Antonsen
Hi-Fi freak
Ny serie fra Blue Note (igjen). Litt usikker på hva forskjellen på denne og Tone Poet er, men for meg ser det ut til at det er noe enklere cover, ikke gatefold, samt at den er presset i Tyskland og ikke i USA.
Prismessig er de endel billigere enn hva Tone Poet er nå, og også billigere en hva tone poet kostet når de ble lansert, såvidt jeg kan huske.
Jeg har bestilt meg Lee Morgan - the Sidewinder og Horace Silver - Song for my father. Blir spennende å prøve.
Skal være all-analoge og masteret av Kevin Gray fra de originale mastertapene.
The first 16 titles of the Classic Series will focus on the enduring classics of the Blue Note catalog, kicking off on December 4 with the release of two masterpieces—pianist McCoy Tyner’s The Real McCoy and trumpeter Lee Morgan’s The Sidewinder—both of which are available for pre-order now. The Classic Series will be on-going, running alongside the Tone Poet Audiophile Vinyl Reissue Series which is produced by Joe Harley.
Classic Vinyl Reissue Series – Release Schedule:
December 4, 2020
Prismessig er de endel billigere enn hva Tone Poet er nå, og også billigere en hva tone poet kostet når de ble lansert, såvidt jeg kan huske.
Jeg har bestilt meg Lee Morgan - the Sidewinder og Horace Silver - Song for my father. Blir spennende å prøve.
Skal være all-analoge og masteret av Kevin Gray fra de originale mastertapene.
The first 16 titles of the Classic Series will focus on the enduring classics of the Blue Note catalog, kicking off on December 4 with the release of two masterpieces—pianist McCoy Tyner’s The Real McCoy and trumpeter Lee Morgan’s The Sidewinder—both of which are available for pre-order now. The Classic Series will be on-going, running alongside the Tone Poet Audiophile Vinyl Reissue Series which is produced by Joe Harley.
Classic Vinyl Reissue Series – Release Schedule:
December 4, 2020
- Lee Morgan – The Sidewinder
- McCoy Tyner – The Real McCoy
- Horace Silver – Song for My Father
- Wayne Shorter – Speak No Evil
- Cannonball Adderley – Somethin’ Else
- Joe Henderson – Page One
- Art Blakey & The Jazz Messengers – Moanin’
- Hank Mobley – Soul Station
- Sonny Clark – Cool Struttin’
- Jimmy Smith – Back At The Chicken Shack