Hallo, dette er en RACERBIL, ikke en lastebil, ref antall tydeligvis tøyleslesløse hestekrefter, kjørt av idioter!! Akkurat som å gi en 18-åring en hayabusa bare for at han kan vifte med et førerkort!!!Enig med Raven. Har ikke noe med bilen å gjøre....
![]()
Enig med du...Enig med Raven. Har ikke noe med bilen å gjøre....
![]()
Hallo, dette er en RACERBIL, ikke en lastebil, ref antall tydeligvis tøyleslesløse hestekrefter, kjørt av idioter!! Akkurat som å gi en 18-åring en hayabusa bare for at han kan vifte med et førerkort!!!
Hva ønsker en sjåfør med 1000 hk på norske veier i en bil som veier 2000-+??Enig med du...
Kjøretøyet gjør bare det sjåføren ønsker.
Man trenger med andre ord litt mellom øra når en skal håndtere køretøy med litt ekstreme egenskaper. 8)
Ville du kjøpt en slik bil (hvis du hadde råd) for å drive tomgangskjøring? Ikke jeg.Hvorfor ikke? det er ett fritt land! har du mye penger å ønsker ett sykt kjøretøy så hvorfor ikke så lenge du har vett til å overleve.
Skal vi bare gå etter hva vi trenger så blir det tomt i alle hifi hjem iallefall. Står ikke noe i behovs hierarkiet om at vi trenger luksus som biler, anlegg, båter osv. Men der imot mat, trygghet, ly for vær og vind.
At vi ønsker oss luksus og kjøper det vi har råd til er en annen sak. Det er bare menneskelig. Så hadde jeg hatt råd til en slik bil gjett om jeg hadde hatt den. Men kjørt pent jaaaaaaaa.
Fartsgrenser var vel en by i Russland det da? ;DHar hatt et par, tre biler med 500+ hk, og tro meg, det er sabla gøy. ;D
Aldri hørt om Autobahn?Fartsgrenser var vel en by i Russland det da? ;D
...........forlenger big time!! Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!
Nå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor.Nei for all del ! Biler er noe svineri og bør kun utleveres på blå resept etter streng behovsvurdering !
Og ingen har behov for noe større enn en Trabant !
Trist i grunnen at Den Tyske Demokratiske Republikk ikke eksisterer mer. Du ville ha trivdes der.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De bilene som er aktuelle for meg i det daglige liv blir jo billigere, så det er helt ok for meg. ;DNå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor.![]()
![]()
Alt som er større enn det blir i praksis mer eller mindre forbudt.
Nei, det er det ikke. =(Hvorfor ikke? det er ett fritt land!
Leste et sted at en Aston Martin Vanquish ble 250k dyrer, men importøren tok ikke det så tungt. Bilen kostet jo nesten 3,3 mill så hva var vel 250k til, de som ville ha en, kjøpte en uansett.Nå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor.![]()
![]()
Isolert sett ( og veldiig egoistisk ) er det helt greit for meg at Ola Dunk kjører Nissan Micra. Jeg har fortsatt råd til å kjøre stor og kolisjonssikker bil. Hvis det man "treffer" på veien ikke er større enn en Micra er det for meg bare bra. Ikke så bra for de i Micraen, men så har jo aldri SV vært et parti for arbeiderklassen. ;DNå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor.![]()
![]()
Det eneste disse folka kan skilte med er en meget velfyllt bankkonto og et tilsvarende opblåst ego..... hadde vært morsomt å se produsenten av denne bilen bli saksøkt big time av de som evt blir skadet av denne kjøringen, man gir ikke en fersk rekrutt ansvaret for en kanon heller.....Riktig derfor må det være en bra sjåfør ikke en idiot. Kan du å kjøre er du i stand til å takle mye hestekrefter. Vett er ikke det dummeste å medbringe når du setter deg bak rattet på noe som helst.
Nå tryner du skikkelig i den ANDRE grøfta... ;DNei for all del ! Biler er noe svineri og bør kun utleveres på blå resept etter streng behovsvurdering !
Og ingen har behov for noe større enn en Trabant !
Trist i grunnen at Den Tyske Demokratiske Republikk ikke eksisterer mer. Du ville ha trivdes der.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Minstekravet for slike biler burde vært førerkort i egen klasse med dertil tilpasset opplæring, gjerne med fartsskriver....Hva ønsker en sjåfør med 1000 hk på norske veier i en bil som veier 2000-+??
Hakke peiling, har han lyst så har han lov.
...........forlenger big time!!
Mye mulig...
Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!
Tilfredstiller den kravene som er satt, så har den like stor rett til å ferdes på norske veier som et hvert annet kjøretøy. Sånn er det med den saken.![]()
Det er sikkert noen reguleringskåte politikere som kunne tenkt seg en slik løsning, men takket være EØS-avtalen kommer ikke slike tåpelige forslag til å kunne realiseres.Minstekravet for slike biler burde vært førerkort i egen klasse med dertil tilpasset opplæring, gjerne med fartsskriver....
hva med såkalte suv-er?
Har de noe på veien å gjøre, egentlig?
kvinnfolk bak rattet? Hest i stige osv.
Hest bak rattet er vel uheldig, menTror neppe det er kvinnfolk bak rattet som dreper seg mest i trafikken i dette landet.. Hest i stige er jeg noe mer usikker på..![]()
...ja i alle fall om du skulle stå under når de detter ned.. ;DHest bak rattet er vel uheldig, men
kvinnfolk i stige er også skummelt, har jeg hørt. 8)
Huff der slapp katten ut av sekken ! De er så alt for rike de som kjører slike biler!Det eneste disse folka kan skilte med er en meget velfyllt bankkonto og et tilsvarende opblåst ego..... hadde vært morsomt å se produsenten av denne bilen bli saksøkt big time av de som evt blir skadet av denne kjøringen, man gir ikke en fersk rekrutt ansvaret for en kanon heller.....
Minstekravet for slike biler burde vært førerkort i egen klasse med dertil tilpasset opplæring, gjerne med fartsskriver....
I min båt er damer alltid velkomne. Også dannede bergensfruer. ;D...ja i alle fall om du skulle stå under når de detter ned.. ;D
Når det gjelder båter så er det vel ikke engang lov å si hest ombord, eller ta med ryggsekk eller paraply. Før var det vel heller ikke bra med damer ombord, men det tror jeg de har endret på nå..![]()
Snart, hvis de ikke gjør noe med vedlikeholdsfrekvensen på veiene.Men til spørsmålet, har suv'er noe å gjøre på veien?
I min båt er damer alltid velkomne. Også dannede bergensfruer. ;D
Hva med de udannende da..??![]()