Mulig Morten
@nat har et innspill i den diskusjonen om hvor lang tid en Bladdelius bruker på å spilles inn?
Kan prøve svare enkelt på det med innspilling av hifi produkter.
Det er nå sånn at noen produkter høres det knapt og andre høres det godt og ja. Det kan måles!
For ta Bladelius produktene så krever dem mye innspillingstid. Har snakket en del med Bladelius om det og hvorfor?
Mye av grunnen er at Bladelius sverger til enkleste mulige kredsløsninger og høy komponent kvalitet, hvor veldig lite kamufleres.
En forsterker skal etter Bladelius filosofi kun forsterke opp signalet ifra kilden med minst mulig farging (noe farging vil det alltid være) som er mye av grunnen til
lang innspillingstid.
Dette bekreftes både i lyttetester og kan sees tydelig ved målinger hvor det er spesielt stort utslag i dynamisk THD.
Husker jeg overhørte en samtale mellom Bladelius og en hi-fi skribent hvor skribenten sier at han ikke likte forsterkerens klang etter å ha spilt på den i 2 timer. Hvor Bladelius svarer «jeg liker heller ikke mine produkter når dem er nye» Det ligger også til historien at den ble spilt inn i 3 uker men resultat av en glimrende test. Ble også skrevet litt om innspillingstiden.
Så hvor lang tid bør man beregne før den våkner opp? Jeg sier som regel. La den stå på kontinuerlig i 3 uker og da har man tatt brodden av det meste. Men den vil fortsatt forandre seg litt med tanke på homogenitet.
Om man slår av hovedbryteren bak eller tar ut nettledningen grunnet man reiser bort over tid. Så tar det nestet et døgn før det spiller optimalt igjen. Ifra standby så går det fort. Dette er også grunnen til at Bladelius har lagt inn en valgmulighet for Standby modus. En Eco hvor den ikke bruker mere enn 0,5W og normal som er ca (avhengig av hvilket produkt) mellom 15-35W for at oppvarmingstiden ikke er mere enn 15 min før optimal drift er oppnådd.
Mvh
Morten N.A.T