gått så langt, men med sine 12 tidligere eiere, er den ikke innafor «gode tilbud» i mine øyne😅


    Vis vedlegget 894812
    Srt10 må snart være nådd bunnen her i landet. Ser ikke bort fra at man kan begynne å eksportere de tilbake til statene hvis de går lavere nå.
     

    bia

    9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.157
    Antall liker
    3.884
    Torget vurderinger
    9
    Pris kontra ytelse er veldig bra her.
    700hk på gaten burde være nok for de aller fleste.
    Ønsker man å oppgradere er det enormt utvalg av deler til hyggelige priser sammenlignet med andre merker.
    974D9072-55BF-4EC8-8ECA-D1AFA683220B.jpeg
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.124
    Antall liker
    2.370
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    BMW 750i xdrive !

    Her får man 2016-modeller med i overkant av 100000km på seg for rundt 650` Nypris på ca 2 mill, disse bilene er vanligvis lødd med utstyr. Motoren på 450hk er en av de bedre V8-motorene for sin tid. Aldri noe tull med de motorene, veldig raske og ikke veldig høyt forbruk ift bil- og motorstørrelse. Har ikke kjørt 750 selv, men har kjørt 550ixdrive en rekke ganger og det er en helt fantastisk motor. 530hk i siste versjon, men den er fremdeles kostbar.

     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    976
    Antall liker
    660
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Den M156 Mercedes-AMG 6,2L V8-motoren (336-386kw) var jo hjertet i mange Mercedes-modellar:

    C63 (W204)
    E63 (W211 og W212)
    S63 (W221)
    R63 (W251)
    ML63 (W164)
    SL63 (R230)
    CL63 (C216)
    CLK63 (C209)
    CLS63 (C219)

    Og den oppgraderte M159 (420-464kw):
    SLS63 Coupe (C197)
    SLS63 Roadster (R197)

    Den SL’en hadde vore ein perfekt bil for 50-års krisa… ❤🤭😇

    Mvh Arild 😊
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.876
    Antall liker
    4.379
    Torget vurderinger
    1
    BMW 750i xdrive !

    Her får man 2016-modeller med i overkant av 100000km på seg for rundt 650` Nypris på ca 2 mill, disse bilene er vanligvis lødd med utstyr. Motoren på 450hk er en av de bedre V8-motorene for sin tid. Aldri noe tull med de motorene, veldig raske og ikke veldig høyt forbruk ift bil- og motorstørrelse. Har ikke kjørt 750 selv, men har kjørt 550ixdrive en rekke ganger og det er en helt fantastisk motor. 530hk i siste versjon, men den er fremdeles kostbar.

    V8ern til BMW ville jeg holdt meg unna frem til 2018, da kom den vel med 530Hk og i en veldig forbedret versjon i M550i. Det har vært utrolig mye tull med disse motorene (408hk/449hk), viden kjent for problemer med veivaksel og slitasje på både veivlager og problemer med råder. V10ern og V8ern hadde samme konstruksjon og problemer, men er vel fin bil om man kan skru motor og gidder det ganske ofte, dyrt i lengden med ekstra servicer for å bytte veiva++ og enda dyrere om man ikke gjør det. BMW forlenga garanti på disse på goodwill for noen år siden, ikke regn med at de motorene holder i 100k km (det blir litt som batteriet på tesla).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn