BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det på tide å ønske alle som ser innom God Sommer!


    Søstrene sisters:):

    [video]http://twitter.com/twitter/statuses/1012851937249775616[/video]
    (Klikk på bildet, så kommer lyden)


    lagunitas sommer.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God sommer, BB! Lad batteriene for en aktiv høst på HFS og med mange nye firbente familiemedlemmer :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    God sommer, BB! Lad batteriene for en aktiv høst på HFS og med mange nye firbente familiemedlemmer :)
    Takk, takk. Planen er å fade ut HFS etterhvert nå, og konse om hundelivet til utover høsten.
    Smilla har termin siste uka i juli, og da blir det nok lite hifidelity ei stund. Dog håper jeg vi sees i Gohtenburg i sept?
    Fikk forresten bestilt denne i dag;):
    charles-lloyd-charles-lloyd-and-the-marvels-vanished-gardens-feat-lucinda-williams-2018052311243.jpg


    Bill Frisell og Lucinda sammen med en 80 åring av en jazzgubbe må jo være bra;)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, ikke måte på hvor mye fortere det går med bikkjer enn med mennesker. Akkurat det skal vi nok bare være glad for... :rolleyes::p

    Den platen er riktig så bra. Kommer nok til å fortsette å spille den her på høsten. Mørke, vind og regn med den platen snurrende sammen med et glass rødvin, tror jeg kommer til å bli en utmerket kombo :)

    Er fremdeles veldig lysten på haifai-tur til Sverige, men september i år blir det haifai i Brighton istedenfor.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    popovic.jpg


    1/8 var jeg i hyggelig selskap med srtorp, RBN, sundkoien m.fl. på konsert på Gregers, Hamar.

    ANA POPOVIC m band.
    Tviler på om Hamar har sett bedre bluesband, -og dama,-helt rå!
    Vi var heldige der gutter!;)

    popovic2.jpg


    popovic3.jpg


    popovic 4.jpg


    Her er hva anmelderen i Nettavisen mener om gårsdagens konsert på Notodden:
    Sorry, Bonnie Raitt, men Ana Popovic var enda bedre...

    Link:
    http://www.nettavisen.no/meninger/r...siste-band-har-gatt-av-scenen/3423521392.html
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Som noen av dere vet, har Smilla-newfie, 6 valper som kom i slutten av juli.:)
    Det har derfor vært et annet fokus enn HFS her i Blåskogen siste tida, men jeg har tittet litt her og der, av og til.
    Vurderer å kravle opp igjen fra valpekassa nå som høstmørket sniker seg på.

    Det bør i grunn bli skikkelig høstmørkt, slik at interessen tar seg opp igjen, for slik kabelrasling
    (nytt begrep som ikke skal forveksles med sabelkrasling :p)
    og andre stussligheter som dominerer HFS for tida er ikke akkurat motiverende for å bruke tid på hifi&musikk dessverre.

    Jeg håper messene i Gøteborg,Horten og kanskje også Høstpuls kan bidra til noe fornyelse og interesse for hva som rører seg i markedet.
    Kanskje kan messene virke som vitamininnsprøyting for noen av oss.;)

    -Men så er det de som er skeptiske til at ting låter ulikt, og også til at dyrt låter bra.
    Jeg begriper ikke at disse folka har hifi som hobby, for det synes ikke som om det er glede og entusiasme som holder dem her på HFS.

    For meg virker det som det nå er uendelig mye gjentagelser mht temaer, og lite begeistring og nysgjerrighet over nye produkter på hifi-fronten.
    Det samme synes også å gjelde for nye utgivelser av musikk.
    Det er mange tråder som kun kjeder en, eller gjør en irritert eller trist.

    Noen medlemmer fortsetter å dele egne erfaringer, og viser fram hva de holder på med i sine egne tråder. Gussjelåv at noen gidder!
    Takk til dem som gjør det verdt å kikke innom.:D

    Nå kan man si at alle brukere av HFS har ansvar for å bringe interessante temaer til torgs, men det hjelper lite hvis de mest aktive her ser det som sin oppgave å overbevise alle om hvor feil en tar hvis man skulle oppleve forskjeller og bedring ved bytte av kabel, og særlig hvor dumme folk er, som bruker penger på kabler. År ut, og år inn.

    Etter mitt syn burde ikke kabler som tema, få på langt nær så mye oppmerksomhet på dette forumet.
    Tross alt er kabler kanskje det siste man skal legge store penger i.
    At det er forskjeller som gjør at tilpasning kan få et stereoanlegg til å tunes i ønsket retning,
    eller skinne det lille ekstra, er likevel dumt å fornekte hvis man vil optimalisere anlegget sitt.

    Det gledelige her på HFS, er at det synes som om mange har benyttet muligheten for å gå på konserter i sommer, og se live-musikk.
    Ingenting er som å se gode artister og musikere i levende live.

    Et par nye album innkjøpt på vinyl, som jeg godt kan anbefale andre å prøve seg på:


    For de som kan like f.eks. Nancy Griffith.:)



    Alvorlige og noen dystre temaer på dette albumet, men hvis du som meg, aldri blir lei av å høre Margo Timmins stemme,
    er det verdt å ta en lytt på hva Cowboy-junkiene har på hjertet.

    P.S.
    HANNVALP tilgjengelig for rett hjem!;)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.714
    Antall liker
    55.092
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Fint å ha deg tilbake,Rune :)
    Ja det er mye kabelprat her inne nå,det kommer i rykk og napp desverre. Håper du kommer innover til Høst Puls så vi kan møtes i Hovedstaden :)

    O
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    564
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    11
    Hyggelig og få dine betraktninger inn her igjen. Bare for å fyre oppunder "kabler" så legger jeg ut et par bilder av sommerens innkjøp fra Nordisk sound Design har bestått i :) Ses snart Da vil alt gå i sort, sorte valper og sorte bokser.
    (litt intern)
    IMG_2775.jpg
    IMG_2778.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kloke tanker blues, høsten blir sikkert bedre. Og noe av det beste med hobbyen er interaksjon med andre, gjerne på messer.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.217
    Antall liker
    15.255
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men så er det de som er skeptiske til at ting låter ulikt, og også til at dyrt låter bra.
    Jeg begriper ikke at disse folka har hifi som hobby, for det synes ikke som om det er glede og entusiasme som holder dem her på HFS.

    Etter mitt syn burde ikke kabler som tema, få på langt nær så mye oppmerksomhet på dette forumet.
    Tross alt er kabler kanskje det siste man skal legge store penger i.
    At det er forskjeller som gjør at tilpasning kan få et stereoanlegg til å tunes i ønsket retning,
    eller skinne det lille ekstra, er likevel dumt å fornekte hvis man vil optimalisere anlegget sitt.
    Hei matfar 8) Vakre valper :)

    Jeg er redd det er innlegg med ordlyd som dette som fyrer oppunder debatten.
    Prøver meg med en utdyping.
    At det er ubegripelig at folk som er skeptiske har hifi som hobby? Med eksemplene som er vist oppigjennom årene synes jeg ikke det er dumt at jeg har blitt inspirert med skepsis. To eksempler som kommer opp i hodet er Asbjørn og TheShy, begge er så engasjerte og så lidenskapelige for hobbyen at det er en fryd.
    Jeg synes det er mer ubegripelig at vi ikke står sammen om eksemplene som lett kan beskrives som svindel. Edge og Paradox som tydelige sådanne.
    (Selv om de som kjøpte og testet Paradox med konklusjoner om 'bedre enn Odin' var fulle av glede og entusiasme dengang da)

    Kabler vil alltid ta stor plass og skape uenighet. Det er den delen av et anlegg som enklest kan benyttes til "tuning" av lyden. Ikke bytte av komponenter, ikke bygge om rommet, ikke store (stygge) akustiske tiltak, ikke flytte på høyttalerne. Kun bytte kabel og få mindre sibilanter, bort med fnidder, strammere bass, større rom i lydbildet etc. Jeg som har sluttet å tro på dette, hører fortsatt forskjellene. Men jeg tillater meg å akseptere at de forskjellene ligger mest hos meg, og at jeg kan velge om det er noe jeg er villig til å betale en kabel"produsent" for.

    Hva skal man egentlig diskutere her inne, synes du?
    Selv synes jeg de ikkerosa bloggerne i mittanlegg er fine, og vennetrådene likedan.
    Men hva skjer i bransjen som er nytt og spennende - og som ikke er teknologidrevet*? ( * - altså i tråd med skeptikernes prioriteringer)
    Et sted nedi veien delte det seg, og mens den ene retningen er mer og mer svevende - i mangel av et bedre ord - så er den andre ned på jorda og i tråd med utviklingen ellers innen elektronikk.

    Dette forumet har for lenge siden fjernet seg fra lange tråder om den siste integrerte forsterkeren fra Hegel.
    Nå er det større spørsmål som skal besvares. :D

    Tror det hjelper å tåle at noen tar feil på internett, men om ingen svarer så blir det ikke mye diskusjonsforum ut av det heller......
    Tettpååkunnekallessvindlerne har dårlige tider, og det synes jeg er jævli bra! ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kloke ord, og kjekt at du etter hvert får tid til andre ting enn valper :)

    Jeg tror de fleste av oss innimellom har godt av litt folkeopplysning fra gutta som er noen røvere på ohms lov. Problemet for meg er at det blir så jæææævlig mye innimellom. Det er også et sørgelig faktum at mange generelt sett virker å ha glede av å gruse ned andres entusiasme hvis det ikke passer sammen med eget verdensbilde. Det er også et sykdomstegn for HFS at det er disse trådene som virker å ha mest aktivitet. Jaja, koser meg her og der med tråder som bygger opp om min egen entusiasme med hobbyen :) Det er egentlig litt fasinerende at de som er aktiv i kabeltrådene ikke selv en gang i blant synes at det kanskje begynner å bli litt mye innimellom ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    @RoDa (+who it may concern)

    Vi ser litt ulikt på tingenes tilstand her på HFS her for tida.
    Likevel er jeg ikke uenig med deg i alt du sier, men når selve skepsisen blir hovedpoenget for drøssevis av innlegg her inne, da blir jeg dritlei.
    Jeg tror ikke slikt som jeg skriver over her har noen påvirkning i form av å fyre oppunder den debatten jeg gjerne hadde vært foruten.
    Jeg gidder heller ikke delta eller lese så mye, men registrerer bare at HFS flyter over og domineres av kabelmas.

    For meg handler hifi om musikkformidling som gir glede og overskudd. En plussfaktor i tilværelsen.
    Når nærmest alt skal analyseres og plukkes fra hverandre er ikke det samsvarende med min måte å dyrke hobbyen.

    Jeg hører godt hvilke anlegg jeg liker, og synes det er uinteressant hvordan det måler, og om ting er gjort etter læreboka.
    Jeg føler meg heldig som f.eks. kan oppleve at totalt ulike anlegg oppbygd av ulike kilder og høyttalerprinsipper låter bra.
    Jeg nekter å tro at det er noen fasit for god lyd.

    Jeg mener også at mye av moroa forsvinner hvis man ikke tror at det finnes en X-faktor når et anlegg settes sammen. Noen ganger er det rommet, noen ganger strøm, noen ganger kabler, og veldig ofte er det matching.
    Det lille umålbare, kanskje uforklarlige som gjør at et anlegg synger og skinner.
    The Thrill is gone. Where`s The Magic?

    Du spør hva jeg synes vi skal diskutere? Mye annet enn kabler,-HELE tida!:cool:

    Jeg synes vi bør etterstrebe en positiv tilnærming til hifi.
    Forsøke å formidle hvordan en kan bruke hifi og musikk til påfyll og rekreasjon, emosjonell kontakt og bevegelse.
    Gjerne noe som frigjør oss fra det materielle en kort stund.
    Et friminutt, og gjerne flukt fra alt det hverdagslige og noen ganger slitsomme surret de fleste av oss træler med dagstøtt.
    Med fare for å virke svulstig; fjerne seg fra sin angstfylte virkelighet for en stakket stund.:p

    Jeg mener selvfølgelig ikke at Hifisentralen bare skal fylles av slike tema som kan framstå som flyktige, føleriske og antitekniske.
    Jeg mener bare at dette aspektet er forsømt i fht gjengangere som f.eks kabeldebatter.

    Ellers er jeg SÅ innmari enig med Karma over her, at dette får greie seg:)

    Ellers takk for hyggelige komplimenter vedrørende valpene RoDa.
    Det er lov å komme å kikke;)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.217
    Antall liker
    15.255
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Tror det generelt er stor enighet.
    At noen kun viser en del av seg her inne, og at det kun er den kritiske delen, kan være slitsomt.
    Hadde nå høvdingen lagd en ignore-funksjon som kunne vært benyttet på en hel avdeling av forumet så hadde kanskje problemet vært løst? :)

    Et par kontringer:
    Skeptikerne benytter analyser og plukker ting fra hverandre for å skape musikkformidling som gir glede og overskudd.
    Skeptikerne tror ikke på uforklarlig, umålbart eller x-faktor. Likevel er musikk like magisk.

    Jeg tror at vi som liker det litt uforklarlig, og synes det trengs for å skape magi i musikkformidlingen, får tåle at noen mener det både kan måles og forklares. Det er mulig noen klarer å analysere og forklare hvorfor jeg synes musikk avspilt på vinyl er en stor opplevelse for meg. Men jeg velger å tenke at det bare er "noe" der, noe som skaper magien. ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.720
    Antall liker
    17.871
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vi må ikke glemme at vi er temmelig mange individer her inne og vi har dermed mange ulike tilnærminger til- og forutsetninger for å holde på med det som på sett og vis er bakgrunnen til at vi er på et slikt forum.
    Litt ydmykhet, forståelse for- og aksept i forhold til det kan man jo i en del sammenhenger si at ikke alle vier like mye oppmerksomhet her inne.

    Videre gir enkelte et klart inntrykk av at det er mest interessant å dyrke det som skiller oss enn det som samler oss.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Var på platemesse på Hamar i dag,uten å kjøpe en eneste ting.
    Enten er jeg ikke helt frisk, eller sjukt kresen.:p

    Var på Musikkverket og henta SOUL JOURNEY-Gillan Welch på vinyl, og det er et virkelig deilig album.
    Der har de også en del brukt i hyllene etterhvert, men det er ikke mange jeg har synes vært interessante.

    I dag fant jeg likevel en jeg tror er en godbit.
    Stan Getz, Luiz BonfàJa, Jazz samba Encore. Japanpress re 1981
    Er spent på lyden.

    R-637882-1320044339.jpeg.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.291
    Antall liker
    92.651
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Å så herlige små. Tusen takk for at du tar bryet, da jeg ikke frekventerer tidligere nevnte medier.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Å så herlige små. Tusen takk for at du tar bryet, da jeg ikke frekventerer tidligere nevnte medier.
    Nei, det var det jeg fant ut (TT nix FB), og det er bare hyggelig, ikke noe bry. Det er moro å vise dem fram til de som er hundevenner.:)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Herlige bilder, blues! Må vokte meg vel så ikke 9-åringen får se dem, da tror jeg ikke jeg slipper unna...;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.718
    Antall liker
    107.272
    Torget vurderinger
    23
    - og jeg må holde kjerringa unna sånne bilder :mad::)

    Apropos musikk, - spiller disse nå, anbefales også til utvortes bruk på Hedmarken!

    tjader latin.jpg
    stangetzcaltjader_sextet_cm.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når disse bildene kommer i tillegg blir jeg helt forvirret over alle bildene jeg må holde kona unna ;)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.301
    Antall liker
    62.435
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ettersom jeg lett lar meg smigre over successen med valpebilder, kjører vi på.
    En hannvalp er ledig for rett kjøper, og jeg tenker at alle gode hustruer og snille barn fortjener en liten Newfoundlandshund.
    IMG_20180822_202414.jpg
    IMG_20180821_171552_573.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Svarte bikkjer og svart haifai. Kankje bli bedre! Litt gjetting i fart; eksternt powersupply til damen i kjelleren? Har vært et par lange dager, så nå til sengs. Blir spennende med videre utpakking og inntrykk i morgen :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn