Bildetråd ala kaap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg mottatt "livstegn" på forsendelsen... Den dukket opp hos avsender.
    Ny forsøk gjøres nå med postnord... Håper på bedre resultat...
    Stryker denne. Ikke hørt noe fra selgern på et par uker nå. Ser ikke anna råd enn å begynne å spare på nytt. Men om jeg får råd til noe før "mørketid-med-lyttekos-på-kveldene" er over, det vil vis seg...

Vel vel.. Det er fredag og noen timer igjen til helg. Ønsker alle en god helg med et bilde jeg tok forrige fredag utfor jobblokalet. Synd forumet lager masse støy under komprimering/resizing.. men men

mvh Kai

Vedlegg

Sist redigert:

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Fikk nettopp bilde fra mottakeren av en julegave jeg lagde seg. DIY stuff bruker jeg å legge ut, men siden det skulle være en gave, så har jeg avventa. Det er et hjemmekino-film-vegg-skilt-pynt. Batman logoen (den tøffeste av versjonene IMO) laget i pleksiglass, lakkert fra baksiden med sort spraylakk, bakplate limt på som gir plass til led-strip og batteripakke + veggoppheng. Skiltet er ca 1m bred, og fargen kan endres mellom 10-15 farger.

(kommer ikke unna at bildet kommer to ganger pga bug i forumet :( )

Vedlegg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Kanskje et teit/uortodoks ønske, men om noen har en oppegående dac(må ha XLR ut, gjerne USB inn, men ikke et must) stående i reserve og samler støv, som jeg kan låne en stund, hadde jeg satt umåtelig pris på det. Dac'n jeg kjøpte hos en kompis (kjent i 4++år) har det tydeligvis så travelt at å levere dac'n på postkontoret er totalt umulig over mange mnd. Jeg anser han fortsatt som en venn, men håndteringen av dette kjøpet/salget har ikke holdt mål. Pengene har jeg heller ikke fått i retur. Spiller idag gjennom en seriøst oppskrytte HRT Streamer Pro, som for noen få år siden fikk skyhøy skryt som en budsjett referanse... Makan til møl. Tror faktisk jeg ikke har hatt så dårlig lyd som nå. Det er så ille at om jeg sitter meg ned for å høre litt, blir jeg bare irritert og går derifra :(

Send meg en ping isåfall :)

mvh Kai

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kjedelig, Kai. Dessverre har jeg ikke noe tilovers i et skap, men jeg finner dine betraktninger interessante siden jeg har hatt HRT Streamer Pro på en short list over provisoriske USB-DAC-er i påvente av ressurser til en skikkelig sak. Den sank plutselig nedover listen hvis den ikke er noen seriøst bedre enn Abrahamsen A-DAC. Det er bedre med musikalske 16 bit enn middelmådige eller dårlige 24 bit.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Kjedelig, Kai. Dessverre har jeg ikke noe tilovers i et skap, men jeg finner dine betraktninger interessante siden jeg har hatt HRT Streamer Pro på en short list over provisoriske USB-DAC-er i påvente av ressurser til en skikkelig sak. Den sank plutselig nedover listen hvis den ikke er noen seriøst bedre enn Abrahamsen A-DAC. Det er bedre med musikalske 16 bit enn middelmådige eller dårlige 24 bit.
    Hvordan HRT er mot en abrahamsen vet jeg ikke... min sammenlikning kommer fra en NAD M51, som koster ny 14-15 tusen. Den spilte kanonbra forran c1s'n jeg kjøpte i høst. Men at en litt rimeligerr dac kunne senke nivået på sluttresultatet så langt ned, hadde jeg aldri trodd.

Har lest at den skal være god på 24bit... men d blir utelevant når den tydeligvis spiller så dårlig 16bit, som 99% av musikkbiblioteket bedtår av..

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Innleder med det viktigste først... Tusen takk til Moiz Audio som lånte ut en Mytek Brooklyn til meg! *taravmeghattenogbukker*

Prolog

I høst tok jeg valget i å selge dac'n jeg hadde, for å finansiere kjøpet av C1s. Tanken bak dette valget var, at dac'r finnes det plenty av, mens C1s er det stikk motsatte(10-15stk produserte). Så da C1s var i hus og NAD M51 var forlatt, skrapet jeg sammen noen kr, til å kjøpe en YBA WD202 hos en kompis. Anså denne som utmerket som en "mellomstasjon" til jeg fikk råd til noe bedre. Vi ble enige om pris og etter litt om og men, fikk jeg i desember beskjed om at den var sendt. Siden jeg anså han som en kompis valgte jeg å betale avtalt beløp samme dag som han sendte dac'n. Julen passerte, og ingen dac kom. Utpå nyåret fikk jeg beskjed om at den var kommet i retur. Vel vel, litt rart da dette aldri har skjedd før, men han skulle forsøke på nytt. Han jobber ekstremt mye, så det tok en ny mnd, så ble den sendt på nytt. En ny mnd passerer, og får så beskjed om at den kom på nytt i retur...
    Da det nå hadde gått ca 5mnd fra vi ble enige om handelen, valgte jeg å sette sluttstrek. Nå venter jeg i spenning på om jeg får tilbakebetalt beløpet (intet mottatt pr 15.03.17 kl 23.00).

Det skal også sies at i vinter kjøpte jeg en HR streamer Pro, som jeg husker fikk mye skryt da den kom, som en ventedac, på midlertidigdac'n(!)... Desverre egner mine meninger om denne dac'n seg på trykk. At denne har fått noe som helst skryt for lydkvalitet er meg en gåte.

IMG_1475.JPG

Mytek Brooklyn

Denne dac'n har jeg lest det som leses kan, på alle slags språk(via google translate). Dette virket på meg som et kinderegg, i et prissjikte som ikke er håpløst høyt. DSD, MQA, you name it... og en riaa som hvisnok holder god standard, er også inkl :) Det at den kanskje er den peneste dac'n jeg har sett, er heller ingen ulemppe. Så da Moiz Audio skrev her i forumet at det var mulig for hjemlån, tok jeg kontakt. En dag senere var den i posten, på tur nordover. Noen dager senere var den avhentet og pakket opp. Svært bra finish... bildene jeg har sett overdriver ikke. Displayet er et kapittel for seg selv. Lettfattelig, og enkelt å bruke/forstå. To skjerm modus er tilgjengelig, kjekt. Farge og lysstyrke på mytek logoen er også justerbar.. tilpassingsdyktig til evt andre komponeter i racket.. kjekt.

Oppkoblet i samme posisjon som der NAD M51 sto, fyrte jeg opp. Greit nok, det har gått noen måneder siden da, men forskjeller var tydelige. I fare for at innspilling kunne ha merkbar utslag, lot jeg den stå å spille kontinuerlig noen dager.
    Testet litt MQA via en gratismnd fra Tidal, men da det meste av musikken som ville bli spilt her i huset, ble samme kildematrialet som før brukt. Lossless 16bit(noe 24bit) via en iMac. At Mytek stammer fra produksjonsverden innen digital lyd er tydelig. Dette er nøytralt og rent, intet som stikker seg ut noe sted. 3D/lydbildet er nøyaktig med god seperasjon. Finnes ikke noe grums her!.

MEN for meg og MIN smak, blir dette for nøytralt og sterilt. Jeg savner spillglede. Jeg savner driv og attack. Bass'n er der, presis og tørr, men morroa er ikke der. Den fikk ikke frem det store gliset jeg satt med da jeg koblet C1s bak M51.. Det slo som ei slegge med kirurgpresisjon. Mytek'n spiller mer som en god Bacho hammer. Lydkarateren vil jeg generelt beskrive som på den litt lyse siden. I forhold til hva jeg har hørt før, føles den litt kvass i toppen, men igjen, dette er både en smaks- og en vanesak. Jeg foretrekker et mørkere lydbilde (LES: ikke teppelyd.. mørkt.. 2 forskjellige ting).

IMG_1476.JPG

Epilog

Jeg setter veldig stor pris på muligheten å prøve i eget hjem og oppsett, istede for å sette 100% lit til hva man leser på nett. I et hav av produkter, fra så mange produsenter, hvor alle har sitt lydideal og målbilde, må man være forberett på at ikke alt matcher/klaffer. Brooklyn er nå sendt i retur etter et ukes opphold, og anlegget er på nytt stille. Spilling via HRT'n fremprovoserer bare irritasjon, så denne skal selge, og kommer til å benytte anledningen til å få sendt C1s til RJEL for en liten oppgradering og modifisering (halvering av bassboost frekvensene). Så får jeg bruke de ledige kveldene fremover til snekring av lytterommet det kommende året... Så kommer vel en kilde etterhvert, når den rette dukker opp.

mvh Kai

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    'Ventedac' hahahaha :cool:
    Håper oppgjøret ordner seg.
    Synd Mytek'en ikke falt i smak. Har ikke hørt den selv, men har vært nysgjerrig på denne, selv om den ikke kommer til å erstatte DS'en min.

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    En ny uke er snart over.. og benytter anledningen til å poste noen bilder.

Disse terminalene... sykt bra... Ikke rart de brukes på de fleste 1mill+ ht konstrusjoner..

IMG_1541.JPG

Søndagen ble brukt til det vanlige... Aktivisering av kidza... men snek meg til å lage nr2 strømkabelen til A1s'ene... den forrige har vært ferdig lenge.. men nr2 ble aldri lagd.. før i dag. Digger disse Neutrik Powercon pluggene... Et langt bedre patent enn den vanlige IEC pluggen.. Klikk på plass, og der sitter den som støpt.. Det kan ikke sies om den langt mer vanlige konkurrenten.

IMG_1584.JPG

IMG_1586.JPG

IMG_1591.JPG

Plugget i et impulskjøpt PS Audio Ultimate outlet, kun for fotoet (skal ikke brukes på effektrinnene)

IMG_1592.JPG

IMG_1594.JPG

Og siden jeg hadde varmepistolen framme og krympekabler, reparerte jeg likgjerne en original apple lightning kabel som hadde slitt sjabby isolasjon..

IMG_1587.JPG

En liten funfact til slutt... at dette bildet er tatt med en mobiltelefon.. Er uredigert utsnitt av et bilde tatt med mobilens egen kamera app (noen som ser hva der er nærbilde av??)

IMG_1528.jpg

mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Tok meg en liten trip down memory lane nettopp, i form av å starte å leste de eldste PM'ene i innboksen her i forumet, og noen år fremover.. Morsom lesning. Merker bl.a at mange oppsett har forandret seg enormt på denne tiden (10år ca). Anbefaler å gjøre det samme en ledig stund. Mye rart, og veldig morsomt :)

mvh Kai

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.596
    Sted
    Stavanger
    Nice :)
    Men er det stor nok avstand mellom vingene her, hvis de tilfeldigvis skulle komme i konflikt under tilstramming?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    2016 - KJØPT - GALLO TR1 SUB

Glemte av en liten update i fjor. Kjøpte en Gallo sub av en særdeles hyggelig herremann her på HFS. Denne brukes daglig som supplement til tv oppsettet, som består av Dali Rubicon LCR og en Yamaha surr.amp. Dette fungerer supert til vår bruk...dvs daglig tv bruk, tv-serier og filmer.

FullSizeRender 6.jpg

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Påskeoppdatering 2017

Som jeg har nevnt tidligere, har jeg forsøkt å fått dac'n jeg kjøpte i høst hit... men når sier selger at han hatt sendt den 3 ganger... men jeg har ikke sett snurten av den. Har snakket med Posten flere ganger, og de at feil kan skje en gang i blant, men 2 og 3 er høyst usansynelig. Nå har jeg startet jobben med å få pengen tilbake, men der fortsetter samme leksa... "jeg her sendt pengene.." men intet kommer på konto.

Oppi alt dette fikk jeg tilbud om en annen dac, dog litt for dyr til en tom hifikonto, men optimistisk som jeg var (om å få igjen pengene for den nevnte dacn), så slo jeg til. Denne dukket merkelig opp etter bare noe få dager(!!)... er det ikke rart?? Den fungerer som det skal heldigvis, og vil ha en fast plass i oppsettet en god stund til etter at lytterommet er ferdig. Denne dac'n kjenner jeg godt... da jeg har hatt en slik i ca 13år tidligere.

IMG_1880.JPG

Er alene i påsken slik at jeg skal få arbeidsfred til å gjør ting som må gjøres(egne oppdateringer på mine andre tråder kommer også nå), og fikk idag et plutselig innfall, og ommøblerte oppsettet litt. Plasserte alle "sekundær" komponenter i bak racket... og fikk da et slags oversiktsbilde oven kablene som behøves i et aktivt oppsett, med bl.a 3 eksterne power.

IMG_1862.JPG

...ooooooog siden det er fredag, fortsetter jeg med et fredagsbilde..

IMG_1881.JPG

FORTSATT GOD PÅSKE ALLE SAMMEN :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Tvbordet har fått seg ny farge, og sota vinduene i dørene. Ble ganske bra.

IMG_2221.jpg

Ellers har jeg tilbrakt et par kvelder i verksted og lagd stativ til Focal'ene eg vant i jula. Først ramme, inkl kurvede sider for å følge formen på Focalene. Så kledd med tørkede/demontert palleved og skrudd fast i betongheller.. høyden ble bra.

IMG_2178.jpg

Snart helg :)
    Mvh Kai

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Under noen kalde og regn/sluddtunge dager med møtevirksomhet i Oslo, tok jeg kontakt med Final, og avtalte en hjemmevisitt. Vi møttes i sentrum og han guidet meg raskt i rett retning vha t-banen. Selv bor jeg i en by uten t-bane... men i en by om Oslo er det uten tvil en absolutt-must!

Vel framme i bopelen, fikk jeg se og høre noe jeg dro kjensel på... A1s, dp dac og Respons høyttalere. Dp dac'n var vel og merke mer et stativ til Final sin nye og "final" dac... Kilde for kvelden var lossless via PC.

Jeg er som tidliger nevnt, ingen virtos å beskrive lyd med ord, men jeg likte det jeg hørte. Jeg tror undertegnede og Final har ganske nærtliggende preferanser. Jeg skal til og med være så cocky at jeg påstår at Final ville likt hvordan mitt eget oppsett spiller. Selv om rommet ikke var optimalt, har jeg klokketro på at Final får oppsettet sitt til i neste rom også :)

takk for visitten og gjestfriheten :)

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Glemte forresten at jeg falt for fristelsen å anskaffe et sett Jabra MOVE mens jeg var i Oslo... fått gode skussmål fra bekjente. Trådløs headset'ene jeg har mest lyst på koster 6x prisen av disse, så slo til når jeg kunne få en såpass bra pris over disk.

jabra-move-5.jpg

PS: tilbehøret i rød skjorte fulgte desverre ikke med...

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Glemte forresten at jeg falt for fristelsen å anskaffe et sett Jabra MOVE mens jeg var i Oslo... fått gode skussmål fra bekjente. Trådløs headset'ene jeg har mest lyst på koster 6x prisen av disse, så slo til når jeg kunne få en såpass bra pris over disk.

Vis vedlegget 440418

PS: tilbehøret i rød skjorte fulgte desverre ikke med...
    Var veldig synd siden jeg er gressenkemann i helga og tilbehøret hadde gjort seg på testbenken :cool:

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Om det er noen som lurer på hvordan en nyslipt øks ser ut etter at den har truffet (huggd 90% igjennom) en 400v jordkabel, så er svaret her;

IMG_2663.JPG

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Uffda, er det tilførselskabelen du tok?

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Uffda, er det tilførselskabelen du tok?
    Jupp, den lå 14cm under bakken, gjennom røttene til et tre jeg holder å fjerne stubben til.. det small godt.
    Small høyt, stikkflamme og røyk.

IMG_2657.jpg

IMG_2664.jpg

Action i kverdagen... heldigvis var middagen akkurat ferdig når eg "tok" strømmen

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.233
    Torget vurderinger
    23
    Har dessverre ikke så mye igjen av beviset for lignende dumskap - klarte å legge en svær Bacho skiftnøkkel så rett over alle tre fasene på et 630A inntak som det vel lar seg gjøre..... Fant igjen justeringsskruen - resten var redusert til tusener små runde stålperler rundt omkring på gulvet. Syke krefter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn