Veldig hyggelig å følge med på tråden, blues
Er ikke sikkert kona synes det samme, blir jo mye tid med hodet dyppet ned i Padden
Har selv også vært skikkelig imponert over kvaliteten på bildene. Hvem som har tatt dem spiller jo ingen trille!
|
Du sårer itte meg blues, bare hyggelig at du vil bruke deFruen er nok ikke hjemme nei!
Det er nok litt morsommere med egenproduserte bilder,-med mindre RoDa er fotograf...
Takk for hyggelig kommentar.
Etter den flotte helga vi hadde hos deg er du hjertelig velkommen TOMZ.
edit:
Unnskyld gismo det var itte meninga å såre deg!
(gismophoto har blitt rundstjålet i flere dager)
Lekker vinylsnurrer detta her Bluesbreaker, eller kvern som gutta her nede i Særp kaller`e.Vel, synes HCS generaliserer og ser litt vel grovt på det, men vi driver ikke på HFS for å bli enige.
Gjør vi vel?
Takk for alle hilsninger og kommentarer i tråden. Overveldende respons synes jeg. Takk og takk!
Hvor var vi?
Kilde nr.1 i blåskogen er vinylavspilling.
Som flere har fått med seg er det der undertegnede føler seg på hjemmebane og har lagt ressursene.
Det er mye digitalt som låter bra, men jeg synes det er lite som matcher en god platespiller.
Dessuten synes jeg det er morsomt å spille grammafonplater.
Har en OK samling synes jeg sjøl, og har kjøpt LP plater siden jeg var 15 år.
(=lenge sida...) Har alle platene fra ungdomstida mi, og i hyllene står det som ligner "soundtrack of my life".
Det blir mye mer om plater etterhvert.
De avspilles på en TW Acustic Raven One med Raven 10.5" tonearm.
Den ser slik ut:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gratulerer med egen flått tråd bluesbreaker.Og da har man vært på torgtur.
![]()
Bestemte meg for å prøve en "Larsen Clamp" på ravnen.
TW Acustic anbefaler ikke bruk av vekt, men mange gjør det.
420g skader neppe. Ingen stor kostnad så det går an å prøve.
Har en eldre Michellstrammer fra før. Artig med noe nytt.
Høøø....nå da blues![]()
Synes du skåler vel tidlig gismo!
Jo. NÅ er det lov.Høøø....nå da blues![]()
Synes du skåler vel tidlig gismo!
Skål!!
gismo
Veldig bra lydTrur jammen jeg tar fram den sjøl O.
Ikke så gæern. Kom i oktober 2014, så relativt ny.
![]()
Med bl.a Richard Thompson, Charlie Musslewhite og Tinariwen, kan man vel kalle det litt hummer og kanari.
Produsert av Rick Rubin, så lyden er bra.
Det synes jeg. Bare kommet til tredje låt her, men dette er gode tingStor tilhenger av Cat Stevens, men har et avslappet forhold til Yusuf. Har to plater med Yusuf som er sånn helt grei. Bør jeg likevel skaffe meg den siste?
Takk skal du ha RoDa. Hyggelig å få god feedback.Takk for en supertråd, blues!
Sanker musikktips og fyller opp WiMPfavorittene 8)
Men akkurat nå er det Notodden Blues Band siden de spilte på julebordet i går
Vis vedlegget 293503
Den der er vel strengt tatt en Kåre Virud utgivelse?![]()
Her er for øvrig den andre.1977
Med Kåre Virud, Bugge Wesseltoft,
Denne er reutgitt (på CD?) med annet stusselig cover og tittelen sitte fast på notodden
![]()
Tittelen henspeiler selvsagt Dylans "Stuck inside a Mobile with the Memphis Blues again"
Vold kaller det "Sitte fast på Notodden med Briskebyblues på nytt"
Ikke noe man MÅ ha, men ikke noen dårlig plate.Stor tilhenger av Cat Stevens, men har et avslappet forhold til Yusuf. Har to plater med Yusuf som er sånn helt grei. Bør jeg likevel skaffe meg den siste?
Ja. Det er riktig,Den der er vel strengt tatt en Kåre Virud utgivelse?![]()
Her er for øvrig den andre.1977
Med Kåre Virud, Bugge Wesseltoft,
Denne er reutgitt (på CD?) med annet stusselig cover og tittelen sitte fast på notodden
![]()
Tittelen henspeiler selvsagt Dylans "Stuck inside a Mobile with the Memphis Blues again"
Vold kaller det "Sitte fast på Notodden med Briskebyblues på nytt"
mvh
Takker for tilbakemeldingenIkke noe man MÅ ha, men ikke noen dårlig plate.Stor tilhenger av Cat Stevens, men har et avslappet forhold til Yusuf. Har to plater med Yusuf som er sånn helt grei. Bør jeg likevel skaffe meg den siste?
Har du ikke Teaser and the Firecat, så skaff deg den først.- for guds skyld.