Nå er det natta. Nå kan du sove godt. Vi snakkes.
mvh
![](http://favimages.net/wp-content/uploads/2013/07/linda-ronstadt-celebrity-singer-artist.jpg)
mvh
Sweat dreams BB, min natt har du ødelagt, skal sette meg i stua med ei flaskeNå er det natta. Nå kan du sove godt. Vi snakkes.
![]()
mvh
Ja, tenk for at det er det såååååååååå...Er det så nøye med denne PROGEN da broderOppsettet til Arild på Hortenmessa var sånn.
Det spelte besnærende på sjæss og litt newage musikk, men ramlet igjennom med prog fra polske Riverside.
gismo
Helt klart S-mannen, her kommer opp veldig mye intr syns jegJa jeg skjønner hva du mener blir litt andpustenJa je har så tungt fær mæ så je henger nesten itte med lengerMye å plukke opp her Blues, takker for alle gode tips
mvh
S-mannen
Voldsom produksjon på dænna kær`n....
gismo
Må jo være musikk for deg å her Gismo??![]()
Maggie + blues = santNei ikke aktuelt.
Her er det Maggie forever & ever.
Godt gift kan du si.
Hva var detdu hørte i München?
mvh
Musikk formidlet via disse lekre kreasjonene.Nei ikke aktuelt.
Godt gift kan du si.
mvh
merket er Leonardo.Musikk formidlet via disse lekre kreasjonene.Nei ikke aktuelt.
Godt gift kan du si.
mvh
Modellen heter Leonardo (selvfølgelig), og er en "ribbon speaker" a la Apogee fra hine hårde dage.
jeg husker dessverre ikke merke i farta.
Vis vedlegget 294741
Her snakker vi holografi, dynamikk, luft, mikrodetaljer, homogenitet og forunderlig nok skyv i bunn.
Både R.E.S og jeg hadde disse høyttalerne inne på vår personlige topp 3 liste dette året.
Jamakr og jeg kom i prat med gutta, og var hjertelig velkommen til Italia for å hente hvært vårt sett til en hyggeligere pris enn messeprisen.
Men så var`e det med denna rike onkelen over dammen da![]()
Skjer aldri kjære brutter`n, jeg er så gøtt vantMusikk formidlet via disse lekre kreasjonene.Nei ikke aktuelt.
Godt gift kan du si.
mvh
Ad finish og lydgjengivelse vil selv broder Gismo få pustebesvær
Modellen heter Leonardo (selvfølgelig), og er en "ribbon speaker" a la Apogee fra hine hårde dage.
Jeg husker dessverre ikke merke i farta.
Vis vedlegget 294741
Her snakker vi holografi, dynamikk, luft, mikrodetaljer, homogenitet og forunderlig nok skyv i bunn.
Både R.E.S og jeg hadde disse høyttalerne inne på vår personlige topp 3 liste dette året.
Jamakr og jeg kom i prat med gutta, og var hjertelig velkommen til Italia for å hente hvært vårt sett til en hyggeligere pris enn messeprisen.
Hæhæhæhæhæhæ...nå lo jeg godt brutter`nSkjer aldri kjære brutter`n, jeg er så gøtt vantMusikk formidlet via disse lekre kreasjonene.Nei ikke aktuelt.
Godt gift kan du si.
mvh
gismo
Høøø...å tær du mæ fær.... ei fattiglus eller brutter`nHæhæhæhæhæhæ...nå lo jeg godt brutter`nSkjer aldri kjære brutter`n, jeg er så gøtt vantMusikk formidlet via disse lekre kreasjonene.Nei ikke aktuelt.
Godt gift kan du si.
mvh
gismo
Det er godt du er fornøyd, og klarer deg med det du har.
Dog er nok Leonardoene i en helt annen divisjon enn dine SF Memento.
Meeeen, man må jo ha plass og råd osv osv,
Neida, neida du har sikkert råd til dessa og mye merHøøø...å tær du mæ fær.... ei fattiglus eller brutter`nHæhæhæhæhæhæ...nå lo jeg godt brutter`nSkjer aldri kjære brutter`n, jeg er så gøtt vant
gismo
Det er godt du er fornøyd, og klarer deg med det du har.
Dog er nok Leonardoene i en helt annen divisjon enn dine SF Memento.
Meeeen, man må jo ha plass og råd osv osv,
JE HAR GOD NUKK MELLOMTONE.....basta
( her lever vi etter Vassendgutans slag ord...
Je fekk igjen på skatti...så no er det Silicon i patti...)
gismo
Kan bare bekrefte at dette var facinerende talere, med en facinerende pris også. Litt varierende lyd der inne hvis jeg husker riktig. Fikk de til å spille Skorgan sin fantastiske plate, og det gikk veldig bra. De hadde noen ledninger som smalt sammen, og lyd i en taler en stund - men det ordnet seg.Her snakker vi holografi, dynamikk, luft, mikrodetaljer, homogenitet og forunderlig nok skyv i bunn.
Vist husker jeg La Folia fra salige danske High-Fidelity.APOGEE var en av de store opplevelsene husker jeg.
Var det noe som het Tangen Audio som lå i nærheten av Audioscan i Osterhausgaten eller der omkring?
Mener det var APOGEE der. Fryktelig tungdrevne, men låt praktfullt.
Husker også La Folia som var en fattigmans DIY kopi av Apogee.
Det er nok flere lesere av det gamle danske (gode) bladet HIGH FIDELITY som husker disse.
De var beskrevet og mye omtalt der.
Synkende populæritet skyldes nok mye at sjøl om høyttalerne ble billig og lage, så måtte man ha en Treshold eller lignende relativt kostbart på den tida for å drive dem.
La Folia:
![]()
![]()
![]()
Leonardo så lekkert ut og lyden er top notch skjønner jeg.
Må vel ha forsterkeri av et visst kaliber der også.
mvh
Håper det blir litt gøy hjemme igjen også, for jeg tror at noen av skivene skal være brukbare.Du vet du har hatt det gøy på byen når du kommer hjem og pungen er tom![]()
På Blues eller høytalerne???Imponert over rockstar-posituren![]()
Det er nok andre grunner enn platekjøp som er grunn til tom pung TomzDu vet du har hatt det gøy på byen når du kommer hjem og pungen er tom![]()
Sikkert en flott tur, mye kjekk ungdom her syns jeI går var det tur til hovedstaden.
Først platemesse hvor jeg som avtalt møtte Sansui mannen.,Kanaris og Evo .
Trivelige musikkinteresserte voksne gutter.
Etterpå gikk vi på Big Dipper før vi tok turen til Spøk og Spenning på Grûnerløkka.
Så et greit asiatisk måltid før vi havna på Lyric hos Tor Aamodt.
Platekompaniet på Oslo City ble avlagt besøk uten handling, men på egenhånd fikk jeg med meg Garden og PK i Arkaden da jeg bomma på togtida.
Togtabell gjeldende fra i dag!
Ble med 19 LP titler hjem. Både billig og litt dyrt. Veska var tung og full. Pungen tom.
Takk til gutta for hyggelig selskap.
Stjeler bilde av S mann, hvis identitet for mange fremdeles er skjult.
![]()
S mannen sniker seg unna under påskudd av å være fotograf.
Ja alder ingen hindring.Sikkert en flott tur, mye kjekk ungdom her syns jeI går var det tur til hovedstaden.
Etterpå gikk vi på Big Dipper før vi tok turen til Spøk og Spenning på Grûnerløkka.
Platekompaniet på Oslo City ble avlagt besøk uten handling, men på egenhånd fikk jeg med meg Garden og PK i Arkaden da jeg bomma på togtida.
Ble med 19 LP titler hjem. Både billig og litt dyrt. Veska var tung og full. Pungen tom.
![]()
Rockpositur i høysete...
gismo
Der var det mange kjente navn,ikke rart den er bra![]()
For de som vil vite mer om dette albumet lenker jeg:
https://www.google.no/url?sa=t&rct=...j3gNAL&usg=AFQjCNGfJJWqPq_9EL73e5xDY7jr3w9d1A
Imponerende liste med deltagende personell!
Egentlig helt vilt!
Sikkert en flott tur, mye kjekk ungdom her syns jeI går var det tur til hovedstaden.
![]()
Rockpositur i høysete...
gismo
Hmmm...synd, for han er da skikkelig rockestjerneVis vedlegget 295366
Fra lørdagens rundtur, her utenfor Spøk og Spenning.
Tror det ble handlet litt her også, for min del et par lp,er
og cd,er.
Her har BB blitt lei livet som rockestjerne, plutselig
skulle han ikke være med mer. Vi vet jo grunnen til det,
bilder kommer, følg med.
mvh
Sansui-Mannen
Full identitet er litt hemmeligSikkert en flott tur, mye kjekk ungdom her syns jeI går var det tur til hovedstaden.
Rockpositur i høysete...
gismo
Og for oss som bor 160mil unna, hvem er så disse kara her på forumet?![]()
Først. Det trafikk-skiltet på bildet virker kjent, men hva fanken betyr det?Hmmm...synd, for han er da skikkelig rockestjerneFra lørdagens rundtur, her utenfor Spøk og Spenning.
og cd,er.
bilder kommer, følg med.
mvh
Sansui-Mannen
gismo
Aner ikke hva det skiltet betyr bluesFørst. Det traffik-skiltet på bildet virker kjent, men hva fanken betyr det?Hmmm...synd, for han er da skikkelig rockestjerneFra lørdagens rundtur, her utenfor Spøk og Spenning.
og cd,er.
bilder kommer, følg med.
mvh
Sansui-Mannen
gismo
Vet du Evo?
Etter noen år som budbilsjåfør i Oslo, innehar denne karen noen formidable skills.
Alle kom trygt og raskt fram. Takk for det.
Jeg synes ikke det var noe å skamme seg over de CD`ene S.
Musikken er da tross alt viktigere enn formatet, og det er intet feil i så måte her i ditt tilfelle.
Har dog forståelse for at det kan føles litt uvant, men må man, så må man.
Skal til Solna i februar jeg S. Da blir det nok ei råd med "RABBIT FUR COAT"på RØD VINYL.
Skal det være, så skal det være(macho- Ducatirød)
Mannen med gul og svart jakke står der med to tomme hender. Det vi ikke ser er at han har full ryggsekken med vinyl!
Erfarne folk på tur har jo skikkelig sekk så det er mulig å få med seg litt mer enn tørrmat.
Hvem er guttungen bak der? Er det han Isac Elliot?
Det kommer sikkert mer fra S. Huff.
Skiltet betyr innkjøring på eget ansvar, dvs du har vikeplikt for møtende kjøretøy.Aner ikke hva det skiltet betyr bluesFørst. Det traffik-skiltet på bildet virker kjent, men hva fanken betyr det?Hmmm...synd, for han er da skikkelig rockestjerneFra lørdagens rundtur, her utenfor Spøk og Spenning.
og cd,er.
bilder kommer, følg med.
mvh
Sansui-Mannen
gismo
Vet du Evo?
Etter noen år som budbilsjåfør i Oslo, innehar denne karen noen formidable skills.
Alle kom trygt og raskt fram. Takk for det.
Jeg synes ikke det var noe å skamme seg over de CD`ene S.
Musikken er da tross alt viktigere enn formatet, og det er intet feil i så måte her i ditt tilfelle.
Har dog forståelse for at det kan føles litt uvant, men må man, så må man.
Skal til Solna i februar jeg S. Da blir det nok ei råd med "RABBIT FUR COAT"på RØD VINYL.
Skal det være, så skal det være(macho- Ducatirød)
Mannen med gul og svart jakke står der med to tomme hender. Det vi ikke ser er at han har full ryggsekken med vinyl!
Erfarne folk på tur har jo skikkelig sekk så det er mulig å få med seg litt mer enn tørrmat.
Hvem er guttungen bak der? Er det han Isac Elliot?
Det kommer sikkert mer fra S. Huff.
Men når man bytter en tilhenger i mot en bil så bryr man seg ikke så mye
O
Hei JMK.BB - bra du rakk å sjekke Garden også (jeg har kontorer nesten rett over). Hva synes du? Antar den må være bedre enn spøk og spenning ? En god stund siden jeg var på sistnevnte, og da kjøper jeg mest tegneserier.
Mvh
JMK