BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er hele Robin Trower albumet bra?

    M
    Jeg synes det.
    Bridge of Sighs regnes vel for å være det beste. Det er 2.albumet etter han tok farvel med Procol Harum. Mye Hendrix-inspirert gitar. Bluesrock med innslag av psykedelia og prog. Er vel ikke akkurat det ungdommen hører på... 😆
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.636
    Antall liker
    4.323
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det.
    Bridge of Sighs regnes vel for å være det beste. Det er 2.albumet etter han tok farvel med Procol Harum. Mye Hendrix-inspirert gitar. Bluesrock med innslag av psykedelia og prog. Er vel ikke akkurat det ungdommen hører på... 😆
    Jo, denne ungdommen så... ;)

    M
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    "Joshua.." ER Lovett's BESTE album. Period. Har bevisst holdt litt kjeft om det for å unngå at det plutselig dukker opp i alle "hifisammenheng" og bli ihjelspilt men nå er nok katta ute av sekken.. Vel vel.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.748
    Antall liker
    103.780
    Torget vurderinger
    23
    Fikk endelig sett Stop Making Sense på kino i går. Hyggelig å treffe @Trondmeg som så den nye versjonen for andre gang, og er helt klar for Blue Ray når det kommer. 😊
    Vi er helt enige om at dette er KONGE.

    Med bandet på denne konserten er det med to spreke (bokstavelig talt) jenter som korer, danser og sprer humør. Jeg var litt nysgjerrig på hvem disse er.
    Vis vedlegget 961916
    Den ene er Edna Holte. Den andre er Lynne Mabry.


    Mabry er hun som står nærmest David Byrne. Nokså originalt og mye humor for de som gidder å se hele Slippery People over her.
    Mabry er fremdeles aktiv, nå i sitt 65 år.
    Hun startet sin musikkarriere med Sly and the Family Stone. Har vært rundt omkring i det progressive funk-landskapet på 70 tallet.Funkadelic, Parliament, George Clinton, og hun var en av "brudene" i Brides of Funkenstein.


    Hun har sunget, koret og spilt inn med mange ulike som f. eks George Michael, Fleetwood Mac, Stevie Nicks og Sheila E.


    Mr Byrne visste absolutt hva han gjorde når han skulle ha dyktige backing vocals.
    Så selvsagt filmen under premieren på Odeon IMAX her i Oslo :giggle: Syngedamene ( eller Dodoaaa-kor som jeg liker å kalle de) har alltid fascinert meg, det er mange store artister i alle sjangere som holder seg med kompetente slike og det er en fryd både for øyer og ører! Så også her. Fører tankene hen til full-blown US Gospel choirs med rekker av barmfagre (Texas corn-fed titties som en amerikansk kompis sier) tanter med voldsomt trykk i brystkassa. Har opplevd slikt live og det er steintøft!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Joshua.." ER Lovett's BESTE album. Period. Har bevisst holdt litt kjeft om det for å unngå at det plutselig dukker opp i alle "hifisammenheng" og bli ihjelspilt men nå er nok katta ute av sekken.. Vel vel.
    Beklager at jeg slapp ut katta di, @Sluket.
    🐱❤
    Jeg tenker det er riktig å dele...
    Ellers så har du rett mht at det nærmest går inflasjon i enkelte album og låter som egentlig er veldig bra, men som blir ihjelspilt slik at en etterhvert ikke hæler å høre de.
    Det er nok uansett mange som vet at Joshua Judges Ruth er kvalitet både i musikalsk innhold og lydmessig.
    Dessuten tror jeg ikke denne tråden har SÅ stor leserskare, eller så sterk innflytelse at det blir noe stort problem. 🙂

    Ellers takk for kommentarer og engasjement vedr dette og Stop Making Sense.👍
    Jeg har lest senere at Lynne Mabry faktisk er søskenbarn av superfunky Sly Stone, og som du er inne på, har også hun bakgrunn fra gospel /kirkemusikk fra barnsben av.
    Hva hadde populærmusikken vært uten blues og gospel?

    I Talking Heads-videoen til NAIVE MELODY medvirker Marby og alle de andre som var i bandet da Stop Making Sense ble laget.
    I tillegg ser vi også et barn, som antagelig er ekteparet Weymouth /Frantz sin første sønn. De er gift den dag i dag. 🙂

     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    716
    Antall liker
    1.595
    Torget vurderinger
    3
    Beklager at jeg slapp ut katta di, @Sluket.
    🐱❤
    Jeg tenker det er riktig å dele...
    Ellers så har du rett mht at det nærmest går inflasjon i enkelte album og låter som egentlig er veldig bra, men som blir ihjelspilt slik at en etterhvert ikke hæler å høre de.
    Det er nok uansett mange som vet at Joshua Judges Ruth er kvalitet både i musikalsk innhold og lydmessig.
    Dessuten tror jeg ikke denne tråden har SÅ stor leserskare, eller så sterk innflytelse at det blir noe stort problem. 🙂

    Ellers takk for kommentarer og engasjement vedr dette og Stop Making Sense.👍
    Jeg har lest senere at Lynne Mabry faktisk er søskenbarn av superfunky Sly Stone, og som du er inne på, har også hun bakgrunn fra gospel /kirkemusikk fra barnsben av.
    Hva hadde populærmusikken vært uten blues og gospel?

    I Talking Heads-videoen til NAIVE MELODY medvirker Marby og alle de andre som var i bandet da Stop Making Sense ble laget.
    I tillegg ser vi også et barn, som antagelig er ekteparet Weymouth /Frantz sin første sønn. De er gift den dag i dag. 🙂

    Flott tråd dette, med mange fine tips!!😊👍
    Jeg tenker at hvis en ikke skal dele god musikk i redsel for at den da blir ihjelspilt på messer O.l, så er det kanskje et tegn på at en går litt for mye på messer!!!😉😀
    Ha en strålende fin helg!!
    ☀☀☀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for veldig hyggelig tilbakemelding @oal !
    Du er flink med dine mandagstips. 👍
    Ikke alt i ECM katalogen som går hjem her, men mye liker jeg godt. Jeg har foreløpig ikke sett denne hos deg :
    148306939.jpg

    Denne er bra! Lyden er også fantastisk god.
    Jeg har fått den spilt på diverse demoer og messer, men det har gått bra hittil. Altså ingen stor smitte-effekt. Det er jo ikke akkurat Dire Straits, dette her. 😎😆
    God helg til deg også!
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    716
    Antall liker
    1.595
    Torget vurderinger
    3
    Takk for veldig hyggelig tilbakemelding @oal !
    Du er flink med dine mandagstips. 👍
    Ikke alt i ECM katalogen som går hjem her, men mye liker jeg godt. Jeg har foreløpig ikke sett denne hos deg :
    Vis vedlegget 962216
    Denne er bra! Lyden er også fantastisk god.
    Jeg har fått den spilt på diverse demoer og messer, men det har gått bra hittil. Altså ingen stor smitte-effekt. Det er jo ikke akkurat Dire Straits, dette her. 😎😆
    God helg til deg også!
    Hei!😊
    Det der er en knallgod plate!!!
    Men har den dessverre ikke da jeg ikke har fått tak i den!
    Har du noe tips om hvor den er å få kjøpt??
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    716
    Antall liker
    1.595
    Torget vurderinger
    3
    Hei!😊
    Det der er en knallgod plate!!!
    Men har den dessverre ikke da jeg ikke har fått tak i den!
    Har du noe tips om hvor den er å få kjøpt??
    Ser nå at den finns hos Imusic!😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    TH, en av mine absolutte favoritter opp gjennom oppveksten. Slippery People er og forblir favoritten. Setter alltid den når det skal crazy danses :ROFLMAO: .

    Jeg får bestille SMS på vinyl når du snakker så varmt om den utgivelsen, selv om jeg (nesten) sverget på at det er noe jeg aldri kom til å gjøre, siden det albumet er spilt sønder og sammen for 300 år siden :sneaky:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    TH, en av mine absolutte favoritter opp gjennom oppveksten. Slippery People er og forblir favoritten. Setter alltid den når det skal crazy danses :ROFLMAO: .

    Jeg får bestille SMS på vinyl når du snakker så varmt om den utgivelsen, selv om jeg (nesten) sverget på at det er noe jeg aldri kom til å gjøre, siden det albumet er spilt sønder og sammen for 300 år siden :sneaky:
    Jammen, jammen. - her får du 18 låter i stedet for skarve 9, C! 🥰

    Jeg synes jeg ser det i stua... 😆
    SMS1.gif
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg ser de menneskene som hever låret...klasisk fyll- Eller klassisk fyll i å heve låret :)
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.292
    Antall liker
    6.510
    Sted
    Under stjernene

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Allerede! Nå igjen!
    Mulig at PK hadde gjort en feil ved å legge den fram igjen. Vet ikke. 🤔
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vi allerede godt inn i helga.
    12814155_1326296114054584_2714539400180114434_n.jpg


    Her i Blåskogen er det ingen fest akkurat, men vi har da partymusikk likevel. 😊
    IMG_20231020_235521.jpg



    0aa537cac7be5c243273a19bdb981ef2--swedish-quotes-waldersten.jpg


    Maja da hun var valp for 5 år sida:
    Screenshot_20231021_004635.jpg

    Hun var vel det noen kaller Cuteness Overload. 🥰


    God helg til dere som besøker tråden. 🙂
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    1.323
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Ble litt svimmel der, mussiken altså:) Nydelig hund du har..
    Her er min Alpha,, synes han blir penere med årene til tross (eller) for fargene,, 10 år gammel nå. Kan hende det er ti års vennskap som gjør det.
    IMG_0437.jpeg
    IMG_0435.JPG
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.464
    Antall liker
    64.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden det er morgen, og jeg ikke har fått kaffe enda. Husker jeg på 80-tallet med MTV syntes den rocke-hummeren bare var skikkelig irriterende, men som sagt, jeg har ikke drukket kaffe enda 😆
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    559
    Antall liker
    1.109
    Torget vurderinger
    11
    Siden det er morgen, og jeg ikke har fått kaffe enda. Husker jeg på 80-tallet med MTV syntes den rocke-hummeren bare var skikkelig irriterende, men som sagt, jeg har ikke drukket kaffe enda 😆
    Jeg har fått i meg to kopper..... gjorde det ikke noe bedre.... ser at Blues måtte ha hjelp fra Grappa før B52 kom fram
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.662
    Antall liker
    15.657
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Etter Rockelørdag kommer Jazz-søndag.
    Vis vedlegget 960859
    Utgitt av DALI. Kjøpt på HiFi-Klubben.
    Flott skive det der Blues, som er pressa hos våre venner i Nordsø Records på Nordhavnen i Køben med selveste Michael (No.1) på en av de to gule tyske Newbilt-maskinene som du kan skimte i bakgrunnen. Nærmere håndarbeid er det vanskelig å komme når det gjelder plateprod. Det er vel den andre av tre Dali-skiver som de har stått for pressen av; to samlere og en med Jacob Dinesen.

    michael_nordso_rec.jpg

    Ha en fin dag mister :)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20231021_172816.jpg

    Idag kom det første hvite fra skyene.

    IMG_20231021_172921.jpg

    Frost i bakken. Iskrystaller kan være fasinerende.

    IMG_20231021_173623.jpg

    Etter dagens tur i skogen er det godt å fyre opp peisen og anlegget.

    Den er bra denne Lovett-plata. 👍
    Både musikk og lyd er fine greier.
    IMG_20231021_162203.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.757
    Antall liker
    59.144
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kos dæ, velfortjent etter skogstur med hvite snøfjoner👌🔥🎶
    Kommer litt hvit her over sjøen også😉

    Vis vedlegget 962689

    gismo
    Takk så mye gismo.

    Smoke on the water!
    Jeg har merka meg at når jeg ser bilder av den flotte sjøen så er vannet i Røgden sjelden i vannrett plan... 🤔
    Er årsaken at alt på Finnskogen er så eksotisk og spesielt, eller er det pga jevnt vedlikehold av promillen? 🤔
    Det er kort vei til "Systemet" så vidt jeg har forstått. 😆
    Kos deg i helga, du også. 🥰
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn