Det er en Squeezebox 3 fra www.slimdevices.com. En enkel måte å få musikk fra PC'en.Hei
Den kilden din såg litt merkelig ut.
Kan du si (forklare) litt mer om den?
Håvard
Frode
Det er en Squeezebox 3 fra www.slimdevices.com. En enkel måte å få musikk fra PC'en.Hei
Den kilden din såg litt merkelig ut.
Kan du si (forklare) litt mer om den?
Håvard
Svært fornøyd! Jeg tror nok høytattalerene får fred en stund nå( bortsett fra finish). Fintuning og oppgradering av elektronikk er vel det neste på programmet. Burde ikke du skrive "4xBD15" i signaturen?fornøyd med bd15 så langt frode?
mvh
Leif "2xBD15" Christensen
Har du mulighet for det ville jeg absolutt tenkt i de baner.kan evt bygge horn på loftet: der er det ca 6 løpemeter ledig bod ;D
vi får se
mvh
Hei FrodeJeg prøver Bert sitt nye filter i første omgang. Vi får se om jeg prøver noe lignende som deg senere.
Frode
Det har bare vært lytting i det siste. ;D Resultatet har blitt veldig bra synes jeg.Hei Frode
Hvordan går det med prosjektet?
Lurte litt på hva grensefrekvensen på dette filteret summert blir? Regnet på hvert ledd og kommer til: ca 155, 270, 130 og 480 Hz. Hvordan regner du den summerte filterresponsen?
Mvh
Bjørn
Hva koster noe slikt a?Siden vi er inne på BD - har dere noen formening om Quasar II modellen? Fullt hornsystem blir litt for voldsomt i første omgang... ;D
Er det han derre MAD som importerer høyttalerne fra BD-Design, eller må det bestilles direkte fra Nederland?
Mvh. Johan.
Jeg har justert bassen noe opp siden du var her. Sweetspoten er liten som du sier. Jeg eksperimenterer litt med plasseringen, men tror ikke det er så mye å hente. Horna sprer jo ganske lite.Var en tur innom Frode for å høre på godsakene for noen dager siden.Kan jo si med en gang lyden var imponerende ;D.Meget klar og fin lyd uten noe sus. Først var jeg litt usikker på om det var litt lite nivå i bassen,men etter å ha pløyet gjennom noen andre kjente Cder,syns jeg den var akkurat passe.Kjapp og presis var den også.Det eneste minuset er vel at det er en ganske snever sweetspot.Du skal ikke flytte hodet så mange cm før vokalen ikke er "sentrert",men bevares det er jo flott å høre på uansett.
Ellers likte jeg Squeezeboxen veldig godt.Hadde denne egen DA konverter,eller brukte du en ekstern.
Om du ikke er kommet i mål Frode,så er du ihvertfall på oppløpssiden!!!
Hvis 550 er inkludert lakkmateriell, må det være ekstremt billig. Ellers tror jeg ikke 2-3000 er så galt. Nå er vel en av mine kasser like stor som to mer alminnelige høyttalere. I tillegg kommer hornene. Jeg skal gi deg en lyd når jeg vet sluttsummen.Jeg tror at firmaet tar 550 for meg.Lakkerte nettopp en BMW med styling.Tror det ble 25000kr.Og det var camelon.Ser ikke de feilene su beskriver på bildene,men hvis det er støv så går det an å polere det bort.Jeg var intresert i ca pris for der har hvert snakk om å lakke høyttalere.Jeg så vel for meg 2-3000kr for alt.
Det er bare én som har skylden for dette! :-[Det burde vært sparklet bedre.
Hvis jeg ikke husker helt feil, begynner min kombinasjon å rulle av allerede ved 13K. Jeg vet at flere Oris-eiere har prøvd med ekstra diskant uten å bli fornøyd. Slik jeg har forstått det, har det vært vanskelig å få integrert diskanten med resten. Selv har jeg vurdert det flere ganger uten å få noe gjort. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å prøve noe lignede som Fostex T90A en gang.(http://www.bd-design.nl/contents/en-uk/t90arev.pdf) Ellers skal Aer-elementene som Bert bruker, gi mer i toppen. Problemet er bare prisen, 1557 euro for den "kjipeste" modellen. Den nye fasepluggen skal visst også gi litt større sweetspot.Hvordan er toppen? Som du sier er jo spredningen veldig smal, og spesiellt i toppen vil den være omtrent bare en "stråle". Et tweak jeg anbefaler deg å vurdere er å sette på et par små diskanter som også jobber i horn. Disse hornene kan du optimere for området 5-20kHz. Du nivåmatcher dem så med resten og deler dem med 1. ordens filter rundt 8k eller noe. Dermed vil du få et betraktelig videre sweetspot og romresponsen blir jevnere.
Det tror jeg nok! Når økonomien tillater det, skal AER prøves.AER er i en HELT annen liga!
IMO
Mvh
Leif
Ja, Beyma har også noen interessante kandidater.Ser meeeeget flott ut Frode.
Vedr. horndiskanter så har jeg hørt mye positivt om Beyma sine CP25.
Jeg leste om disse etter at jeg allerede hadde kjøpt mine C125 fra Crites, eller hadde jeg valgt dem.
Jeg antar Bergen regnes som langt unna? Ellers var jeg også fornøyd med fargen. Det er ikke lett å velge ut noe fra små papirlapper med ørten nyanser av samme farge.Skikkelig lekker fargekombinasjon!
Om du vil, og ikke bor så alt for langt unna, kan jeg forsøke å hjelpe deg med å få integrert et par diskanter.
Hmmm.Det kommer vel an på hvilke krav en stiller til resultatet.Det resultatet som Frode viser her er vanskelig å få til i hagen.Den lakksprøyta jeg bruker på jobb koster ca 5000kr,og for meg er det mye penger.Jeg har prøvdt disse billige biltema greiene og jeg får det ikke til sånn som jeg vil.Har lakka siden 1987.Litt OT, men det koster ikke stort å skaffe seg det som er nødvendig til sprøytelakkering. Kompressor og sprøyteutstyr får du nå nesten "gratis". Jeg står nede i hagen med slikt arbeid og setter "objektet" i garasjen eller under tak til tørk. Bare litt trening og mot så blir resultatet utmerket.