Æsj, jeg kunne også tenkt meg et godt tilbud på Thor 3..Thor 2 fikk et kort liv hos meg. Fikk et tilbud på Thor 3 Novitas som jeg ikke kunne takke nei til. Så da går Thor til en annen fornøyd eier snart.
Æsj, jeg kunne også tenkt meg et godt tilbud på Thor 3..Thor 2 fikk et kort liv hos meg. Fikk et tilbud på Thor 3 Novitas som jeg ikke kunne takke nei til. Så da går Thor til en annen fornøyd eier snart.
Bladelius, iallefall de jeg har hørt har en x-faktor som er litt vanskelig å beskrive med ord syns jeg.Kult med en integrert forsterker som spiller over evne ... jeg har desverre aldri hørt på Bladelius amps.... men er interessert nå
For meg er det kanskje et annet perspektiv, veldig enkeltBladelius, iallefall de jeg har hørt har en x-faktor som er litt vanskelig å beskrive med ord syns jeg.
Kan beskrive det litt slik; Når jeg sammenligna Thor 2 med Hegel Röst og H300 så var H300 slik: ganske kul! Röst var slik: WOW! Thor 2 var slik: WHOOOOOW....
Thor var så nærværende, dynamisk, med et stoooort lydbilde samt en finkornethet og svart bakgrunn at man kjente det ble så virkelig det man hørte. Ymer som du spør etter er nok ennå noen hakk bedre igjen enn Thor!
Jeg husker jeg hadde begge og sammenliknet dem. Den jeg hadde var en senere versjon av Thor 2, og jeg mener NAT sa noe om at den faktisk delte noe av den nye innmaten som var i Thor 3. Siste versjon av Thor 2 hadde også blankere volumhjul som Thor 3, "Thor" frest inn i topplokket og nyere terminaler i metall. Det var kun små forskjeller slik jeg husker det. Syntes begge hadde samme fantastiske dynamikk og fraspark, men at Thor 3 muligens var en liten tanke varmere. Tror ikke du blir skuffet.Takker! Blir spennende å høre hvordan den er i forhold, og ikke minst Novitas dacen.
Syns du bassen er like bra i 3 som den var i 2? Prata med en som mente Thor 2 har litt bedre fraspark i bassen.
Det her syns jeg var et veldig bra resonemang. Så enkelt kan det sies! Hverken mer eller mindre.For meg er det kanskje et annet perspektiv, veldig enkelt
- Liker jeg musikken eller ikke
Hvis jeg liker musikken er forsterkeren god
Hvis jeg ikke liker musikken er forsterkeren dtitt
Jeg prøver å gjøre det enkelt, hvordan får et musikksystem meg til å føle meg nå?
Jeg har også hørt noe om at de siste produksjonseksemplarene av Thor 2 hadde noe fra Thor 3 i seg. Noen ganger endrer de på komponenter pga tilgjengelighet har jeg hørt, også ender det til slutt opp med et totalt nytt produkt når endringene blir mange. Iflg en Bladelius selger i Sverige iallefall.Jeg husker jeg hadde begge og sammenliknet dem. Den jeg hadde var en senere versjon av Thor 2, og jeg mener NAT sa noe om at den faktisk delte noe av den nye innmaten som var i Thor 3. Siste versjon av Thor 2 hadde også blankere volumhjul som Thor 3, "Thor" frest inn i topplokket og nyere terminaler i metall. Det var kun små forskjeller slik jeg husker det. Syntes begge hadde samme fantastiske dynamikk og fraspark, men at Thor 3 muligens var en liten tanke varmere. Tror ikke du blir skuffet.
Er det fortsatt MkII som er siste? Har hatt den. En fantastisk forsterker. Ikke trafostøy til tross for den enorme størrelsen på de. Homogen lyd. Stålkontroll og bra dynamikk i bassen og forsåvidt kan det samme sies om hele frekvensområdet. Det vanskeligste salget jeg noengang har gjort i mine 30 år som hifi interessert, men jeg måtte pga. økonomiske utfordringer i en periode. Om du skaffer deg en, vær obs på at den har omvendt polaritet på xlr inngangene i forhold til europeisk/amerikansk standard.Er det noen her inne som har siste versjon Ymer?
Det med at fjernkontrollen bytter inngang istedefor volum er en betydelig svakhet ved designet på Bladelius' fjernkontroll. Jeg opplevde det kort tid etter at jeg hadde anskaffet en Thor mk3+ og skulle selge den videre. Var en hyggelig kar innom for å høre den og da han skulle justere volumet inntraff dette...byttet kanal...jeg ble skikkelig svett der jeg stod, hadde forsikret kjøper om at alt var i skjønneste orden like før...ringte til Morten med en gang og han sa at dette var helt vanlig med Brokk fjernisen, skjedde når batteriene ikke var helt på topp.Kjøper overhørte dette, forsterkeren ble solgt og jeg har ikke hørt noe i fra han, så jeg håper det ikke ble et gjentagende problem .....Ok, takker. Får greie meg med Brokk så lenge. Men innimellom bytter den inngang istedenfor volumendring.
Ja forferdelig irriterende. Særlig for kona som ikke skjønner hvordan hun skal komme ut av menyene den har en tendens til å grave seg inn i når hun prøver å løse problemet.Det med at fjernkontrollen bytter inngang istedefor volum er en betydelig svakhet ved designet på Bladelius' fjernkontroll. Jeg opplevde det kort tid etter at jeg hadde anskaffet en Thor mk3+ og skulle selge den videre. Var en hyggelig kar innom for å høre den og da han skulle justere volumet inntraff dette...byttet kanal...jeg ble skikkelig svett der jeg stod, hadde forsikret kjøper om at alt var i skjønneste orden like før...ringte til Morten med en gang og han sa at dette var helt vanlig med Brokk fjernisen, skjedde når batteriene ikke var helt på topp.Kjøper overhørte dette, forsterkeren ble solgt og jeg har ikke hørt noe i fra han, så jeg håper det ikke ble et gjentagende problem .....
Og der sa det klikk, og proppen gikk. Så det var ikke mer enn en ukes tid med innspilling som skulle til før det åpna seg. Nå er den definitivt bedre enn Thor 2 i direkte sammenligning. Man hører tydelig at forvrengningen er mindre på Thor 3, og som du sa, den er litt kraftigere også.Cundis: Analogdelen kommer, den...
USB kun opp til 48 KHZ.Noen som vet om det er mulig å få usb inngangen på Thor 3 Novitas til å akseptere høyere oppløsning enn 48 kHz? Eller stopper det der? Ser at resten av inngangene støtter 192 kHz.
Du mener seriøst at du kan detektere forvrengning på 0.0 og så et ett eller annet tall nivå med slike detaljerte beskrivelser, og med sikkerhet si at dette har med "transientrespons" å gjøre? Gratulerer med verdens beste ører.Og der sa det klikk, og proppen gikk. Så det var ikke mer enn en ukes tid med innspilling som skulle til før det åpna seg. Nå er den definitivt bedre enn Thor 2 i direkte sammenligning. Man hører tydelig at forvrengningen er mindre på Thor 3, og som du sa, den er litt kraftigere også.
Den økte forvrengningen som Thor 2 har fører til en litt sløvere transientrespons, så den kan pga det maskere dårlige opptak litt mer enn Thor 3. Uten at man kan kalle det Thor 3 gjør negativt. Thor 3 gjør rett og slett en kjempejobb med å forsterke signalet. Og den innebygde dacen er definitivt ikke dum..
Har demo modell i bestilling. Skal purre i dag.NAT: Leverimgsperspektiv, Oden?