weld77
Æresmedlem
- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 14.776
Fint betalingsmiddel.totalt lotteri hva noe faktisk koster.
Gjelder dette også dersom man faktisk allerede har bitcoins i en wallet på en markedsplass og handler på den markedsplassen? La oss si at jeg har 1 bitcoin som jeg overfører til eksempelvis coinbase.com. Beste kjøpspris i markedet er la oss si 10.000 dollar og den kjøpsordren er gyldig for 10 bitcoins. Om jeg da selger på den prisen så vet jeg vel hvor jeg faktisk har solgt? Jeg kan vanskelig forestille meg at man på en kryptobørs sier at man vil kjøpe eller selge og så får man først vite flere timer eller dager etterpå hva prisen faktisk ble?ah, men deph og co kan ikke utnytte disse svingningene. Tar jo timesvis / dagesvis å kjøpe og selge for vanlige mannen i gata. En kompis kjøpte tidlig i desember. Kursen var vel rundt 10.000 da han sendte ordren. Så han trodde han fikk med seg pen stigning. Nope. Da den gikk gjennom var kursen 12500 eller noe, eller kanskje 14000 også. Husker ikke. Kurtasje 1 %. Han sa han skulle selge før jul. Håper han gjorde det.
Du kan handle på 2 måter. Om du selger eller kjøper til markedsprisen, så skjer transaksjonen umiddelbart. Selger du en coin på bit.nor. f.eks. så står det da kroner på kontoen din i samme sekund.Gjelder dette også dersom man faktisk allerede har bitcoins i en wallet på en markedsplass og handler på den markedsplassen? La oss si at jeg har 1 bitcoin som jeg overfører til eksempelvis coinbase.com. Beste kjøpspris i markedet er la oss si 10.000 dollar og den kjøpsordren er gyldig for 10 bitcoins. Om jeg da selger på den prisen så vet jeg vel hvor jeg faktisk har solgt? Jeg kan vanskelig forestille meg at man på en kryptobørs sier at man vil kjøpe eller selge og så får man først vite flere timer eller dager etterpå hva prisen faktisk ble?ah, men deph og co kan ikke utnytte disse svingningene. Tar jo timesvis / dagesvis å kjøpe og selge for vanlige mannen i gata. En kompis kjøpte tidlig i desember. Kursen var vel rundt 10.000 da han sendte ordren. Så han trodde han fikk med seg pen stigning. Nope. Da den gikk gjennom var kursen 12500 eller noe, eller kanskje 14000 også. Husker ikke. Kurtasje 1 %. Han sa han skulle selge før jul. Håper han gjorde det.
Eller motsatt vei: Dersom jeg allerede i god tid har overført f.eks 100.000 kroner til bitcoins Norway og det der ligger en ordre om å selge 1 bitcoin for 100.000 kroner. Jeg handler så på den prisen - vet jeg da at jeg faktisk har kjøpt en bitcoin for 100.000 kroner eller får jeg først vite lenge etterpå hva prisen faktisk ble?
Var slik jeg antok det funket også, handler på børs osv er jo ikke en del av selve blockchain og det er således ingen grunn til at transaksjonen ikke skal være gjennomført umiddelbart. Så sett fra bitcoin-nettet finner handelen strengt tatt aldri sted før noen tar ut bitcoins og overfører til sin egen wallet, da må det jo verifiseres en transaksjon mellom børsen / andre brukeres wallets og wallets/walletsene som skal motta betalingen.Jeg tror man blander sammen ting her når man ser på overføringshastighet. Handler du på en slik børs så skjer det ingen overføring via blockchanisystemet. Det skjer ført når noen evt. vil ha sendt sin con til sin egen wallet. Dette kan ta tid, men min erfaring er at det kan gå ganske snabbt også om man ikke er gniten når det kommer til miner-fee som man legger ved ordren. Er den tilstrekkelig vil alle ha deg med i neste block og 15 mins er vanlig, men setter man det for lavt kan det henge i dagevis. Så her må man vurdere hvor mye det haster opp mot hva det koster, så om du sitter på coins i en wallet på PCen og har dårlig tid fordi markedet beveger seg raskt så bør man prioritere dette for da kan denne prisen være mye mindre enn en time med markedssvingninger.
Har bare dette eksempelet å vise til. Han bestemte seg for å kjøpe da kurset var på rundt 10k og la inn ordre. Han gikk rundt og trodde han hadde fått med seg 20% stigning, men nope. Erindrer ikke om det tok dager eller timer før ordren gikk gjennom.Gjelder dette også dersom man faktisk allerede har bitcoins i en wallet på en markedsplass og handler på den markedsplassen? La oss si at jeg har 1 bitcoin som jeg overfører til eksempelvis coinbase.com. Beste kjøpspris i markedet er la oss si 10.000 dollar og den kjøpsordren er gyldig for 10 bitcoins. Om jeg da selger på den prisen så vet jeg vel hvor jeg faktisk har solgt? Jeg kan vanskelig forestille meg at man på en kryptobørs sier at man vil kjøpe eller selge og så får man først vite flere timer eller dager etterpå hva prisen faktisk ble?ah, men deph og co kan ikke utnytte disse svingningene. Tar jo timesvis / dagesvis å kjøpe og selge for vanlige mannen i gata. En kompis kjøpte tidlig i desember. Kursen var vel rundt 10.000 da han sendte ordren. Så han trodde han fikk med seg pen stigning. Nope. Da den gikk gjennom var kursen 12500 eller noe, eller kanskje 14000 også. Husker ikke. Kurtasje 1 %. Han sa han skulle selge før jul. Håper han gjorde det.
Eller motsatt vei: Dersom jeg allerede i god tid har overført f.eks 100.000 kroner til bitcoins Norway og det der ligger en ordre om å selge 1 bitcoin for 100.000 kroner. Jeg handler så på den prisen - vet jeg da at jeg faktisk har kjøpt en bitcoin for 100.000 kroner eller får jeg først vite lenge etterpå hva prisen faktisk ble?
Denne sammenblandingen mellom underliggende teknologi og overliggende produkt/valuta/asset/hvamannåkallerdet er smått fascinerende. Dersom USA noensinne skal bruke blokkjede for valuta kan jeg garantere at den aktuelle valutaen fortsatt vil hete USD, det vil fortsatt være en sentralbank som setter renten og statsgjelden til USA vil være denominert i USD, det samme vil akjsemarkedet, skatt, mva, ytelser, priser i butikken, lønn og alt det andre.-Bitcoin er verdens største pyramidespill som sluker vanvittige mengder strøm, og er totalt uegnet som global valuta.
– De kjøper noe idiotisk som er bygd på blokkjedeteknologien som er fantastisk
Board of Governors utpekes av USAs president og godkjennes av Senatet. Selv om the Fed har en uavhengig status kan denne tilbakekalles om Kongressen mener at politikken til the Fed strider mot nasjonens interesser.^ ehrm....USA. FED er ikke statlig. Å gå fra FED til bitcoin er like sannsynlig som om de overlater Taliban nøklene til det hvite hus.
50 Cent Reportedly Made Millions By Accepting Bitcoin Payments
Selve loven er kanskje ikke så vanskelig å få inn, men å klare og håndheve det blir kanskje verre.Forsåvidt enig, men «miningen» er i praksis betaling for å stille ressurser (hardware + energi) til rådighet for å verifisere transaksjoner og holde nettverket sikkert. Det jobbes med alternative modeller som ikke krever mye energi som Proof-of-stake og Proof-of-Authority - baserte modeller. Så langt er det Proof-of-work som gjelder og galskapen i det burde etter hvert være åpenbar.
Når man gjør en overføring med bitcoin må man også betale minerene, ellers gidder de ikke inkludere transaksjonen og den kan bli hengende i evigheter.
Fortsatt fascinerende at noen tror dette vil bli en verdensvaluta. Som jeg antok for en tid tilbake begynner også regulatorer å snuse på sakene. La oss rent hypotetisk tenke oss at det ble ulovlig å konvertere bitcoin til ordentlige penger. Det er sannsynligvis ganske enkelt å implementere for lovgiver om de vil. Plutselig er da hashene man har samlet seg noe nær verdiløse siden de ikke kan byttes inn i varer og tjenester.
Har ligget og vaket rett over 10.000 en tid, mange så det som en linje man ikke ville under og det påstås kursen ble holdt kunstig oppe. Etterhvert er det vel gått opp for mange nok at dette var tøys, og de som kom inn tidlig har fått sitt ut av dette pyramidespillet.Under 8000 dollar nå.
Spennende tider nå - hvem skal dra dette opp igjen:
Nye spekulanter som har kjøpte de siste månedene sitter jo med tap - så de spytter neppe inn mer penger, de vil nok heller ut.
Vil vel tro at økt fokus på alle negative sidene og usikker om fremtiden gjør at en del investorer som har vært med lenge, kanskje ønsker å komme seg ut og sikre noe gevinst.
Vil vel også tro at de fleste minere ønsker å selge det de produserer fortløpende - og det er vel et ganske stort tilbud der.
Så - hvem skal egentlig kjøpe...?
Mvh
OMF