BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.820
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nytt rack Blues. De er helt supre. Har et i halve bredden av ditt med brune plater.
    Og supre bilder fra turen.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer med nytt rack blues :).
    Skal jeg være pirkete(og det skal jeg jo) så hadde jeg gjemt den noden den passer ikke inn med de flotte komponentene dine :)

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.893
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skal jeg være pirkete(og det skal jeg jo) så hadde jeg gjemt den noden den passer ikke inn med de flotte komponentene dine :)

O
    Nå har ikke alle her inne like høy Luminfeber...:cool:
    Hehe. Den holder nok ikke helt samme standard, men til prisen er Bluesound nærmest uslåelig.
    Det vet du godt Evo.
    Dette racket står ikke til pynt. Vaulten er relativt stor, så noe av poenget var bl.a. å ha noe å sette den i...
    Ved Vaulten står det også tilkoblet en S-Booster, så dette er ikke en hvilken som helst Bluesound om det var det du trodde.;);)

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Hehe. Den holder nok ikke helt samme standard, men til prisen er Bluesound nærmest uslåelig.
    Det vet du godt Evo.
    Dette racket står ikke til pynt. Vaulten er relativt stor, så noe av poenget var bl.a. å ha noe å sette den i...
    Ved Vaulten står det også tilkoblet en S-Booster, så dette er ikke en hvilken som helst Bluesound om det var det du trodde.;);)
    Jeg sa ikke at den ikke låter bra nok ;) men pen er den ikke :).

O

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.740
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

O
    Det vet du godt Evo.

O
    Tenk deg en sort Lumin der da Ove....😎😂😂😂
    Snadder👍🏼😎

gismo

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Det vet du godt Evo.

O
    Tenk deg en sort Lumin der da Ove....????????????????????????
    Snadder??????????????????

gismo
    Ja blues fortjener det;)

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.893
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enig. Og de går frivillig inn i bilen?
    Ja, her er det fart. Dette er litt annet enn Anton, begge to!
    Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le når jeg ser han. Han har vel en slags sjarm, men er mest bortskjemt.
    Litt synd hvis folk tror at alle Newfies er som han.

Her er Moses 18 mnd, fra vårt forrige kull,- sønn til Smilla. Han er heller ikke lazy.
    Han er utstillingshund, konkurrerer i vannprøver, og har nå begynt med Rallylydighet.;)
    moses cert leto 2020 nmk.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.893
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er morsomt å høre forskjellige anlegg rundt omkring. Oppbygd etter ulik filosofi og ønsker, og derfor med svært ulike komponenter.
    Likevel med veldig godt resultat. Fasit finnes ikke i mitt hode, og musikken kan låte både deilig og morsomt med ulike anlegg.
    Gode eksempler er Espen L sitt anlegg som nylig er beskrevet, og srtorp som jeg besøkte igjen forrige uke.
    Veldig ulik tilnærming og også ulik lydkarakter, men det låter svært bra begge steder.:)

srt anlegg oversikt.jpg

srtorp har et anlegg bestående av Blumenhofer Genuin sII (III?) , Octave V80, Lumin T2ogL1, Dr. Feickert Woodpecker m Jelco 12" og Ortofon Cadenza Black+ diverse kabler og strøm-remedier.
    Jeg har hørt dette anlegget en del timer,-under ulike faser og utskiftinger, og kjenner det ganske bra etterhvert.
    Kort beskrevet låter det klart, med mye futt og fart. I fht somme andre hornhøyttalere får man ikke alt "rett i fleisen",- rufsete og rått. Dynamisk og løssluppent samtidig som detaljer er på plass. Raffinement.
    God "nerve" og gjengivelse av klangfarger.
    Kildene er av høy klasse, og det er så og si umulig å si hva som "er best" av dem.
    Det er sterke og svake sider ved både vinyl og digitalavspilling som gjør at det er morsomt med begge deler.

srt feckert woodpecker aura silver.jpg

Vis vedlegget 570575
    Det har vært en Aura Audiophile+ riaa på lån en periode hos srtorp. Karmana har en, som etter hva jeg har forstått, er lik denne.
    Jeg hadde lyst til å høre , og tok derfor turen en kveld i forrige uke.
    Blumenhofer er lettdrevne, -og det var noe problemer med støy/during. Dette skal være betraktelig forbedret /eliminert nå. Bortsett fra omtalte problem, som nå er historie må jeg si at Aura A+ innfridde.

srtorp har samme pick-up som meg, Ortofon Cadenza Black. Med denne Aura riaa en kom den virkelig til sin rett i anlegget. (Vi bruker dessuten samme forsterker og nesten samme rør.)
    Lyden "slapp" utrolig godt. Ikke noe slør (på godt og vondt), men med tight og god bass, livaktig og troverdig mellomtone og luft og glitter i toppen. Alt er mer tydelig og klart, med mer "fart" og detaljer. Veldig morsomt å høre.
    Vi spilte Stevie Ray Vaughan, Led Zeppelin, Lou Reed, Wassermann/Warnes, Tom Tom Club, Gregory Porter og Holly Cole.
    Tidligere var platespilleren koblet til intern MC riaa i Octave V80,som er av god kvalitet.
    Etter grundig prøving har han nå bestilt en Aura Audiophile + i svart kabinett med blå lampe.
    (jeg har fått lov å skrive dette)
    Ingen tvil om at dette er bra saker.:)

Sist redigert:

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.192
    Torget vurderinger
    11
    Takker, Blues hyggelig. Det var strøm kabelen jeg hadde som skapte duringen i Riaa, den byttet så ble det stille, kun "høyt pådrag sus med pickup oppe igjen"

Vi ses plutselig igjen....

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det anlegget så virkelig vakkert ut, blues. Er sikkert en 300-400 tusenlapper i nypris investert her, men det betyr vel ca en million penger mindre enn det du hørte i Viken.
    Jeg personlig synes storp sitt ser mye finere ut, med særegenhet, men hva synes du blues man misser ved å spare millionen?

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.192
    Torget vurderinger
    11
    Det anlegget så virkelig vakkert ut, blues. Er sikkert en 300-400 tusenlapper i nypris investert her, men det betyr vel ca en million penger mindre enn det du hørte i Viken.
    Jeg personlig synes storp sitt ser mye finere ut, med særegenhet, men hva synes du blues man misser ved å spare millionen?
    Det var da veldig hyggelig, du ble min nye favoritt :) :) Bare si hvis du vil komme og høre. p.s bor ennå lenger ut i skogen en Blues.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.893
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hører på godlyd og musikk, så får andre telle penger.
    Jeg vet noenlunde hva ting koster, men har ikke tenkt å mene noe om hva folk bruker pengene sine til.
    Uansett er det ingen av disse gutta som driver med hifi som hobby for å spare penger.

Som jeg sa, låter det bra begge steder, men forskjellig.
    Jeg synes jeg er veldig heldig som får muligheten til å høre så mye flott utstyr hjemme hos gjestfrie hyggelige folk. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.893
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var da veldig hyggelig, du ble min nye favoritt :) :) Bare si hvis du vil komme og høre. p.s bor ennå lenger ut i skogen en Blues.
    Ja, det er mulig.;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.130
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det er mulig.;)
    Jøss, trodde ikke det var mulig jeg ;)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.004
    Vis vedlegget 570436

Turkompis gismo og jeg besøkte Espen i Skien på fredag.
    Vi hadde en fin tur, og hadde en fryktelig hyggelig dag sammen med Espen og det råflotte stereoanlegget hans.
    En ting er at det SER bra ut. Dette låter nemlig usedvanlig bra også.

Hjem til Blåskogen ble det med et Bassocontinuo Ghironda Reference rack.

Vis vedlegget 570437

Vis vedlegget 570439

Takk for hyggelig og grei handel, og ellers en veldig trivelig dag, Espen.:)
    Staselig og standsmessig rack som ble med hjem til Blåskogen Bluesbreaker.
    Det sto seg godt til de øvrige komponentene i anlegget.
    Etter hvert som budsjettunderskuddet krympes vil jeg tro du smiler når øynene hviler på ditt nye rack.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.201
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Noen har snø og vinterføre, men vi andre snart må vurdere å klippe plenen:rolleyes:

God helg oppi skogen!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.740
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Alison med HC er en steinbra cover låt, låter fantastisk bra også👍🏼🎶