Bildetråd ala kaap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.331
    Antall liker
    1.468
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Racket er nå så godt som tømt... Tok med meg alt unntatt aktiv filteret, til RJEL i Bodø, + broderns 5.52, nå i helgen.

    445516d1497729035-dp-menigheten-img_2767.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.712
    Antall liker
    9.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Da er nok ting i gode hender :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Dro forøvrig ikke bare til Bodø for å levere en last med dp, men også for å overvære Sting sin nordligste konsert ("ever" ifl artisten selv)

    Godt voksent publikum vil jeg påstå.. jeg følge jeg riktig så ung der jeg sto. 10.000 møtte opp i Nordlandshallen, og fikk 2 timer med non stop music.. Nix småprating innimellom. Ok lyd, men det at det ble varmt som en finsk sauna der inne, satte en liten demper på gleden av å være der. Oksygenet tror jeg nådde en lavt nivå allerede før han entret scenen. men men.. Vi overlevde, kom oss omsider ut og ble møtt med noe som kan beskrives som monsunregn... Det bøtta ned noe så ekstremt ila sekunder. Komisk egentlig.

    Fordelen med et voksent publikum, er at det ikke holdes opp 10.000 mobiltlf som skal snappe og sende direkte på FB. Men jeg lurte tlf ut av lommen og knipset er par bilder vha Lightroom Mobile, som kan ta raw bilder på iph7. Til å være en mobil med en mikroskopisk linse og bildebrikke, syns jeg det ikke ble så halvgærnt...

    IMG_2794.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har de siste årene byttet ut div kabler, og kjører nå et rent Silk/Silspeak oppsett, på signal og ht kabel. For strøm bruker jeg ölfelx med noen plugger jeg synd holder bra kvalitet(bestilt fra den fjerne østen..).

    Deriblant disse er to kabler til A1s'ene, med de utmerkede Neutrik Powercon pluggene.. disse takler ikke enorme kvadrat som for eks Furutech sine IEC plugger, men patentet på powercon overgår lett det som er vanlig på el.utstyr. Stikk inn og vri - klikk - og det sitter som støpt... ikke noe fare for bevegelse i støpselet. I like :)

    Ikveld har jeg trukket opp ht-kablene med samme strømpe som jeg har brukt på strømkablene tidligere. De ble ikke like hvite desverre, men de ble sånn at kablen under (Silspeak) er mørkere enn ölflex'n, og det skinner igjennom. men men.. You win some, you loose some.

    FullSizeRender 23.jpg


    FullSizeRender 21.jpg


    FullSizeRender 22.jpg


    FullSizeRender 24.jpg


    FullSizeRender 25.jpg


    mvh Kai
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Har de siste årene byttet ut div kabler, og kjører nå et rent Silk/Silspeak oppsett, på signal og ht kabel. For strøm bruker jeg ölfelx med noen plugger jeg synd holder bra kvalitet(bestilt fra den fjerne østen..).

    Deriblant disse er to kabler til A1s'ene, med de utmerkede Neutrik Powercon pluggene.. disse takler ikke enorme kvadrat som for eks Furutech sine IEC plugger, men patentet på powercon overgår lett det som er vanlig på el.utstyr. Stikk inn og vri - klikk - og det sitter som støpt... ikke noe fare for bevegelse i støpselet. I like :)

    Ikveld har jeg trukket opp ht-kablene med samme strømpe som jeg har brukt på strømkablene tidligere. De ble ikke like hvite desverre, men de ble sånn at kablen under (Silspeak) er mørkere enn ölflex'n, og det skinner igjennom. men men.. You win some, you loose some.

    Vis vedlegget 447290

    Vis vedlegget 447288

    Vis vedlegget 447289

    Vis vedlegget 447291

    Vis vedlegget 447292

    mvh Kai
    Kvadratet på den siste halvmeteren trenger vel ikke å være stort større enn kvadratet fra sikringsboksen, så det er vel neppe noe problem, tror de pluggene er greit konstruert ;)
    Ser Forrest Snasent ut
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Kvadratet på den siste halvmeteren trenger vel ikke å være stort større enn kvadratet fra sikringsboksen, så det er vel neppe noe problem, tror de pluggene er greit konstruert ;)
    Ser Forrest Snasent ut
    Nå er det 2.5kvm, så det samme som på en vanlig 16A kurs. Når stallen er ferdig med 4kvm i veggene(men fortsatt 16A), får jeg se om jeg gidder å teste samme kvdrat på "den siste halvmetern". Erfaringsmessig blir disse stive, tunge og uhåndterlige.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    IMG_3138.jpg


    Overtok tidligere i år en pensjonert macbook pro.
    En kosmetisk rens, fresh innstall av OS, og den fungerer utmerket til enkel bruk.
    Vurderer å oppgradere til moderne ssd disk.

    Noen som har erfaringer å dele vedrørende audivana, amarra, jRiver og BitPerfect som avspiller?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Idag var jeg å hentet en pakke.. den inneholdt en DDC.. Digital to Digital Converter i form av Singxer SU-1.

    Denne skal brukes som mellomledd mellom macbook'n (evt framtidig nettverksspiller med USB utgang) og DP dac'n. Denne er etter det jeg har lest meg frem til overlegen de fleste usb innganger på dagens dac'r. Det finnes flere slike DDC'r på markedet, men når denne blir ombygd med bedre power supply, er den helt i toppklassen med mye kostbart utstyr. Blir en spennende å prøve ut denne :)

    IMG_4046.JPG


    IMG_4047.JPG


    IMG_4048.JPG


    IMG_4049.JPG


    IMG_4050.JPG


    mvh Kai
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Now, this is interesting....
    Går ut fra at DP DAC'en bruker S/PDIF?
    Jeg vet at I2s utgangen er kompatibel med PS Audio DAC'ene.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Felles for dp dac inngangene og Singxer sine utganger, er RCA, BNC og XLR.. har kjøpt inn en seriøs XLR kanel, og har en habil RCA kabel fra før..
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    666
    Antall liker
    600
    Spennende sak.Hva er førsteinntrykket .hvordan oppgraderer du psu?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Spennende sak.Hva er førsteinntrykket .hvordan oppgraderer du psu?
    Det er noe jeg ikke kan si pr dd.... Dac, preamp og effektrinn er fortsatt på sommerferie hos RJEL.

    Om jeg kommer til å oppgradere er ikke 100% sikkert, men det vil i såfall være snakk om en bypass av intern psu med en ekstern... Fant en bilde av en slik ombygging... men som du ser, er den ikke helt fullført... Platen skal settes der det orginale strøminntaket står. PSU'n på bilde er den mest brukte.. en UpTone LPS-1. Synd denne alene koster 400$.

    Singxer_SU-1_Mod_for_LPS-1.jpg.9b99cb0ce2a56c90ad712f9a9ba47332.jpg
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    666
    Antall liker
    600
    Aha.Så de hadde ikke fellesferien.easy fix med oppgradering men til den prisen bør det jaggu være bra.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Så langt funker Singxer etter all forventning. Kan trygt overføre sonos connect’n til tvanlegget.
    Testet både amarra og audirvana, uten at jeg ble frelst. Velger å droppe å kjøpe lisens på noen av disse og heller spare til en sotm sms-200 eller tilsvarende boks.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Masse godsaker på bilde der, tror jeg må forsøke å få tak i en c1s, men blir ikke riktig enda. God Helg :)
    C1s er dessverre ikke den enkleste å få kloa i, men det er mulig. Personlig er det et nederlag å ha en med E logoen istede for dp, men men... Min er nå vært hos RJEL og maksimalt oppgradert, pluss modifisert bass EQ'n. Ifl leverandør (Andervik Audio) var denne den siste som ble solgt, og hvis mine antagelser er korrekte, er det min som er avbildet i C1s/A1s testen jeg har lagt på web'n. Serienummeret ser ut til å stemme iallefall.

    Hvem vet, kanskje det passer ved en anledning å teste min hos deg en vakker dag, så kan du ta vurderingen før du evt svir av en stabel høvdinger ;)

    mvh Kai
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    582
    Antall liker
    758
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Masse godsaker på bilde der, tror jeg må forsøke å få tak i en c1s, men blir ikke riktig enda. God Helg :)
    C1s er dessverre ikke den enkleste å få kloa i, men det er mulig. Personlig er det et nederlag å ha en med E logoen istede for dp, men men... Min er nå vært hos RJEL og maksimalt oppgradert, pluss modifisert bass EQ'n. Ifl leverandør (Andervik Audio) var denne den siste som ble solgt, og hvis mine antagelser er korrekte, er det min som er avbildet i C1s/A1s testen jeg har lagt på web'n. Serienummeret ser ut til å stemme iallefall.

    Hvem vet, kanskje det passer ved en anledning å teste min hos deg en vakker dag, så kan du ta vurderingen før du evt svir av en stabel høvdinger ;)

    mvh Kai
    Sikkert ikke lett å få tak i, men en sjelden gang dokk de opp på brukten, jeg fikk jo tak i 2,2 og det trodde jeg skulle bli vanskelig, må være håp om en c1s da. Vært kjekt å fått prøvd din, jeg er ikke så glad i å låne utstyr, men har jo vært veldig morro å teste da. Vi får se om det blir en anledning.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Cdon hadde vinyl kampanje nylig... slo til på 3 stk tyske skiver... pluss at en god kompis som visste om dette, bestilte også 3stk, og fikk dem i en veeeelig tidlig bursdagsgave... 2160gram med limited editon #liker

    1447D8ED-EFF3-48BC-A7DF-FA4E5E099BF1.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ...når et produkt du har vært på jakt etter i flere år dukker opp på torget, alt stemmer etter ønske, fersk annonse!...
    Tar umiddelbar kontakt... svar kommer ... solgt..

    #denfølelsen

    Helga kan bare bli bedre enn akkurat nå.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Så noe kjent i en tilfeldig annonse på finn.... :)

    Det gamle FleXiRacket mitt :)

    ...og appropo finn.no, denne ble min :)
    (Dessverre har selger ikke original emballasje, så den blir stående sørpå til jeg får en løsning på frakta nordover :/

     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Spennende sak.Hva er førsteinntrykket .hvordan oppgraderer du psu?
    Det er noe jeg ikke kan si pr dd.... Dac, preamp og effektrinn er fortsatt på sommerferie hos RJEL.

    Om jeg kommer til å oppgradere er ikke 100% sikkert, men det vil i såfall være snakk om en bypass av intern psu med en ekstern... Fant en bilde av en slik ombygging... men som du ser, er den ikke helt fullført... Platen skal settes der det orginale strøminntaket står. PSU'n på bilde er den mest brukte.. en UpTone LPS-1. Synd denne alene koster 400$.

    Vis vedlegget 455560
    Da har jeg fått kloa i et custom adapter for å kunne bruke ekstern PSU på Singxern... Et steg videre :p

    IMG_7057.JPG
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da kommer jeg trolig til å fortsette å bruke denne tråden, som er min hovedtråd, nå som "byggetråd - Lytterom" er så godt som ferdig. Byggetråden kommer til å være levende en liten stund til, da jeg har noe småplukk igjen før alt er 100%.

    Ellers;
    * Anlegget er flyttet fra opplag i kjellern og ut til lytterommet.

    * Har testet en teori om at Singxer Su-1 kan drives av en "powerbank", da denne gir 5V og SU-1 bruker 5V. (Har så lagt kun testet at SU-1 fungerer slik, men ikke foretatt noen lyttetest.)

    * Thorens TD-321 (m/RB300 arm) har på mirakuløst vis ankommet boende, og venter på eget rack å stå på. Her skal også DP CA-1 & PSU plasseres.

    * Forus fremover er div småting med lytterommet som skal lages, OG ikke minst jobben med å temme akustikken der... Det kommer til å ta tid.. men men.. blir sikkert verdt d..

    mvh Kai
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn