Re: Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig ve
hva med såkalte suv-er?
Har de noe på veien å gjøre, egentlig?
kvinnfolk bak rattet? Hest i stige osv.
Prøv å dra en hestehenger eller en campingvogn med en Nissan Micra eller Renault 14, du...
http://youtube.com/watch?v=mzulxBDG90E
De små SUVene som f.eks Toyota RAV4 o.l. er rett og slett en bil som er litt høyere enn en vanlig personbil, har bedre bakkeklaring og firehjulstrekk. Jeg kan ærlig talt ikke se at noen skal krangle på disse, siden forbruket heller ikke er noe særlig høyere enn en "vanlig" bil....
Dersom en har behov for en bil som har god innvendig plass og også har mulighet til å dra lass, så kommer en ikke unna en stor bil. Hvis en samtidig skal kunne forsere Nord-norske kommunale veier med kommunal brøytestandard, så er en stor SUV rett og slett en meget praktisk løsning.
Når skal dette håløse urbane jantepisset med at "ingen skal ha behov for større bil enn meg" bli gjennomskuet for det det er - misunnelse ?
Det ser ut som at folk og politikere som bor i byene på østlandet ikke greier å innse en del banale fakta om trafikken her i Norge:
a) Du kan ikke ta buss, når det ikke går en buss dit du skal når du skal dra.
b) Du kan ikke ta trikk når det ikke er en trikk der du bor.
c) Du kan ikke ta tog når det ikke går et tog der du bor.
d) Du får ikke med deg 3 unger, schæfer og feriebagasje i en "bybil" (f.eks. Toyota Aygo).
e) Du kan ikke frakte med deg en palle ved i en bybil.
f) Du kan ikke slepe to tonn eller mere etter en bybil.
g) Å forsere 20cm snø oppå is går ikke med en bybil.
h) Å forsere dyp gjørme går ikke med en bybil. (Kommunal vei i vårløsninga - Jeg snakker ikke om offroad).
Johan-Kr