skal ikke skryte på meg noen mesterkokkstatus, men liker å lage, og ikke minst spise mat ;DJ.J skrev:Ser ut til at du ikke er tapt bak ei vogn du heller når det gjelder kokkerelingbjarnetv skrev:viktig å strø litt matbilder rundt omkring for å holde leserne våkne ;DJ.J skrev:Mat og audio tråd ................ da følger jeg strax mer med .. ;D
Bra verktøy du har .....
/JR
Edit: typo
har skjønt det dubjarnetv skrev:viktig å strø litt matbilder rundt omkring for å holde leserne våkne ;DJ.J skrev:Mat og audio tråd ................ da følger jeg strax mer med .. ;D
jepp, har bare så vidt koblet dem opp, justert volum, korrigert litt med EQ og spilt en låt, men førsteinntrykket er bra.hel skrev:8 tommer?
Sikkert superkjapp med det lille trekkspillopphenget.
Hva er FS, Q og VAS på den der?
fine specs for åpen baffel ja.hel skrev:0,7 er fin Q til åpne bafler
Fs var ganske høy, men det gjør ikke noe da du har basser
x-max var svært liten, det borger for presisjon i lydbildet
ja liker utseende på elementet, men er fortsatt usikker på om jeg skal skjule det bak høyttalerstoffet på den eksisterende rammen, eller kutte ned høyden på kassen og bygge en "huske" til elementet på toppen.HEL skrev:Det der så faktisk skikkelig stilig ut. Du må lage en eller annen minimalistisk dings som holder dem i løse luften.
en kul løsning, men problemet med alnicomagneter er at de veier en del, og tyngdepunktet blir såpass langt bak at det er vanskelig å henge opp på en elegant måte.Dazed skrev:Hva med et oppheng som gjerne brukes til mikrofoner:
En sånn strikkløsning i en firkantet ramme kunne jo sett kult ut.
Quad II.hifiguru skrev:Spennende system dette her! Hva har dukket opp? Quad II? Quicksilver??
Si det, det var dem som gjorde at jeg litt inne på quicksilver, de har litt sånn blingete messingskilt. Kult med patina!bjarnetv skrev:Quad II.hifiguru skrev:Spennende system dette her! Hva har dukket opp? Quad II? Quicksilver??
har ikke spilt så mye på dem enda, men så langt høres det meget bra ut, og den skabbete lakken har en mystisk sjarm ;D
forresten første gang jeg har sett et par med metall-navneplaketter.
betyr det at de er veldig tidlig produksjon, eller er det uorginalt?
http://norbrygg.no/ har et bra forum med oppskrifts-database og mange nybegynnerguider.SannaX skrev:Detta var spennende! Noen gode tips for hvor man går inn og leter etter ølbrygging etc.?
Mvh Chris
Har en kompis som er superhekta på brygging, jeg er såpass heldig at jeg blir forsynt med vareprøver titt og ofte. Siste ladning med pale-ale kom i 48 enheter, 6% som virkelig funket hehehe. Han har et knallfint system hvor han bruker avsagde ølkasser over og under flaskene som stroppes sammen, slik får han vasket 24 flasker av gangen. Har vel 10-15x24 flasker i sirkulasjon noe jeg og en annen kamerat har hjulpet han å fremskaffe ved å stappe i oss "endel" Tuborg av rimelig sort ;D ;Dbjarnetv skrev:http://norbrygg.no/ har et bra forum med oppskrifts-database og mange nybegynnerguider.SannaX skrev:Detta var spennende! Noen gode tips for hvor man går inn og leter etter ølbrygging etc.?
Mvh Chris
hvis du blir medlem (150kr) får du også tilgang til diverse nyttige artikler, og rabatt på utstyr og råvarer hos diverse bryggeforretninger.
den billigste inngangsbilletten til brygging er å koke i krabbekjeler og bygge meskekar selv, men siden jeg bor i en trang bygårdsleilighet og er glad i datastyrt "bling" gikk jeg for en "alt i ett-løsning"
har blitt en del tuborg i det siste for å skaffe flasker her også; knallhardt arbeidhifiguru skrev:Har en kompis som er superhekta på brygging, jeg er såpass heldig at jeg blir forsynt med vareprøver titt og ofte. Siste ladning med pale-ale kom i 48 enheter, 6% som virkelig funket hehehe. Han har et knallfint system hvor han bruker avsagde ølkasser over og under flaskene som stroppes sammen, slik får han vasket 24 flasker av gangen. Har vel 10-15x24 flasker i sirkulasjon noe jeg og en annen kamerat har hjulpet han å fremskaffe ved å stappe i oss "endel" Tuborg av rimelig sort ;D ;D
jeg har vel egentlig bare slengt dem på toppen av bassene, delt ved 150hz og gitt de en random dip på noen db i rundt 2000hz for å ha noe å spille på inntil jeg får tid til å sage ned basskasse nr.2 og måle greieneOAlex skrev:Hvordan går det med L.Cao elementet? Jeg vurderer en slik løsning selv.
før brukte jeg et par esl63 sammen med dipolbassene, så sånn sett kan de sammelignesOAlex skrev:Hvorfor sammenlikne med esl63? Mener du at esl63 er bedre enn systemet slik det står nå?
63'ene har en helt utenomjordisk soundstage og dybde i lydbilde; har aldri hørt noe lignende med noen annen høyttaler.otare skrev:Hvilke problemer hadde du med Quadene? Jeg har et sett som jeg kjøpte i 1986 og som har vært i bruk hver dag siden da (helt til jeg byttet dem i et sett 2905 for et par måneder siden). Aldri noen problemer. Låt flott gjorde de også. 2905 går dypere i bassen, men jeg tror jammen at 63ene hadde bedre soundstage.
Det gjelder meg også - har aldri hørt maken. Jeg hørte dem i en hifi-butikk i Grimstad rundt 1985 og fikk "hakeslipp". Slike måtte jeg ha, og kjøpte mine i august i 1986. Selv om jeg fikk meg nye 2905 for noen måneder siden har jeg ikke hatt hjerte til å kvitte meg med 63ene.bjarnetv skrev:63'ene har en helt utenomjordisk soundstage og dybde i lydbilde; har aldri hørt noe lignende med noen annen høyttaler.
Takk for øltips! Dette skal jeg sjekke ut littbjarnetv skrev:http://norbrygg.no/ har et bra forum med oppskrifts-database og mange nybegynnerguider.SannaX skrev:Detta var spennende! Noen gode tips for hvor man går inn og leter etter ølbrygging etc.?
Mvh Chris
hvis du blir medlem (150kr) får du også tilgang til diverse nyttige artikler, og rabatt på utstyr og råvarer hos diverse bryggeforretninger.
den billigste inngangsbilletten til brygging er å koke i krabbekjeler og bygge meskekar selv, men siden jeg bor i en trang bygårdsleilighet og er glad i datastyrt "bling" gikk jeg for en "alt i ett-løsning"
Hvordan er egentlig quads egne transistoramper til 63? Tenker på 405 II og 606 f.eks....otare skrev:Det gjelder meg også - har aldri hørt maken. Jeg hørte dem i en hifi-butikk i Grimstad rundt 1985 og fikk "hakeslipp". Slike måtte jeg ha, og kjøpte mine i august i 1986. Selv om jeg fikk meg nye 2905 for noen måneder siden har jeg ikke hatt hjerte til å kvitte meg med 63ene.bjarnetv skrev:63'ene har en helt utenomjordisk soundstage og dybde i lydbilde; har aldri hørt noe lignende med noen annen høyttaler.
2905ene er også gode, men de må gi tapt for 63ene når det gjelder soundstage (i mine ører).
63ene var tydeligvis vanskelig å drive. Da jeg kjøpte mine testet jeg bl.a. en Tanbergforsterker som skulle være veldig god, men den kom sørgelig til kort. Den spilte i ca 5 min, og så ble den taus. Så måtte den kjøles ned en stund før den greide å spille 5 min til... Jeg endte til slutt opp med EC Ampliwire 100 som spilte greit med 63ene, men de viste hva de kunne først da ECen ble byttet ut med en Conrad-Johnson for noen år siden.
quad forsterkere er vel kjent for å være ganske høflige, og en smooth forsterker på en smooth høyttaler kan fort bli litt smør på flesk.hifiguru skrev:Hvordan er egentlig quads egne transistoramper til 63? Tenker på 405 II og 606 f.eks....otare skrev:Det gjelder meg også - har aldri hørt maken. Jeg hørte dem i en hifi-butikk i Grimstad rundt 1985 og fikk "hakeslipp". Slike måtte jeg ha, og kjøpte mine i august i 1986. Selv om jeg fikk meg nye 2905 for noen måneder siden har jeg ikke hatt hjerte til å kvitte meg med 63ene.bjarnetv skrev:63'ene har en helt utenomjordisk soundstage og dybde i lydbilde; har aldri hørt noe lignende med noen annen høyttaler.
2905ene er også gode, men de må gi tapt for 63ene når det gjelder soundstage (i mine ører).
63ene var tydeligvis vanskelig å drive. Da jeg kjøpte mine testet jeg bl.a. en Tanbergforsterker som skulle være veldig god, men den kom sørgelig til kort. Den spilte i ca 5 min, og så ble den taus. Så måtte den kjøles ned en stund før den greide å spille 5 min til... Jeg endte til slutt opp med EC Ampliwire 100 som spilte greit med 63ene, men de viste hva de kunne først da ECen ble byttet ut med en Conrad-Johnson for noen år siden.
Sjarmerende gamle Quad-blokker du har, bjarnetvbjarnetv skrev:Quad II.hifiguru skrev:Spennende system dette her! Hva har dukket opp? Quad II? Quicksilver??
har ikke spilt så mye på dem enda, men så langt høres det meget bra ut, og den skabbete lakken har en mystisk sjarm ;D
forresten første gang jeg har sett et par med metall-navneplaketter.
betyr det at de er veldig tidlig produksjon, eller er det uorginalt?