@The Shy.
Sikkert ikke flaks.
Ditt anlegg er så vidt jeg har forstått skreddersydd etter din smak og behov.
Jeg mistenker at det du har bygd opp er meget høreverdig for mange av oss som er opptatt av lyd og musikk.
All opplevelse av musikkgjengivelse er subjektiv, og et resultat av den enkeltes evner til persepsjon. Egen opplevelse er man sjøl eier av.
For meg er et stereoanlegg et redskap for å formidle musikk. Altså ikke noe man bruker for å dissikere lyd.
Jeg har ikke hørt så veldig mange store og virkelig gode DIY anlegg, men vet at det er mange dyktige folk som lager ting som er eksepsjonelt bra.
Jeg har vært så heldig at jeg har fått komme på besøk hos Stig Erik Tangen et par ganger. Han har et stort egenkonstruert anlegg. Dette er virkelig ekstraordinært. Jeg vil si eksepsjonelt bra. Min forestilling av hva som var mulig endret seg radikalt.
Likevel låt dette veldig forskjellig fra MBL som vi hørte i helga.
Jeg vil hevde at det ikke finnes noen fasit, sjøl om noen sikkert ser annerledes på dette.
Musikk handler mye om følelser, og jeg kan ikke fortelle hva andre skal la seg berøre av.
Enhver eier sine egne tanker og opplevelser.
Det er likevel ikke dumt å utforske og ekspandere erfaringsgrunnlaget som er plattformen for hva vi oppfatter og tolker.
Jeg vil gjerne få lov til å besøke deg og høre hva du har fått til Shy. Jeg tror det kan være en fin opplevelse.
Nelson Pass, -er en av hifi-verdenens mest respekterte og velkjente mennesker.
Mannen står bak en rekke av klassiske, velrenommerte forsterkerkonstruksjoner, og har gjort flere nyvinninger og pionerarbeid på området hifi-elektronikk.
Han sa en gang følgende :
"The Ear is not a microphone, the Brain is not a tape recorder, and measurements are limited in describing subjective Quality"
Min tilnærming til lyd og musikkgjengivelse ligner ikke lite.