Hei!Jeg forventer ikke mer enn at jeg skal kunne ane en forskjell, hadde ikke en gang trengt å være en forbedring. Tok en blindtest igår, etter å ha hørt et musikkstykke 4-5 ganger med og uten, 50% sjanse for å lykkes, men jeg bommet gitt.
Hos meg er konklusjonen at den er deffekt eller ikke har noen virkning, men den kan for all del fungere utmerket alle andre steder.
Bare for å gjøre en sammenlikning opp mot hva jeg skrev i mitt nest siste innlegg, om at jeg for 800.- spenn uansett vil beholde denne (alle bekker små.... osv.)
Det ble lagt ut en test av The Stig for en tid tilbake med tre forskjellige lydspor hvorav en bl a var MP3 det var svært få som svarte noen fortalte at de ikke kunne høre forskjell i det hele tatt en bommet og 3 av oss klarte rett på å velge ut (i hvert fall Mp3 fila)
Dersom svært mange ikke kan høre forskjell på dette (mp3 opp mot vanlig cd, så kan alle de som ikke evner det også spare masse penger!
Ville noen her ha gjort det?
I hvert fall når det da snakkes om cd opp mot ytterligere høyoppløste remedier.
Dette blir for mange en balansegang mellom det en virkelig (med letthet) kan skille ut i eventuell blindtest opp mot hva en har tro på virker og kanskje summen av alle slike små (hver for seg ubetydelige) forbedringer kan gjøre for sluttresultatet.
Heldigvis lever vi i en verden hvor vi kan gjøre våre egne valg.
Gjør de valgene som en selv føler for og som lommeboka med letthet lar en gjøre.
Blande seg opp i andres valg fører sjelden til noe positivt.
Fosse, det er ikke deg jeg har i tankene, bare helt generelt
;D
Vi vet jo fra tidligere at folk har forskjellig oppfattning av div.filtre, og her kommer det vel inn to viktige ting, hva hver enkelt evner å høre (av forskjeller) og hvordan strømforholdene på de forskjellige stedene er (og tidspunkter en for det meste lytter til musikk)
Det er svært mange som omtaler nattlyd kontra lyd til andre tider,f.eks. søndag formiddag (som nå) er som nattlyd (dersom naboene ikke fester eller vasker klær o.l. da, nå blunker min i stua ikke (i går kveld ca.hvert 5 sekund.
Ingen fest i nabohusene( sover lenge i dag ) , dårlig aktivitet med strømforbruk der og på nettet generelt.
Mvh.KW