BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Ja, og de gror fort også!
    Nei det er nok gode venner og den alltid hjelpsomme HIFI Guiden som raust låner ut kabler for metervis av kroner til meg.
    Lucky me:)

bluejeans. Bare pluggene er verdt pengene:) Tilgivende og snill kabel, men pensler for bredt og 2 dimensjonalt.
    Kjempebra til prisen!
    kabel blue jeansIMG_20170331_131201.jpg

kabel audioquest dragonIMG_20170331_131056.jpg

Audioquest Dragon. Toppmodell med noen år på baken.
    Purt sølv, og det høres. Klart som kildevann og nesten samme krisphet og smekk i toppen som Heimdall.
    Tjukkere mellomtone enn Heimdall, men likevel litt tynnere enn den foretrukne.
    En av de beste av de prøvde på opplevelse av 3D på gode opptak.

Den tynne stusselige stranten som ligger siden av er en Verterekabel.

Panelet bestående av gubbene gismo og Bluesbreaker, med for anledningen Q-tip-nyrensede ører var enstemmige.
    I dette anlegget (merk; i DETTE anlegget) ble Vertetere Pulse Mini den som skapte mest godlyd.
    Langtfra best på alt, men god flyt, flott 3D gjengivelse, ingen "tics" eller merkelige særegenheter.
    Ikke så klar som Audioquest Dragon, og ikke samme "fart" som Heimdall, men den som gir mest av alt, og samtidig er lettest å få til å fungere.

Dette må ikke på noen måte sees på som vitenskap (ikke at jeg tror noen tror det!!!)
    Det er mer et slags hyggelig tidsfordriv med sterke subjektive vektinger.:cool:

Om psykoakustikk:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...ustikk&usg=AFQjCNEWmY23wrQUNBauqO-jL87hLbzPVw

Jeg mener dessuten at det ikke er på kabelsida man skal bruke de første og største pengene.
    Forskjellene er tross alt ørsmå, så det meste bør være der, før man prøver å finne passende kabel.

Det ble spilt kun to spor i dag, omatt og omattatt.
    Jeg tror psykoakustikere og nevropsykologer raskt vil forkaste metoden.:p

AdSizeFBR33LP.jpg

Jennifer Warnes; Famous Blue Raincoat. LP.
    Impex, (IMPX6021)

Spor 2: Bird on a Wire
    Spor 4:Joan of Arc

Link:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...r-ever&usg=AFQjCNEHnexmt0nNmzi3_e5M9_eJmQt-2A

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Når du først er hos Hifi Guiden, så spør om han har noe Oblivion som har overvintret. Eller Kimber Select-serien. Eller Cardas.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tipset.
    Oblivion er det vel slutt på tror jeg.
    Ellers er jeg ikke opptatt av kabler, så jeg tror vi finner på noe annet neste helg:)

I går var det en del lydentusiaster i Hamar og omegn som var på bursdag hos HIFIklubben i Hamar.
    Grattis med 10 år i Hamar!
    hifiklubbenFullSizeR_2[1044].jpg

Alle gjester fikk MYE kake:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vi fikk demonstrert Steinway/Lyngdorfs rimeligste system til noe over en kvart mill.
    Dessuten lekre og velspillende B&W 800 D3, -top of the line.

Ca 10-1 til B&W uten at det var noen konkurranse eller helt sammenlignbart.
    hifiklubben steinway lyngdorfIMG_20170330_192346.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk både TT og Evo.:)

Det er alltid musikken som er viktigst for meg.
    Hifi er å betrakte som hjelpemidler:)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for tipset.
    Oblivion er det vel slutt på tror jeg.
    Ellers er jeg ikke opptatt av kabler, så jeg tror vi finner på noe annet neste helg:)
    Det beste er absolutt å bare høre på musikk, ja. Men nå er det slik at har man brukt en pen sum penger på et anlegg, så gjelder det jo å få det til å spille slik man foretrekker. Og hver gang det kommer inn noe nytt, så koster det gjerne tid (og penger) å "lirke" ting på plass. Ikke alltid like gøy, men den runden er man bare nødt til å ta, før freden forhåpentligvis senker seg i stova igjen. Frem til neste runde!;)

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.853
    Det er godt å lese at du/dere hører syner ved bytte av høyttalerkabler på dine nye paneler i Blåskogen.
    Som kjent oppstår kun de "hørbare" forskjellene mellom ørene til den som lytter.
    Man smiler i skjegget her nede på asylet i lavlandet :cool:
    Kos deg mye og ofte med de flotte panelene Bluesmann.

U

utgatt25555

Gjest
    Grattis med nye paneler blues, og jeg kan bare istemme sånn litt i etterkant her att, tiltross for att jeg tilhører utskuddene som mener meg høre en viss forskjell på kabler uten en Doktor avhandling på baklomma i back up, ikke har sett meg noe særlig tilbake etter att Vertere (B Sign & X) kom inn i anlegget, ikke ser de noe særlig bling ut heller så jeg velger da å fortrøste på hørsel mer enn syn i sammenhengen! :cool:

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er godt å lese at du/dere hører syner ved bytte av høyttalerkabler på dine nye paneler i Blåskogen.
    Som kjent oppstår kun de "hørbare" forskjellene mellom ørene til den som lytter.
    Man smiler i skjegget her nede på asylet i lavlandet :cool:
    Kos deg mye og ofte med de flotte panelene Bluesmann.
    Det er nok langt flere som hører forskjell på kabler enn man etter hvert får inntrykk av her på HFS. Men de aller fleste gidder vel ikke å utsette seg for den gjentagende latterliggjøringen og nedlatende holdningen en håndfull kabelskeptikere - og en like stor håndfull groupies - strør rundt seg med i enhver tråd som inneholder ordet "kabel". Linjene er blitt så klare her på HFS, og det gjelder ikke kun for kabler.

Men jeg tror det er best vi stopper her, før exorcistene invaderer blues-tråden også!;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk og takk Power og musicus.:)

Vedr. kabler hører vi det vi hører til ørene faller av.:cool:
    Salige er de som ikke hører forskjell på kabler, for det blir fort alt for dyrt.
    Jeg er egentlig IKKE spesielt opptatt av kabler, så hva andre mener er greit for meg.

Det er sikkert mye som kunne vært prøvd her, men av det som har vært prøvd synes jeg det funker best med Vertere.
    Har også en Vertere Pulse B mellom step up og riaa, og det er den kabelen som forandrer systemet mest hvis den byttes ut.
    Er nå ferdig med kabler for ei stund tror jeg.:)

En gjeng hedmarkinger dro lørdag til Oslo på OHCs Vårpuls + alle de andre forhandlerne som henger seg på .
    Vinylmannen dro også på bytur, og sluttet seg også til selskapet. Kwil, Chako, Bekkern og T fra Nes.
    Hyggelig og treffes! Takk til alle for trivelig selskap.:)

Det ble hørt på litt av hvert her og der, men jeg skal fatte meg i korthet.
    Stereofil har begynt å selge Guru høyttalere, og jeg håper de kommer til å selge mange av dem.
    guru17554334_1927500554147690_5906777817171153035_n.jpg

Jeg ble imponert av et anlegg bestående av Guru Q10 (høyttalerne som er plassert ytterst),
    og Rega Brio elektronikk.(Ikke MBL som på bildet)
    Et f.h.v. rimelig anlegg som spilte stort og med bra kropp uten kanter og skjemmende ulyder.
    Et anlegg som spilte større enn størrelsen skulle tilsi.
    Det siste av oppløsning mangler, og med så små høyttalerelementer er det grenser for hvor dynamisk det kan bli.
    Det ser moderne og bra ut,-særlig i telefongrå farge med de nye stativene.
    Rundt 25 tusen for høyttalere, forsterker og dac. (tilbud på Rega)
    Til den prisen på et nytt anlegg må dette være hva folk kaller en "no brainer".

Ellers mye dyrt og flott utstyr rundt omkring. Ikke alt appellerte like sterkt til u.t.
    Noe av det jeg synes låt best var et komplett Gryphon-system til ca 400.000.
    En ny Diablo integrert på 120watt.
    Jeg mener Gryphon låt bedre denne gang enn på Høstpuls i samme rommet.
    Anlegget stod nå på langvegg, og jeg hadde muligens en bedre plassering "on axis".

gryphonIMG_20170401_143418.jpg

Rune Skov var like avslappet og humoristisk denne gangen også, og ga publikum noen gode musikktips.
    Jeg slapp å høre Anette Askviks LIBERTY, som jeg derimot gjorde 3 andre steder!
    Likte bedre Sol Gabetta jeg:)
    gabettaIMG_20170401_151500.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble jo en del platekjøp også.
    Tror samtlige hifinisser i selskapet utvidet samlinga etter besøk på Big Dipper og Bare Jazz.
    Plutselig var veska godt fylt opp.:)

Med bl.a. denne som kom ut nå sist fredag .
    unnveig aas.jpg

OLD SOUL -Unnveig Aas.
    Dette er sånn norsk-Americana.;)
    Vakker sang og steelgitar.:)
    Noen vil nok synes det er litt kjedelig, men da jeg spilte den i går kveld var det bare deilig å høre på.
    Topplag av medvirkende musikere. Hvis man liker First Aid Kit, Ida Jenshus, Jenny Lewis og slikt, så bør denne vurderes.

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    979
    Yepp

Takk for laget Blues, u.t. litt trøtt, men hadde likevel en hyggelig tur. Men du skulle IKKE reist hjem så tidlig- gikk glipp av det beste- hos Duet audio hvor vi fikk en hyggelig demo fra de etterhvert godt Norgesvante dansker fra Exotic. Presenterte to oppsette hvor Feickert platespillere med Rockport høyttalere var fellesnevner (hhv. Boulder og Ayon forsterkeri, Ear og Feickert (sin heeelt ferske) riaa'r samt Zyx, Dynavector OG My Sonic Lab pickup's). Dagens uventede opptur imo, butikken hadde jo fått store arealer, min første tur innom på den adressen!

Har vasket plater og spiller musikk nå, men må si det er en smule frustrerende med vinyl når disse spesialpressingene til en temmelig høy kostnad kommer MED ripe (i forseglet pakning, med ripe som går over 3 spor, ikke feilpressing men fysisk ripe:mad:)

Mvh
    K

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    979
    Ja, hvorfor spiller de den (unskyld uttrykket men for meg) dønn uttryksløse låta av denne Askvik? Har vel hørt den demonstrert i 4 oppsette bare siste uka, heldigvis ikke her hjemme.........

Beklager tendens til oppgulp, spill musikk:rolleyes:..........

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror samtlige hifinisser i selskapet utvidet samlinga etter besøk på Big Dipper og Bare Jazz.

Vis vedlegget 434181
    OLD SOUL -Unnveig Aas.
    Noen vil nok synes det er litt kjedelig, men da jeg spilte den i går kveld var det bare deilig å høre på.
    Topplag av medvirkende musikere. Hvis man liker First Aid Kit, Ida Jenshus, Jenny Lewis og slikt, så bør denne vurderes.
    Finnes på Tidal, så den skal jeg sjekke i dag. Men først vil jeg spille ferdig den jeg allerede har snurrende. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, hvorfor spiller de den (unskyld uttrykket men for meg) dønn uttryksløse låta av denne Askvik? Har vel hørt den demonstrert i 4 oppsette bare siste uka, heldigvis ikke her hjemme.........

Beklager tendens til oppgulp, spill musikk:rolleyes:..........
    Morsk?!:p

Leit at det var feil på Famous Blue Raincoat.
    Det er sikkert bare å bytte, men det er jo noe heft.

Peterson Trio We Get Requests (2LP911880060.Jpeg

Jeg dro i med denne klassiske Peterson på Analogue Productions.
    Den er mildeste talt feilfri. i dette tilfelle er det samsvar mellom pris og kvalitet =HØY!
    Har et par utgaver fra før, men denne var virkelig vellydende.
    Virkelig flott på Maggie 3.7.

Info:
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...a.html&usg=AFQjCNFLMaZfmHq_W_mtZsEz0ry2JbCbOA

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.100
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 434181
    OLD SOUL -Unnveig Aas.
    Finnes på Tidal, så den skal jeg sjekke i dag. Men først vil jeg spille ferdig den jeg allerede har snurrende. :)

Denne er bra, ta en lytt;)

gismo

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.100
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Har gått og venta på slakten av 3.7 i flere dager gismo...
    Den kommer:cool:
    Lyden hos deg har hoppet opp på øverste hylle og er nå som de beste bakevarer fra Evensens bakeri her hjemme, bare å nyte og nyte og nyte...;):D

image.jpeg

Lett å bare bli sittende der!!
    Men har litt andre kronglete gjøremål om dagen dessverre:mad:

gismo

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Big Dipper har etterhvert fått en ok bruktavdeling.
    Rent og pent i hyllene, så man slipper suget etter Zalo, slik jeg ofte får på platemesser o.l.

I brukthylla på Dipper stod denne;
    sheffield-lab-direct-to-disc-harry-james-amp-his-big-band.jpg

Sheffield Lab til 100 kr:)
    Sheffield Lab var direktegraverte plater, og å betrakte som vinylens gull på 70 og 80 tallet.
    Kanskje kan man sammenligne litt med dagens dyrkjøpte Hi-Res-filer.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Bruktavdelingen hos Dipper blir jo nå styrt av en hedersmann, tror det blir riktig
    så bra etterhvert.
    Snakket ikke vi om denne sist vi var der:
    pjh.jpg

Er det slik at den er ønsket i samlingen?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.628
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mangler bla Hoy-Hoy!, ja. Si fra om noen har et ekstra eksemplar til salgs;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.336
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    påske fin de monde IMG_20170415_200403.jpg

Et vanlig motiv her på HFS; Øl&HiFi.
    Bildet er tatt i går kveld.

Øl er vel nærmest å regne som en aktiv komponent, og et tweak å regne med.

Dette ølet er noe mer uvanlig her på berget.
    Fin Du Monde fra Canada.Ikke akkurat Verdens undergang.
    Dette er et sterkt øl,og ofte er ikke øl med høyt alkoholinnhold særlig godt.
    Fin Du Monde derimot, er faktisk veldig godt.
    Hjelper på/med/for det meste, men det holder med en. (9%!)
    ;)

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.100
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Super bra oppsettet ditt nå blues, siste runde hos deg ga meg " gåsehud" ved et par gode vinyl avspillinger;)
    Trur nesten je aldri har hørt Eva C. bedre enn siste turen je var oppe i Blåskogen.
    Vi jobba litt med 3.7 og kabler og i mine ører skal du bruke Vertere på disse:D
    Import ølet er jeg misunnelig på men det får stå sin prøve:cool:

Ha en fortsatt fin 1.dag påske og nyt den meget gode " nye lyden din";)

gismo

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn