Karmana
Æresmedlem
Traff en nerve her, HCS Steel-gitar er helt klart djevelens instrument, mens country er røttene til mye skikkelig musikk Har likevel benyttet morgenen til å lytte på Stugill Simpson, med godt resultat
Du er ikke redd for at du trår uti med begge beina nå GismoMeget god tråd du former her blues, utrolig viten om mange musikksjangere og musikkhistorie
Men med all respekt for din allsidige musikksmak så vil jeg allikevel hevde at det etter egen smak har det vært noe "ymse" i de siste innleggene
gismo
Jo kan nok være fare for det Sansui-Mannen, men det handler jo tross alt bare om musikksmak og det kan jo itte bidra med noen store forviklingerDu er ikke redd for at du trår uti med begge beina nå GismoMeget god tråd du former her blues, utrolig viten om mange musikksjangere og musikkhistorie
Men med all respekt for din allsidige musikksmak så vil jeg allikevel hevde at det etter egen smak har det vært noe "ymse" i de siste innleggene
gismo
mvh
Enig med deg her RoDa, artig flott nytt bekjentskapTakk for Sturgill, bluesbreaker! Schtili!!
Takk til WiMP også, som muliggjør at jeg sekunder etter å ha lest tipset ditt har tilgang på begge albumene til Sturgill.
8)
R
Ha-ha!-neinei,-kunne like gjerne vært sundkoien med veldig langt hår.Je som trudde det var James Taylor med VELDIG langt hår...Likner veldig på Rick Wakeman, han der.Bra du har Teaseren TOMZ.
Sjekk hvem som spiller piano på MORNING HAS BROKEN.
(På albumet)
?!
Ingen respons på denne.
mvh
Edit: Vinner jeg en øl nå?
gismo
Han har visst forresten noe hårete greier på gang har jeg hørt, så jeg satser på Glåmdalstur utpå nyåret.
mvh
I etterpå klokskapenslys er det kanskje lov å si at Marius Müller var en GIGANT.Da må vi finne ei plate med hest.
Gammal pre- Nicks/Buckingham Fleetwood Mac. Det siste FM albumet Peter Green var med på.
1969 THEN PLAY ON:
Marius Müller FUNHOUSE gjør en gørbra versjon av OH WELL (1990) .
Jeg skjønte alt for sent hvilken størrelse Marius Müller var, og fikk således aldri somla meg til å se ham live. Pity.
Dersom du liker Prog så burde så absolutt ta deg et dypdykk i YES sin katalog TOMZ.Beklager, gikk litt i den berømte glemmeboken den der. Nå har jo jeg ikke tilgang til LP coveret, men litt metadata klarer da HDXen å spa frem I følge den snakker vi Rick Wakeman. Jøss, gode gamle Cat Steven var et proghue Ikke rart han tok et 30 års dypdykk i religion for å prøve å finne seg selvBra du har Teaseren TOMZ.
(På albumet)
?!
Ingen respons på denne.
Hørte aldri selv noe særlig på Yes. Burde jeg? Husker endel av coverene da
Spennende å dykke litt og se hvordan de forskjellige musikerne er "vevet" sammen. Dette var nytt for meg. Hørte litt på Strawbs på midten/slutten av 70-tallet, uten å feste meg med hvem som var med i gruppen. Sjekket HDXen på den samleplaten jeg har med Strawbs, og fant ingen Rick Wakemen. Litt googling bekreftet selvfølgelig det du skriver. Lærer så lenge man har lever. TakkerDersom du liker Prog så burde så absolutt ta deg et dypdykk i YES sin katalog TOMZ.Beklager, gikk litt i den berømte glemmeboken den der. Nå har jo jeg ikke tilgang til LP coveret, men litt metadata klarer da HDXen å spa frem I følge den snakker vi Rick Wakeman. Jøss, gode gamle Cat Steven var et proghue Ikke rart han tok et 30 års dypdykk i religion for å prøve å finne seg selvBra du har Teaseren TOMZ.
(På albumet)
?!
Ingen respons på denne.
Hørte aldri selv noe særlig på Yes. Burde jeg? Husker endel av coverene da
Det at Gismo trur at gode gamle Rick Wakeman er James Taylor er jo bare ubetalelig. Du trenger skærpere briller bæssfar!!!
Den godeste Rick har bl.a vært med i Dave Cousins band Strawbs tidlig på 70-tallet. Han har traktert tangentene for en hel skokk med band og artister opp igjennom. I tillegg har han hatt en habil solokarriære. Jeg anbefaler skivene A Journey to the Centre of the Earth og The Myths and the Legends of the Knights of the Round Table. Muzaken han gav ut på 80-tallet kan man forbigå i stillhet.
Bra skive blues, fikk lyst til å spille denne jegEi nattskive. CD.
Anbefales.
Det er ikke uaktuellt hvis jeg finner et jeg vil ha.Er det slik at du vurderer byttte av rack?
Kan gjerne være behjelpelig med å avhende det gamle utslitte
du har stående i stua
Vurdert å få laget et? Har god erfaring med å anvende industridesigner og møbelsnekkeri i Oslo.Det er ikke uaktuellt hvis jeg finner et jeg vil ha.
Kunne tenkt meg et Finite Element, men er litt usikker på om ravnen får "vingeslag" på toppen.
HRS er også bra, men begge er dessverre alt for dyre hvis man skal kjøpe nytt.
Takk for tipset JM.Vurdert å få laget et? Har god erfaring med å anvende industridesigner og møbelsnekkeri i Oslo.Det er ikke uaktuellt hvis jeg finner et jeg vil ha.
Kunne tenkt meg et Finite Element, men er litt usikker på om ravnen får "vingeslag" på toppen.
HRS er også bra, men begge er dessverre alt for dyre hvis man skal kjøpe nytt.
Finnes vel også verksted på Midtstranda som kunne levert liknende ting tror jeg nok.
Mvh
JMK
10 CC har vel laget bare ei bra plate?Har du noe 10cc i samlingen din da blues ?
O
Lenge siden jeg har logget på ser jeg. Denne tråden blir veldig bra Blues.Takk for hyggelig kommentar Power.
Du er jo på disse kanter "rett som det er", så du kan bare komme innom.
Ping-pong fantomet også
RBN kan vegen, men er alltid redd for å snø inne!
Jeg har henvendt meg til Frilseth design. De har på en proff måte fulgt opp.Takk for tipset JM.
Det er et smart forslag, for jeg kunne egentlig tenkt meg et som var litt bredere enn vanlig hifi-rack bredde,
og smalere enn AV bord som jeg nå har.
Snekkerverkstedet på Sanderud vet jeg har lagd bl.a. hyller for LP plater på mål.
Mener og ha sett bilder av ditt. Noe lyst treverk(?) Fabrikat?
Å, det er ikke SÅÅ lenge sida du var her sist, men her galloperer sidene av sted som gale hester.Lenge siden jeg har logget på ser jeg. Denne tråden blir veldig bra Blues.Takk for hyggelig kommentar Power.
Ping-pong fantomet også
Skal disse to befraktes inn i svarte skauen, bør det ligge en avtale i bunn om økonomisk kompensasjon til fører for ev senskader av ymse slag. Det kan vi jo ta ved en senere anledning.
Nå er jeg ikke så veldig redd for å snø inne, det er vel mer hvem man snør inne med.
Der var jo hesten jo. Flotte dyr begge to.Etter et par timer på hesteryggen kan man med god samvittighet(?) sige ned i lenestolen.
Et fantastisk vær og rene eventyret i vinterskogen i dag.
Hesten var sprek og i godt humør. Smitter over på meg også det.
Vis vedlegget 293588
U.t. i tet på flekkete hest.
Foruten musikk og lyd har jeg et par andre ting jeg driver med på fritida.
Som noen av dere vet har jeg også Newfoundlandshund og Islandshest på aktivitetsplanen.
Da må vi finne ei plate med hest.
Gammal pre- Nicks/Buckingham Fleetwood Mac. Det siste FM albumet Peter Green var med på.
1969 THEN PLAY ON:
Marius Müller FUNHOUSE gjør en gørbra versjon av OH WELL (1990) .
Jeg skjønte alt for sent hvilken størrelse Marius Müller var, og fikk således aldri somla meg til å se ham live. Pity.
Det finnes flere snekkeribedrifter i området som kan kvalitet. Både i Stange og Moelv bl.a. Ta en prat med kwil også. Gammel møbelsnekker som er pinlig nøyaktig. Han er fortsatt stødig på hånda og trenger hverken cognac eller schnaps for å justere en pick up f.eks.Sanderud er nok bedre på pris enn kvalitet er jeg redd.
Hyggelig du stakk innom tråden.
Jeg sa til Power at han kunne ta med PingPong-fantomet og komme en tur.
Du er jo i distriktet av og til, og du er velkommen.
Tenk på det,- over jul.
mvh
Her er det Jule innspurt med badminton og hoceky turneringer i helgene og mer enn nok å gjøre i ukene, men nå kommer det snart noen gode dager håpe jeg. Kommer ann på listen til kjærringa.Å, det er ikke SÅÅ lenge sida du var her sist, men her galloperer sidene av sted som gale hester.Lenge siden jeg har logget på ser jeg. Denne tråden blir veldig bra Blues.Takk for hyggelig kommentar Power.
Ping-pong fantomet også
Skal disse to befraktes inn i svarte skauen, bør det ligge en avtale i bunn om økonomisk kompensasjon til fører for ev senskader av ymse slag. Det kan vi jo ta ved en senere anledning.
Nå er jeg ikke så veldig redd for å snø inne, det er vel mer hvem man snør inne med.
JaJo, Du har nok rett,- som alltid.
Hørt noe godlyd i det siste?
mvh
Du, DET vet jeg.Det finnes flere snekkeribedrifter i området som kan kvalitet. Både i Stange og Moelv bl.a. Ta en prat med kwil også. Gammel møbelsnekker som er pinlig nøyaktig. Han er fortsatt stødig på hånda og trenger hverken cognac eller schnaps for å justere en pick up f.eks.Sanderud er nok bedre på pris enn kvalitet er jeg redd.
Tenk på det,- over jul.
mvh
Jeg har kjøpt min på Big Dipper,-tok litt tid, - men den kom. Bra denne sier vinylguru Michael Fremer. Enig. |
"...absolutely stunning double 45rpm issue mastered from the original tape by Kevin Gray...I didn't know what to expect from this but my most optimistic hopes didn't begin to approach this album's reinvention at 45rpm...A classic reinvented. Very highly recommended for the music, for the mastering and for the superbly detailed pressing quality too from Quality Record Pressings." Music = 9/11, Sound = 9/11 - Michael Fremer, musicangle.com, November 2011 2 LPs, 45 rpm. Label: Analogue Productions, USA. |
*Takker for tilliten RBN, Men føles som nettopp en cognac el.l skal til heretter....... (blåmandag etter julebordshelg)Det finnes flere snekkeribedrifter i området som kan kvalitet. Både i Stange og Moelv bl.a. Ta en prat med kwil også. Gammel møbelsnekker som er pinlig nøyaktig. Han er fortsatt stødig på hånda og trenger hverken cognac eller schnaps for å justere en pick up f.eks.Sanderud er nok bedre på pris enn kvalitet er jeg redd.
Tenk på det,- over jul.
mvh
Pingpong fantomer er nettopp kommet hjem fra treningSanderud er nok bedre på pris enn kvalitet er jeg redd.
Tenk på det,- over jul.