Maxtor
Hi-Fi freak
Moro moro!
Skal hente ny dac senere, samt en Black Magic Dig-It selvfølgelig...
Hallo Bjarild
Hvordan har det gått med ny DAC og Black Magic?
Mvh.
Maxtor
Moro moro!
Moro moro!
Hallo Bjarild
Mvh.
Maxtor
Hyggelig å lese at du koser deg med BM Intro kablene Maxtor.Ingen fare Maxtor, synergieffekten vil oppstå.Og i går ble Black Magic Intro RCA koblet opp mellom forforsterker og effektforsterker! Gleder meg vilt til ordentlig lyttetid og det kommer trolig allerede i kveld
I prinsippet innebærer dette at jeg nå har følgende kabel-oppsett til test:
- Black Magic Dig-It fra S/PDIF-USB-konverter til D/A-konverter (min egen)
- Electrocompaniet RCA fra D/A-konverter til forforsterker (min egen)
- Black Magic Intro RCA fra forforsterker til effektforsterker (til test)
- Black Magic Intro SP høyttalerkabler mellom effektforsterker og høyttaler (til test)
Nesten rent BM-oppsett Skal bli moro å se om kabler fra samme produsent har noe å si for helheten/lydsignaturen
Mvh.
Maxtor
Dersom det er moro, så prøv ut BM IC mk.II SE med værste sort RCA eller XLR.
Sett deretter inn BM Emotion høyttalerkabel i passelig lengde (2x2,5m).
Kan bli fryktelig vanedannende
Bare se i sinaturen under.
Kos deg!
Hallo Powerpoint.
Godt å høre Fikk lyttet en del i går kveld og merket at mange av opplevelsene/kvalitetene rundt BM Intro SP høyttalerkablene også ble videreført ved å sette inn BM Intro RCA. Kan ikke annet enn å berømme BM for dette produktet - snakk om kvalitet vs pris! Det gledelige i dag er at jeg har huset for meg selv noen timer og da blir det enda mer lytting. Og det er vel det som kjennetegner anlegget nå - alt er så forb.....samstemt! Det er moro og kunne lytte til plater man normalt bare hopper over da de nå formidles langt mer entusiastisk og med dybde
Oi. Ser det er et "lite" hopp opp til IC Mk II SE og Emotion. Men er de suksessivt like gode pr krone som jeg opplever Intro-serien kunne det vært fantastisk moro å teste disse ut ordentlig også. Men både kontoen og jeg er vel like engstelige for at opplevelsen kan bli vanedannende
Mvh.
Maxtor
Moro moro!
Hallo Bjarild
Mvh.
Maxtor
Hallo Maxtor!
Jo, ny DAC var en helt sinnsvak oppgradering! Nesten litt skremt...
Med Black Magic selvfølgelig.
Ser ut til at du også er fornøyd ja??
Godt det gjorde susen.
Som nevnt tidligere, så er det noe helt spesielt med BM i alle ledd.
Jeg har forøvrig også komplett PM Audio oppsett i dag, noe som VIRKELIG er spesielt!
Bjarild
Og hvis de var en skuffelse - hva så egentlig, bortsett fra at det er ergerlig å ha kjøpt noe man ikke liker? Det må jo være lov å dele både positive og negative erfaringer, selv om dette er en vennetråd.Jeg kjører fra dac til forsterker(hegel hd25 og sugden a21 s2),jeg er enig med deg at det har litt å si matchingen av anlegget,hos meg synes jeg vdh var den beste av de 2 (pr nå værtfall )
BM kablene var absolutt ikke en skuffelse
Jeg gikk den veien for 10 år siden da jeg oppgraderte fra Revelation til "The Giant". Mens jeg normalt sett bytter ut flere Hi-Fi-komponenter i året, så har Giant vært med meg hele veien (kommer ikke til å selge den). Tidligere brukte jeg Nordost Valhalla (Mk1). Men NB! Jeg har også prøvd BM Emotion, og den hadde ikke de samme gode "allround"-egenskapene som Giant - hos meg. Så det er ikke alltid at dyrere er bedre.Har vel glemt å melde meg inn her, men har jo vært Black Magic-venn i mange år, med Revelation som både ht-kabler, jumpere og ubal. og bal. signalkabler. Vært utrolig fornøyd. Har lurt litt på en oppgradering til The Giant. Noen som har gått opp den veien før og kan dele erfaringer?