Black Magic`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg føyer meg i rekken av de nysgjerrige som lurer på oppbygging, tverrsnitt, opprinnelse osv. osv. på Black Magic-kablene...ingen som veit??? Skal jeg være nødt til å ta avbiter'n fatt for å få stagget nysgjerrigheten???

    Har normalt BM Rev. med rhodium plugger og spader tvers gjennom, og er storfornøydd. Akkurat nå, har jeg en ECI 5 på heimlån. Den er så dyp at jeg desverre ikke får plass til ic'ene. BM er jo noe motstridige hva angår bøying langs vegg, så jeg måtte ty til ic'er fra nordOst. Desverre av lavere rang enn Heimdall...
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    De er vel ikke sendt ut på markedet ennå.

    Jeg står på listen for test, men har ikke mottatt noe ennå.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har en på vei i posten til meg ;D
     

    GSH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.07.2007
    Innlegg
    59
    Antall liker
    5
    Er en god venn av BM jeg også gitt, bruker kun BM i oppsette mitt :) har fått tatt noen ikke altfor gode bilder også :)
     

    Vedlegg

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Nå er endelig The Giant høytalerkabler på plass.
    I utgangspunktet har jeg vært veldig skeptisk til dyre kabler og egentlig fast bestemt på at å bruke mer enn et par tusen kroner ikke var aktuellt. Jeg valgte likevel å slå til på et par brukte kabler her på børsen av ren nyskjerrighet.
    Jeg er herved overbevist. Fantastisk oppgradering i mitt oppsett. Helt annen oppløsning og bassen går enda litt dypere enn tidligere.
    Vil signalkabel ha like stor betydning på lyden som høytalerkabler?
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er Black Magic Revelation mkII SE installert i anlegget. Førsteinntrykket er veldig bra! Mye bedre oppløsning all over. Noe av den litt mørke klangen som har preget mkI kabelen i direkte sammenligning med f.eks sølvkabler, er borte. Alle gode egenskaper fra mkI er intakte etter hva jeg kan bedømme, mens oppløsningen er i en annen divisjon. Et kjapt førsteinntrykk dette, kommer med en mer inngående beskrivelse av hva jeg hører etterhvert. Skal også bytte tilbake til mkI for å få verifisert mine inntrykk. Har allerede gjort en kjapp sammenligning med Cardas neutral reference som oppleves som ganske mye mindre detaljert, har mindre sprut og virker mer lukket spesielt i diskantgjengivelsen. Jeg liker både Cardas og gamle Revelation godt (det er en god grunn for at jeg har stort sett bare BM Rev. mkI i alle ledd), men de mangler begge ganske mye på detaljeringsgraden i den nye mkII. Det er nesten så jeg lurer på om Paul har puttet sølv i den nye oppskriften uten at jeg vet en tøddel om hva som er inni og hva som evt. er konstruksjonsmessige forandringer fra mkI.

    Paul har brent inn kabelen min, men mener at de ikke har funnet den ideelle innbrenningstiden ennå, så det kan visst skje litt enda. Hadde ikke tenkt å si så mye før jeg hadde fått testet litt mer, og gitt kabelen litt mer tid i anlegget, men jeg er ganske så begeistret over hva jeg hører allerede, så jeg tenkte jeg skulle dele det med dere i BMs vennekrets 8)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Takker for tilbakemeldingen, gut_man.

    Artig å høre at Paul har fått det til på den nye kablen. MKI har nå levd i mange år uten noe endring. Så når det først kommer en oppgradering så bør den være klart bedre.

    Har vært veldig fornøyd med MKI, og har prøvd flere andre kabler som ikke har fungert like bra som denne (bl.a.Nordost Valhalla og Cardas Golden Reference). Men nå har jeg på lån kabler som har klart bedre oppløsning enn Revelation. Skal blir spennende hvordan MKII vil stå seg mot disse.

    Du får oppdatere oss på utviklingen av MKII :)
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    EiK skrev:
    De er vel ikke sendt ut på markedet ennå.

    Jeg står på listen for test, men har ikke mottatt noe ennå.
    Kan opplyse at noen av oss i OAS fått Pauls nye " baby"; Black Magic Emotion på lån.
    Tilbakemeldingene sålangt (stort sett fra tidligere GIANT-eiere) har vært meget positive, for å si det mildt.

    Eik: på spørsmål om et lån av disse kablene sa du da NEI, da jeg spurte deg under seansen hjemme hos din "nabo".
    Ønsker du likevel å låne kablene, får du sende meg en e-mail, så jeg får deg opp på lista!


    Morty
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Hei, Morty

    Nå snakket jeg fortrinnsvis om signalkabelene Revelation MKII som jeg ønsker å prøve.

    Når det gjelder Emotion, så sa jeg nei da dette kun var et singelwireing sett. Må kjøre biwireing og trenger derfor to sett, evt.jumpers for å teste. For se om Paul hoster opp med ett sett ekstra. Men det er et strev å prøve ht-kabler på Forsman da terminalene er under høyttaleren og derfor vanskelig tilgjengelig. Forsman's egne kabler fungerer dessuten så bra at jeg sannsynligvis går for de.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    Morty skrev:
    Kan opplyse at noen av oss i OAS fått Pauls nye " baby"; Black Magic Emotion på lån.
    Tilbakemeldingene sålangt (stort sett fra tidligere GIANT-eiere) har vært meget positive, for å si det mildt.

    Morty
    BM Emotion befinner seg for tiden hjemme i Powerpoints hule, og jeg er lite lysten på å slippe de ut igjen 8)
    Jeg har selv the Giant og Revelation mkI XLR rund baut.

    Et liten smakebit fra testing i vante omgivelser:
    Benyttede CD-plater:
    Roger Waters – Amused to Death (Columbia, Sony music 01-468761-2, 1992) , spor 8 & 12

    Med BME tilkoblet og Roger med Vannet i den digitale ølbrikke avtasteren falt dybden i lydbildet på plass. Det ble mer luft og avstand mellom utøvere og individuelle instrumenter/stemme, samt at tonal korrekthet dvs. anslag, størrelse (kropp) og utklingning på en streng, tromme eller piano låt klart mer organisk og riktig. Informasjonsmengden mhp mikrodetaljer økte kraftig, og gav mer liv til instrumenter og utøvere. Effekten med Q-sound på RWATD var påtagelig. Aldri har jeg hørt hunden bjeffe mer troverdig på spor 8, og hestespannet ble nesten fysisk der det kom inn fra høyre, trasket gjennom rommet i et hav av bjeller, og forsvant ut til venstre med god tid. Vi satte bare stille og tittet på hverandre. Hvilken bredde på lydbildet.
    Så var det bassen da. Jo takk, kølkjelleren neste, men med stram regi og klart gjenkjennbare instrumenter. Når man er i besittelse av et kraftverk som Krell EVO 402 så mister man ikke kontrollen, og den gir seg ikke på tørre møkka.
    Det ble fysisk på spor 12 med RWATD i det vi utsetter oss for fullt pådrag med invertert bass i kilowatt klassen. EmmLabs, Krell og Sasha leverte varen uten knussel med stålkontroll via BME. Imponerende, moro og forferdelig vanedannende.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.246
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Powerpoint skrev:
    Morty skrev:
    Kan opplyse at noen av oss i OAS fått Pauls nye " baby"; Black Magic Emotion på lån.
    Tilbakemeldingene sålangt (stort sett fra tidligere GIANT-eiere) har vært meget positive, for å si det mildt.

    Morty
    BM Emotion befinner seg for tiden hjemme i Powerpoints hule, og jeg er lite lysten på å slippe de ut igjen 8)
    Jeg har selv the Giant og Revelation mkI XLR rund baut.

    Et liten smakebit fra testing i vante omgivelser:
    Benyttede CD-plater:
    Roger Waters – Amused to Death (Columbia, Sony music 01-468761-2, 1992) , spor 8 & 12

    Med BME tilkoblet og Roger med Vannet i den digitale ølbrikke avtasteren falt dybden i lydbildet på plass. Det ble mer luft og avstand mellom utøvere og individuelle instrumenter/stemme, samt at tonal korrekthet dvs. anslag, størrelse (kropp) og utklingning på en streng, tromme eller piano låt klart mer organisk og riktig. Informasjonsmengden mhp mikrodetaljer økte kraftig, og gav mer liv til instrumenter og utøvere. Effekten med Q-sound på RWATD var påtagelig. Aldri har jeg hørt hunden bjeffe mer troverdig på spor 8, og hestespannet ble nesten fysisk der det kom inn fra høyre, trasket gjennom rommet i et hav av bjeller, og forsvant ut til venstre med god tid. Vi satte bare stille og tittet på hverandre. Hvilken bredde på lydbildet.
    Så var det bassen da. Jo takk, kølkjelleren neste, men med stram regi og klart gjenkjennbare instrumenter. Når man er i besittelse av et kraftverk som Krell EVO 402 så mister man ikke kontrollen, og den gir seg ikke på tørre møkka.
    Det ble fysisk på spor 12 med RWATD i det vi utsetter oss for fullt pådrag med invertert bass i kilowatt klassen. EmmLabs, Krell og Sasha leverte varen uten knussel med stålkontroll via BME. Imponerende, moro og forferdelig vanedannende.
    Er det en bikkje på spor 8?
    Kommer ikke hestespannet inn fra venstre og forsvinner ut til høyre?
    Hmm.... Tror jeg trenger noen nye kabler selv......

    Ferrarien kommer inn fra høyre og forsvinner ut til venstre?

    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.373
    Antall liker
    35.696
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Går mer i samme retning hos meg også RoDa ;)
    Hester fra venstre mot høyre, biler fra høyre mot venstre :eek:
    Da har jeg ikke snudd på kablene ;D

    gismo
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Hestespannet fra venstre hos meg :)
    mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    RoDa skrev:
    Er det en bikkje på spor 8?
    Kommer ikke hestespannet inn fra venstre og forsvinner ut til høyre?
    Hmm.... Tror jeg trenger noen nye kabler selv......

    Ferrarien kommer inn fra høyre og forsvinner ut til venstre?

    R
    Faen, har jeg driti meg ut nå RoDa :'(
    I såfall ikke første gangen :p
    Ja, jeg mener bestemt at det er ei bikkje som gjør tydelig langt inne i lydbildet.
    Gjengitt via EmmLabs CDSA, Krell EVO 222 + 403, Celius Oblivion XLR signalkabler, Krell CAST, deretter via BM Emotion ut i Wilson Sasha kom de digre bryggerigampene inn fra høyre, og spaserte ut av vertens stuevindu. Det var DIIIIIIIIIGERT det 8)
    Dette må kontroll lyttes nok en gang.

    Du trenger nok ikke bare nye kabler RoDa ;)

    Ferrarien var jeg ikke så opptatt av fordi det var så utrolig mange andre detaljer som slukte oppmerksomheten, så jeg kan ikke svare deg på det på sittende rumpe, men skal sjekke teflonhjernen heme da serr`u 8)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.246
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hehe, dette vart spanande!
    Kommentarene om at jeg trenger mer enn bare kabler tar jeg med knusende ro.
    Når du kan skrive at hestene "trasket gjennom rommet i et hav av bjeller" så tyder det på at mer enn bare en ting er feil i det lydbildet der.... ;D ;D

    Nei, du får rense ører og bjeller ordentlig og rapportere tilbake ;)







    Mvh
    Rolf-Roger
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Powerpoint skrev:
    Et liten smakebit fra testing i vante omgivelser:
    Benyttede CD-plater:
    Roger Waters – Amused to Death (Columbia, Sony music 01-468761-2, 1992) , spor 8 & 12

    Med BME tilkoblet og Roger med Vannet i den digitale ølbrikke avtasteren falt dybden i lydbildet på plass. Det ble mer luft og avstand mellom utøvere og individuelle instrumenter/stemme, samt at tonal korrekthet dvs. anslag, størrelse (kropp) og utklingning på en streng, tromme eller piano låt klart mer organisk og riktig. Informasjonsmengden mhp mikrodetaljer økte kraftig, og gav mer liv til instrumenter og utøvere. Effekten med Q-sound på RWATD var påtagelig. Aldri har jeg hørt hunden bjeffe mer troverdig på spor 8, og hestespannet ble nesten fysisk der det kom inn fra høyre, trasket gjennom rommet i et hav av bjeller, og forsvant ut til venstre med god tid. Vi satte bare stille og tittet på hverandre. Hvilken bredde på lydbildet.
    Så var det bassen da. Jo takk, kølkjelleren neste, men med stram regi og klart gjenkjennbare instrumenter. Når man er i besittelse av et kraftverk som Krell EVO 402 så mister man ikke kontrollen, og den gir seg ikke på tørre møkka.
    Det ble fysisk på spor 12 med RWATD i det vi utsetter oss for fullt pådrag med invertert bass i kilowatt klassen. EmmLabs, Krell og Sasha leverte varen uten knussel med stålkontroll via BME. Imponerende, moro og forferdelig vanedannende.
    Spor 10 du tenker på? Mener bestemt det ikke er noen hund på Too much rope.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.246
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Heimdall skrev:
    Spor 10 du tenker på? Mener bestemt det ikke er noen hund på Too much rope.
    La meg gjette, du har ikke black magic kabler?


    ;D ;D ;D



    R
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.246
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Heimdall skrev:
    Misforsto jeg, får man bjeffing på alle sporene med BM? ;D
    Bjeffing, et hav av bjeller, venstre blir høyre... helt magisk! ;D ;D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    RoDa skrev:
    Heimdall skrev:
    Misforsto jeg, får man bjeffing på alle sporene med BM? ;D
    Bjeffing, et hav av bjeller, venstre blir høyre... helt magisk! ;D ;D
    Jøss så morsomt du har det på min bekostning RoDa 8) "be my guest!"
    Kanskje du skal ta deg en svømmetur i Oslo havn, så kanskje du skjønner min blomstrende prosa bedre ;D
    Ække så greit for en gammal sørlending med så mye Al3+ i knotten vet du = lett Alzheimer ;)
    Men jeg prøver så godt jeg kan med -37 db på det en øret, og +12 db på det andre.
    I tillegg bruker jeg som kjent briller og klarer hverken å lese på cover eller display på CD-spillere 8) jmfr. tabben med spor 8 på RWATD.

    Beklager så meget at jeg innledningsvis angav feil spor på RWATD i min begeistring.
    Jeg takker HiFi politiet for at de gjorde meg oppmerksom på min utilgivlige tabbe ::)
    Hundeglammet foreligger selvfølgelig på spor 12 etter 5 min.10 sek., samt i starten av spor 10 som en annen herre helt korrekt har påpekt her.
    På spor 10 er bisken langt bak i lydbildet for de som har anledning til å høre slikt på sitt anlegg ;D
    Altså ikke spor 8 som jeg feilakig oppgav i mitt første innlegg!

    Ellers kan jeg opplyse herrene med gullører (i mine ører satte jo faktisk Q-tipsene i ennå ;D) om at hjemme hos undertegnede forekommer lydeffektene som dere tidligere har beskrevet akkurat i den oppgitte rekkefølgen.
    Altså må JEG sjekke ørene, gangsyn og tastaturet på min læfftoff snarest.
    Var det ellers noe jeg har gjort, koblet eller sagt feil RoDa?

    Du øsnker jeg herrene en god dag videre rabadamtimtim...
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Betyr det at du fortsatt anbefaler BM-kabler? ;D

    Neida, satt faktisk å tenkte på at det sannsynligvis bare var mixup i låtrekkefølgen. På It's a miracle kjører jo en bli forbi motsatt vei, så det er lett å gå i surr.
     

    Flying Tiger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2008
    Innlegg
    57
    Antall liker
    63
    Sted
    Dalsbygda
    Kompeterte kabel salaten med full BM pakke her i går.
    Merkelig stor forandring, en sitter her å tenker på hvordan har det andre utsyret en har hatt oppover tildene
    prestert om de har fått de samme hjelpemidlene!

    Hesten kommer inn fra venstre og langt utover på høyere side.
    Radioen stå på en hylle høyt oppe på venstre side.
    Har lenge lurt på om det var noe feil her, for i Fidelety`s test av Tannoy DC10 opplyses det om det motsatte.
    Hva er riktig?
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Flying Tiger skrev:
    Hesten kommer inn fra venstre og langt utover på høyere side.
    Radioen stå på en hylle høyt oppe på venstre side.
    Har lenge lurt på om det var noe feil her, for i Fidelety`s test av Tannoy DC10 opplyses det om det motsatte.
    Hva er riktig?
    Nå har jeg veldig lyst å spør om du mener med eller uten BM-kabling, men jeg skal la være ;D

    Men hvilket spor snakker vi om, Too much rope?
     

    Flying Tiger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2008
    Innlegg
    57
    Antall liker
    63
    Sted
    Dalsbygda
    Heimdall skrev:
    Flying Tiger skrev:
    Hesten kommer inn fra venstre og langt utover på høyere side.
    Radioen stå på en hylle høyt oppe på venstre side.
    Har lenge lurt på om det var noe feil her, for i Fidelety`s test av Tannoy DC10 opplyses det om det motsatte.
    Hva er riktig?
    Nå har jeg veldig lyst å spør om du mener med eller uten BM-kabling, men jeg skal la være ;D

    Men hvilket spor snakker vi om, Too much rope?
    Det har vært slik med alle ledningene og koblingene jeg har brukt.
    Hesten er på spor 8 ja og Radioen er på spor 1 og 2 den er nok med i flere spor.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.246
    Antall liker
    15.405
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Powerpoint skrev:
    RoDa skrev:
    Heimdall skrev:
    Misforsto jeg, får man bjeffing på alle sporene med BM? ;D
    Bjeffing, et hav av bjeller, venstre blir høyre... helt magisk! ;D ;D
    Jøss så morsomt du har det på min bekostning RoDa 8) "be my guest!"

    Jeg takker HiFi politiet for at de gjorde meg oppmerksom på min utilgivlige tabbe ::)

    Var det ellers noe jeg har gjort, koblet eller sagt feil RoDa?

    Du øsnker jeg herrene en god dag videre rabadamtimtim...

    Uten litt humor i gravalvoret dør vi alle, ikke sant? ;)

    Hi-Fi politiet er alltid beredt






    En god dag øsnkes tilbake :D

    Et ønske ville være at du sjekket ut Whistler Coanda kontra BM MkII.


    Mvh
    Polleti-Rolf
     

    Vedlegg

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Flying Tiger skrev:
    Det har vært slik med alle ledningene og koblingene jeg har brukt.
    Hesten er på spor 8 ja og Radioen er på spor 1 og 2 den er nok med i flere spor.
    Tenker du på fjernsynet som tidvis skifter kanal gjennom hele albumet? Jeg oppfatter det som langt bak, men venstre.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.373
    Antall liker
    35.696
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flying Tiger skrev:
    Hesten kommer inn fra venstre og langt utover på høyere side.
    Radioen stå på en hylle høyt oppe på venstre side.
    Har lenge lurt på om det var noe feil her, for i Fidelety`s test av Tannoy DC10 opplyses det om det motsatte.
    Hva er riktig?
    To muligheter Flying Tiger, enten har vi rett eller feil begge to, men hester og radio samme hos meg som hos deg ;)
    Ps. Jeg velger også å tro det er en radio 8)

    gismo
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    gismo skrev:
    Flying Tiger skrev:
    Hesten kommer inn fra venstre og langt utover på høyere side.
    Radioen stå på en hylle høyt oppe på venstre side.
    Har lenge lurt på om det var noe feil her, for i Fidelety`s test av Tannoy DC10 opplyses det om det motsatte.
    Hva er riktig?
    To muligheter Flying Tiger, enten har vi rett eller feil begge to, men hester og radio samme hos meg som hos deg ;)
    Ps. Jeg velger også å tro det er en radio 8)

    gismo
    ???
    Jeg tror ikke dere kan velge å tro det er en radio hvis det er fjernsynet dere mener. ::)

    Sakset fra wikipedia:

    Amused to Death er et konseptalbum fra Roger Waters, tidligere bassist, vokalist og hovedlåtskriver i Pink Floyd. Albumet var hans tredje rene soloalbum etter at han forlot Pink Floyd. Waters fortsetter med å vise sin misnøye med det vestlige samfunnet, spesielt fjernsynets og massemedias påvirkning.
    Albumet er delvis inspirert av den amerikanske forfatteren Neil Postmans bok Amusing Ourselves to Death som er en kritikk av tv-kulturen. Albumets hovedperson denne gang er en ape som sitter og zapper mellom kanalene på TV. Her oppdager han blant annet flere politiske og sosiale temaer.
    Den første gulfkrigen i 1991 får sin dose med kritikk i sangen «Perfect Sense» som er delt opp i to deler. I «Watching TV» tar Waters opp massemedias påvirkning i forbindelse med studentopptøyene på Den himmelske freds plass i Beijing i 1989.
    I den tredelte «What God Wants» er det politiske lederes bruk av religion som får gjennomgå på Waters' tradisjonelt krasse vis. Likevel er det i motsetning til de fleste andre konseptalbumene Waters har skrevet, en viss optimisme å spore, mot slutten av avslutningslåten «Amused to Death».
    Albumet er dedikert til den amerikanske soldaten Bill Hubbard som døde under 1. verdenskrig. Alf Razzel som måtte forlate en døende Hubbard medvirker på albumet.
    Albumet er innspilt i QSound som er en måte å fremstille 3D-lyd på. Dette var for å få fremhevet Roger Waters' karakteristiske bruk av lydeffekter. Musikalsk minner det mer om Pink Floyd fra 1970-tallet enn forgjengeren Radio K.A.OS.. Noen av gitarsoloene har et visst preg av David Gilmour over seg, til tross for at Waters ikke var på talefot med sin gamle kollega fra Pink Floyd på denne tiden.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.777
    Antall liker
    3.928
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Et ønske ville være at du sjekket ut Whistler Coanda kontra BM MkII.
    Ja, det hadde vært interessant. Jeg er veldig nysgjerrig på Whistler, evnt BM. Om de kan gi meg litt mer "fart & spenning" i diskanten. Har en mistanke om at SILK er ørlite for "snill" i toppen.

    Førstemann som stiller på døra med 5 sett BM eller Coanda XLR skal få en uforglemmlig lytteaften, samt nybakt Pedalbrød på tallerken.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.373
    Antall liker
    35.696
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Heimdall skrev:
    Tipper dere har blitt offer for litt svart magi ;D
    Det var nok denne svarte magien ja....hmm ;D
    Har hatt full "svart magi pakke" tidligere, henger nok litt igjen.. :eek:

    gismo
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    RoDa skrev:
    Uten litt humor i gravalvoret dør vi alle, ikke sant? ;)

    Hi-Fi politiet er alltid beredt.

    En god dag øsnkes tilbake :D

    Et ønske ville være at du sjekket ut Whistler Coanda kontra BM MkII.

    Mvh
    Polleti-Rolf
    Hehehe...så absolutt RoDa ;D godt å vite at du tar din HiFi Polleti rolle alvorlig ;)
    Jeg sjekker så gjerne Whistler Coanda kontra BM MkII.
    Jeg gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg KUN har hygget meg med BM MkI og BM Emotion i mitt oppsett, og Celius Oblivion XLR og BM Emotion i min kamerats oppsett.
    Jeg har skjønt på PM Audio folket at det er ennå mer og hente ved å benytte BM MkII sammen med BM Emotion.
    Jeg ender nok opp med det er jeg redd.

    Ha en strålnde uke videre 8)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    Heimdall skrev:
    Betyr det at du fortsatt anbefaler BM-kabler? ;D

    Neida, satt faktisk å tenkte på at det sannsynligvis bare var mixup i låtrekkefølgen. På It's a miracle kjører jo en bli forbi motsatt vei, så det er lett å gå i surr.
    Så absolutt Heimdall 8)
    Ja, man det er meget lett å bli forvirret, samt klare å holde orden på alle effektene på RWATD skiva.
    derfor ble det gjennomført en konsentrert kontroll runde fra spor 8 og ut i går aften.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    Flying Tiger skrev:
    Kompeterte kabel salaten med full BM pakke her i går.
    Merkelig stor forandring, en sitter her å tenker på hvordan har det andre utsyret en har hatt oppover tildene
    prestert om de har fått de samme hjelpemidlene!
    Akkurat den samme tanken slo meg.
    Dog er jeg så heldig at jeg for tiden spiller sølvskiver på en gammel todelt Micromega rigg for tiden, og det gav et lite innblikk i hva som egentlig kan materialisere seg via Quadene. Så hvor mange og store forbedringer kan vi egentlig få dersom anlegget får optimale arbeidsvilkår i alle domener uavhengig av årgang? Det er bare å kjøre på med "forskningen" i de tusen hjem.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    gismo skrev:
    Heimdall skrev:
    Tipper dere har blitt offer for litt svart magi ;D
    Det var nok denne svarte magien ja....hmm ;D
    Har hatt full "svart magi pakke" tidligere, henger nok litt igjen.. :eek:

    gismo
    Jeg tror du vil ha gledelig stort utbytte av den nye BM MkII og BM Emotion i ditt potente oppsett Gismo.
    Start med å få et åpent kjøp på BM Emotion.
    Kanskje sitter det allerede der som ei kule om synergi effekten er god.
    Forbedringene er mange og subtile, men i det du kobler ned og setter inn dine nåværende ht.k., og deretter tilbake igjen til BME så vil du nok ha fått den informasjon du trenger. Det kan fort svi i lommeboka ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.588
    Antall liker
    13.682
    pedal skrev:
    RoDa skrev:
    Et ønske ville være at du sjekket ut Whistler Coanda kontra BM MkII.
    Ja, det hadde vært interessant. Jeg er veldig nysgjerrig på Whistler, evnt BM. Om de kan gi meg litt mer "fart & spenning" i diskanten. Har en mistanke om at SILK er ørlite for "snill" i toppen.

    Førstemann som stiller på døra med 5 sett BM eller Coanda XLR skal få en uforglemmlig lytteaften, samt nybakt Pedalbrød på tallerken.
    Jeg tror nok SILK er akkurat så snill i toppen som du antyder Pedal, samt at eksempelvis BM siganlkablene vil gi deg mer skyv og oppløsning i bassen.
    Whistler vet jeg ikke veldig mye om, men vet at KW er svært fornøyd med dem i sitt oppsett.
    Dere bor jo ikke fryktelig langt fra hverandre,
    Aberet er at KW såvidt jeg vet kun har 2 sett Whistler Coanda.
    Jeg skulle så gjerne ha stukket av med vinnerloddet med en uforglemmelig lytteaften hos deg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn