Kjøp deg noen metalloksyd motstander på 1,2 - 1,8 - 2,2 Ohm så kan du tweake i veiJeg har ikke hørt "i", men de er helt like bortsett fra at det er gjort noe forandring i delefilteret.
Det er såpass lite forskjell at de velger å kalle de "i" for improved, i stedet for å lansere en 3.8.
Det blir beskrevet at bånddiskanten virker en tanke litt mer dempet eller tilgivende på 3.7i.
Magneplanar bytter ikke modeller ofte, og har brukt betegnelse improved også på tidligere modeller.
På begge modeller er det mulig å benytte resistorer.
På mine sitter det nå 1ohm på diskanten, men man kan også bruke andre verdier på både diskant og mellomtone.
Lydforskjellen er liten.
Vis vedlegget 432486
På bildet sees resistor på 3.7i (den hvite "krittbiten")
Har du hørt 3.7 i hos Rhapsody?
Magnepan låter annerledes og mange synes det er uvant og sært.
Hva synes du karma ?
Magnepan har valgt å holde hemmelig hva slags forandringer som er gjort i delefilteret før det blir en "i".Burde vel være fullt mulig å oppgradere til i da hvis det er interessant?
Ettersom du sjøl er så beskjeden karma, så tillater jeg meg å klippe og lime din lytterapport på 3.7i fra Rhapsody. Fra din Hilversum-tråd #7986Takker for forklaringen Jeg hørte 3.7i hos Rhapsody i fjor høst. Skrev noen ord om det i min egen tråd som du ikke uventet svarte på (post 7986) Jeg var imponert, og i hvert fall sett opp mot hvilken lydkvalitet de gir for pengene.
Magnepan 3.7i spilte musikk med en PS Audio 200 watter og harddisc på Munchen messa i fjor.Hve er egentlig forskjellene mellom 3.7 og 3.7i som jeg har hatt gleden av å høre?
Riktig, riktig, riktig.NÅ får du se til å få avhendet de gamle, blPoohadde opp av storboka for de nye- SÅ kan du tenke på modifisering. Dvs. du bør vel først teste de enklere tingene som eks.vis kabler
Mvh
K
Denne plata er vel mer en trio enn en duo. Her får du en solid dose T Bone Burnett også. Han har produsert og plukket vel låtene også, hvis jeg ikke husker feil. Hans lydbilde og måte å produsere på skinner kraftig gjennom og er en stor del av uttrykket.Det begynner å gå seg til, men her sliter jeg med "Blåskogkurven" vedrørende bassrespons.
Merkelig opptak. Låter bra på ett vis, men langtfra "korrekt".
Som om jeg skulle ha segt det selv!T-Bone krever sitt anlegg, akkurat som Daniel Lanois.
Jeg må litt beskjemmet innrømme at Daniel Lanois produksjon av dronningas Wrecking Ball ikke satt skikkelig i krypten før jeg endte opp med dagens kombinasjon. Et herlig album med nydelig produksjon, men kanskje noe elitistisk rent lydmessig?Som om jeg skulle ha segt det selv!T-Bone krever sitt anlegg, akkurat som Daniel Lanois.
Det har jeg vel gjort noen ganger også, når jeg tenker meg om. Bare ikke i denne utmerkede tråden.
Hehe.....måtte holde noe tilbake vettu, nei da....dette borger for mye ROS"Skal høre litt mer enn den forrige økte før je begir mæ på ut på slakt/ros
"
Og det sier du NÅ!
Takk RoDa.Gratulerer, håper de godlyd serverer.
Ut på kabelbrua, vet ikke om jeg helt har trua.
Selv om du har fått litt mer detaljer og glitter, så håper jeg fortsatt deiliglydutenlyttetretthet sitter!