Cash 63
Æresmedlem
Det Lou Reed sporet jeg snakket om igår er nok fra denne plata? Lou Reed - Berlin: Live At St. Ann's Warehouse (Vinyl, US, 2008) For Sale | Discogs
Den burde jeg ha, men dessverre mangler den. Skal hvertfall høre den med streaming hvis det er tilgjengelig.Det Lou Reed sporet jeg snakket om igår er nok fra denne plata? Lou Reed - Berlin: Live At St. Ann's Warehouse (Vinyl, US, 2008) For Sale | Discogs
Så veldig nyansert blir det ikke etter et kvarters lytting, men les det som et førsteinntrykk. Du vet litt om hvilken lyd jeg liker (tror jeg), og det er i hvert fall mine synspunkter. Det var noe med treet som ikke vokste inn i himmelen, men man kommer over et par etasjer til vel 50 tusen. Det er nokså bra det også.Har skjønt at Revival var da shit for mange på messen. Spesielt ålreit å da lese dine nyanserte synspunkter
Liker den plata og Dr. John gav ut noen bra skiver på sine siste år. Har både Locked Down og Ske-Dat-De-Dat: The Spirit of Satch. Han er i hverfall allsidig og spiller litt forskjellige stilarterVis vedlegget 901263
Jeg har spilt denne mye i vinter via Tidal streaming.
Etter min mening er denne godt egnet til å skille anlegg, og fremhever sterke og svake sider.
Bl a hører man cymbaler som skal klinge ut i toppen, det er en rasp i stemmen som kan frambringe tekstur i mellomtonen. Det er en tung bassgang som ruller og går. Går det for tregt i bassen, flyter det ut. Det er også en form for romopplevelse i mixen, og det skjer stadig noe inne i musikken som får fram evne til detaljering.
Dessuten svinger dette veldig hvis ting stemmer. Da blir du mer opptatt av musikken enn særskilte karaktertrekk ved lyden. At det spiller musikk altså.
Denne ligger i en god utgave på Tidal og etter sigende i hi.res på Qobuz.
Anbefaler å prøve denne.
Håper det låter bra hos dere også
Prøver du å lure en stakkar utpå?Jeg har spilt denne mye i vinter via Tidal streaming.
Etter min mening er denne godt egnet til å skille anlegg, og fremhever sterke og svake sider.
Bl a hører man cymbaler som skal klinge ut i toppen, det er en rasp i stemmen som kan frambringe tekstur i mellomtonen. Det er en tung bassgang som ruller og går. Går det for tregt i bassen, flyter det ut. Det er også en form for romopplevelse i mixen, og det skjer stadig noe inne i musikken som får fram evne til detaljering.
Dessuten svinger dette veldig hvis ting stemmer. Da blir du mer opptatt av musikken enn særskilte karaktertrekk ved lyden. At det spiller musikk altså.
Man rotter seg sammen.Den Dr. John låten kan jo ikke være det beste for å skille på haifai:
«Dessuten svinger dette veldig hvis ting stemmer. Da blir du mer opptatt av musikken enn særskilte karaktertrekk ved lyden. At det spiller musikk altså. »
Som vanlig er innlegget skikkelig alvorlig ment
Nå ble jeg plutselig litt usikker på om jeg likevel skal ha sykkelbuksa på når jeg kommer på besøk en gang Paden i buska blir kjekk å ha
Hvis du hører banjo og han serverer mat er det nærliggende å tenke på, Picnic med Døden…..Nå ble jeg plutselig litt usikker på om jeg likevel skal ha sykkelbuksa på når jeg kommer på besøk en gang Paden i buska blir kjekk å ha
Du har da sluppet unna hver gang du har vært i Blåskogen, så du kan sikkert gi han et lurt tips?Hvis du hører banjo og han serverer mat er det nærliggende å tenke på, Picnic med Døden…..
Joda, men jeg har tross alt utdannelse innen selvforsvarDu har da sluppet unna hver gang du har vært i Blåskogen, så du kan sikkert gi han et lurt tips?
Jaggu bra du er snill gutt.Joda, men jeg har tross alt utdannelse innen selvforsvar
Den er råbra den "Locked Down".Liker den plata og Dr. John gav ut noen bra skiver på sine siste år. Har både Locked Down og Ske-Dat-De-Dat: The Spirit of Satch. Han er i hverfall allsidig og spiller litt forskjellige stilarter
Edit. Ble faktisk inspirert til å spille Dr. John som første skive i dag
Vis vedlegget 901362
Herlige bilder!!!Enda litt mer.
Vis vedlegget 902315
Vis vedlegget 902327
Vis vedlegget 902319
Vis vedlegget 902316
Vis vedlegget 902328
Vis vedlegget 902321
Dette er bare noe...
Hyggelig at du synes det oal.Herlige bilder!!!
Kult at du deler!!
Helt enig!Hyggelig at du synes det oal.
Ikke alle vet hvilken oase av brukt og vintage hifi dette er. Er man ute etter noe spesielt, eller har begrenset budsjett, så anbefaler jeg å stikke innom eller ringe HiFi Guiden.
Ja du slo meg grundig på platekjøp i dag!Takk for turen i dag, er vel første gang jeg kommer hjem med flere plater en deg ;-)
Veldig likt Arild.Helt enig!
Var innom der for noen år siden, og det var helt fantastisk!!
Har ringt han noen ganger også, men da har han bare anbefalt ting han ikke har!?!
Syns jeg ser både vaffeljern, kanaribur og pH-målere?..Enda litt mer.
Vis vedlegget 902315
Vis vedlegget 902327
Vis vedlegget 902319
Vis vedlegget 902316
Vis vedlegget 902328
Vis vedlegget 902321
Dette er bare noe...
Litt av hvert, men du ser mye rart Morten!Syns jeg ser både vaffeljern, kanaribur og pH-målere?..
M
Ruffen er en Cockapoopoo han. Kommer fra et cockapooppdrett på Hønefoss, der en hannpuddel hadde ordentlig draget på cockapoopikene. Ruffen hadde en sten som ikke ville ned så steriliseringen kostet mer enn hunden.Det er blitt stor interesse for såkalte designerhunder. Vedrørende dette har jeg en del betenkeligheter, uten at jeg skal gnåle mer om det her.
Det er helt legitimt å ha en blandingshund. Man blir like glad i en slik, og den gjør for mange det samme som en hund av ren rase. Men kall det nå hva det er.
For å gi inntrykk av en viss seriøsitet gies disse blandingshundene "rasenavn".
Da kan man nemlig ta mer betalt for valpene.
Mest kjent er Labradoodle, men vi ser etterhvert mange andre. F.eks. Cockapoo, Cavachon, Pitsky, Goldador, Chorkie og Schnoodle.
Ikke klag.God helg til deg, Maja og Flaggspetten!
Her er det full vinter..
Dritt
M
Helt enig!!!