Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei...

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Re: Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig ve

Eller er det kanskje sjåføren som ikke har noe på offentlig vei å gjøre? kjøre fornuftig er ikke så dumt.

S

slowmotion

Gjest
Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei..

Enig med Raven. Har ikke noe med bilen å gjøre....

;)

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler som ikke har noe å gjøre på of

;)
Hallo, dette er en RACERBIL, ikke en lastebil, ref antall tydeligvis tøyleslesløse hestekrefter, kjørt av idioter!! Akkurat som å gi en 18-åring en hayabusa bare for at han kan vifte med et førerkort!!!

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

;)
Enig med du... ;)
Kjøretøyet gjør bare det sjåføren ønsker.
Man trenger med andre ord litt mellom øra når en skal håndtere køretøy med litt ekstreme egenskaper. 8)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4

Hallo, dette er en RACERBIL, ikke en lastebil, ref antall tydeligvis tøyleslesløse hestekrefter, kjørt av idioter!! Akkurat som å gi en 18-åring en hayabusa bare for at han kan vifte med et førerkort!!!

Riktig derfor må det være en bra sjåfør ikke en idiot. Kan du å kjøre er du i stand til å takle mye hestekrefter. Vett er ikke det dummeste å medbringe når du setter deg bak rattet på noe som helst.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler som ikke har n

Enig med du...  ;)
Kjøretøyet gjør bare det sjåføren ønsker.
Man trenger med andre ord litt mellom øra når en skal håndtere køretøy med litt ekstreme egenskaper. 8)
Hva ønsker en sjåfør med 1000 hk på norske veier i en bil som veier 2000-+??

...........forlenger big time!! Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4

Hvorfor ikke? det er ett fritt land! har du mye penger å ønsker ett sykt kjøretøy så hvorfor ikke så lenge du har vett til å overleve. Vil du krasje så klarer du det pinadø like fint i en lada samara også. (blir bare billigere smell).

Skal vi bare gå etter hva vi trenger så blir det tomt i alle hifi hjem iallefall. Står ikke noe i behovs hierarkiet om at vi trenger luksus som biler, anlegg, båter osv. Men der imot mat, trygghet, ly for vær og vind.

At vi ønsker oss luksus og kjøper det vi har råd til er en annen sak. Det er bare menneskelig. Så hadde jeg hatt råd til en slik bil gjett om jeg hadde hatt den. Men kjørt pent jaaaaaaaa.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Hvorfor ikke? det er ett fritt land! har du mye penger å ønsker ett sykt kjøretøy så hvorfor ikke så lenge du har vett til å overleve.

Skal vi bare gå etter hva vi trenger så blir det tomt i alle hifi hjem iallefall. Står ikke noe i behovs hierarkiet om at vi trenger luksus som biler, anlegg, båter osv. Men der imot mat, trygghet, ly for vær og vind.

At vi ønsker oss luksus og kjøper det vi har råd til er en annen sak. Det er bare menneskelig. Så hadde jeg hatt råd til en slik bil gjett om jeg hadde hatt den. Men kjørt pent jaaaaaaaa.
Ville du kjøpt en slik bil (hvis du hadde råd) for å drive tomgangskjøring? Ikke jeg.
Det virker som om at uløselige problemer oppstår hver gang man nermer seg gasspedalen......

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Re:  Biler som ikke h

Hakke peiling, har han lyst så har han lov. ;)

...........forlenger big time!!

Mye mulig...

Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!

Tilfredstiller den kravene som er satt, så har den like stor rett til å ferdes på norske veier som et hvert annet kjøretøy. Sånn er det med den saken. ;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4

ja uten tvil. Jeg liker stort maskineri men det er nå meg da. Det vil uansett bare bli en drøm. Jeg ender vel opp med noe fra toyota eller Ford.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Har hatt et par, tre biler med 500+ hk, og tro meg, det er sabla gøy. ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Har hatt et par, tre biler med 500+ hk, og tro meg, det er sabla gøy. ;D
Fartsgrenser var vel en by i Russland det da? ;D

Misforstå meg rett, det er misbruket av slike missiler som er problemet, ikke at de finnes. Hvorfor tror man egentlig at fartsdumper gror opp som paddehatter i dette landet, jada den gamle Mazdaen kan også være et missil i en 30 eller 50-sone, det er vel riktig som det blir påpekt annetsted i denne tråden, det er ikke våpenet i seg selv som er farlig men hånden som holder det...... 2-3 våpen i gale hender, så er det plutselig 100000 som må over den samme fartshumpen.... greit??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Re:  Biler som ikke h

...........forlenger big time!! Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!

Nei for all del ! Biler er noe svineri og bør kun utleveres på blå resept etter streng behovsvurdering ! :mad:

Og ingen har behov for noe større enn en Trabant ! :p

Trist i grunnen at Den Tyske Demokratiske Republikk ikke eksisterer mer. Du ville ha trivdes der. :p :p :p :p :p

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Re:  

Nei for all del ! Biler er noe svineri og bør kun utleveres på blå resept etter streng behovsvurdering ! :mad:

Og ingen har behov for noe større enn en Trabant ! :p

Trist i grunnen at Den Tyske Demokratiske Republikk ikke eksisterer mer. Du ville ha trivdes der. :p :p :p :p :p
Nå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor. :mad: :mad: :mad:
Alt som er større enn det blir i praksis mer eller mindre forbudt.

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Re: &n

Nå fikser jo Kristin Halvorsen dette problemet med statsbudsjettet som ble fremlagt nylig. Standardbilen for Ola Nordmann blir heretter Nissan Micra med 40 hk dieselmotor. :mad: :mad: :mad:
De bilene som er aktuelle for meg i det daglige liv blir jo billigere, så det er helt ok for meg. ;D
Det er bare å innse at den moroa vi ellers måtte føle behov for å eie ( når det gjelder motorkøretøy ;)), må kjøpes brukt og helst være over 30 år gamle. ;D

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Re:  

Leste et sted at en Aston Martin Vanquish ble 250k dyrer, men importøren tok ikke det så tungt. Bilen kostet jo nesten 3,3 mill så hva var vel 250k til, de som ville ha en, kjøpte en uansett.

Og til opplysning man kan ikke kjøre en Hayabusa som 18-åring, ikke fulleffekt ihvertfall. Eller man kan, men det er ikke lovlig.

Og et effektivt middel for å bedre trafikksikkerheten i Norge ville vært baner i hvert fylke. Da kunne man rast fra seg på bane, man kunne lært å takle bilen i uventede situasjoner under kontrollerte forhold. Og folk hadde blitt bedre sjåfører, fått mer vett, for det er det der er mangel på ofte.

Ellers synes jeg det er fint at det kjører biler som Koenigsegg og FXX på norske veier. Selv om Vollvik måtte heve sin gule for at den skulle kunne kjøre over fartsdumper og på brostein....

...var mine ord i de sene nattetimer....

Mvh ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Re: &a

Isolert sett ( og veldiig egoistisk ) er det helt greit for meg at Ola Dunk kjører Nissan Micra. Jeg har fortsatt råd til å kjøre stor og kolisjonssikker bil. Hvis det man "treffer" på veien ikke er større enn en Micra er det for meg bare bra. Ikke så bra for de i Micraen, men så har jo aldri SV vært et parti for arbeiderklassen. ;D

Den dagen Kristin rammer meg så jeg kjenner det er jeg i den heldige situasjon å være i et yrke som er sterkt etterspurt i utlandet. Da kommer jeg på besøk i utenlandskregistrert og enda større bil enn det jeg har i dag. Men jeg har ingen illusjoner om at sosialistene virkelig vil ramme de som er bemidlede. Norge har vært, er og vil vil nok lenge være et greit land for de som har mer enn gjennomsnittet. De som ligger på og bittelitt over gjennomsnitt får merke det ja. Men ikke de som har mer enn det igjen!

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler som ikke har noe å gjøre p

Riktig derfor må det være en bra sjåfør ikke en idiot. Kan du å kjøre er du i stand til å takle mye hestekrefter. Vett er ikke det dummeste å medbringe når du setter deg bak rattet på noe som helst.
Det eneste disse folka kan skilte med er en meget velfyllt bankkonto og et tilsvarende opblåst ego..... hadde vært morsomt å se produsenten av denne bilen bli saksøkt big time av de som evt blir skadet av denne kjøringen, man gir ikke en fersk rekrutt ansvaret for en kanon heller.....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Det er vel ikke helt rett å si at dette kun er sjåføren sin skyld heller. Det skjer vel litt mer om man trykker klampen i bånn på en slik bil enn det man er vant med fra andre biler. Men selvsagt er det rein idioti som gjør at man trør på med en slik bil og med lite kjøreerfaring med bilen..

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler som ik

Nei for all del ! Biler er noe svineri og bør kun utleveres på blå resept etter streng behovsvurdering !  :mad:

Og ingen har behov for noe større enn en Trabant !  :p

Nå tryner du skikkelig i den ANDRE grøfta... ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Seriøst, hadde vi sluppet oversrifter av den typen i trådstarten,så måtte veiene gjerne fylles av slike biler, med det mener jeg gjennomsnittlig skadefrekvens+-...

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler som ik

Hakke peiling, har han lyst så har han lov. ;)

...........forlenger big time!!

Mye mulig...

Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!

Tilfredstiller den kravene som er satt, så har den like stor rett til å ferdes på norske veier som et hvert annet kjøretøy. Sånn er det med den saken. ;)
Minstekravet for slike biler burde vært førerkort i egen klasse med dertil tilpasset opplæring, gjerne med fartsskriver....

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Re:  Biler so

Minstekravet for slike biler burde vært førerkort i egen klasse med dertil tilpasset opplæring, gjerne med fartsskriver....
Det er sikkert noen reguleringskåte politikere som kunne tenkt seg en slik løsning, men takket være EØS-avtalen kommer ikke slike tåpelige forslag til å kunne realiseres.

S

slowmotion

Gjest
Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei.

Kanskje på tide å dempe overformynderipreiket ditt litt, realist? ;D

;)

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1

hva med såkalte suv-er?
Har de noe på veien å gjøre, egentlig?

kvinnfolk bak rattet? Hest i stige osv.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

hva med såkalte suv-er?
Har de noe på veien å gjøre, egentlig?

kvinnfolk bak rattet? Hest i stige osv.

Tror neppe det er kvinnfolk bak rattet som dreper seg mest i trafikken i dette landet.. Hest i stige er jeg noe mer usikker på.. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Tror neppe det er kvinnfolk bak rattet som dreper seg mest i trafikken i dette landet.. Hest i stige er jeg noe mer usikker på..  ;)
Hest bak rattet er vel uheldig, men
kvinnfolk i stige er også skummelt, har jeg hørt. 8)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Er virkelig trådstarter såååå missunnelig?

Det får da være grenser!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Hest bak rattet er vel uheldig, men
kvinnfolk i stige er også skummelt, har jeg hørt. 8)
...ja i alle fall om du skulle stå under når de detter ned.. ;D

Når det gjelder båter så er det vel ikke engang lov å si hest ombord, eller ta med ryggsekk eller paraply. Før var det vel heller ikke bra med damer ombord, men det tror jeg de har endret på nå.. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest

Så lenge de vet å begrense krasjinga til fjellvegger kan de godt drive på for min del. Forutsatt naturligvis at farten er stor nok til at de dør før helsevesenets knappe ressurser belastes. Det store roblemet er at de like godt kan ramme andre trafikanter. Jeg vil helst slippe å bli påkjørt av en bil i stor fart.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Re:  Biler so

Det eneste disse folka kan skilte med er en meget velfyllt bankkonto og et tilsvarende opblåst ego..... hadde vært morsomt å se produsenten av denne bilen bli saksøkt big time av de som evt blir skadet av denne kjøringen, man gir ikke en fersk rekrutt ansvaret for en kanon heller.....

Huff der slapp katten ut av sekken ! De er så alt for rike de som kjører slike biler! :(

Fabrikken har faktisk et kjørekurs, men når kjøperne ikke gidder å ta det kan du ikke klandre fabrikken. Da er det førerens ansvar 100%

Jeg er ikke overbevist om at du ikke burde ha bodd i DDR, din reguleringsiver tyder på det ! :p Eget førerkort for biler som går fortere enn fartsgrensen !? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

På den andre siden er du jo i god USA tradisjon når du vil saksøke for erstatning !? Du ønsker visst det værste fra begge systemene du ?? Masochist ?? ??? ??? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

...ja i alle fall om du skulle stå under når de detter ned.. ;D

Når det gjelder båter så er det vel ikke engang lov å si hest ombord, eller ta med ryggsekk eller paraply. Før var det vel heller ikke bra med damer ombord, men det tror jeg de har endret på nå.. ;)
I min båt er damer alltid velkomne. Også dannede bergensfruer. ;D

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1

vi er alle i samme danskebåt.

Men til spørsmålet, har suv'er noe å gjøre på veien?

Z

Zomby_Woof

Gjest

Men til spørsmålet, har suv'er noe å gjøre på veien?
Snart, hvis de ikke gjør noe med vedlikeholdsfrekvensen på veiene.

Men, ikke enda.  ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

I min båt er damer alltid velkomne. Også dannede  bergensfruer. ;D

Hva med de udannende da..?? ;)

Spiralis

Æresmedlem