U
utgatt60135
Gjest
De er redde for å misslykkes og miste all ære ... :-[maverick skrev:Ja det er litt rart at det aldri blir noe av disse blindtestene.... :
De er redde for å misslykkes og miste all ære ... :-[maverick skrev:Ja det er litt rart at det aldri blir noe av disse blindtestene.... :
ja det er helt utrolig at det kan være så vanskelig å få til :-\Lyngen skrev:De er redde for å misslykkes og miste all ære ... :-[maverick skrev:Ja det er litt rart at det aldri blir noe av disse blindtestene.... :
+1BT skrev:Gjør det selv da i stedet for å klage.
det trenger jeg ikke gjøre fordi jeg som dere ville aldri kommet ut av testen med æren i beholdlars_erik skrev:+1BT skrev:Gjør det selv da i stedet for å klage.
Skal de som hører forskjell bevise at de hører forskjell ???Roald skrev:Nå er det vel de som hevder endringer som går på tvers av all kjent viten som har bevisbyrden :-\
For å få klarhet i om det er reelle forskjeller eller placebo.lars_erik skrev:Skal de som hører forskjell bevise at de hører forskjell ???Roald skrev:Nå er det vel de som hevder endringer som går på tvers av all kjent viten som har bevisbyrden :-\
Hvorfor i all verden skal vi det da?
Nettopp, og vi hører fortsatt forskjell.Anonym skrev:For å få klarhet i om det er reelle forskjeller eller placebo.lars_erik skrev:Skal de som hører forskjell bevise at de hører forskjell ???Roald skrev:Nå er det vel de som hevder endringer som går på tvers av all kjent viten som har bevisbyrden :-\
Forøvrig begynner emnet å bli utdatert...
lars_erik skrev:Skal de som hører forskjell bevise at de hører forskjell ???Roald skrev:Nå er det vel de som hevder endringer som går på tvers av all kjent viten som har bevisbyrden :-\
Jeg gir da vel fullstendig blaffen i hva andre mener om kabler, så lenge jeg selv hører forskjeller som er viktige for meg.Roald skrev:lars_erik skrev:Skal de som hører forskjell bevise at de hører forskjell ???Roald skrev:Nå er det vel de som hevder endringer som går på tvers av all kjent viten som har bevisbyrden :-\
Fordi mange av de påståtte forbedringene er helt usannsynlige ..
Om jeg går rundt og hevder å kunne fly for egen maskin vil du ikke si at jeg har bevisbyrden?
At jeg kan fly er forresten like sannsynlig som at et kabel bytter gir deg en ekstra oktav i bassen
Hvorfor tør de fleste ikke å blindteste? I all den tid denne kabeldebatten har stått på så hadde det vært uhyre enkelt å konkludere hvis de fleste hadde blindtestet. Da hadde kritikken stilnet og kanskje overdrivelsene også? Hvorfor skjer ikke det? Det skulle være til gode for alle og det er svært enkelt å gjennomføre og fortelle om erfaringene. Jeg har gjort det, men skjønner virkelig ikke at flere ikke gjør det samme. Det burde da bare være moro, spennede og ikke minst lærerikt.f skrev:Hvorfor skal de kabeltroende mobbes?
Om du gir fulstendig blaffen, hvorfor er du med på denne diskusjonen da?lars_erik skrev:Jeg gir da vel fullstendig blaffen i hva andre mener om kabler, så lenge jeg selv hører forskjeller som er viktige for meg.
Dette kan neppe være nødvendig.
Man kan vel ikke akkurat kalle det mobbing, og hevde at dere tar feil. Vi føler vel som den lille gutten i "keiserens nye klær". Noen må bare opplyse om at kongen er naken.f skrev:Det drikkes aldri rødvin, men skal ikke andre få lov til det heller ???
Det spilles med halvdyre kabler, ca. 35,000 totalt, men skal man tvinge andre til å spille på det samme?
Er ikke dette en personsak, hva man velger :-[
Hvorfor skal de kabeltroende mobbes?
Litt feil sammenlikning synes nå jeg....uob skrev:Man kan vel ikke akkurat kalle det mobbing, og hevde at dere tar feil. Vi føler vel som den lille gutten i "keiserens nye klær". Noen må bare opplyse om at kongen er naken.f skrev:Det drikkes aldri rødvin, men skal ikke andre få lov til det heller ???
Det spilles med halvdyre kabler, ca. 35,000 totalt, men skal man tvinge andre til å spille på det samme?
Og noen prøver å opplyse dere om at dere tar feil. Men det er jo som å snakke til veggen da..dere har bestemt dere for at det ikke er noen forskjell fordi dere ikke har hørt den ennå. Og antakelig vil dere helst ikke at det skal være noen forskjell heller.uob skrev:Man kan vel ikke akkurat kalle det mobbing, og hevde at dere tar feil. Vi føler vel som den lille gutten i "keiserens nye klær". Noen må bare opplyse om at kongen er naken.f skrev:Det drikkes aldri rødvin, men skal ikke andre få lov til det heller ???
Mange av oss har hørt mye «rart», det er likevel mulig å konkludere med at alle gode kabler «låter» dønn likt, dvs at de praktisk talt ikke «låter» av noen ting annet enn det som dyttes inn i dem >> implisitt at alle dårlige kabler låter forskjellig ...Kule-Trygve skrev:...
Og noen prøver å opplyse dere om at dere tar feil. Men det er jo som å snakke til veggen da..dere har bestemt dere for at det ikke er noen forskjell fordi dere ikke har hørt den ennå. Og antakelig vil dere helst ikke at det skal være noen forskjell heller.
Helt enig, blindtest er det eneste som kan avsløre helt og holdent hva en liker selv uten påvirkning og i de testene jeg har fått deltatt i, har gitt noen overraskelser med hensyn til hvilken kabel som ble vinner. Skal og sies at noen anlegg er mindre "kilne" på hvilken kabel som blir tilknyttet enn andre. F.eks Virgo3 var mere "ømtålig" på hvilken kabel den var koblet til i forhold til dem jeg har nå. Uten at Virgo 3 var noen dårlig høytaler, langt ifra, den kvitterte med god lyd når kabelen var god nok.Lyngen skrev:Hvorfor tør de fleste ikke å blindteste? I all den tid denne kabeldebatten har stått på så hadde det vært uhyre enkelt å konkludere hvis de fleste hadde blindtestet. Da hadde kritikken stilnet og kanskje overdrivelsene også? Hvorfor skjer ikke det? Det skulle være til gode for alle og det er svært enkelt å gjennomføre og fortelle om erfaringene. Jeg har gjort det, men skjønner virkelig ikke at flere ikke gjør det samme. Det burde da bare være moro, spennede og ikke minst lærerikt.f skrev:Hvorfor skal de kabeltroende mobbes?
Jøss, glemte en kabel, da blir det 18,000 kr. tilf skrev:Det drikkes aldri rødvin, men skal ikke andre få lov til det heller ???
Det spilles med halvdyre kabler, til ca. 53,000 totalt (RETTELSE), men skal man tvinge andre til å spille med det samme?
Når Scientologikirken virker troverdig sammenlignet med kabelprodusentene er det på sin plass med folkeopplysning.rolfozzy skrev:Det er så jævli mange onkler her som vet akkurat hva som er det beste for alle andre.
Folkeopplysning?, du verden! så ridderlige og sosialopplysende intensjoner skitsnakk kan forkles med.Anonym skrev:Når Scientologikirken virker troverdig sammenlignet med kabelprodusentene er det på sin plass med folkeopplysning.rolfozzy skrev:Det er så jævli mange onkler her som vet akkurat hva som er det beste for alle andre.
Spot on!!rolfozzy skrev:Det er så jævli mange onkler her som vet akkurat hva som er det beste for alle andre.
Jeg tror ikke du har oversikt over samtlige blindtester som har vært forsøkt!.maverick skrev:Når samtlige blindtester som har vært forsøkt til nå enten kan avvises som feil eller gir nullresultat så kan man jo lure på hvem som kommer med skitsnakket.
rolfozzy skrev:Det er så jævli mange onkler her som vet akkurat hva som er det beste for alle andre.
Ja du, som sagt noen ganger, det skal to til for en tango, eller noe slikt...maverick skrev:Herlig tone her inne nå, gutter... :
Snakkes.
Asbjørn skrev:Derimot er det godt kjente psykologiske teorier som kan forklare den opplevde kvalitetsøkningen med økende pris, selv langt bortenfor hva teknikken kan forklare. Det er også en del forretningsmessige teorier for hvorfor det er hyggelig å kunne ta så godt betalt for noe som det er så billig å lage. Det er det tydeligvis noen som ikke liker å høre, og da er det tydeligvis fristende å beskrive kritikerne som "blikkører med for dårlig anlegg" heller enn å ta inn over seg hva som faktisk sies.
Og sånn går no dagan...
Vel, forsøpling er ett interessant begrep her, når man ikke engang på kabelhjørnet får ha sitt kabelprat ifred, men bombaderes med deres antikabel snakk og ber de som ikke har noen slike interesser om å holde seg vekk, blir man fortalt ett par tre ting om deres rettigheter, så fortoner din oppfordring seg nokså merkelig.vredensgnag skrev:Siden dette ligger i Forskjeller & Testmetodikk, en avdeling som i sin tid ble etablert for at man skulle ha slike diskusjoner "uten å forsøple andre deler av HFS", var det muligens en idé å la diskusjonene gå uten slike barnslige innspill?
Er det slik at på kabelhjørnet er det bare lov å si positive ting om alle kabler? Trodde faktisk at det var der man skulle diskutere alt som har med kabler å gjøre, jeg.musicus skrev:Vel, forsøpling er ett interessant begrep her, når man ikke engang på kabelhjørnet får ha sitt kabelprat ifred, men bombaderes med deres antikabel snakk og ber de som ikke har noen slike interesser om å holde seg vekk, blir man fortalt ett par tre ting om deres rettigheter, så fortoner din oppfordring seg nokså merkelig.
Dette er BS! Hvis dette hadde vært reelt ville denne mill'en blitt utbetalt for lengst.vredensgnag skrev:Hele diskusjonen blir borte i selvsamme sekund som en kvalifisert kabeltro henter USD 1 million borte i USA, den ligger og venter, den millionen. Nå vet ikke jeg hva firma som Transparent og Pear Cables har i dekningsbidrag, men det burde da vært en fin julebonus å hanke inn 1 million dolares americanos ekstra, på noen timers innsats, der man bruker egne produkter, som man burde kjenne meget godt?
musicus skrev:Spot on!!rolfozzy skrev:Det er så jævli mange onkler her som vet akkurat hva som er det beste for alle andre.
mvh
Lyngen skrev:De er redde for å misslykkes og miste all ære ... :-[maverick skrev:Ja det er litt rart at det aldri blir noe av disse blindtestene.... :
Du leser da virkelig det du vil lese også gnaget, å si at man ikke gidder, bryr seg om dbt osv osv for å ha en opplevelse av hifi er da virkelig ikke det samme som å så tvil og fornekte?vredensgnag skrev:Når kabeltilhengere bruker mengder av energi på å så tvil om metodene for testing av kablers effekt, og dette så brukes mot dem som stiller seg tvilende til påstandene, begynner det å bli vanskelig å følge med.
Minner om at vi ikke er på Kabelhjørnet.Dazed skrev:Er det slik at på kabelhjørnet er det bare lov å si positive ting om alle kabler? Trodde faktisk at det var der man skulle diskutere alt som har med kabler å gjøre, jeg.musicus skrev:Vel, forsøpling er ett interessant begrep her, når man ikke engang på kabelhjørnet får ha sitt kabelprat ifred, men bombaderes med deres antikabel snakk og ber de som ikke har noen slike interesser om å holde seg vekk, blir man fortalt ett par tre ting om deres rettigheter, så fortoner din oppfordring seg nokså merkelig.
Men er det ikke akkurat her diskusjonen ligger? Folk er ulike - noen vil at deres subjektive opplevelser skal godtas ukritisk av alle; andre søker allmenne opplevelser med generell gyldighet.musicus skrev:Du leser da virkelig det du vil lese også gnaget, å si at man ikke gidder, bryr seg om dbt osv osv for å ha en opplevelse av hifi er da virkelig ikke det samme som å så tvil og fornekte?vredensgnag skrev:Når kabeltilhengere bruker mengder av energi på å så tvil om metodene for testing av kablers effekt, og dette så brukes mot dem som stiller seg tvilende til påstandene, begynner det å bli vanskelig å følge med.
Med tanke på vilke tilbøyligheter folk ellers rent generellt i livet har, er det ikke vanskelig å se at noen foretrekker dbt, abx mm..for at det skal funke for dem, de om det og fair enough, men det er ikke sikkert det er tingen for alle.
mvh