Billige digitale nålevekter fra Dynavox

Samlebilde.jpg


Lydglede har tatt inn to billige og funksjonelle digitale nålevekter fra tyske Dynavox. Endelig kan du få målt stifttrykket presist uten å måtte betale en formue for vekten. Digitale nålevekter sørger for perfekt kalibrering av stifftrykket, dette gir mer presis avlesning av rillene, mindre slitasje på plater og stiften om stifttrykket er korrekt og er såre enkelt i bruk sammenlignet med å balansere ut tonearmen med motvektsloddet og skalaen der.

Vi har også tatt inn en del annet nyttig tilbehør til platespiller-riggen, titt innom
www.LYDGLEDE.no for mer inspirasjon.

DYNAVOX modell TPM-001

elektronisk-nalevekt-for-platespiller-dynavox.jpg


Digital nålevekt fra tyske Dynavox for måling av nåletrykk. Kalibreringsvekt, manual, oppbevaringsetui og to knappehullsbatterier medfølger.

Spesifikasjoner:
  • Operasjonsområde: 0,01 - 5 g
  • Nøyaktighet: +/- 0,01 g
  • Mål: 95 x 42 x 20 mm
  • Vekt: 50 g

PRIS 349,- inkludert frakt

BESTILL HER!


DYNAVOX Modell TW-4

elektronisk-nalevekt-for-platespiller-dynavox-tw-4.jpg


God og svært presis digital nålevekt fra tyske Dynavox for måling av nåletrykk. Antimagnetisk vektskål i rustfritt stål. Kan også benyttes til brev- eller edelmetallvekt.


Spesifikasjoner:
  • Operasjonsområde: 0,01 - 200 g
  • Nøyaktighet: +/- 0,01 g
  • Mål: 115 x 65 x 16 mm
  • Vekt: 100 g
  • Strøm: 2x AA (medfølger ikke)

Pris 495,- inkludert frakt

BESTILL HER!
 

Vedlegg

Kommentarer

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.032
Antall liker
7.631
Sted
Oslo
Modell tpm-001 er klin lik jævla mange andre, m forskjellige navn.
Ant. Fra samme fabrikk, og priser alt fra 10$ til 998kr.
Bare søk på eBay eller andre siter
Betalte 12.98$ for min inkl frakt
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.310
På en måte greit øke prisen med 5-10 gangen, men å påstå at vekten er fra tyske Dynavox er over streken.

Ps. jeg har kjøpt identisk vekt fra Aliexpress og den fungerer utmerket.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.156
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Begge typene er OEM og har påtrykk forskjellige varemerker rundt om. TW-4 typen fulgte med Jelco-armen jeg kjøpte for to år siden og finnes med Ortofon logo også.

Ikke noe galt med disse to da, de er nøyaktige og fungerer bra. Har begge og foretrekker nok TW-4 modellen.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Har en lik TPM-001men opplever at vekten forandres ved forskjellig høyde plassering.
Prøver derfor å plassere vekten i tilnærmet samme høyde som platen.
Hvordan er TW-4,veier en da i samme høyde som platen vil være?
Dersom en sammenligner vekttrykket av TW-4plassert på tallerken med resultatet av vekttrykket med TPM-001,
hvor mye er avviket?Kunne tenkt meg TW-4 dersom den måler mer korrekt pga rett plassering av pickup.
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.545
Antall liker
3.440
Torget vurderinger
6
Begge typene er OEM og har påtrykk forskjellige varemerker rundt om. TW-4 typen fulgte med Jelco-armen jeg kjøpte for to år siden og finnes med Ortofon logo også.

Ikke noe galt med disse to da, de er nøyaktige og fungerer bra. Har begge og foretrekker nok TW-4 modellen.
Den som Ortofon har (DS-3) er Made In Japan og ser ikke helt lik ut. Disse er vel Made in China???
Mvh
Morten N.A.T
ds3_jpg2.jpg
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.156
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Har en lik TPM-001men opplever at vekten forandres ved forskjellig høyde plassering.
Dette opplever jeg også og avviket mellom 001 og 4 er på hele -0,3g her. Forholder meg derfor til tw-4 typensom er på platenivå. Begge måler forøvrig korrekt når jeg bruker loddet
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.156
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Den som Ortofon har (DS-3) er Made In Japan og ser ikke helt lik ut. Disse er vel Made in China???
Mvh
Morten N.A.T
Vis vedlegget 647070
Ortfon og Jelco er nøyaktig like, mens varianten over har annen topp-plate. Satser du ditt gode navn og rykte på tross små forskjeller, at ikke de kommer fra samme fabrikk. 😆
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.545
Antall liker
3.440
Torget vurderinger
6
Ortfon og Jelco er nøyaktig like, mens varianten over har annen topp-plate. Satser du ditt gode navn og rykte på tross små forskjeller, at ikke de kommer fra samme fabrikk. 😆
Står det Made in Japan så kommer dem ifra samme fabrikk ;)
Uansett så synes jeg Kr 495.- er en meget god pris på en stiftvekt som tilsynelatende er riktig konstruert!!!
Mvh
Morten N.A.T
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hvor mange ganger har ikke dette vært diskutert tidligere?

Nå er jo de faktiske forhold slik at produkter som tilsynelatende ser helt identiske ut kan være av ulik kvalitet.
At det evt står Made in China på 2 produkter - som ser identiske ut er heller ikke ensbetydende med at det er samme produkt fra samme produsent. Kineserne kopierer hverandre de også, og det er nok først når man evt plukker et slikt produkt i molekyler at man kan verifisere om det er eksakt likt, eller ikke.
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Eh, ja, er det ikke nettopp Dynavox det annonseres for da.. :cool::cool:
Tolket panteren sitt innlegg dit at man like gjerne kunne bestille på Ali og at det var over streken å si at disse vektene var fra tyske Dynavox.
Men jeg har feiltolket skriftlig sarkasme/ironi tidligere..
 

Informasjon om bruker

Jørgen_i_Lydglede
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
81
Link til alle artikler
53
Jørgen_i_Lydglede sine annonser
Bransjenyheter
Ny regent på tronen: Reavon UHD-spillere nå hos Lydglede!

Ny regent på tronen: Reavon UHD-spillere nå hos Lydglede!

  • 0
Oppo regjerte tronen hva gjelder avspilling av Blu-ray, men valgte på grunn av lav lønnsomhet å fokusere på andre produkter. Mye kan tyde på at vi nå har fått en ny fransk regent! Reavon søker å...
Fortsett
Bransjenyheter
Eksperthjelp søkes!

Eksperthjelp søkes!

  • 0
Til oppdrag på timesbasis søker Lydglede nå etter en drivende dyktig person som skal bistå med annonseoppsett og utsending av nyhetsbrev. Omfang er 4-6 timer i uken. Arbeidsoppgaver: Oppsett og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norske Pinell nå hos Lydglede!

Norske Pinell nå hos Lydglede!

  • 0
Lydglede er nå forhandler av de supre radioene til norske Pinell. Pinell har blitt kjent for høy lydkvalitet, flott byggekvalitet og godt pris/ ytelsesforhold. I tillegg så scorer modellene svært...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny Borea-modell fra Triangle: BRA1

Ny Borea-modell fra Triangle: BRA1

  • 0
Høyttalerne Triangle Borea BRA1 er ypperlig for deg som er hjemmekinoentusiast og skal ha høyttalere for bruk av effektkanaler i front, tak eller bak i rommet. Dette er høyttalere som gjennom sitt...
Fortsett
Bransjenyheter
Bestselger nå i nye finisher

Bestselger nå i nye finisher

  • 0
Lydglede sitt eget LP-stativ nå i to nye lekre finisher Vårt eget vinylstativ produsert i Norge av Mølladammen snekkeri i Lommedalen har vi akkurat fått levert i ubehandlet eik og...
Fortsett
Bransjenyheter
Nytt Primare-produkt: NP5 MK2

Nytt Primare-produkt: NP5 MK2

  • 9
Vi er glade for å annonsere at en oppgradert versjon av vår mest populære nettverksspiller Primare NP5 MK2 er klar for levering i august. NP5 MK2 har flere forbedringspunkter. Blant annet støtter...
Fortsett
Topp Bunn