Bildetråd med deres platespillere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    lark

    Gjest
    Audio Technica dempeføtter du har der? Glimrende demperemedier i så fall.
    "Powerflight" med Earth Wind & Fire på tallerkenen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg tipper det står 'Godkjänd Matchpuck' på dem. Jofa kanskje?
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Artig tråd. Jeg får et stikk av lengsel/sjalusi når jeg ser alle disse vinylriggene!
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Zomby_Woof skrev:
    Jeg tipper det står 'Godkjänd Matchpuck' på dem. Jofa kanskje?
    Det har du nok rett i. :)
    Det er nok ishokypucker som er brukt.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    musicman skrev:
    Halvveis Sperrling og diy.
    Hei Musicman
    Har du lakket spilleren sort eller ser det bare slikt ut?
    ( i så fall,flere bilder i sperrlingtråden ? )

    Mvh Jan I
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.770
    Antall liker
    500
    Sted
    Stockholm
    Her er min Gert Pedersen moddede Michell GyroDec. En spiller jeg er godt fornøyd med! :)

     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    GONG skrev:
    Her er et bilde av min Oracle Delphi i solnedgang 8)
    Wow, mektig!
    Bra speileffekt. Korny men kul ;D
     

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    musicman skrev:
    Halvveis Sperrling og diy.
    Pent arbeide det du har gjort med motoren!
    Har samme spilleren selv bare i rød granitt.
    Er det noen mulighet for nærbilder av motordelen?
    Har du brukt den orginale motoren?
    Du har en god platespiller her :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Sadelta skrev:
    musicman skrev:
    Halvveis Sperrling og diy.
    Pent arbeide det du har gjort med motoren!
    Har samme spilleren selv bare i rød granitt.
    Er det noen mulighet for nærbilder av motordelen?
    Har du brukt den orginale motoren?
    Du har en god platespiller her :)
    Hei

    Min var også i rød granitt. Lakkerte den med spraylakk på boks. To strøk grunning og to med matt sortfarge. Har i tillegg senket både plinth og glassplate. Synes den ser mye bedre ut etter å ha gjort dette.

    Motorhuset er dreid ut av ett stk massiv aluminum. Inne i huset sitter den originale motoren.

    Alt i alt, meget fornøyd , både med ytelse og utseende. :)
     

    Vedlegg

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    musicman skrev:
    Sadelta skrev:
    musicman skrev:
    Halvveis Sperrling og diy.
    Pent arbeide det du har gjort med motoren!
    Har samme spilleren selv bare i rød granitt.
    Er det noen mulighet for nærbilder av motordelen?
    Har du brukt den orginale motoren?
    Du har en god platespiller her :)
    Hei

    Min var også i rød granitt. Lakkerte den med spraylakk på boks. To strøk grunning og to med matt sortfarge. Har i tillegg senket både plinth og glassplate. Synes den ser mye bedre ut etter å ha gjort dette.

    Motorhuset er dreid ut av ett stk massiv aluminum. Inne i huset sitter den originale motoren.

    Alt i alt, meget fornøyd , både med ytelse og utseende. :)
    ja, jeg synes dette var pent arbeide!
    Har tenkt på dette i mange år men har aldrig blitt til at jeg har gått i gang.
    Roger har gjort dette nå men på langt nær så pent som dette!
    Har også vurdert å senke glassplat da den er en smule høyt til værs :)
    Har aldrig spilt så høyt på på platespiller før jeg fikk tak i denne, er et supert drivverk!
    det må bli noe sånt som dette når jeg en gang får ånden over meg :)
    Hvor fikk du tak i større driv reim? har letet etter det men finner bare flate reimer.
    Du har all grunn til å være fornøyd med denne, får nok ikke tak i bedre spiller til den prisen(men her vil vel kanskje de lærde strides) :)
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Min Rega P9.
    Startet med en Ortofon Jubilee originalt, men har nå en Rega Apheta MC PU på den, som spiller fantastisk på P9 med REGA sin rene MC IOS RIIA. Svært frisk og engasjerende lyd. En skikkelig «toe tapper» vinylsnurrer :)
     

    Vedlegg

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.134
    Antall liker
    1.452
    Torget vurderinger
    4
    Min Klirr Audio.
    Skjønt "klirringa" har jeg ikke hørt mye til....
     

    Vedlegg

    government

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2007
    Innlegg
    265
    Antall liker
    6
    Noe helt annet,men alikevel......Fant en knust Dual og slikt liker jeg. Jeg slo vel ihjel ett par kveldstimer med dette. Man tager hva man haver,og her ble det ei (overhala) Lencoarm. Dette er altså Absolute Lowend,kun tidtrøyte. En kompis forsvant med den,og den brukes daglig. Han pensjonerte faktisk sin Rega P2 med begrunnelsen at de spiller like jævlig begge to,men denne er tøffere....
     

    Vedlegg

    JHolm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2007
    Innlegg
    492
    Antall liker
    26
    Sted
    Oslo
    government skrev:
    Noe helt annet,men alikevel......Fant en knust Dual og slikt liker jeg. Jeg slo vel ihjel ett par kveldstimer med dette.
    Interessant! 8) Har du flere kreasjoner å vise frem?
     

    Nitram

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    179
    Antall liker
    172
    Torget vurderinger
    5
    Hei.
    I mange år har en flott Thorens TD126 Centennial vansmektet i et skap på loftet, men da jeg kom over en brukt Rega 700 arm fant jeg tiden inne til å gjøre noe med det.
    Endel diy timer ble det dog. Det første som måtte gjøres var å lage et nytt armbord, da det gamle var borret for å passe en Hadcockarm som sto på da jeg kjøpte spilleren.
    Løsningen ble å bruke en palisander treside (fra en veldig defekt sølvsuper) og lime den sammen med et skjærebrett i plast kjøpt hos Clas Ohlson for å komme i riktig høyde.

    På ett eller annet forum leste jeg at den originale og ganske så spinkle plastbunnen var det lurt å bytte med noe stødigere. Da var det å sette igang med håndoverfres, mdf plater og spraylakk, noe som var mere jobb enn jeg hadde trodd, men jeg kom da i mål tilslutt.

    Tilslutt byttet jeg strømkabel, den originale ble for kort (spilleren skal med tiden henge på en egen vegghylle). Jeg valgte en skjermet kabel med det samme jeg var igang, tror vel ikke det har så stor hensikt, men det skader vel i alle fall ikke. Det største problemet med den nye kabelen var imidlertid at den var såpass grov og stiv at det ble plassmangel ved bryteren, så jeg måtte kjøpe en ny bryter fra Elfa.

    Men da var Thorensen klar, her er noen bilder av resultatet;
     

    Vedlegg

    flippin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    116
    Antall liker
    128
    Torget vurderinger
    1
    Lekkert! Imponerende utført arbeid må jeg si :)
     

    Nitram

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Innlegg
    179
    Antall liker
    172
    Torget vurderinger
    5
    Takk for det flippin.
    Burde vel også nevne at jeg i diy tåka presterte å ødelegge en liten men essensiell metallbolt/dings. Hadde de ikke vært for en kamerat med liten dreibenk og vennlig sinnelag, så hadde vel spilleren blitt forvist til kottet igjen. Så æres den som æres bør!
    Ny drivreim er også montert.
    Pu'en er en Ortofon 30 super.

    Det låter slett ikke så galt, legg forøvrig merke til plata "Pop Pop" med Rickie Lee Jones. Flott inspilling.
     

    Vedlegg

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.010
    Antall liker
    735
    Må slenge meg med på denne tråden.
    Bildet er tatt av han som solgte den til meg, har ikke fått rota meg til å ta et bilde selv......
    Iallefall, det er en Roksan Xerxes med Manticore Magician arm og Ortofon Supreme 30.
    Jeg har begrenset erfaring med andre spillere men synes det låter svært så bra.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.113
    Antall liker
    14.778
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den var lekker den, Gubra!! :eek:
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    954
    Antall liker
    1.503
    Sted
    Fredrikstad


    Slik skal en platespiller se ut. :D

    Er møkka lei av alle de nymotens borreriggene. De spiller sikkert bra, men vekker ikke det samme HA begjæret hos meg.

    Grattis med en krem spiller.


    /Rubyred
     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Rubyred skrev:


    Slik skal en platespiller se ut. :D

    Er møkka lei av alle de nymotens borreriggene. De spiller sikkert bra, men vekker ikke det samme HA begjæret hos meg.

    Grattis med en krem spiller.


    /Rubyred
    Pokker meg den flotteste spilleren jeg har sett. Utrolig vil ha faktor. :'(
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Gubra skrev:
    Må slenge meg med på denne tråden.
    Bildet er tatt av han som solgte den til meg, har ikke fått rota meg til å ta et bilde selv......
    Iallefall, det er en Roksan Xerxes med Manticore Magician arm og Ortofon Supreme 30.
    Jeg har begrenset erfaring med andre spillere men synes det låter svært så bra.
    Den der har godlyd selv uten plate på tallerkenen!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.273
    Antall liker
    40.139
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette må være noe av det flotteste jeg har sett av vinyl spillere Gubra :)

    Gratulerer

    mvh
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det må jeg bare si, Gubra, at hvis jeg absolutt bare måtte skifte, ville Roksan Xerxes stått laaangt framme i køen. Klassiker, og en riktig skjønnhet.
    Skal selvfølgelig ikke innrømme i all offentlighet at den er penere enn LP12, (hysj) så bilde av min får heller være. ;)

    ps: og jo, den heter Roksan, ikke Roxan
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.813
    Antall liker
    404
    Torget vurderinger
    3
    ottone skrev:
    Skal selvfølgelig ikke innrømme i all offentlighet at den er penere enn LP12, (hysj) så bilde av min får heller være. ;)
    Får slenge inn et bilde av min istedet da ;)

     

    mana

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Innlegg
    655
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    FZ skrev:
    ottone skrev:
    Skal selvfølgelig ikke innrømme i all offentlighet at den er penere enn LP12, (hysj) så bilde av min får heller være. ;)
    Får slenge inn et bilde av min istedet da ;)

    Er jo veldig fin denne og men........ den var jo utrolig lekker den Roksan spilleren ;D
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.010
    Antall liker
    735
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger, jeg må nok innrømme at jeg kjøpte den "uhørt", bildene var tilstrekkelig gulrot.
    Har lyst på ny pick-up, har alltid vært Ortofonmann, men kanskje noen har et (annet) godt forslag?

    Og det var Roksan ja........ :-[
     

    gadus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.09.2010
    Innlegg
    94
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Min LP karriere har gått litt i rykk og napp, men heldigvis har jeg aldri solgt platene når jeg kvittet meg med spillere opp igjennom årene.... Av spillere som kan nevnes er Oracle Alexandria PARIS med SME 3009 arm, Rega planar 3, Michell Gyrodeck med Mörch arm....


    Nå sitter jeg med ett hjemmesnekret prosjekt, i påvente av lottomillionene jeg trenger for å kjøpe spilleren jeg virkelig har lyst på... Nå er det jo det ett dårlig utgangspunkt iom at jeg ikke tipper :p

    Her er utganspunktet for spilleren min, en gammel pro-ject 6 posten ødela og som skulle kasseres. Som en wannabe DIY måtte jeg jo forbarme meg over denne :)





    Fikset nytt 40mm eike plinth oppå det gamle, byttet ut motor, tallerken og arm






    Skulle egentlig sette på eikelister langs kanten for å fjerne skillet mellom orginalt mdf plinth og eiken, men har ikke kommet så langt



    Her er armen, nyyyyyyyyyyydelig arm som UTKLASSERTE den orginale Pro-ject armen... En Jelco SA750D arm, etter min mening den klart beste armen jeg har hatt uansett platespiller. Pr nå står det en Denon DL160 på den, men den er klar for utskifting
     

    Vedlegg

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.618
    Antall liker
    11.931
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    gadus skrev:
    Min LP karriere har gått litt i rykk og napp, men heldigvis har jeg aldri solgt platene når jeg kvittet meg med spillere opp igjennom årene.... Av spillere som kan nevnes er Oracle Alexandria PARIS med SME 3009 arm, Rega planar 3, Michell Gyrodeck med Mörch arm....


    Nå sitter jeg med ett hjemmesnekret prosjekt, i påvente av lottomillionene jeg trenger for å kjøpe spilleren jeg virkelig har lyst på... Nå er det jo det ett dårlig utgangspunkt iom at jeg ikke tipper :p

    Her er utganspunktet for spilleren min, en gammel pro-ject 6 posten ødela og som skulle kasseres. Som en wannabe DIY måtte jeg jo forbarme meg over denne :)





    Fikset nytt 40mm eike plinth oppå det gamle, byttet ut motor, tallerken og arm






    Skulle egentlig sette på eikelister langs kanten for å fjerne skillet mellom orginalt mdf plinth og eiken, men har ikke kommet så langt



    Her er armen, nyyyyyyyyyyydelig arm som UTKLASSERTE den orginale Pro-ject armen... En Jelco SA750D arm, etter min mening den klart beste armen jeg har hatt uansett platespiller. Pr nå står det en Denon DL160 på den, men den er klar for utskifting
    Et flott stykke arbeid! Låter det like bra som det ser ut så har du en god spiller.
     

    gadus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.09.2010
    Innlegg
    94
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    Burnt_Island skrev:
    Et flott stykke arbeid! Låter det like bra som det ser ut så har du en god spiller.
    Takker og bukker ;D

    Joda, vil påstå at spilleren låter ganske bra egentlig... Nå er ikke PU den aller beste, men god til prisen! Pro-ject 6 har ett fjæroppheng med ett silikonbad som demper vibrasjoner i opphenget. Fungerer bra etter mine ører iallefall, hehe..

    En speedbox SE og ny MC PU blir neste oppgradering, så får vi se om det blir eikelister på kanten også da :p
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Siste anskaffelse. En Wilson Benesch ACT One Turntable. Den klart beste platespilleren jeg har eid noen gang.
     

    Vedlegg

    gadus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.09.2010
    Innlegg
    94
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    3
    impulse skrev:
    Siste anskaffelse. En Wilson Benesch ACT One Turntable. Den klart beste platespilleren jeg har eid noen gang.

    KNALLfin ;D Den likte jeg virkelig
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn