Kanskje på tide å komme seg over på en fotball suporter-tråd med idiotiet ditt?nb skrev:Har jeg eller noen andre det? Er vel opp til den enkelte hva som faller i smak og ikke gjør det, folk har jo så forskjellige anlegg, grunnene kan være så mangt, mellom annet at de liker ulike ting.ayaboh skrev:nb, fortell meg heller hva "godlyd" er. Du og noen andre her har tydligvis fasiten.
At det var "almenn klarhet" i hvor sentral akustikken er tidligere før noen begynte å messe om det tror jeg langt under middels mye på. HiFi som hobby dreier seg i stor grad om bokser og annen hardware. Det er det som skrives om i blader, det er det som diskuteres på fora og det er det folk kjøper og selger.
Hvor mye utbytte du har av musikk henger ikke sammen med hvor godt rom du måtte ha eller hvor dyre komponenter du måtte eie. De jeg kjenner som er mest opptatt av musikk har temmelig rimelige stereoanlegg og jeg tipper de er i stand til å nyte musikken mer enn mange som har brukt mye tid, penger og energi på å sette sammen et husalter.
Om man ikke er på HiFi-kjøret så slipper man å bry seg mye om en plate låter dårlig eller ikke, om den er komprimert for mye eller om den siste remasteren er dårligere enn originalen som kom i 1958. Da kan man kun lytte til musikken og drite i alt det andre. Verre er det ikke.lars_erik skrev:Kanskje på tide å komme seg over på en fotball suporter-tråd med idiotiet ditt?
Så kutt ut tullet ditt!nb skrev:Om man ikke er på HiFi-kjøret så slipper man å bry seg mye om en plate låter dårlig eller ikke, om den er komprimert for mye eller om den siste remasteren er dårligere enn originalen som kom i 1958. Da kan man kun lytte til musikken og drite i alt det andre. Verre er det ikke.lars_erik skrev:Kanskje på tide å komme seg over på en fotball suporter-tråd med idiotiet ditt?
AKG K701 og Beyer DT770 Pro egner seg iallfall ikke til å høre forskjell på kabler til headsett.bolso_93 skrev:tilbake til testen,teste kabler,prøv hodetelefoner.da betyr ikke rom/plassering noe som helst.
kun lyd fra annlegget ditt. da får du høre forskjell på kabler(for det er det)
på litt dyrere headset hører du godt forskjell på kabler. så når rett kabel er på plass,
kan du begyne med rommet og plassering av høytalere.
Nedlatende? Det er ingen på dette forum som har en nettikette som er verre enn din.lars_erik skrev:Så kutt ut tullet ditt!
Husalter!
Idioti!
Det vi er opptatt av, er best mulig lyd, så slutt med å være nedlatende!
Du mener sånb skrev:Nedlatende? Det er ingen på dette forum som har en nettikette som er verre enn din.lars_erik skrev:Så kutt ut tullet ditt!
Husalter!
Idioti!
Da tilhører du mindretallet, og har et for svakt konkuranseinstinkt! Du ville neppe overlevd lenge ute i "naturen" særlig lenge.ayaboh skrev:Dette blir vel litt søkt all den tid ingen er i stand til å forklare hva "bra" lyd er. Hva med "gjengir musikk best" slik jeg liker det?Aubi skrev:Det er bedre lyd en andre har, som egentlig er drivkraften. Bedre en folk flest, og så mange andre hifikarer som mulig.
Da er jeg enig med deg i at det høres fornuftig ut, færre potensielle feilkilder å ta hensyn til da.bolso_93 skrev:beklager, mente signal kabler mellom dac/driverk/uppsampler(signalkabler)
Da har du og mange andre i så fall gjort dårlige prioriteringer hittil. Men det er håp for alle! Ber om at du må se lyset.lars_erik skrev:Det vi er opptatt av, er best mulig lyd,
Hmmm - jeg begynte inni den fra Sugden, og ble ikke imponert. Men jeg har de klokkene, og bruker min Grace m902 for å gjøre lyttetester av gjengitt mot øret i forholdt til gjengitt i rommet. Og slik endte jeg opp der jeg er i dag.bolso_93 skrev:tilbake til testen,teste kabler,prøv hodetelefoner.da betyr ikke rom/plassering noe som helst.
kun lyd fra annlegget ditt. da får du høre forskjell på kabler(for det er det)(signal kabler)
på litt dyrere headset hører du godt forskjell på kabler. så når rett kabel er på plass,(rca-xlr)
lars-erik, har du tatt medisinen din i dag?lars_erik skrev:Så kutt ut tullet ditt!nb skrev:Om man ikke er på HiFi-kjøret så slipper man å bry seg mye om en plate låter dårlig eller ikke, om den er komprimert for mye eller om den siste remasteren er dårligere enn originalen som kom i 1958. Da kan man kun lytte til musikken og drite i alt det andre. Verre er det ikke.lars_erik skrev:Kanskje på tide å komme seg over på en fotball suporter-tråd med idiotiet ditt?
Husalter!
Idioti!
Du bidrar vel såpass hyppig her at vi ikke kan ta dette helt seriøst. Jeg kan egentlig ikke huske at du har skrevet et innlegg som kan kalles helt nøytralt. Ikke fordi jeg har noe imot at du har egne meninger.nb skrev:Om man ikke er på HiFi-kjøret så slipper man å bry seg mye om en plate låter dårlig eller ikke, om den er komprimert for mye eller om den siste remasteren er dårligere enn originalen som kom i 1958. Da kan man kun lytte til musikken og drite i alt det andre. Verre er det ikke.
Vi andre mener at du har gjort en dårlig prioritering. Om er det lys på de "billige" komponentene dine, skal vi da sannelig be for deg også!orso skrev:Da har du og mange andre i så fall gjort dårlige prioriteringer hittil. Men det er håp for alle! Ber om at du må se lyset.
Min kjære vrede; slagkraftig som alltidvredensgnag skrev:lars-erik, har du tatt medisinen din i dag?lars_erik skrev:Så kutt ut tullet ditt!nb skrev:Om man ikke er på HiFi-kjøret så slipper man å bry seg mye om en plate låter dårlig eller ikke, om den er komprimert for mye eller om den siste remasteren er dårligere enn originalen som kom i 1958. Da kan man kun lytte til musikken og drite i alt det andre. Verre er det ikke.lars_erik skrev:Kanskje på tide å komme seg over på en fotball suporter-tråd med idiotiet ditt?
Husalter!
Idioti!
Legger merke til at disse tråder, som du hater, virker som magneter på deg. Er det ikke enklere å la være å delta i disse tråder, i stedet for å kreve dem stengt??lars_erik skrev:Foreslår at denne, og alle andre kabeltråder, stenges.
Det overrasker meg ikke i det hele tatt! Så vidt jeg har fått med meg er det ingen av motsatt leir som vil innføre sensur på HFSlars_erik skrev:Foreslår at denne, og alle andre kabeltråder, stenges.
Ingen sensur. Dette går på måten man "diskuterer" på.larkus skrev:Det overrasker meg ikke i det hele tatt! Så vidt jeg har fått med meg er det ingen av motsatt leir som vil innføre sensur på HFSlars_erik skrev:Foreslår at denne, og alle andre kabeltråder, stenges.
mvh
larkus
Så lenge moderatorne ikke sørger for å stoppe personangrep og det at man lar latterligjøring bli et argument i seg selv, har dette ingen hensikt.f skrev:Du prøver å argumentere for blinde og døve ører, men man skal ikke gi opp så lett 8)lars_erik skrev:Fantastiske tråder dette ;D
De som ikke har, vet alt :
Uansett vet dere best. Fantastisk.
Mot dårskap er det ingen vits i å bruke tid på og argumentere.
Det er så man av og til kikker seg rundt for å se om det er skjult kamera 8)
Godt man har noen som er synske.
Å få noe ut av dette, annet en kul i hodet, er umulig.
Nå er vel ikke det å vasse etter hva hifi blader og hifi pushere sier, og tro blindt på dem det samme som å ha et spesielt vidt perspektiv men...lars_erik skrev:Ingen sensur. Dette går på måten man "diskuterer" på.larkus skrev:Det overrasker meg ikke i det hele tatt! Så vidt jeg har fått med meg er det ingen av motsatt leir som vil innføre sensur på HFSlars_erik skrev:Foreslår at denne, og alle andre kabeltråder, stenges.
mvh
larkus
Men nå kan dere bare gå igang igjen, med latterligjøring av "husalter", "lisser", medisinbruk osv.
Gjør som andre som har et litt videre perspektiv, og lar dere holde på alene
Hvorfor er crossfeed viktig hvis en skal vurdere lydkvalitet ved bruk av hodetelefoner?vredensgnag skrev:Hmmm - jeg begynte inni den fra Sugden, og ble ikke imponert. Men jeg har de klokkene, og bruker min Grace m902 for å gjøre lyttetester av gjengitt mot øret i forholdt til gjengitt i rommet. Og slik endte jeg opp der jeg er i dag.bolso_93 skrev:tilbake til testen,teste kabler,prøv hodetelefoner.da betyr ikke rom/plassering noe som helst.
kun lyd fra annlegget ditt. da får du høre forskjell på kabler(for det er det)(signal kabler)
på litt dyrere headset hører du godt forskjell på kabler. så når rett kabel er på plass,(rca-xlr)
Det viktigste, ved bruk av en headphone-amp i slik forbindelse, er hvordan den simulerer crossfeed fra L>R øret og R<L øret. Det gjør en Grace m902 (0g nå m903) så det er til å applaudere.
hvordan kan du få132prosentBrasse skrev:33% på anlegg, 33% på kabler, 33% på høgtalere og 33% på rommet.
hansen48 skrev:hvordan kan du få132prosentBrasse skrev:33% på anlegg, 33% på kabler, 33% på høgtalere og 33% på rommet.
hvor vill du ta 32prosent fra???????????????????????????????????
Jeg er da på Hifi-kjøret. Snakker om kompisene mine som ikke er det. Bare så det ikke er noe tvil;ayaboh skrev:Du bidrar vel såpass hyppig her at vi ikke kan ta dette helt seriøst. Jeg kan egentlig ikke huske at du har skrevet et innlegg som kan kalles helt nøytralt. Ikke fordi jeg har noe imot at du har egne meninger.
Han har nok tatt seg litt vann over hodet denne gangen, men si at vi deler det på tre, da blir rommets kostnad på 62500 N. Kr. Det vil også si at total summen nå vil komme opp i 250000 + 62500 = 312500 N. Kr., og da begynner det å bli fryktelig dyrt for å nyte musikk!!!Brasse skrev:33% på anlegg, 33% på kabler, 33% på høgtalere og 33% på rommet.
heilt sant!ErosLoveking skrev:hansen48 skrev:hvordan kan du få132prosentBrasse skrev:33% på anlegg, 33% på kabler, 33% på høgtalere og 33% på rommet.
hvor vill du ta 32prosent fra???????????????????????????????????
ikke sant?
Sier ikke det først og fremst noe om kabel testene i Fidelity? Alt tyder på at disse kablene er helt standard kabler produsert i Kina. Men prisen trekker tydeligvis ytelsen opp.f skrev:Tar vi et eksempel med Zenzati kablene, så var det bred enighet her inne om at de ikke var verdt pengene sine, men Fidelity kom jo til en noe annen konklusjon?
Følgende er sakset fra en annen tråd her på forumet:orso skrev:Sier ikke det først og fremst noe om kabel testene i Fidelity? Alt tyder på at disse kablene er helt standard kabler produsert i Kina. Men prisen trekker tydeligvis ytelsen opp.f skrev:Tar vi et eksempel med Zenzati kablene, så var det bred enighet her inne om at de ikke var verdt pengene sine, men Fidelity kom jo til en noe annen konklusjon?
Ja, men ikke i denne ulvegårdenSteinar_Lund skrev:Følgende er sakset fra en annen tråd her på forumet:orso skrev:Sier ikke det først og fremst noe om kabel testene i Fidelity? Alt tyder på at disse kablene er helt standard kabler produsert i Kina. Men prisen trekker tydeligvis ytelsen opp.f skrev:Tar vi et eksempel med Zenzati kablene, så var det bred enighet her inne om at de ikke var verdt pengene sine, men Fidelity kom jo til en noe annen konklusjon?
"Hva er referansekablene til Stereophile akkurat nå?
Zenzati kabler - solidcore."
Hvis dette er korrekt, er Fidelity tydeligvis i godt selskap.
Vennligst opplys meg om hva som er dårlige prioriteringer i mitt oppsett!?orso skrev:Da har du og mange andre i så fall gjort dårlige prioriteringer hittil. Men det er håp for alle! Ber om at du må se lyset.lars_erik skrev:Det vi er opptatt av, er best mulig lyd,
Valhalla. Hehe.lars_erik skrev:Vennligst opplys meg om hva som er dårlige prioriteringer i mitt oppsett!?orso skrev:Da har du og mange andre i så fall gjort dårlige prioriteringer hittil. Men det er håp for alle! Ber om at du må se lyset.lars_erik skrev:Det vi er opptatt av, er best mulig lyd,
Valhalla er ingen dårlig prioritering hos meg, men en velsignelse og en av grunnene til at jeg koser meg glugg i hjel med musikk.ganilsen skrev:Valhalla. Hehe.lars_erik skrev:Vennligst opplys meg om hva som er dårlige prioriteringer i mitt oppsett!?orso skrev:Da har du og mange andre i så fall gjort dårlige prioriteringer hittil. Men det er håp for alle! Ber om at du må se lyset.lars_erik skrev:Det vi er opptatt av, er best mulig lyd,
Det annen problemstilling er om de 100k du har brukt på kabler kunne vært brukt bedre på rommet, eller i det minste 50/50.
Men det viktigste er at du er fornøyd. Problemet mitt kommer av at mange preker om at det ikke er noe vei om dyre kabler, men ingen kan bevise det.
Geir Arne