Billig og best strøm....

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.081
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
I Norge koster den 890.- + 50.- i frakt hos Golden Age Music

mvh

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
27.346
Torget vurderinger
26
Jeg må nok ha en sånn. Noen som har testet de keramiske sikringene forresten? Det er jo mye penger for en sikring, men har de noen funksjon overhode så er det jo ikke mye penger vi snakker om.....

O

om.s

Gjest
Jeg må nok ha en sånn. Noen som har testet de keramiske sikringene forresten? Det er jo mye penger for en sikring, men har de noen funksjon overhode så er det jo ikke mye penger vi snakker om.....
Og det er det "rette" perspektivet, kan man ved å bruke noen "få" kroner få de mange andre investerte kronene til å trives bedre, så er det en god investering.
Har man problemer med mye annet enn kursen til stereon, er nok kanskje ikke denne lille alene dingsen alene løsningen....

mvh

O

om.s

Gjest
Noen flere som begynner å få noen erfaringer med denne dingsen nå? kom på tanken når min nå plutselig begynner å blinke nå ikveldinga her hjemme etter å ha vært "borte" gjennom hele dagen....

mvh

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Min er enda ikke kommet. Ligger på posten i sarpsborg, så håper den er her til torsdag

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Antall liker
0
skulla hatt en stor versjon også med et nettverk av enorme lysdioder som kunne brukes som lampe :D
seriøst, hvor mye effekt kan en slik pitteliten diode fjerne fra strømnettet

O

om.s

Gjest
skulla hatt en stor versjon også med et nettverk av enorme lysdioder som kunne brukes som lampe :D
seriøst, hvor mye effekt kan en slik pitteliten diode fjerne fra strømnettet
Lett å latterliggjøre det man ikke har testet selv, men hadde du fulgt linken i første posten i tråden hadde du funnet svar på spm ditt ;) .....

Men siden du tydeligvis ikke har gjort dette sakser jeg denne lille snutten fra PS Audio egen omtale som ligger litt videre på linken:

"Harvesters work in parallel, each removing 8 to 10 watts of line noise each day."

Når det er sagt så anbefaler de (selvsagt) at man i lydrommet setter en "fivepack" for beste resultat, selv har jeg som nevnt prøvd med to uten at det gjorde noen større forskjell, men så jobber også strøm/antisurge filteret mitt også i parallell....

Men for all del, med den effekten jeg oppnådde her, er det for denne sammenhengen uvesentlig hvor mye el lite den fjerner, det at den virker er viktigst!....

mvh  

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
8 til 10 Watt per dag.... :D :D Det der er faktisk totalt meningsløst!

1. Jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye effekt den skal håndtere; tross alt snakker vi om uønsket STØY som blir forsterket gjennom kjeden. Så jeg har ingen mening om denne enheten før jeg har prøvet eventuell effekt selv.

2. Effekt er ikke noe du kan måle som et eller annet pr dag; effekten måles i real time, arbeidet måles som effekt x tidsenhet.
I tilfelle måtte de si at den fjerner inntil 10 Wt (Watt x timer) pr døgn. Om den kontinuerlig kan håndtere 10 W (noe som betviles med den størrelsen, den ville smeltet!), ville vi altså se 240 Wt i løpet av døgnet.

Det er som sagt fullt mulig dingsen virker som f... men allikevel virker det dustete når produsenten ikke har orden i de enkleste begrepene!

Honkey

O

om.s

Gjest
8 til 10 Watt per dag.... :D :D Det der er faktisk totalt meningsløst!

1. Jeg tror ikke det nødvendigvis er så mye effekt den skal håndtere; tross alt snakker vi om uønsket STØY som blir forsterket gjennom kjeden. Så jeg har ingen mening om denne enheten før jeg har prøvet eventuell effekt selv.

2. Effekt er ikke noe du kan måle som et eller annet pr dag; effekten måles i real time, arbeidet måles som effekt x tidsenhet.
I tilfelle måtte de si at den fjerner inntil 10 Wt (Watt x timer) pr døgn. Om den kontinuerlig kan håndtere 10 W (noe som betviles med den størrelsen, den ville smeltet!), ville vi altså se 240 Wt i løpet av døgnet.

Det er som sagt fullt mulig dingsen virker som f... men allikevel virker det dustete når produsenten ikke har orden i de enkleste begrepene!

Honkey
Ja! internettfora er jo der de riktige geniene i HiFi bransjen holder til, men det er idet minste positivt at du reserverer deg litt før du har prøvd selv, ellers er det jo bare å følge linken og lese selv, jeg tok ut det konkrete ifht spmét som kom opp, muligens var det tatt litt ut av sammenheng.....

mvh

O

omholt

Gjest
Hva sier folk på utenlandske forum om denne saken? Det er sikkert mange som har testet den i andre land.

O

om.s

Gjest
Hva sier folk på utenlandske forum om denne saken? Det er sikkert mange som har testet den i andre land.
Det enkleste ville kanskje være å se på PS Audio´s sider etter referenser evnt henvisninger, men glem nå heller ikke at dette er en billig greie i sammenhengen, man snakker jo ikke om 8900,- eller 89000,- men 890,- og som nevnt noen ganger nå er dette så "mye" for pengene for meg at jeg har anbefalt det på den måten jeg har gjort her i denne tråden......

mvh

O

omholt

Gjest
Synes ikke 890 kr for en sånn liten dings er spesielt billig. Billig sammenlignet med mye annet, men de selges sansynligvis med stor fortjeneste.
Tipper det kommer andre produsenter etter hvert som vil selge et liknende produkt til en mye lavere pris.

O

om.s

Gjest
Synes ikke 890 kr for en sånn liten dings er spesielt billig. Billig sammenlignet med mye annet, men de selges sansynligvis med stor fortjeneste.
Tipper det kommer andre produsenter etter hvert som vil selge et liknende produkt til en mye lavere pris.
Har du ett anlegg til 4990,- skjønner jeg at du ikke synes dette er billig, men har du ett anlegg til 50K el 100K eller enda mer så er dette billig jo!, det siste argumentet ditt synes jeg vitner om typisk norsk HiFi kjiiphet, poenget er at noen har gjort noe som funker, for en relativt billig penge, så la det være en fortjeneste i det da, man er da vel ikke så naiv at man tror noen gjør noe gratis, el noen våkner opp en morgen sier til seg selv at "dette er så bra og billig å produsere at jeg vil drive HiFi veldedighet med det", våkn opp! er mitt råd, og se realismen i det hele.....

mvh

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Om.s: Er det ikke gøy å anbefale noe vel ;D ;D ;D

Brianh

Bransjeaktør
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
37
Torget vurderinger
1
Har også bestilt en slik. Jeg mener at støm er sterkt undervurdert. Bruker selv egen 16A kurs med eget jordspyd. Jada det er kanskje vanvittig i øynene på de som er så uheldige å ikke merke forskjell på strømkabler engang men det virker. Så denne venter jeg i spenning på og dessuten så er jeg enig med oms...dette er billig i den store sammenhengen hvis det virker. 900,- er jo ikke mer enn halvparten av det en må ut med for en god brukt strømkabel.

Mvh
Brian

O

om.s

Gjest
Har også bestilt en slik. Jeg mener at støm er sterkt undervurdert. Bruker selv egen 16A kurs med eget jordspyd. Jada det er kanskje vanvittig i øynene på de som er så uheldige å ikke merke forskjell på strømkabler engang men det virker. Så denne venter jeg i spenning på og dessuten så er jeg enig med oms...dette er billig i den store sammenhengen hvis det virker. 900,- er jo ikke mer enn halvparten av det en må ut med for en god brukt strømkabel.

Mvh
Brian
Hyggelig at noen ser intensjonen med en slik anbefaling ;) ;D

mvh

O

omholt

Gjest
Har du ett anlegg til 4990,- skjønner jeg at du ikke synes dette er billig, men har du ett anlegg til 50K el 100K eller enda mer så er dette billig jo!, det siste argumentet ditt synes jeg vitner om typisk norsk HiFi kjiiphet, poenget er at noen har gjort noe som funker, for en relativt billig penge, så la det være en fortjeneste i det da, man er da vel ikke så naiv at man tror noen gjør noe gratis, el noen våkner opp en morgen sier til seg selv at "dette er så bra og billig å produsere at jeg vil drive HiFi veldedighet med det", våkn opp! er mitt råd, og se realismen i det hele.....

mvh
Du misforstår meg. Er for det første ikke ute etter å rakke ned på produktet. Vurderer å kjøpe den selv. Det er slik som sa, billig sammnelignet med mye annet. Har man et dyrt anlegg blir dette blåbær, men det ikke nødvendigvis billig for det. Jeg tenker på prisen i forhold til hva det koster å lage den. Da er den sansynligvis dyr.

Det har uansett lite for seg å diskutere det. Hvis den virker bra, betaler jeg gjerne det den koster. Hadde bare vært greit å høre litt flere erfaringer.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.081
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Tror vi er endel som har bestillt denne harvestern så tilbakemeldinger kommer nok om ikke alt for lenge

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
59
Hvordan skal en slik sak skille ut hva som er støy-strøm? skjønner ikke noe jeg ??? virker jo som en genial sak , men hva er det den egentlig gjør? når jeg ser på reklame filmen deres sier de bare att den skiller linjestøyen fra strømmen, men hva er det som skiller ett støyende elektron fra ett ikke støyende???????????? en kondensator tar jo imot ett hvert tilskudd av asylsøkende strøm uten noen som helst diskriminering, gjør den ikke? det her var riktig så spennende synes jeg. orntlig X-files for en lekmann som meg vertfall... ;D

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
la merke til at www.norskaudioteknikk.no selger denne lille boksen. den står ikke oppført der, men det sto det på goldenagemusic hvertfall. tror jeg kommer til å kjøpe en selv når det nye anlegget er i hus.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Hvordan skal en slik sak skille ut hva som er støy-strøm? skjønner ikke noe jeg ???  virker jo som en genial sak , men hva er det den egentlig gjør? når jeg ser på reklame filmen deres sier de bare att den skiller linjestøyen fra strømmen, men hva er det som skiller ett støyende elektron fra ett ikke støyende???????????? en kondensator tar jo imot ett hvert tilskudd av asylsøkende strøm uten noen som helst diskriminering, gjør den ikke? det her var riktig så spennende synes jeg. orntlig X-files for en lekmann som meg vertfall... ;D
Det er faktisk ikke nødvendigvis et kjempeproblem, skjønner du. Det har seg nemlig slik at støy legger seg 50 Hz kurven, og benytter denne som bærebølge. Du kan se på et høyoppløst scope at den blir rufsete. Den jobben en filtreringsprosess skal gjøre er da å glatte ut igjen kurven, altså fjerne denne rufsete og betydelig mer høyfrekvente "støystrømmen" som kommer som blindpassasjer. Det forsterkeren sliter med, og da spesielt de bredbåndede, er at de må arbeide med en masse "rufs" som de slipper om kurven glattes ut.

Honkey

L

Ludo

Gjest
Nå har jeg fått høre hvordan denne lille dingsen fungerer. Litt skeptisk i begynnelsen var jeg nok, men du verden for en overraskelse. Lyden på en måte blomstret opp, sortere bakgrunn og mye bedre definisjon på stemmer og instrumenter. At en sånn liten billig sak kan utrette slike ting er jo ikke annet enn helt topp. Hva den gjør er ikke lett å si, men at den påvirker lyden i positiv retning er helt klart. Anbefales !!

Terningkast 18 - løp & kjøp !!!

O

om.s

Gjest
Nå har jeg fått høre hvordan denne lille dingsen fungerer. Litt skeptisk i begynnelsen var jeg nok, men du verden for en overraskelse. Lyden på en måte blomstret opp, sortere bakgrunn og mye bedre definisjon på stemmer og instrumenter. At en sånn liten billig sak kan utrette slike ting er jo ikke annet enn helt topp. Hva den gjør er ikke lett å si, men at den påvirker lyden i positiv retning er helt klart. Anbefales !!

Terningkast 18 - løp & kjøp !!!
Dette stemmer veldig godt med min egen erfaring, inkl den skeptiske delen, godt at det er flere som får de positive opplevelsene ;D ;D

mvh

O

om.s

Gjest
Tror vi er endel som har bestillt denne harvestern så tilbakemeldinger kommer nok om ikke alt for lenge
Njaa, en har det blitt, posten er vel ikke så treg? , mener jeg, noen fler?....

mvh

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Det blir spennende å høre hvordan de som har bestillt den får den viste USA pluggen til å passe i norske kontakter??

Eller så garanterer jeg at den inneholder ca dette.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=no&vat=0&dok=2012675.htm

Gammelt tweak fra "High Fidelity"
Ta et støpsel fra elbutikken og sett inn kondensatoren selv, total pris 25kr.

mvh
Sleiven

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.081
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Njaa, en har det blitt, posten er vel ikke så treg? , mener jeg, noen fler?....

mvh
Golden age music norge har ikke fått inn "harvester`n" enda.

Venter fortsatt, men tilbakemelding kommer.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Selger den så bra?! ;D ;D ...

mvh
Hei om.s.!
Så det er derfor jeg fortsatt ikke har fått telefon fra Morten (NAT).
Jeg bestilte en 5 pack som i følge Morten skulle vært her uka etter bestilling og det er noen uker siden nå (mener jeg å huske).
Jeg skal ikke ha alle 5 for meg sjøl ;D
Mvh.KW

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1
Bare et kort spørsmål.

Passer den i stikkontakten eller må du bruke en overgang??

O

om.s

Gjest
Hei om.s.!
Så det er derfor jeg fortsatt ikke har fått telefon fra Morten (NAT).
Jeg bestilte en 5 pack som i følge Morten skulle vært her uka etter bestilling og det er noen uker siden nå (mener jeg å huske).
Jeg skal ikke ha alle 5 for meg sjøl ;D
Mvh.KW
Skulle du ha en el to tilovers så kan jeg være interessert ;) ........

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Det blir spennende å høre hvordan de som har bestillt den får den viste USA pluggen til å passe i norske kontakter??

mvh
Sleiven
Hei!
Mener du at det du omtaler (og linker til) gjør det samme som Noise Harvester?

Her kan du hvis du ønsker, lese mer om den.

www.psaudio.com/products/noiseharvester_overview.asp

Jeg bare lurer jeg ;)
Mvh.KW

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Antall liker
1

mvh
Sleiven
Tja. Har man egentlig lov å gjøre dette inngrepet selv? Eller må du ha en elektriker?

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Tja. Har man egentlig lov å gjøre dette inngrepet selv? Eller må du ha en elektriker?
Du lager den i et støpsel du plugger i veggen. inngen ingrep på El systemet.
Neppe bra å gjøre det selv. Fant ikke pluggen min nå ,sjeg husker ikke verdien.. Sjekk med elektriker ang verdien. Forsikringen dekker nok ikke slik hjemme mekk hvis uheller er ute.. Det gjøres på egen risiko.  Allikevel står slike inn/ut av mange motorer feks vaskemaskin som du har i hjemmet.
Har også en 115V forsterker hvor det står en slik på +/-lederne inn til trafo ...
http://www.audiophool.cjb.net/Schem_A/LR-800-2.gif
Sleiven

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Hei!
Mener du at det du omtaler (og linker til) gjør det samme som Noise Harvester?

Her kan du hvis du ønsker, lese mer om den.

www.psaudio.com/products/noiseharvester_overview.asp

Jeg bare lurer jeg ;)
Mvh.KW
Begge fjerner støy fra nettet.  ;D på hver sin måte. Godt å se at man får mer enn en kondensator for  800kr ;)
Den blå lysdioden gjør jo dingsen extra kul da ;) Lyser den man når kjøleskaper starter...
Spesielt For de med lysdimmere overalt så kan jo N/H være et poeng..,

Sleiven

Topp Bunn