Da kommer det vel snart noen andre tilbake meldinger?
....
mvh
Hei!
Første tilbakemelding fra meg, som i første omgang kun dreier seg om
blinkehyppighet (ikke lyttemessig rapport).
Startet nede i kjellern på den gamle kursen (men nye kontakter/skjult anlegg), dette er den kursen som jeg tidligere har fortalt at jeg også hadde en forgrening til i stua, dette som en "nødløsning" da de hadde glemt kontakter her under bygging og det var mur halvveis op på veggen)
Denne har jeg i en periode brukt som "egen" kurs til først en Outlet deretter til Suprapadde (med svaktvirkende filter) og videre til riia,platespiller,dvd,tv/tvtuner og tvdigitaldecoder.
Dette gjør jeg for tiden ikke (og kanskje er det en fordel :
)
Jeg fant jo ut i fjor høst at det på denne kjellerkursen også var gulvvarme i dette rommet,lite gulv på utsiden og lys/stikk her samt ytterligere et lite rom hvor jeg nå i tillegg har plassert mitt gamle kjøleskap (brukes, men ikke til div. vanlig mat.)
Lang inledning :-[
Jeg satte NH (noiseharvester) inn i en av kontaktene, hvor der sto mitt nye trådløse dørklokke opplegg, som lyser fast rød for å indikere at alt er som det skal og den skal blunke og gi fra seg lyd når noen ringer på døra.
Her skjedde det noe med en gang, ns begynte å blunke ganske jevnt, men det gjorde også lampa som indikerer at det ringer på døra dog uten lydsignal hmmmm!
Prøvde så ns i en annen kontakt uten at denne røde varseleren nå begynte å blinke (har ikke prøvd på nytt).
Her kunne jeg da finne ut av visse ting opp mot frekvensen på blunking (antall blunk i sekundet/alternativt hvor mange sekunder mellom hvert blink), dete opp mot div."utstyr" i bruk eller ikke.
Som sagt så er det et kjøleskap på kursen, varmekabler (foreløpig ikke i bruk) samt dimmer av skinne/spot belysning vanlig glødelamper.
Ved første forsøk mente jeg at de bluknet ca. annenhvert sekund (vet ikke nå om kjøleskapsmotoren da var i gang.
Jeg satte på spotlys/dimmer og det blunket ca. hvert sekund, så fikk jeg (fremtvunget) kjøleskapmotoren til å gå og det blunket ca. to ganger i sekundet.
Så prøvde jeg i stua og her blunket det ikke i det hele tatt (kan være at jeg ikke hadde fått satt den ordentlig inn.
Fikk det omsider til å begynne å blunke og det blunket ca. hvert 6 sekund.
Satte på stereoanlegget og suben, samt vel også macen og da blir vel også signaler sendt til APE (AirPortExpress) fordi jeg skulle spille musikk fra macen.
Da ble det blunking ca. hvert 3 sekund (jeg aner ikke akkurat nå om det her er sammenheng med nevnte apparater på kontra av eller om hyppigere blunking skyldes annet)
Jeg tok med meg ns opp på et soverom hvor ingen ting som trekker strøm var på her blunket det tre ganger i sekundet.
prøvde på nytt i kjeller tok ut kontakt til kjøleskap OG slo av spotlys/med dimmer det blunket fortsatt nesten 2 ganger i sekundet og det gjør det nå fortsatt.
Tar det litt tid å få ns til å fungere? Skjønner i så fall ikke helt det.
Så prøvde jeg min nye separate hifikurs (som alt det andre i huset 16 amp, men her med 4 kvadrat)
Her blunket det også ca. en gang hvert tredje sekund.
Så kom for meg en liten overraskelse, det var tid for å prøve på en av utgangene fra Powerplant600.
Jeg hadde jo lest på PS Audio forum (på Audio Asylum) at en person der hadde prøvd dette og det hadde ført til enormt med blinking.
Dette refererte jeg til tidligere i denne tråden også sånn ca. hva Paul(PS Audio hadde svart)
Men hva skjedde hos meg :
ikke et blunk så lenge jeg gadd å stå der for å sjekke ???
Hvorfor dette skjedde nevnte person og tydeligvis også hos PS Audio, da jeg regner med at de har sjekket dette opp mot påstanden fra vedkommende og ikke hos meg?
Jeg har Powerplanten på men trekker ikke noe strøm gjennom den, men det var heller ikke noe som trakk strøm på soverommet og der blinket det ca. hvert tredje sekund.
Akkurat nå har blinkingen i stua blitt halvert til ca. hvert 6 sekund.
Det siste kan tyde på at det ganske så sikkert er påvirkninger på strømnettet "utenfra".
Nå mens jeg skriver siste setnig 25 sekunder ( i stua).
Skal bli spennende å se videre hvordan det vil fungere med forsøk med ns i en av utkontaktene på Powerplant:
Noen som kan ha en forklaring på dette opp mot hva jeg refererte til fra PS Audio forum?
Forskjell USA/Norge?
Lydanlegget i kjeller (hovedanlegget) Bel Canto venter fortsatt på en liten service etter at (antagelig) lynet tok chipen, noe som antagelig ikke ville ha skjedd dersom jeg hadde koblet den til Powerplant i stedet for rett i veggen som jeg har gjort etter oppgradering.
Den vil nok muligens etter det trekke for mye strøm i oppstartfasen for Powerplant, selv sikring har jeg skiftet etter dette (til en tregere type).
Mvh.KW