Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Re: Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig ve

JA, SELVSAGT !!

Særlig de!!  I allefall i min båt.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Har båt selv jeg... ;D
Fin båt du har..?

T

Thomas1

Gjest

Komponenten....Alle i Bergen har båt, sydvest og paraply.

K

kbwh

Gjest

Og så har de pale.
Det e ein fisk uden håve og hale har jeg lært av Stavangerensemblet.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Komponenten....Alle i Bergen har båt, sydvest og paraply.
Jeg har ikke sydvest..men jeg har mange paraplyer. Men de skal man jo da ikke ta med seg i båten... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Og så har de pale.
Det e ein fisk uden håve og hale har jeg lært av Stavangerensemblet.

Ja pale ja, men det at de ikke har hode og hale har jeg ikke hørt om før..? Tror ikke Stavangerensamblet helt har peiling på fisk..

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Hva med de udannende da..??  ;)
Du mener rampete tenker jeg. 8) 8) 8) 8) 8) 8)

I så fall må jeg tenke på det. ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

vi er alle i samme danskebåt.

Men til spørsmålet, har suv'er noe å gjøre på veien?
Hvor ellers skal de være? Motorisert ferdsel i utmark er i all hovedsak forbudt.

K

kbwh

Gjest

La de stå der hos forhandlerne. Ikke kjøp dem. Så enkelt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Du mener rampete tenker jeg. 8) 8) 8) 8) 8) 8)

I så fall må jeg tenke på det. ;D
Nei, jeg er ikke rampete, ett sted går da grensen, mangler bare litt dannelse... ;D

Z

Zomby_Woof

Gjest

Har du råd til SUV, har du råd til garasje!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Nei, jeg er ikke rampete, ett sted går da grensen, mangler bare litt dannelse...   ;D
Flott, da er du velkommen ombord. Så kan vi benytte turen til å få lært deg litt folkeskikk også, eller dannelse om du vil. ;D 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Har du råd til SUV, har du råd til garasje!

Joda riktig nok det. Har tre garasjer jeg, men Range Roveren står faktisk på utsiden. Det gjør de andre bilene også forøvrig. :eek: Det er så fullt av "kjekkt å ha" i garasjene at der er det ikke plass til biler. ;D ;D

Noen som har sett den nye Merchedes GL ? Har lyst på ! Sikle sikle !!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Har båt selv jeg... ;D
Fin båt du har..?

Båter lille frue, båter ! ;D

Den fineste er en 125år gammel Bindalsfæring med rigg. Nyyydelig !

Ellers er det diverse yoghurtbegre i størrelse fra 9 til 16 fot. Ikke noe treetasjers ginpalass her nei. ;) Skulle gjerne hatt en seilbåt i størrelse "sovebåt". Fruen er dessverre ikke glad i havet så prioriteringene har ikke gått den veien. :-/ :'( :'( :'( :'(

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Er virkelig trådstarter såååå missunnelig?

Det får da være grenser!
Har dere ikke lagt merke til at denne bilen er tilnermet umulig å holde på veien, har dere hørt om ANDRE trafikanter, hva med disses sikkerhet?? Denne blir i fremtiden forsynt med antispinn, hvor blir det da av alle hestene? Fabrikken vil også gi tvungen opplæring, ringer det overhodet ingen bjeller??

Jeg gjentar, egen kjørekortklasse for slike biler hvis de skal i offentlig trafikk, hvor den kan møte andre trafikanter, kanksje DIN sønn eller datter med mann og barn......Tenk på det.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Har dere ikke lagt merke til at denne bilen er tilnermet umulig å holde på veien, har dere hørt om ANDRE trafikanter, hva med disses sikkerhet?? Denne blir i fremtiden forsynt med antispinn, hvor blir det da av alle hestene? Fabrikken vil også gi tvungen opplæring, ringer det overhodet ingen bjeller??

Jeg gjentar, egen kjørekortklasse for slike biler hvis de skal i offentlig trafikk, hvor den kan møte andre trafikanter, kanksje DIN sønn eller datter med mann og barn......Tenk på det.
Hvor mange slike biler har du kjørt? Jeg går ut fra at du snakker av egen erfaring når du mener de er umulige å holde på veien? Når man greier å holde en 40 år gammel bil med 5-600 hk på veien anser jeg det ikke for noe problem å holde en moderne bil med samme motorytelse på veien.

Z

Zomby_Woof

Gjest

Spiralis

En av mine onkler har levert noen titalls Colin Archer. Bestefar og onklene mine har bygget et titalls færinger. I tillegg kommer to fembøringer, en liten og en stor, en skavase med prammer og diverse. Renovert gamle fiskeskøyter har de også gjort.. Broren min kjøpte en listerbåt fra boet etter bestefar. Klassiske båter er så utrolig vakre.

Selg Range Rover'n, lei ut garasjene, kjøp en pall sjøsyketabletter og evt. valium til fruen. Du trenger mer båt, kan du skjønne!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Har da sett den kjørt i "Top Gear" og de hadde ikke noen som helst problemer med å kontrollere den så jeg tror du tar feil der. Selv om millionærer har god råd så kaster de ikke bort 6-7 mill på en bil som "er tilnærmet umulig å holde på veien" ! Skjerp deg !!

Kanskje du burde bli litt realistisk "Hr Realist". Med den prisen som forlanges for en slik bil tror jeg du kan kjøre rundt på norske veier som yrkessjåfør et helt liv uten å se en enste slik bil. Det problemet du prøver å konstruere er ikke engang en storm i et vannglass, det er i høyden en laber bris i et eggeglass ! ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Spiralis En av mine onkler har levert noen titalls Colin Archer. Bestefar og onklene mine har bygget et titalls færinger. I tillegg kommer to fembøringer, en liten og en stor, en skavase med prammer og diverse. Renovert gamle fiskeskøyter har de også gjort.. Broren min kjøpte en listerbåt fra boet etter bestefar. Klassiske båter er så utrolig vakre.

Selg Range Rover'n, lei ut garasjene, kjøp en pall sjøsyketabletter og evt. valium til fruen. Du trenger mer båt, kan du skjønne!

Ja jeg vet det jeg ! :D Men fruen ? :-[ :-/ :'( :'( :'(

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Hun bør være en engel ellers.... ;)

Hvis du ikke har noe imot det skal jeg sitere deg på den ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

Jeg bare MÅTTE klippe litt fra Bjornh`s signatur. Selv om vi krangler litt på en annen tråd tror jeg han er en fin fyr ! ;D

"Under-engined sportscars are like fake female orgasms -they look great, but are usually pretty boring rides..!"

Var ikke det fint sagt da ?? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Joda riktig nok det. Har tre garasjer jeg, men Range Roveren står faktisk på utsiden. Det gjør de andre bilene også forøvrig. :eek:  Det er så fullt av "kjekkt å ha" i garasjene at der er det ikke plass til biler.  ;D ;D

Noen som har sett den nye Merchedes GL ? Har lyst på ! Sikle sikle !!

Høres ut som du er klar for Hilde Hummelvold og kaoskontroll..
Biler... båter... vil nøyer oss med bil og båt, og så har jeg en mann som elsker å hive, hadde det ikke vært for meg er jeg jammen ikke sikker på om vi hadde hatt møbler.. ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Har da sett  den kjørt i "Top Gear" og de hadde ikke noen som helst problemer med å kontrollere den så jeg tror du tar feil der. Selv om millionærer har god råd så kaster de ikke bort 6-7 mill på en bil som "er tilnærmet umulig å holde på veien" ! Skjerp deg !!

Kanskje du burde bli litt realistisk "Hr Realist". Med den prisen som forlanges for en slik bil  tror jeg du kan kjøre rundt på norske veier som yrkessjåfør et helt liv uten å se en enste slik bil. Det problemet du prøver å konstruere er ikke engang en storm i et vannglass, det er i høyden en laber bris i et eggeglass !   ;D ;D
De som eier en slik bil ser ut til å ha en lei tendens til å kvitte seg med den, one way ot the other, har jeg tagt merke til ;D, det virker som om iallefall de har skjønt det ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

De som eier en slik bil ser ut til å ha en lei tendens til å kvitte seg med den, one way ot the other, har jeg tagt merke til ;D, det virker som om iallefall de har skjønt det ;D

Å !? Kan ikke si at jeg har sett så veldig mange "Egg" tilsalgs på nettet. Virker faktisk tvert i mot som om de som har en slik ikke er så gira på å selge !

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6

Realist, det er jammen godt ikke "Red Victor 1" er registrert her i landet. Det hadde vært farlig det! ::)

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Å !? Kan ikke si at jeg har sett så veldig mange "Egg" tilsalgs på nettet. Virker faktisk tvert i mot som om de som har en slik ikke er så gira på å selge !
De to jeg vet om er enten kræsjet eller solgt eller begge deler ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Aldri hørt om Autobahn?
Autobahn er bygget for å være effektive transportårer, IKKE RACERBANER!! Hvor vanskelig skal det egentlig være??

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Autobahn er bygget for å være effektive transportårer, IKKE RACERBANER!! Hvor vanskelig skal det egentlig være??
Og da må man ha en effektiv bil. ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Realist, det er jammen godt ikke "Red Victor 1" er registrert her i landet. Det hadde vært farlig det! ::)
Noe for poden på snart atten, tenker jeg ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Og da må man ha en effektiv bil. ;D

Gjerne en som er effektiv til å sluke bensin,skal vi si 10ltr på mila? ;D ;D

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

Gjerne en som er effektiv til å sluke bensin,skal vi si 10ltr på mila? ;D ;D
De vanlige fordommene og mytene lever i beste velgående, ser jeg.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

De vanlige fordommene og mytene lever i beste velgående, ser jeg.
La oss si for eksemlets skyld at du kjører 300 km/t med litt motvind på autobahn, hvor mye bensin bruker du da, tror du??

S

slowmotion

Gjest
Biler som ikke har noe å gjøre på offentlig vei

Jeg har bodd i Tyskland, 10min fra autobahn.
Etter at den første begeistring har gitt seg finner man fort ut at store hastigheter medfører større bensinforbruk. Men 140-160km/t er en utmerket marsfart med moderne biler over lengre strekninger.

Har man råd til litt sportsligere biler tviler jeg på at bensinforbruket
er noe problem, så da er det jo bare å kjøre på..... :D

;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Dette er så sneversynt at det er ikke mulig.

Selv om en slik bil "er tilnærmet umulig å holde på veien" for deg, betyr vel ikke dette det er slik for alle.

Når det gjelder skaden man kan påføre andre trafikkanter så er det vel slik at det er føreren som er skyld i dette og ikke bilen.

Personlig så bekymrer jeg meg mer for "raddiser" i Nissan Micra diesel enn førere av entusiastbiler når jeg ferdes i traffiken.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

La oss si for eksemlets skyld at du kjører 300 km/t med litt motvind på autobahn, hvor mye bensin bruker du da, tror du??
Kommer an på hvilken bil du kjører.

S

slowmotion

Gjest

Personlig så bekymrer jeg meg mer for "raddiser" i Nissan Micra diesel enn førere av entusiastbiler når jeg ferdes i traffiken.

Hmmmm....... til dels enig. Men det er idioter i begge leire......

Jeg kjører over 15mil hver dag, og det er mitt intrykk at eiere av entusiast- biler faktisk kjører mer konsentrert enn folk flest.
Noen unntak finnes selvfølgelig.

De farligste er ofte de som kjører langsommere enn resten av trafikken....

;)

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34

De som har en entusiastbil tar som regel veldig godt vare på den, og er forsiktige når de bruker den. Dette er kjøretøy som stort sett kjøres noen få hundre eller tusen kilometer i løpet av året, og er utgjør dermed ikke mer fare for andre trafikanter enn andre biler gjør. Da er "racerføreren" i en ordinær statlig anbefalt A4-doning som absolutt må bevise at han greier å kjøre forbi Ferrarien en mye større fare.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0

De to jeg vet om er enten kræsjet eller solgt eller begge deler ;D

Å det er bare laget to stykker ! :eek: :eek: Ja DA forstår jeg bekymringene dine !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
296

Å det er bare laget to stykker !  :eek: :eek:  Ja DA forstår jeg bekymringene dine !!  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hallo, det er laget millioner av Toyotaer, hvor mange vet DU om?? ;D

Topp Bunn