Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei...

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Re: Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig ve

Koenigsegg....
Har aldri hatt Koenigsegg, så det vet jeg ikke. Hvis du vil vite det så er det jo bare å stoppe den første og best som du ser og spørre eieren. Det kryr jo tydeligvis av slike der du ferdes, så det går sikkert greit.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Hallo, det er laget millioner av Toyotaer, hvor mange vet DU om?? ;D

145.765 eller var det 145.766 ? Litt vanskelig å huske.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Det er som kjent ingen røyk uten ild,  dette er den ENESTE "personbilen" jeg vet om hvor fabrikanten innfører slike restriksjoner, hva, de vil jo ta fra oss den totale frihet til å gjøre akkurat som  vi vil, så her er det bare å sende inn protester.... ;D

Lappen og en velfylt konto er visst ikke nok her nei....Lei av kunder som kræsjer kanksje?. ;D ;D ;D

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/21/480469.html

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Re:  Biler som ikke har n

Hva ønsker en sjåfør med 1000 hk på norske veier i en bil som veier 2000-+??

...........forlenger big time!! Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!
Bilen veide (da den var hel) 1180 kg og har vel ca 800 hk..

Ja, vi trenger slike biler..
Er jo ikke mange plasser på norske veier vi har mulighet til å kjøre forbi trygt med en bil som veier 1600kg og har 75 hk..

Heldigvis veier bilen min 960kg og har ca 200hk..

S

slowmotion

Gjest
Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei

Ja fysjom, det er jo umoralsk...... ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Er jo ikke mange plasser på norske veier vi har mulighet til å kjøre forbi trygt med en bil som veier 1600kg og har 75 hk..
Importeres det Volga fra Russland enda ?

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re:  Biler so

Bilen veide (da den var hel) 1180 kg og har vel ca 800 hk..

Ja, vi trenger slike biler..

Heldigvis veier bilen min 960kg og har ca 200hk..
Jeg visste vel at jeg var noe konservativ, ja jeg gjettet uten å undersøke nermere, den er jo dobbelt så rå (farlig) som jeg trodde.... ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Re:Biler som ikke har noe på offentlig vei å gjøre

Importeres det Volga fra Russland enda ?
Fru Halvorsen fikk ikke gjennomslag for at Volga skulle være eneste lovlige bilen i Norge. Foreløbig.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296
Re: Re:Biler som ikke har noe på offentlig vei å g

Fru Halvorsen fikk ikke gjennomslag for at Volga skulle være eneste lovlige bilen i Norge. Foreløbig.
Fru Halvorsen og jeg jobber med den saken..... ;D ;D ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Re:Biler som ikke har noe på offentlig vei å gjøre

Fru Halvorsen og jeg jobber med den saken..... ;D ;D ;D
Pass bare på at du ikke forteller henne at deler av befolkningen er interressert i hifi når dere diskuterer denne saken. Da kommer det bare en avgift på effektforsterkere, for man trenger vel egentlig ikke mer enn 20 watt. Alt over dette er farlig og skadelig for hørselen og naboforholdene, så da er det vel rimelig med en avgift på, tja, .....skal vi si 1000 kr pr. watt ut over dette. Dette vil helt sikkert føre til at vi kjøper mindre forsterkere og da går strømforbruket ned og da trenger vi ikke å bygge gasskraftverk heller. Dermed kan hun gulpe opp kamelen hun måtte svelge i den anledning og så kan du få den å ri på. ;D ;D ;D

K

kbwh

Gjest

I Gnore vil selvfølgelig avgiften legges på maxeffekt levert ut og ikke strømtrekk fra nettet. Klasse D skal ikke få noen fordeler, moderne som det er.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

I Gnore vil selvfølgelig avgiften legges på maxeffekt levert ut og ikke strømtrekk fra nettet. Klasse D skal ikke få noen fordeler, moderne som det er.
Det vil dog bli noe lavere avgift om man investerer i eget privat dieselaggregat for å drive forsterkeren.

K

kbwh

Gjest

Dersom dette dieselaggregatet har partikkelfilter vil avgiften imidlertid bli høyere fordi man kan stipulere et høyere karbondioksydutslipp. Utslipp av partikler ignoreres som kjent av fru Halvorsen, spesielt på Løkka hvor hun bor. Må være litt byluft!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Må være litt byluft!
Da må det jaggu også spilles kun urban rock på nevnte forsterker.

K

kbwh

Gjest

Det var da rimelig urbant i Wien omkring 1800 også da, og det helt uten moderne sanitæranlegg!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Hva, hadde de ikke CO2-rensing på sanitæranleggene den gang? Du verden.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Pass bare på at du ikke forteller henne at deler av befolkningen er interressert i hifi når dere diskuterer denne saken. Da kommer det bare en avgift på effektforsterkere, for man trenger vel egentlig ikke mer enn 20 watt. Alt over dette er farlig og skadelig for hørselen og naboforholdene, så da er det vel rimelig med en avgift på, tja, .....skal vi si 1000 kr pr. watt ut over dette. Dette vil helt sikkert føre til at vi kjøper mindre forsterkere og da går strømforbruket ned og da trenger vi ikke å bygge gasskraftverk heller. Dermed kan hun gulpe opp kamelen hun måtte svelge i den anledning og så kan du få den å ri på. ;D ;D ;D

Jeg har igrunnen alltid sett på bassdunk fra biler med bassforsterkere på 800 watt eller mere som et onde, hvor du lurer på om bilen kommer snart, eller om det er en invasjon fra Mars på gang.... Absolutt noe å tenke på ;D ;D ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Jeg har igrunnen alltid sett på bassdunk fra biler med bassforsterkere på 800 watt eller mere som et onde, hvor du lurer på om bilen kommer snart, eller om det er en invasjon fra Mars på gang.... Absolutt noe å tenke på ;D ;D ;D
Det burde du tenkt på før, for dette vil det nok bli mer av i tiden fremover. Det skal jo ikke mye til for at stereoanlegget har større ytelse enn motoren, ihvertfall ikke om du og Fru Halvorsen får gjennomslag for ideene deres.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.409
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

hva med såkalte suv-er?
Har de noe på veien å gjøre, egentlig?

kvinnfolk bak rattet? Hest i stige osv.
Prøv å dra en hestehenger eller en campingvogn med en Nissan Micra eller Renault 14, du...

http://youtube.com/watch?v=mzulxBDG90E

De små SUVene som f.eks Toyota RAV4 o.l. er rett og slett en bil som er litt høyere enn en vanlig personbil, har bedre bakkeklaring og firehjulstrekk. Jeg kan ærlig talt ikke se at noen skal krangle på disse, siden forbruket heller ikke er noe særlig høyere enn en "vanlig" bil....

Dersom en har behov for en bil som har god innvendig plass og også har mulighet til å dra lass, så kommer en ikke unna en stor bil. Hvis en samtidig skal kunne forsere Nord-norske kommunale veier med kommunal brøytestandard, så er en stor SUV rett og slett en meget praktisk løsning.

Når skal dette håløse urbane jantepisset med at "ingen skal ha behov for større bil enn meg" bli gjennomskuet for det det er - misunnelse ?

Det ser ut som at folk og politikere som bor i byene på østlandet ikke greier å innse en del banale fakta om trafikken her i Norge:
a) Du kan ikke ta buss, når det ikke går en buss dit du skal når du skal dra.
b) Du kan ikke ta trikk når det ikke er en trikk der du bor.
c) Du kan ikke ta tog når det ikke går et tog der du bor.
d) Du får ikke med deg 3 unger, schæfer og feriebagasje i en "bybil" (f.eks. Toyota Aygo).
e) Du kan ikke frakte med deg en palle ved i en bybil.
f) Du kan ikke slepe to tonn eller mere etter en bybil.
g) Å forsere 20cm snø oppå is går ikke med en bybil.
h) Å forsere dyp gjørme går ikke med en bybil. (Kommunal vei i vårløsninga - Jeg snakker ikke om offroad).

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Prøv å dra en hestehenger eller en campingvogn med en Nissan Micra eller Renault 14, du...
Ta hesten ut av hestehengeren og spenn hesten framfor campingvogna ! ;D ;D ;D

Hest med partikkelfilter er fritatt avgift.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.409
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Sørg for å ha med pose (les sekk) til hestens etterlatenskaper, i så fall...

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Sørg for å ha med pose (les sekk) til hestens etterlatenskaper, i så fall...

Johan-Kr

"Partikkelfilter" ! ;D ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

145.765 eller var det 145.766 ? Litt vanskelig å huske.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Du juger så det renner ;D. Hvis dette hadde vært sant, så hadde du ikke brukt av din dyrebare tid på noe så simpelt som et forum som dette! ;D ;D

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1

Har da sett  den kjørt i "Top Gear" og de hadde ikke noen som helst problemer med å kontrollere den så jeg tror du tar feil der. Selv om millionærer har god råd så kaster de ikke bort 6-7 mill på en bil som "er tilnærmet umulig å holde på veien" ! Skjerp deg !!

Kanskje du burde bli litt realistisk "Hr Realist". Med den prisen som forlanges for en slik bil  tror jeg du kan kjøre rundt på norske veier som yrkessjåfør et helt liv uten å se en enste slik bil. Det problemet du prøver å konstruere er ikke engang en storm i et vannglass, det er i høyden en laber bris i et eggeglass !   ;D ;D
Dette blir feil.
vart poengtert i Top Gear at denne bilen var svært vanskelig å holde på vegen. Bilen var svært glad i å overstyre (Bakhjula mister grepet). grunna dette fekk dei også Koenigsegg til å lage ein egen spoiler til bilen for å få den meir stabil med bedre grep kring bakhjula.
Stig køyrde faktisk ut av bana med den første bilen, noko som er sjelden.

O

OivindJ

Gjest

Hva ønsker en sjåfør med 1000 hk på norske veier i en bil som veier 2000-+??

...........forlenger big time!! Trenger vi slike?, nope, burde slike biler registreres i Norge?, nope!!
Trenger vi at alle kjører like familie biler? Fordi du ikke ønsker deg noe annet.

O

OivindJ

Gjest

Jeg har ingen interesse av skyting, så la oss forby skyteklubber også. Våpen dreper jo...

Et modellfly kan treffe noen i hodet. Forby hele dritten sier jeg!

Golfballer er livsfarlig. Forby golf idag!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Jeg har ingen interesse av skyting, så la oss forby skyteklubber også. Våpen dreper jo...
Nei jasså du ! :mad: Hvor var det du bodde sa du ?? ;D

Et modellfly kan treffe noen i hodet. Forby hele dritten sier jeg!
Tror jeg tar med Oddgeir og besøker deg jeg !! :mad:

Golfballer er livsfarlig. Forby golf idag!
Ja det er OK. ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Du juger så det renner ;D.
Ja selvsagt, tror du noe annet er du dum !! ;D ;D ;D ;D

Hvis dette hadde vært sant, så hadde du ikke brukt av din dyrebare tid på noe så simpelt som et forum som dette! ;D ;D
Hadde det vært sant ville jeg nok ha vært gal nok til nettopp å besøke dette forumet, med alle sine praktfulle og nesten like gærne mennesker ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Å kalle HFS "simpelt" burde egentlig medføre sladring til Høvdingen og refs til deg ! :p På den annen side har du med denne tråden vist at du er en tvers igjennom usaklig type som passer aldeles utmerket her inne ! ;D ;D ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Ja selvsagt, tror du noe annet er du dum !! ;D ;D ;D ;D

Hadde det vært sant ville jeg nok ha vært gal nok til nettopp å besøke dette forumet, med alle sine praktfulle og nesten like gærne mennesker !   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Å kalle HFS "simpelt" burde egentlig medføre sladring til Høvdingen og refs til deg !  :p  På den annen side har du med denne tråden vist at du er en tvers igjennom usaklig type som passer aldeles utmerket her inne !  ;D ;D ;D
Simpelt var et relativt begrep myntet på de mest selvhøytidlige oppblåste snobbene her.......truffet?? ;D ;D ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Seriøst, fabrikken (Keonigsegg, som tråden for meg har handlet om) er delvis enig med meg, noko må gjerast med desse nyrike som trur dei kan alt... tvungen skolering, tvungen antispinn (på bilen altså ;D). Som den var før, kan det nesten sammenlignes med en nybegynner i trapez uten sikkerhetsnett.....

K

kbwh

Gjest

Gi dem en original Porsche Turbo å øve seg med, vått føre selvfølgelig, på Nordsløyfa.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Simpelt var et relativt begrep myntet på de mest selvhøytidlige oppblåste snobbene her.......truffet?? ;D ;D ;D

Finnes det noen slike her da ?? Truffet ?? Hvorhen ?? ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Gi dem en original Porsche Turbo å øve seg med, vått føre selvfølgelig, på Nordsløyfa.

Hva har egentlig du imot nyrike ?? :eek: ???

OK, de er ofte vulgære, men likevel ?!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Som den var før, kan det nesten sammenlignes med en nybegynner i trapez uten sikkerhetsnett.....
Det er et fritt land, de velger det selv.

T

timc

Gjest

Seriøst, fabrikken (Keonigsegg, som tråden for meg har handlet om) er delvis enig med meg, noko må gjerast med desse nyrike som trur dei kan alt... tvungen skolering, tvungen antispinn (på bilen altså ;D). Som den var før, kan det nesten sammenlignes med en nybegynner i trapez uten sikkerhetsnett.....
Her sier du jo mot deg selv, og poengterer akkurat det flere andre har sagt. Det er sjåføren som er problemet, ikke bilen.

Obligatorisk kjørekurs for slike biler er ikke en dum ide. Problemet er at det ofte er mentaliteten og ikke evnene det skorter på. Det burde i det hele vært litt vanskeliggere å få lappen i utgangspunktet.

Når det gjelder forbruk og utslipp så har det faktisk blitt mer miljøvennlig de siste årene. Forriege generasjon supersportsbiler var mye verre. Se på McLaren F1. Jaguar XJ220, Ferrari F40 ol. Disse hadde ikke så mange miljøkrav og innfri før de ble sluppet ut på veiene.

Mvh

O

OivindJ

Gjest

Nei jasså du ! :mad:  Hvor var det du bodde sa du ?? ;D

Tror jeg tar med Oddgeir og besøker deg jeg !! :mad:

Ja det er OK.  ;D ;D ;D

Har du hørt om sarkasme før? ;D

..Skal ha nytt modellfly så fort jeg får bil igjen..

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Har du hørt om sarkasme før?  ;D

..Skal ha nytt modellfly så fort jeg får bil igjen..
Det var i siste liten.

Saved by the bell.
;D ;D ;D ;D

Topp Bunn