BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, jeg siterer friskt:

"...men nå har jeg rykte på meg for å være glad i "Hedmarkskurven" med litt økt nivå øverst i nedre bassfrekvenser." - Blues innlegg #6265.

Og nå mener du at den pressingen til DS er basstung?:confused: :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hm, jeg siterer friskt:

"...men nå har jeg rykte på meg for å være glad i "Hedmarkskurven" med litt økt nivå øverst i nedre bassfrekvenser." - Blues innlegg #6265.

Og nå mener du at den pressingen til DS er basstung?:confused: :)
    Ja.
    Har du noe problemer med det?:cool:
    Har du hørt den?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skeptisk. ;)
    Men det har hendt at ny og bedre er ny og bedre, så jeg skal aldri si aldri ;D
    Hvilke andre er det du har?
    Vertigo 6360 162 Holland
    Vertigo 6360 162 Phillipines
    Vertigo 6360 162 Scandinavia

Jeg synes du skulle koste på deg å høre denne versjonen RoDa.
    Evt. kan du få høre den her. Vil forundre meg om skepsisen vedvarer.
    Ikke mange som er større Knopfler-fan enn RoDa her på HFS,-meg bekjent,
    så det er synd om du ikke skulle gjøre deg tjenesten.

Reklamen stemmer forbløffende bra med virkeligheten:
    Mastered from the original master tapes and pressed at RTI, Mobile Fidelity's 180g 45RPM 2LP version of Dire Straits features natural tonalities, superb balances, you-are-there imaging, deep-black backgrounds, and pristine clarity. Even if you've heard this album hundreds of times before, you've never experienced it with such lifelike sonics and premium richness. This numbered-edition collector's set immerses you within the smoky, laidback atmospherics of every song. This is how all vinyl should sound.

Det er virkelig bra arbeid som er lagt i dette.
    Som sagt litt uvant basstung, men det gjør ingenting.
    Samme gjelder f.eks MOFI BROTHERS IN ARMS som jeg har eid noen år, og som er referenseklasse lydmessig.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser andres tråder hvor folk gjør refleksjoner om hvor interessant det er for andre hva en holder på med.
    Jeg gjør også noen tanker om dette. BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK-tråden er passert 5 år.
    Jeg gidder ikke fortsette å fylle opp med Larkin Poe og Newfoundlandshunder. Dette er tross alt et HIFI-forum.:cool:
    Ikke mange er opptatt av ny musikk eller innspillinger med god lyd, og ingen har interesse for hest. (merkelig nok);)
    Tråden vil nok fortsette også i 2020, men med så lav turnoverfrekvens i anlegget som det er i her i Blåskogen, er det egentlig lite å skrive om.
    Vi får se.

Bildet er fra oktober 2018, men kunne vært tatt i dag...
    IMG_20181015_170007.jpg

Jeg ønsker alle venner og bekjente her på Hifi-sentralen riktig Godt Nytt År!:)

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Fortsett og skriv, du er den med mest innsikt i forskjellig musikk som jeg kjenner her inne, også er det bra med noen som vet hva de liker oppi alle vi andre som bytter hifi komponerer fortere en undertøy :)
    Ellers støtter jeg Karmana, Hunder foran Larkin Poe.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.265
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her støttes både srtorp og Karmana, kjenner både hunda dine og hilst på hesten, så
    dette er av intr blues👍🏼
    Og din kunnskap om musikk er uvurderlig...... så keep on😋 Turnover frekvensen er vel på Botilsrud som i Blåskogen....så på det området er vi vel like uinteressante😎😂

gismo

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg leser andres tråder hvor folk gjør refleksjoner om hvor interessant det er for andre hva en holder på med... osv
    Du også nå;)

Det er greit at julen er tid for refleksjoner, men for enkelte har tydeligvis denne julen alt for mange (inneklemte) fridager til å filosofere og reflektere litt vel mye;)
    Lediggang er som kjent roten til alt ondt:cool:

Fra spøk til alvor. Jeg er jo litt i samme situasjon selv. Det skjer ikke for mye endringer med HiFi-utstyr og det kjøpes ikke for mye ny musikk å skrive om i egen tråd heller. Dermed blir det litt "utvanning" med andre greier, som ikke direkte er relatert til denne hobby´n.
    Da er det jo lett å gjøre seg disse tankene - hva, hvorfor, for hvem?

Men - keep up du også. Du har mye positivt å bidra med innenfor både musikk, artister og band (som du har god innsikt i) og HiFi-relatert utstyr.

Hest og hund tåler nok de fleste å lese litt om også. Det samme gjelder vel en og annen hotellromssnutt fra LP også, selvom det er live de virkelig gjør seg.

Ønsker deg samtidig et riktig Godt Nyttår!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.672
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Er nok få isf som har livets rett her om det kun skall skrives om nytt utstyr ut/inn, men kommer i farten på ett par stykker:rolleyes::) Tenker selv fortsette med mitt eget seriøse fjas ett år til ivf:D Tar hunden med oss og reiser på hytta i nyttårhelgen, fritt for bomber og granter der til skillnad fra Groruddalen på samme tid:p
    Godt nytt år:)
    Pojkar,Pojkar,Pojkar her kommer ett hund år til.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.407
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg poster ikke så mye i denne tråden, men jeg leser hvert eneste innlegg. Musikksmaken her inne varierer jo vilt, men jeg synes du er veldig flink til å finne frem til kvalitetsartister/-musikk/-opptak.

Det ville være synd om denne kilden gikk tørr. For min del synes jeg at du skal fortsette å poste løst og fast om musikk, bikker og whatnot. Du er jo virkelig ikke den eneste som har lite å melde når det gjelder nytt utstyr.

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.673
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fatt mot, Blues. Status quo av velstand er alle forunt.
    Har selv vært inne i samme bobla en stund nå, så egen tråd har stort sett dreid seg om at de gamle sakene man holder fast ved trenger vedlikehold og omsorg. Det er alltid ett eller annet som må gjøres likevel.
    Og er det dødtid, så kan en jo bare rulle litt rør, vaske/registrere noen plater, eller fikle litt med vinylriggen. Tørke støv er også en nødvendighet!
    Men klart, ikke alt av dette egner seg å skrive om, men gjør du det, så kan du banne på at noen leser det og finner det underholdende likevel. Sånt er det det når flere sitter i samme båt. Faktisk!
    Og tilsig av musikk skjer jo jevnt og trutt, og det er aldri kjedelig å lese om.

Ha et godt 2020, dere alle :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    For å bringe noe "matnyttig inn i tråden da;)

Har du Blues, eller noen andre av trådens følgere gjort noen lydkvalitetsvurderinger rundt DP´s Limited Purple Vinyl pressingene vs originalpressingene?

993226.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjør på du blues. Ikke liker jeg country eller hest. Men musikk ellers, haifai og DEG liker jeg.. :). Du gjør deg flid med det du skriver, og det settes stor pris på. Livet rundt hobbyen er kanskje viktigere enn nye ting med fordums glede iløpet av et kvarter. Hilsen HC som sitter på Schipol og tenker på gamle bragder fra den gang vi var på tur :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Har du Blues, eller noen andre av trådens følgere gjort noen lydkvalitetsvurderinger rundt DP´s Limited Purple Vinyl pressingene vs originalpressingene?
    Dette er jeg enig i er "matnyttig"/ interessant.
    Skam og si er det fryktelig mye dårlige pressinger/utgaver av diverse DP-album som jeg har hørt, men jeg har ikke hørt alle.
    Disse du viser til her, har jeg ingen erfaring med, og det er fint om det kommer innspill.
    Jeg har en svensk Made in Japan på original purple som låter bra. Har prøvd to relativt nye pressinger som var "flate" i lyden, eller for hissige i toppen. Kanskje skulle man prøve en slik lilla en?

Deep Purple IN ROCK, som i.m.o. er det beste DP-albumet,
    har jeg ennå ikke klart å finne noen god utgave av. Tips mottas med takk.
    Mulig det ikke finnes, ettersom masteren kanskje er for dårlig?

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.200
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Dette er jeg enig i er "matnyttig"/ interessant.
    Skam og si er det fryktelig mye dårlige pressinger/utgaver av diverse DP-album som jeg har hørt, men jeg har ikke hørt alle.
    Disse du viser til her, har jeg ingen erfaring med, og det er fint om det kommer innspill.
    Jeg har en svensk Made in Japan på original purple som låter bra. Har prøvd to relativt nye pressinger som var "flate" i lyden, eller for hissige i toppen. Kanskje skulle man prøve en slik lilla en?

Deep Purple IN ROCK, som i.m.o. er det beste DP-albumet,
    har jeg ennå ikke klart å finne noen god utgave av. Tips mottas med takk.
    Mulig det ikke finnes, ettersom masteren kanskje er for dårlig?
    In Rock er et bra album ja. I henhold til en kompis som er DP blodfan er det nesten umulig å få tak i bra innspillinger i fra det albumet da der er som du sier masteren som er dårlig. Det finnes vist nok en som låter skapelig men er så og si umulig og få tak i. Det er et som er pyntet på av et studio som fikk ut en del bedre lyd,men jeg må sjekke med,Frode hvem det er.

O

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.094
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ett par av dem. Tommel opp fra min side.
    Da i form av bedre enn... eller?
    Jeg har lilla utgaver av In Rock og Fireball. Og de to låt betydelig bedre enn repressene de erstattet. Men om de låter bedre enn førstepress tviler jeg på. Jeg har også tidlige utgaver av Burn og Machine Head. De låter såpass bra at jeg ikke så noe poeng i å prøve de nye utgavene.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Alle mine gamle DP på UK Purple press låter veldig bra, Fireball på Harvest press SHVL 793 GB meget god:) Men In Rock håpløs:p
    Ja, det er omtrent dette jeg har funnet ut også. Svensk har også gått an.
    In Rock er dessverre ikke å oppdrive m brukbar lyd.

Machine Head er heldigvis bedre, og det er jo også et ypperlig album.
    Ikke så rent lite jazz og blues i røttene.
    LAZY: Bonamassa-cover. Her gjør ikke Bonamassa og bandet bort seg:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.672
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hmm måtte teste min In Rock, dette låter da riktig bra/fett:cool: sikkert over 10år siden den blev kjøpt en FA 3011 UK -82. Men dagens analog rigg/ forsterkeri var ikke den samme den gangen heller! studio versjonen av Çhild in time låter grymt bra:)
    Ni får vel komme hit og lytte så dere ikke trur jeg bare bløffer:D
    20200104_171232.jpg

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har SHVL 777 UK 1970 og det er vel ikke akkurat den plata jeg har med best lydkvalitet - for å si det forsiktig, men allikevel en bit unna den værste.
    Men, jeg har lest i en eller annen sammenheng at DP egentlig var fornøyd med resultatet og at det skulle låte sånn - litt "hollow and fuzzy".

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.672
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har SHVL 777 UK 1970 og det er vel ikke akkurat den plata jeg har med best lydkvalitet - for å si det forsiktig, men allikevel en bit unna den værste.
    Men, jeg har lest i en eller annen sammenheng at DP egentlig var fornøyd med resultatet og at det skulle låte sånn - litt "hollow and fuzzy".
    Du som er mr DP.NO;) får vel komme over og avgjøre om lydkvaliteten holder vann:rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Det må vi prøve å få til. Skulle jo vært innom deg for lenge siden. Kanskje på tide å gjøre alvor av det.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.926
    Alle mine gamle DP på UK Purple press låter veldig bra, Fireball på Harvest press SHVL 793 GB meget god:) Men In Rock håpløs:p
    Ja, det er omtrent dette jeg har funnet ut også. Svensk har også gått an.
    In Rock er dessverre ikke å oppdrive m brukbar lyd.

Machine Head er heldigvis bedre, og det er jo også et ypperlig album.
    Ikke så rent lite jazz og blues i røttene.

Nei de gjør ikke bort seg her Blues, men du og du for en fallhøyde for ikke å si avgrunn de står ovenfor.
    Men denne skal de få for. Jeg merker meg at bassisten har skjønt det der han ligger stødig som grunnfjell i kompet akkurat som Roger Glover.
    Trommeslageren følger godt opp, noe som er særdeles viktig for at de øvrige gutta skal få briljere og glitre.
    Herremannen som hiver seg over Hammond B3 orgelet med entusiasme og innsats står det respekt av.
    Jon Lord hadde et og annet i erme han også vet vi som ikke akkurat er hverdagskost.
    Joe Bonamassa ser ut for å få smake litt på Ritchie Blackmores briljante traktering av Fender Strat i sine velmaktsdager.
    I 1972 var gutta i Deep Purple så i flytsonen at alt bare kom som en tidevannsbølge.

Jeg husker ennå når jeg fikk mitt eksemplar av Deep Purple - Made in Japan (jeg har det fremdeles).
    Jeg frøs over hele kroppen av ren og skjær fryd i månedsvis under avspilling (rart det er riller igjen).
    Sågar satte jeg høyttalerne i vindu til loftsrommet jeg bodde i og spelte for hele bygda en kveld i ren tungrock rus ;)
    Aldri har jeg vært bedre på "slagverk" som den gang sammen med Ian Paice :cool:

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Om ikke annet fikk det meg til å plukke frem ei Barns skive:):

DSC02881.jpg

Et litt uskrevet blad for mange, men en ganske habil vokalist med mange solo-plater i bagasjen. Har i tillegg til egne prosjekter også samarbeidet med flere andre band/artister.
    Ikke minst prosjektet Living Loud sammen med Morse, Airey, Kerslake og Daisley:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.755
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gjør som motoren, og tar en Lucinda.
    Lucinda er dog kun en slags gjesteartist hos Charles Lloyd, sammen med Bill Frisell og noen andre.
    Fabelaktig plate, med god lyd. Utgitt på Blue Note Records, hvor regelen er kvalitet.

Dette er mer mot jazz enn americana/country, hvis noen lurer på det.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn