Pedanten i meg bare må....... unnskyldNoen nyheter om Thor IIII?
Thor IIII er ferdig utviklet. Men er satt litt på hold grunnet stor suksess med Oden som tar opp all produksjonskapasiteten.Noen nyheter om Thor IIII?
Bladelius må jo ha en PoC og jeg stiller meg frivillig til både Thor og OdinThor IIII er ferdig utviklet. Men er satt litt på hold grunnet stor suksess med Oden som tar opp all produksjonskapasiteten.
Forventer at Thor IIII kommer i produksjon rett etter sommerferien.
Mvh
Morten N.A.T
Kommer inn så fort det blir en ledig. Asia og Øst Europa bestiller mer enn dem klarer å produsere. Bladelius hadde ikke forventet en så stort salg på en integrert mastodont som Oden er!Har du Oden i butikken Morten?
Hvis du har penger til en Oden, har du vel råd til en skarve strømkurs også. Ikke la slike smålige hensyn stoppe deg.NAT: Sånt skjer! Hadde jeg hatt strømkurs til Oden, fikk du ei bestilling omgående..hehe--
Thor IV skal det være, var litt tidlig på dagen.Thor IIII er ferdig utviklet. Men er satt litt på hold grunnet stor suksess med Oden som tar opp all produksjonskapasiteten.
Forventer at Thor IIII kommer i produksjon rett etter sommerferien.
Mvh
Morten N.A.T
Hei.Er det fastsatt pris på Oden?
Hvilken kurs trenger du, holder det ikke med 16A?
Slo til på en vdH The HILL 3T xlr, og den løfta Thor til helt nye høyder. Satt bare å gliste stort album etter album. Lydkvalitet på dette nivået har jeg aldri vært i nærheten av med noe annet utstyr jeg har hatt, og det er endel. Fatter ikke at en såpass gammel konstruksjon som den tross alt er kan spille så vanvittig bra sammenligna med andre nyere ting jeg har hatt.Cundis: Mjølner er rene batongen Noe mer organisk blir det, iallefall. Det tør jeg nesten garantere. Jeg var en gang så uheldig å uforvarende klippe pluggene av min da fem år gamle First Ultimate RCA..det gjør jeg ikke igjen, for å si det sånn. Den kabelen er en av ytterst få HELT metallfrie hva gjelder lederne. Her er de istedet laget i rein kullfiber. Impedansen er 75 ohm, så et RCA-sett kan deles slik at du får to coax digitalstrekk. Samme er det med Name også..Jeg har selv 4 sett D102Mk3, hvorav ett XLR. Det står og forsyner fruas Tyr. I tillegg bruker jeg 4 sett The Name-en derav er antennekabel-, en Optocoupler II og en The River Så VDH er godt representert. Hvor anvendelig spesielt D102 er fikk jeg en ny bekreftelse på i forrige uke: Hva gjør du hvis du vil ha en engelsk Exposure-amp til å låte rør? Bytt ut Name med D102Mk3...På en Bladelius gjør den dog noe HELT annnet, men like bra. Så, gled deg, du!!
Er størrelsen på strømkurs hemmelighetsstemplet?Hei.
Send meg PM så får du prisen og hvorfor PM.
Mvh
Morten N.A.T
No sir. Skal kunne klare å starte opp på en ubelastet 10A kurs. Heldigvis softstart.Er størrelsen på strømkurs hemmelighetsstemplet?
Låter den like bra som den ser ut?Kommer inn så fort det blir en ledig. Asia og Øst Europa bestiller mer enn dem klarer å produsere. Bladelius hadde ikke forventet en så stort salg på en integrert mastodont som Oden er!
Mvh
Morten N.A.T
Vad döljer den svarta luckan?Låter den like bra som den ser ut?
Vis vedlegget 653158 Vis vedlegget 653159
Er Oden like rå som Ymer?
Tipper det er en plass hvor det går an å sette en opsjonell RIAA modulVad döljer den svarta luckan?
Jeg hadde Ymer Mk II på 16A kurs og han jeg solgte til hadde også det tror jeg. Om en forsterker til det nordiske marked eller verden forøvrig ikke kan brukes på en 16A kurs, er det å anse som en produksjonsfeil. Det er uakseptabelt om man må innstallere en 20A kurs for en integrert forsterker. Da må produsent i såfall i klartekst opplyse om dette og selger bør også understreke det før salg.Er det fastsatt pris på Oden?
Hvilken kurs trenger du, holder det ikke med 16A?
Tilbakemeldingene og pågangen på ordrer tyder veldig på at den virkelig holder mål!!Låter den like bra som den ser ut?
Vis vedlegget 653158 Vis vedlegget 653159
Er Oden like rå som Ymer?
Det er for DAC-modul som er tilvalg.Vad döljer den svarta luckan?
Står ikke det ganske klart på spec siden til NAT?Jeg hadde Ymer Mk II på 16A kurs og han jeg solgte til hadde også det tror jeg. Om en forsterker til det nordiske marked eller verden forøvrig ikke kan brukes på en 16A kurs, er det å anse som en produksjonsfeil. Det er uakseptabelt om man må innstallere en 20A kurs for en integrert forsterker. Da må produsent i såfall i klartekst opplyse om dette og selger bør også understreke det før salg.
Man kan ikke forvente at alle som kjøper en forsterker har slik innsikt. Den er laget for et strømnett hvor folk bruker 10 og 16 ampers kurser til elektrisk utstyr. Da bør man i høyeste grad advare mye klarere om den vil skape problemer for deg. De fleste produsenter av forsterkere legger vel inn en softstart eller annen funksjon som gjør at store strømforsyninger fint kan brukes, selv om det kanskje er mer optimalt med en større kurs om du har tenkt å tømme forsterkeren for krefter.Står ikke det ganske klart på spec siden til NAT?
Strømforsyning 2x 2,2Kva.
Ringkjernetrafoer 2×2.2kVA
4.4kVA på 220 volt tilsvarer såvidt jeg vet 20A
Ja, jeg kan forsåvidt være enig med deg men man må se på hva forsterkeren gir og det er jo klart at denne trenger MYE STRØMMan kan ikke forvente at alle som kjøper en forsterker har slik innsikt. Den er laget for et strømnett hvor folk bruker 10 og 16 ampers kurser til elektrisk utstyr. Da bør man i høyeste grad advare mye klarere om den vil skape problemer for deg. De fleste produsenter av forsterkere legger vel inn en softstart eller annen funksjon som gjør at store strømforsyninger fint kan brukes, selv om det kanskje er mer optimalt med en større kurs om du har tenkt å tømme forsterkeren for krefter.
Står ikke det ganske klart på spec siden til NAT?
[/QUOTE
God kveld.Står ikke det ganske klart på spec siden til NAT?
230V er vel mer standarden her på berget. Heldigvis trekker den ikke konstant 4,4KVA. Det er maks kapasitet på Ymer sine trafoer.
Både Ymer og Oden har effektiv softstart og kan klare å starte opp på en ubelastet 10A kurs (helst en treg sikring) men altid fordel med 16A kurs.
Om man her noen meget innifektive høyttalere eller skal spille huset ned. Så kan både Ymer og Oden knekke en 10A.
Mvh
Morten N.A.T
Disse tingene blir kunden informert om når valget av forsterker skal gjøres.Man kan ikke forvente at alle som kjøper en forsterker har slik innsikt. Den er laget for et strømnett hvor folk bruker 10 og 16 ampers kurser til elektrisk utstyr. Da bør man i høyeste grad advare mye klarere om den vil skape problemer for deg. De fleste produsenter av forsterkere legger vel inn en softstart eller annen funksjon som gjør at store strømforsyninger fint kan brukes, selv om det kanskje er mer optimalt med en større kurs om du har tenkt å tømme forsterkeren for krefter.
Om en kraftig forsterker kan ansees som en produksjonsfeil stiller jeg meg undrene til? Man får ikke mer ut enn det forsterkeren kan trekke.Jeg hadde Ymer Mk II på 16A kurs og han jeg solgte til hadde også det tror jeg. Om en forsterker til det nordiske marked eller verden forøvrig ikke kan brukes på en 16A kurs, er det å anse som en produksjonsfeil. Det er uakseptabelt om man må innstallere en 20A kurs for en integrert forsterker. Da må produsent i såfall i klartekst opplyse om dette og selger bør også understreke det før salg.
Joda. Men du er vel enig i at denne forsterkeren er laget for et marked som bruker 10 og 16A til elektronikk slik som stereo og TV? Produksjonsfeil er å ta i... litt dårlig formulert. Men man vil vel at kunden skal kunne bruke produktet der det er tiltenkt? Skal ikke krangle mer på dette. Bladelius er uansett fantastisk gode forsterkere, og jeg anser meg som kvalifisert for tråden da jeg har en Advantage monoblokk på min senterhøyttalerOm en kraftig forsterker kan ansees som en produksjonsfeil stiller jeg meg undrene til? Man får ikke mer ut enn det forsterkeren kan trekke.
Så da kan men velge en effektsvak forsterker om det er behovet.
Mvh
Morten N.A.T
Haha... denne så jeg ikke før nå. Lettere å ha med å gjøre enn Ymer altså, da er det jo ingenting å klage påNo sir. Skal kunne klare å starte opp på en ubelastet 10A kurs. Heldigvis softstart.
Det er jo selvfølgelig og anbefale 16A.
Mvh
Morten N.A.T