U
Utgatt24668
Gjest
Takk for bra svar !1) Hvilke kriterier hadde du for valg av DAC - Engasjement, glød, musikalitet og dynamikk. Samt tilstrekkelig med detaljer.
2) I hvilket system bruker du den, og hvilke egenskaper er det DACen har som gjør at den passer så godt? - Sammen med Trafomatic Head one hodetelefonforsterker (og forforsterker) og Hifiman HE500
3) Rør i DAC er nytt for meg - hva er fordelen med rør i DAC? Bruker du den sammen med en egen forforsterker, eller kobler du de direkte til effektforsterker? Rør i dac er som med rør i hvilket som helst annet hifiprodukt regner jeg med, det tillegger produktet signaturen til rør. I dette tilfellet Raytheon rør.
4) Musical Fidelity Tri Vista 21 Dac er fra 2007/2008. Er selve digitale teknolgien oppgradert? Jeg tenker at akkurat på DAC så er det greit med "ferskvare" - eller er dette bare tull? Teknologien er gammel ja men lyden er vel så bra enda, jeg bryr meg mer om nerven i musikken enn de nyeste formatene. Jeg mener Audio Note bare har "null oversampling" dac§er selv om de gjerne koster flere hundretusener. Jeg er litt grønn så jeg er ikke sikker på om det er det samme jeg snakker om her.
Valget sto mellom denne og Heed Obelisk DA, jeg tenker som så at blir jeg ikke fornøyd kan jeg selge denne og kjøpe Obelisk. Men jeg tror jeg blir fornøyd. Eneste minuset er at Obelisken var så liten og nett, den passet perfekt under Trafomatic Head one men Tri Vista dacen er stor som en gammel dvd spiller.
Lyden skal være veldig engasjerende og varm, og detaljert og fin. Også er denne oppgradert voldsomt. Blir spennende.