BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Vel overstått :) I mangel av en musikksamling og for å forsikre meg mot underbukser og slips, pleier jeg å ønske meg bøker til jul. Så også i år. Vellykket fangst på fire bøker. Den ytterste synes jeg å huske var etter anbefaling fra de dype skoger :)

Vis vedlegget 357865
    1979 ,-Sverre Knudsen står ganske langt opp på leselista. men går for biblioteklån.
    Spent på hva du synes om Leine-boka. beste jeg leste i 2015.

Fikk et par bøker til jul jeg også;)

Bok om Hamarfestivalen som var en eneste skandale.
    Var med som frivillig og satte opp gjerder. Som man ser på bokomslaget over var ikke jobben særlig godt kvalitetssikret!
    Det var likevel en oppgave som ikke medførte straffbare handlinger...

Noen spilte ikke, men fikk betaling.
    Andre spilte, uten betaling.
    Husker best Dexys Midnight Runners som spilte som f, enda de visste de ikke fikk fem flate.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel overstått :) I mangel av en musikksamling og for å forsikre meg mot underbukser og slips, pleier jeg å ønske meg bøker til jul. Så også i år. Vellykket fangst på fire bøker. Den ytterste synes jeg å huske var etter anbefaling fra de dype skoger :)

Vis vedlegget 357865
    1979 ,-Sverre Knudsen står ganske langt opp på leselista. men går for biblioteklån.
    Spent på hva du synes om Leine-boka. beste jeg leste i 2015.

Fikk et par bøker til jul jeg også;)

Bok om Hamarfestivalen som var en eneste skandale.
    Var med som frivillig og satte opp gjerder. Som man ser på bokomslaget over var ikke jobben særlig godt kvalitetssikret!
    Det var likevel en oppgave som ikke medførte straffbare handlinger...

Noen spilte ikke, men fikk betaling.
    Andre spilte, uten betaling.
    Husker best Dexys Midnight Runners som spilte som f, enda de visste de ikke fikk fem flate.

Definitivt mange godsaker der. Dexys med liten skrift. Wow. For ikke å snakke om Jannicke som headliner ;)

Sverre Knudsen er obligatorsk for en skalle som ruslet rundt på den tiden som lekepunker i Bergen. Sikkert av interesse for andre også selvfølgelig :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.261
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Morro med den boken om Hamar festivalen:) Vi satte oss i en Fiat 127 5pers og kjørte over 50mil fra Hedemora til Hamar for og bla se/høre Ebba.G. Husker godt dette kaos som var rundt denne festivalen! herre jävlar:eek:
    Bare valget av plass hade sine utfordringer! opp i en bergside og ner i en dalside med biler som ikke kom opp når det kom regn og det ikke var noen vei lenger:rolleyes:

Ebba Grön var bra og sen husker jeg att Troggs spillte Wild thing på lergjøk:cool:
    Vi måtte ha misset det med rusfritt:D Jeg fyllte 18år den uken 18juni.
    Den boken må jeg få sett etter:)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige nyttårsønsker.
    Jeg håper mange av oss treffes det kommende året også.
    At helsa og hørselen holder, så vi kan ta et glass sammen mens vellyden vibrer i hammer, ambolt og stigbøyle.

Fikk også denne boka til jul.:)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helgene begynner å fylles opp utover det nye året.
    Det blir Stockholmstur i år også.:)

Dette er altså skandinavias største platemesse.
    Litt mer interessant, og adskillig mer edruelige priser på dusinvare i god stand enn hva man etterhvert ser her på berget.
    Anbefales.

T

TT.

Gjest
    Hva ser man etter når man drar så langt for å kjøpe vinyl, førsteutgaver?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke nødvendigvis, jeg er mer interessert i spillbar god lydkvalitet. Jeg er ikke platesamler først og fremst, -jeg kjøper for å spille.
    Utvalget er enormt. Det er 600 meter med bord/kasser m plater.Det er ingen plass nærmere enn Stockholm du finner det TT
    Man finner garantert noe man ønsker seg.

Prisene er mye mer sympatiske enn her, hvis du ikke skal ha spesielle ting.

Ellers er det MYE annet morsomt i Stockholm også, så vi drar ikke bare derfor.;)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    Ok, ja Stockholm er en veldig fin by og da spesielt Gamla Stan, der det er mange bra spisesteder og mye å se. Har vært der noen ganger, men begynner å bli noen år siden nå

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.970
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for hyggelige nyttårsønsker.
    Jeg håper mange av oss treffes det kommende året også.
    At helsa og hørselen holder, så vi kan ta et glass sammen mens vellyden vibrer i hammer, ambolt og stigbøyle.

Fikk også denne boka til jul.:)

Da kona mi bodde i Paris på 80 tallet 'snublet" hun og en venninne over en liten bule som spilte Fank Zappa musikk,da de gikk inn satt selveste Zappa bak et piano og spilte,det var kanskje 50 mennesker der. Det misunner jeg henne sykt for :)

O

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Jeg husker vi hadde en passiar gående om MQA/streaming i høst.
    Det var spørsmål om hva som skulle til for å bruke MQA for å streame høyoppløst.
    Vi som har en boks det står Bluesound på får muligheten via Tidal i løpet av året. Good.;)

LYD&BILDE
    Bluesound har nå annonsert at alle deres produkter vil støtte MQA fra Tidal. Det gjelder også første generasjons produkter. Med andre ord, har du et lydprodukt det står Bluesound på, vil du kunne strømme musikk kodet i MQA.

https://www.google.no/url?sa=t&rct=...st-mqa&usg=AFQjCNHgXsim4tElnHf9NhtO8ImWmmu6VA

Stereo+
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...9.html&usg=AFQjCNGQtLvDGZF44CO3LiFnLofoJ-ck4g

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sannsynligheten for at jeg kjøper meg noe greier fra Bluesound blir ikke mindre av dette :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.152
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Det var spørsmål om hva som skulle til for å bruke MQA for å streame høyoppløst.
    Vi som har en boks det står Bluesound på får muligheten via Tidal i løpet av året. Good.;)

LYD&BILDE
    Bluesound har nå annonsert at alle deres produkter vil støtte MQA fra Tidal. Det gjelder også første generasjons produkter. Med andre ord, har du et lydprodukt det står Bluesound på, vil du kunne strømme musikk kodet i MQA.

https://www.google.no/url?sa=t&rct=...st-mqa&usg=AFQjCNHgXsim4tElnHf9NhtO8ImWmmu6VA

Stereo+
    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...9.html&usg=AFQjCNGQtLvDGZF44CO3LiFnLofoJ-ck4g

Fremsynte er vel "noen" av oss:cool:....dette er veldig moro og spennende, kan risikere mye godlyd en gang i 2016 frykter jeg;)

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selvfølgelig! Har vel stort sett bestemt meg for en Vault2, men venter til neste gang jeg er hjemme (mye billigere enn i Nederlandene). Siden jeg slipper momsen blir det et sympatisk utlegg :) Så får jeg bare krysse fingrene for at det ikke går helt i ball for den når jeg kommer trekkende med WAV-filene mine. I alle fall får jeg jo etter hvert muligheten til å streame high-rez, noe jeg ikke har mulighet til med dagens Airport Express løsning :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir spennende dette med MQA,
    Om det ikke blir brukt mye, er det i hvert fall greit å vite at man har muligheten og ikke begrensningen.

Vinyl er nå likest lell.;)

Denne låter veldig bra, sympatisk pris, Dvs 289,- Dobbel LP.
    Anbefales.

"The highly-anticipated ‘Currency of Man’ is an intensely creative milestone, transcending musical distinctions of jazz, blues and R&B, to offer a stirring social and musical statement. On the new album, Melody joins forces again with Grammy Award-winning producer Larry Klein. This striking musical partnership saw their last collaboration, 2009’s ‘My One and Only Thrill’, produce songs that have become
    modern classics. ‘Currency of Man’ marks a substantial leap forward indeed, as we see Gardot take her gift for songwriting in a completely different direction to her last record, the critically acclaimed release ‘The Absence"
    Steve Hoffman Musicforums

A

Avgatt19087

Gjest
    Helgene begynner å fylles opp utover det nye året.
    Det blir Stockholmstur i år også.:)

Dette er altså skandinavias største platemesse.
    Litt mer interessant, og adskillig mer edruelige priser på dusinvare i god stand enn hva man etterhvert ser her på berget.
    Anbefales.

Det der var interessant.
    Og jeg tror deg på at prisene er litt mer edruelige her enn hjemme.

Men i år blir det en tur hit: High End Mässan 2016
    Og det er uka før.
    Å reise "hver helg" til Stockholm blir vel litt i overkant...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig du ser innom her RCA45 :)
    Fjorårets besøk hos deg var absolutt et av hifi-høydepunktene i 2015:)

Det ble et par platekjøp etter det besøket!
    Tror dessuten du vil like det albumet jeg viser over her,-hvis du ikke allerede har det.

Skulle gjerne vært på High End messa også, men som du sier kan man ikke få med seg alt.
    I år er det meningen at flere av oss skal til München.
    Hvis reiselederen vår felles venn HC, snart får snekret sammen pakketuren:rolleyes:

T

TT.

Gjest

LYD&BILDE

Stereo+
    Håper det dukker opp noe for oss Squeezere også

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel tvilsomt TT ettersom Squeezebox ikke produseres lengre.
    Dessuten går utviklinga fort når det kommer til streamere.
    Hver generasjon blir ikke gammel.
    Derfor ser jeg ikke vitsen i å legge så mye penger i dette heller.
    I hvert fall ikke så lenge det ikke er primærkilde.

Min Vault 1 med 2Terrabite hard-disc i midthylla. Til høyre en NAD M51 DAC. En av de relativt få svarte solgt i Norge:)
    Svart M51 er ikke å oppdrive lengre.
    CIMG5134.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nåja, såpass får det væra;)

Serie R-528 is the flagship model for Serie R. As such, it is capable of driving even large rooms and large speakers with ease. R-528 combines a heavy die cast frame, air-dried hand thrown 12” paper cone, 4-layer voice coil and long travel suspension with a unique REL carbon-carbon superlight passive. This results in the driven surface area of a 17” driver. Driven by a powerful 500W next-generation Class D amplifier that is perfectly mated to the high power 12” driver, R-528 is a powerful, concussive device that plays exceptionally deep with high output.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Søt liten sak...Men bass spiller'n. Og det gromt. Blues er litt sånn fordekt pubertal ifht dette, trøkker til så stakkars gismo får flass og sveis. Og jeg humrer, for jeg er vel slik selv, det skal kjennes litt...Ikke bare pjuskes.. :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ljuger du forresten ikke på deg 1TB:confused:
    Nei Karmana. Ikke noe ljug.
    Min Vault 1 er produsert såpass sent at den har 2T hard-disc.
    Det er riktig at Vault hadde bare halvparten (1T) da den ble lansert.
    Dessuten er det plass til en identisk hard-disc slik at man har back-up hvis den ene kræsjer.
    Noe som man må regne med før eller senere.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min Vault 1 er produsert såpass sent at den har 2T har-disc.
    Dessuten er det plass til en identisk hard-disc slik at man har back-up hvis den ene kræsjer.
    Praktisk!:) Er vel da bare utformingen som er forskjellig til Vault2 antar jeg. Selv kommer jeg nok likevel til å sate på Vault2 da utformingen er litt mer praktisk og jeg synes den tar seg bedre ut. Alltid greit å ta back-up nå og da. Harddisken på min (tidligere) HDX kræsjet for vel et år siden, men kunne heldigvis overføres til ny harddisk. Er vel likevel bedre å gjøre back-up til en ekstern harddisk. En vet jo aldri med lynnedslag og slikt.....

T

TT.

Gjest

Min Vault 1 med 2Terrabite hard-disc i midthylla. Til høyre en NAD M51 DAC. En av de relativt få svarte solgt i Norge:)
    Vis vedlegget 358400
    nå ja, si ikke det. Ikke umulig at en ivrig sjel lager en plug ins, da Squeezemiljøet fortsatt er stort. Uansett ikke verdens undergang for meg da jeg ikke vanker i high end klassen og klarer meg fint med Tidal hifi

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min Vault 1 er produsert såpass sent at den har 2T har-disc.
    Praktisk!:) Er vel da bare utformingen som er forskjellig til Vault2 antar jeg. Selv kommer jeg nok likevel til å sate på Vault2 da utformingen er litt mer praktisk og jeg synes den tar seg bedre ut. Alltid greit å ta back-up nå og da. Harddisken på min (tidligere) HDX kræsjet for vel et år siden, men kunne heldigvis overføres til ny harddisk. Er vel likevel bedre å gjøre back-up til en ekstern harddisk. En vet jo aldri med lynnedslag og slikt.....
    Det er nok noe forandringer bortsett fra utseende og hard-disc også.
    Er enig i at design på 2.generasjon er mer smakfullt.
    Likevel ikke så viktig at jeg bytter av den grunn.
    DAC som matcher anlegget er uansett viktigst.
    NAIM DACen din er vel god tenker jeg. Blir bra:)

Er usikker på om jeg hadde kjøpt Vault nå.
    Tror nesten jeg hadde gått for Node.

Med Tidal og vinylhyller er det meget begrenset hvor mye jeg bruker rippefunksjon og eget bibliotek på Bluesound.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

nå ja, si ikke det. Ikke umulig at en ivrig sjel lager en plug ins, da Squeezemiljøet fortsatt er stort. Uansett ikke verdens undergang for meg da jeg ikke vanker i high end klassen og klarer meg fint med Tidal hifi
    Jeg kommer nok heller ikke til å bruke Hi res mye, men det kommer jo an på hva som blir tilgjengelig, og at prisen er uforandret i fht Flac.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mye snakk om ekorngener her på hfs.
    Her er det i hvert fall en som har det.
    (Veldig fornøyd med den linken:p)

Forsynte seg av fuglematen her i dag.
    Dessverre for dårlig kamera til at bilde er skarpt.
    Sitter ikke lenge rolig denne krabaten!

CIMG6024.jpg

A

Avgatt19087

Gjest
    Takk for tipset, og ja, Melody Gardot's siste står trygt i hylla den.(cd-utgaven).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rene "Ut i Naturen" her i Blåskogen.
    Skjer ikke mye på hifi-fronten, så man bør kanskje legge ned?

Vanskelig å finne noen hifi-link her, men det er i hvert fall en Gråspett.
    CIMG6066.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fått med deg tilbudet hos Platekompaniet. Kan jo være det er noen her som kan tette noen småhull i Blåskogen....

image.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er en del høl ja, men tror jeg må spare litt til platemessa på Solna, Stockholm i februar.
    Kunne ellers tenkt meg noen Miles Davies som jeg mangler, Coltrane og Francoise Hardy.
    Den siste er litt i Jane Birkin leia, og det synes jeg er ganske kult.
    1962. Re 2016.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.637
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dette er et par meget gode album som jeg ikke har fått med meg før nå.
    Synd og skam for dette er innertiere i Blåskogen.
    For de som vil prøve er hele Nadia Reid albumet på Tidal.

Hør også Wainwright Sisters (fra min Kanadiske favorittmusikerfamilie)
    Kun en låt på Tidal. En flott versjon av Paul Simons El Condor Pasa, Dette er virkelig vakkert!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.091
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er en del høl ja, men tror jeg må spare litt til platemessa på Solna, Stockholm i februar.
    Kunne ellers tenkt meg noen Miles Davies som jeg mangler, Coltrane og Francoise Hardy.
    Den siste er litt i Jane Birkin leia, og det synes jeg er ganske kult.
    1962. Re 2016.

Francoise Hardy er tvers igjennom sjarmerende!

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn