ja, du er hjertelig velkommen på en visitt!Fikk ikke mindre lyst til å komme på besøk etter den videoen
jeg setter deg herved på julegavelistaBjarne, du fortjener all oppmerksomhet du kan få når det kommer til lyden du jakter.
Velfortjent kudos til blant de få jeg ser opp til på denne hobbyen.
på at
... egentlig synes jeg du burde få myyyye mere skryt enn det du fikk her i stereo+
Du er en ekte og sann entusiast, løsningsorientert, pragmatisk, og har en eller annen merkelig greie når det kommer til å få det beste av det du disponerer av kunnskap og midler i en typisk bygårds leilighet.
....blant mye annet du oppviser av genuin kunnskap (mini, Jaguar osv osv)
Kult!!Moro og tøft
Extreme hornspeakers
Vis vedlegget 1086318
YouTube · Stereopluss
Sett ca. 3,4k ganger · for 2 døgn siden
Vis vedlegget 1086319
10:07
Stereopluss er hjemme hos Bjarne som har bygget opp et massivt 5-veis horn
Såpass trang med utstyr at en er nær ved å sitte inni høyttaleren for å lytte. Fascinerende lyd husker jegFrigjort plass og @Kevlar er ting som ikke skjer med det første tror jeg
Hei, lenge siden jeg hørte dette nå og ikke sikker på om anlegget står likt nå?Hehe, ja velkommen på en virtuell visitt!
Hadde ikke fått med meg at det skulle være en filmet reportasje i tillegg til den skrevne artikkelen, så ble litt mye øøøh... tenkepauser underveis
Sist du var her var det annen bassløsning.Hei, lenge siden jeg hørte dette nå og ikke sikker på om anlegget står likt nå?
Synes du hadde en meget fin gjennomgang av oppsettet. Biter meg også merke i at du har Lynx Aurora 8. Den nye modellen?
Det er ikke en fasit her. Jeg delte inlow horna rundt 900 hz og det var enorm fart. Jeg skal ikke si noe negativt om FLH med 15 tommere men det er som sagt ingen fasit her. Dessuten er det ikke bare bare å dele kompresionsdrivere så langt ned som 500 Hz. Sluket f eks skal bruke doble TAD 12 tommere i lukket/kardioide laaaangt opp i frekvens ift manges meninger. Alle implementeringer er forskjellige og noen er svært vellykkede på tross av hva man tror før man har hørt detmå ha 2" exit driver og 500hz horn for fart i mellomtonen PT går bare til 12-1300hz
MMS er Ikke alt. Magnet kraft er også viktig. Ref Slukets 12» TAD. MMS er ikke ultralav men magnetene er ikke å spøke med på en mørk kveldSuperlett papp, kanskje det men.
1 stk Faital Mms 28,2 g vs Ems 6,5 g
Selv om jeg vet du ikke er spesielt interessert i å legge ut målinger, hadde det vært fint om det kom en måling av de store hornene. Kanskje en vil få en forståelse på hva den påståtte vektløsheten kommer av. Ville gjerne studert mdat filen i REW.Det står ikke likt nå nei ) det er faktisk noen oppdateringer, måtte flire og veldig tilfeldig at det kom noen refleskjoner her nu siden jeg er like ved å legge ut noen nye bilder. Midbass hornet er og blir den store bidragsyteren i systemet, og det er overasker meg stadig hvor mye informasjon som ligger i det freq. området, og hvor mye større og vektløst lydbildet blir med et stort horn som har kapaistet opp til ca. 700HZ, utfordringer er å finnet noe som kan integrere fint når en lytter nærfelt og nesten sitter inni midbass hornet. Med andre ord rommet får jeg gjort lite med annet en å finne den ideelle lyttepos som hos meg desverr ble ganske nær opp mot hornåpning. Bassen under ca.. 100HZ hz er reltivt slapp hos meg kontra andre systemer jeg har vært på besøk og hørt (alt er relativt), men har en tro på at jeg skal får det noe bedre på sikt, rommet har ekstremt mye å si m.h.p. bass og en søkk fra 100 - ca 70hz ødelegger litt helheten desverre, men innenfor visse rammer har jeg tro på at noe kan forbedres. Foreløpig er kun flate kurver lagt inn, begynner med mic. målinger om litt som ikke er min sterkeste side;-)