|
Du har sikkert rett. Jeg har ikke forsøkt med pianolakk, men ellers har det blitt bra resultater. Jeg nevnte ikke Biltema?Hmmm.Det kommer vel an på hvilke krav en stiller til resultatet.Det resultatet som Frode viser her er vanskelig å få til i hagen.Den lakksprøyta jeg bruker på jobb koster ca 5000kr,og for meg er det mye penger.Jeg har prøvdt disse billige biltema greiene og jeg får det ikke til sånn som jeg vil.Har lakka siden 1987.
Ja, fargen er fortsatt den samme koksgrå varianten. Jeg bruker forløpig de gamle "holderene" til de minste hornene. Tenkte at jeg skulle eksperimentere litt med høyden før jeg lager noe nytt.Kjempemessig Frode ;D ;D ;D
Ser ikke koksgrå ut nå lenger? Er det omstendighetene rundt som speiler seg i hornet?
Lars
Jeg var etter hvert lei av å ha halvferdige prosjekter i stua, og bestemte meg for å lage noe som så litt bedre ut. Lyden er jeg godt fornøyd med, jeg har brukt høyttalerene i ca et halvt år før jeg begynte med finishen. Kassene er ikke helt perfekte, men i en vanlig stue legger man ikke merke til det.Frode,
Veldig gøy å se at du ikke bare tenker lyd, men at du tar deg bryet med å få det til å se skikkelig ut også.
Dette er et godt eksempel på at DIY ikke behøver å se "hjemmemekka" ut.
Håper lyden står å forhold til utseendet, og gratulerer med nye høytalere.
mvh Erland
Delefrekvensen ligger vel rundt 200Hz. Slik jeg har forstått det, ser filteret ut som 24dB/okt, men er egentlig 4 6dB/okt med ulik delefrekvens etter hverandre. Dermed er det vanskelig å si noen eksakt verdi. Når det gjelder lytting får du gi en lyd neste gang du er i området, kanskje vi kan ordne noe.Det ser utrolig profft ut Frode!
Kunne tenkt meg å hørt det der....
Hvilken frekvens er delingen på ?
Blir så ullen lyd av sauEr det ikke mye sau i området da?