Evo III
Hertugen
Det vet jeg godt,men du drar det litt vel langt.Evo II: Den er et pertinenet alternativ nevnt her oppe, lev med det. Men som jeg så, den er ikke for det urklassiske rørhuet. Before you accuse me....
Det vet jeg godt,men du drar det litt vel langt.Evo II: Den er et pertinenet alternativ nevnt her oppe, lev med det. Men som jeg så, den er ikke for det urklassiske rørhuet. Before you accuse me....
Nei, jeg har ikke eid Dynaudio. Du påstår med sterk overbevisning at alle andre integrerte enn Bladelius (og ASR) sliter med Dynaudio. Jeg setter spørsmålstegn med den påstanden for det høres ikke sannsynlig ut for meg.Coolio: Har du eid Dynaudio? Contour 1.3SE, feks? Eller tidlige Confidence? De krever Forsmark-størrelse på kraftverket sitt. Selv Hint sliter med sistnevnte..Se på ASR Emitter II Exclusive , så skjønner du hvilken klasse Thor Mk3 når opp i. Vis meg den Parasounden eller Marantzen som klarer det på samme måte til Bladelius´pris. Sånne ekstrafunksjoner som du nevner er kun med på å maskere det totale lydbildet, så de ble fjernet fra begynnelsen. .
Det er en veldi go forsterker.Roksan Blak burde også vurderes. At ikke den har fått mer oppmerksomhet her til lands skjønner ikke jeg...
Joda:Roksan Blak burde også vurderes. At ikke den har fått mer oppmerksomhet her til lands skjønner ikke jeg...
Jeg fikk min i hus for et par dager siden. Den har en særdeles lettflytende og avhengighetsskapende egenlyd. Vanskelig å forklare opplevelsen med ord, men den er ihvertfall innigranskauen bra!Jeg har også pm11s3. Jeg gidder ikke se meg om etter andre forsterkere. Den gjør så nye riktig. Viktigste av alt. Den er så himmelsk musikalsk. Jeg vurderer nå en til....
Det finnes andre folk her på sentralen som også har eid mye utstyr - uten å være så bastante. Selv har jeg eid ca. 250 komponenter siden 1989 (men da tar jeg med alt), "Jonas" tidligere i tråden har vel eid like mye. Det er ingen grunn til å være så skråsikker, verken på Bladelius sine vegne eller ovenfor andre merker. Det kan god være at de siste Bladelius forsterkerne låter bra (nå), men for 10 år siden var det flere som syntes at enkelte Bladelius forsterkere låt for kjølig og pågående - også jeg.Berserkr: Da foreslår jeg at du prøver akkurat det med nevnte forsterker. Bruker øra, altså..Det har jeg nemlig gjort. Den kler ikke alt, men det aller meste. Du bør også ha fått med deg hvor jeg setter match i ligningen som er Hi-Fi..det lærte jeg som barn, om du lurte.. Det skal dog sies at Bladelius ikke på langt nær er for det klassiske rørhuet som ikke kan leve uten lyspærene sine.. Der vil Mc, AR, Luxman og Marantz passe bedre.
Lita liste på fine partnere til Thor III Novitas:
-Dali
-Dynaudio
-Sonus Faber
-B&W
-PMC
-Focal
-Krix
-Rega
-AE
...og en haug andre..Jada, jeg har prøvd..
Ikke uenig der. Jeg husker merket fra den gang det het S.A.T. Tror det var en Amplifix jeg vurderte. Men endte opp m. Hegel H-200.Oct: De HAR presisjonen til Hegel, men kombinerer det med musikalske trekk fra Rega, Doxa, Audiolab, Exposure og Naim.
Takk for tilbakemelding, trur jaggu bladelius ikke vil få noe puste problemer på dine høyttalere, Thor mk 3 har vanvittig med strøm forsyning. Skal bli artig og høre tilbake mld på den vist du vil få låne en, i morgen skal jeg få en test av den og min egen Exposure 3010s2 dac tar jeg med.Da har jeg hatt Audia Flight Three S i 2 dager og har dannet et godt første inntrykk av forsterkeren. Det første sangen jeg satte på var Lana Del Rey sin Love, og jeg la merke til at det ble mer bass i lydbildet. Kunne det ha vært dac'en i Three S'en som gjorde at det ble mer bass? For å teste det satte jeg på vinyl, og spilte Norah Jones sin Seven Years, og det ble mer bass her også. Det andre som slo meg var større lydbilde, lyden gikk lengre ut i rommet enn før. Jeg koblet til Grand Integrated igjen og fikk bekrefta at Three S hadde større lydbilde, ikke noe som jeg innbilte meg. Så koblet jeg tilbake til Three S, så merket jeg at vokalen kom mye tydeligere frem. Jeg kunne ikke huske at vokalen hadde vært så ren før. Igjen koblet jeg til Grand Integrated og det var som et slør som ble plassert foran vokalen.
Three S har gjort MA GX300 mer dynamisk, morsommere å spille musikk. Så var tiden kommet for å teste hvor høyt Three S kunne spille. Sakte men sikkert skrudde jeg opp volumet. Da jeg kom til litt over klokka 12 på volumhjulet, sa ørene at det var nok. Og jeg kunne legge merke til at forsterkeren hadde bitte litt problemer med å holde følge. En liten antydning til forvrengning i lydbildet. Med Grand Integrated kunne jeg spille en del høyere uten å legge merke til forvregningen. Men her snakker vi om 100W mot 440W.
Det har vært morsomt med testing så langt. Jeg har hatt Hint, og hos meg så spilte Three S mye bedre. Men til syvende og sist så må man teste en forsterker hjemme hos seg selv for å finne ut om lyden passer. Altfor mange faktorer spiller inn.
Neste på lista Bladelius Thor MK3, for spørre om NAT har en til utlån.
Vart kåret som bedre enn Hegel i et norsk blad der Hegel alltid får terning 6Har alltid levet med den tro at Bladelius er svenskenes svar på Hegel.
mvh
Siden dere diskuterer intergrerte,noen som har prøvd Rotel sin største?
Ser den får en ganske så god test.
Rotel RA1592 - Overraskelse fra Rotel - Stereo+
Hei Sammy skrev her at monitor audio gx 300 fikk puste problemer med denne forsterkeren på høye volumer, det er litt rart med tenke på at ma gx 300 er oppgitt til 90 db i 8 ohm, og med forsterkeren dere oppgir her Eight power supplies are in charge of all amplification stages up to the driver transistor stage, with 13.200uF total capacitance available forAUDIA FLIGHT THREE S i samspill med forskjellige høyttalere ;D
https://youtu.be/sU09djUeA-c
https://youtu.be/QFUmdgMEiuE
https://youtu.be/SH3P7rf3x_I
Digitale innganger og wifi... som oftest er det av lavere kvalitet, så man ender opp med eksterne enheter uansett. La forsterker være forsterker, ikke med fordyrende ledd innebygget.Joda:Roksan Blak burde også vurderes. At ikke den har fått mer oppmerksomhet her til lands skjønner ikke jeg...
1) Mangler digitale innganger (har USB- men ikke optisk og coax, ei heller Wifi) - noe som betyr ganske mye i 2017.
2) Er forholdsvis dyr - mange konkurrenter som byr på like god lyd (men med annet klangbilde - smak og behag spiller inn her - som alltid!).
Steikje, de magicoene hørtes helt lik ut som mine Kii Three på den videoen. Må være faen til greierAUDIA FLIGHT THREE S i samspill med forskjellige høyttalere ;D
https://youtu.be/sU09djUeA-c
https://youtu.be/QFUmdgMEiuE
https://youtu.be/SH3P7rf3x_I