Kan besvar de enkle spørsmålene:Enig med gismo. Ikke ofte man ser et såpass stort anlegg, med svære HT, subs og monoblokker på gulvet, bli så godt integrert i en stue. Hva er avstanden melom HT, og hvor stor stue er dette?
Og neste spm er, hvem vanner blomstene/plantene?!
Hmmm, hva slags inntrykk er det jeg etterlater meg Vel, spiller ingen stor rolle- trygg JEGKwil fikser det meste sjøl, tror jeg, -og trenger neppe fruen til å passe på plantene.
Håper på uhell OG harde pakker til julDu er en modig mann. Jeg hadde aldri latt mine kvinner ta seg av vanning av så farlig plasserte planter som dette.
"trygg" henspeilte på Blues`insinuasjon om "blomsterfinn" takter......Trygg, modig, dumdristig, uvøren - kjært barn har mange navn.
Tror du overtolker Blues litt nå. Han hadde neppe knekk i håndleddet og en fint håndlag med potteplanter som årsak til sine antakelser."trygg" henspeilte på Blues`insinuasjon om "blomsterfinn" takter......Trygg, modig, dumdristig, uvøren - kjært barn har mange navn.
Takker så mye for den Gismo, men fruen her deler nok ikke helt inntrykket- dog er det "løst" ved at hun har sin egen passelige hule med TV og det som trengs i en annen ende og etasje av husetRålekkert oppsett kwil
Flott integrert i en stue, ja dette ser jo ut som en stue, frodig og deilig
Vis vedlegget 412902
Gøtt å se at det lar seg løse på sånn måte og fortsatt med lyden i høysete
gismo
Skal utdype litt om valg og årsaker etter hvert. I stede for å belemre Blues sin tråd, kan jeg jo oppgradere min egen (mener å huske jeg oppdaterte den sist i 2009, så her går det unna.....)Klarer ikke de svære jævlene og levere dypbass selv da???
O
Det var etterlyst info om anlegget.
Det beste er vel om kwil hadde tatt den biten sjøl tror jeg, men høyttalerne er Focal Nova Utopia BE
MED 2 stk DIGRE TILHØRENDE FOCAL-SUBER!
Stereophile:
https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjNtKSX887QAhURSJoKHS5zCpcQFggkMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.stereophile.com%2Ffloorloudspeakers%2F604focal%2F&usg=AFQjCNHjE_4L5ZozAcRrGdlwRqwpgkuSsg
Med store rørforsterkere (Monoblokker) blir det mye liv i disse.
Stereophile:
https://www.google.no/url?sa=i&rct=...J9kfNWV11eEzaTpz1jeA185g&ust=1480541705664934
Riaa og forforsterker tør jeg ikke gi meg ut på å si noe om, for innmaten er customized og ikke helt hva som står på boksene.
En Bow CD-spiller som er ombygd av konstruktøren i DK.
Platespilleren er en TWA Raven One med Kuzma 4 point, og den før omtalte Miyajima Kansui.
Vi fikk demonstrert Kuzma-armens brukervennlighet ved at kwil skiftet høyde mange ganger på armen da det ble byttet platematter, og spilt uten matte.
Gjort på null komma nix ved å vri på hjulet på "tårnet". Sjøl kan jeg styre meg litt for utseendet mht det estetiske, da den framstår som lite smekker, men mer preget av funksjonalitet i designet. Og funker, det gjør den til de grader.
Flott arm, særlig hvis man er opptatt av å justere seg til det optimale en pick up kan gi av lydreproduksjon.
Child in Time ,-Deep Purple fra Made in Japan har jeg aldri hørt bedre enn på dette anlegget.
Sjøl med mye pådrag på volum grumser det seg ikke til, og man kan skille alle instrumenter tydelig.
Samtidig er det ikke for polert, slik at Rock & Roll faktoren ikke forsvinner.
(Slik det mange ganger gjør i andre high-end anlegg)
Kansui-plogen sporer Ian Gillans primalskrik så rent som en ikke tror er mulig hvis man har hørt denne skiva før noen ganger før.
Anne Bisson`s framtreden fra albumet Blue Mind var til å ta og føle på. Haifai,-altså.
Trommesmekket fra Charly Antonelli var meget realistisk gjengitt.
Det er bare å flire.
Alle bildene er fra internettet, og er ikke av kwils komponenter.
Vel, HAR knekk i håndleddene, både rosa skjorte OG underbukse i skapet jeg- sier noe om HVOR trygg det eller? . Helt ufarlig å sende meg på hifi-messe (ja, ja, kanskje ørlite unntak for Gøteborg sist- da var det mer å hvile øynene på ute på gatene enn inne på de forskjellige demorommene imo......)Tror du overtolker Blues litt nå. Han hadde neppe knekk i håndleddet og en fint håndlag med potteplanter som årsak til sine antakelser."trygg" henspeilte på Blues`insinuasjon om "blomsterfinn" takter......Trygg, modig, dumdristig, uvøren - kjært barn har mange navn.
Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk.
Streaming var såvidt aktuelt sist jeg var i et samliv, men selv med Spotify vil jo fruen få glede av den gode lyden. Kanskje det har noe med at de kvinnene jeg har levd med har gått inn i et samliv med en musikkbransjemann? Det er jo gjerne kvinner som har stor interesse for musikk og ser på musikksamling og anlegg som en velkommen bonus. Jeg er nok ikke den typen som tiltrekker seg kvinner som er på jakt etter stor trygghet, villa og voff. Musikkbransjens badboy-idealer er vanskelige å riste av seg, og kvinner tror ikke noe særlig på det når jeg forsøker å kommunisere at man er en annen i dag enn for 15 år siden.Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk.
He, he, vi representerer vel motsatsen da- har holdt sammen i 20 år+, HER er vi:Streaming var såvidt aktuelt sist jeg var i et samliv, men selv med Spotify vil jo fruen få glede av den gode lyden. Kanskje det har noe med at de kvinnene jeg har levd med har gått inn i et samliv med en musikkbransjemann? Det er jo gjerne kvinner som har stor interesse for musikk og ser på musikksamling og anlegg som en velkommen bonus. Jeg er nok ikke den typen som tiltrekker seg kvinner som er på jakt etter stor trygghet, villa og voff. Musikkbransjens badboy-idealer er vanskelige å riste av seg, og kvinner tror ikke noe særlig på det når jeg forsøker å kommunisere at man er en annen i dag enn for 15 år siden.Vel, madammen her foretrekker spotify direkte fra laptoppen- hun om det Innehar dog mange andre kvaliteter da, og som kjent kan ikke alle velge fra øverste hylle og få absolutt alt....En løsning som din hadde jeg ikke hatt problemer med å få gledelig aksept for hos de kvinnene som jeg har levd i samliv med. De ville nok, som de også har gjort med de anleggene jeg har hatt, heller ha likt å "demonstrere" det for venner som er på besøk med sin favorittmusikk.
På vinyl eller sölv disc?Cole's Corner med Hawley har snurret mye her hjemme..
M
På vinyl eller sölv disc?Cole's Corner med Hawley har snurret mye her hjemme..
M
mvh
Jeg oppdaget Joni Mitchell ombord på et fly (!) mellom London og Miami. Det var fremdeles såpass mye igjen av studielånet at jeg kunne unne meg luksusen av å leie hodetelefoner ombord.
Den er det lenge siden jeg har spilt, men den skal på i kveld.
Levd liv som du sier HC, -og fryktelig mange sigaretter, men holder på ennå.
Jeg tror kanskje hun maler mer enn hun skaper musikk, men hun er habil på det området også.
Hun har laget mange av sine egne plateomslag.
Jeg har det meste av regulære utgivelser fra denne uvanlige talentfulle dama.
Absolutt en av de som har bidratt mest til mine musikkopplevelser og forståelse av musikk.
Jeg tror det var "Don Juans Reckless Daughter " som fikk meg til å begynne å høre på jazz i ungdommen.
Først synes jeg det var besnærende å høre Pastorious bass, men etterhvert kom resten også.
,"Free Your Mind, -and your ass will follow", som det heter...
Ikke pling-plong, kanskje man skulle gi den en sjanse da
Bill Frisell har ei fin tone i gitaren.
Meget god gitarist som ikke bare driver med "plink-plonk"
Petra Haden, som medvirker er forresten datter av ikke ukjente, men dessverre avdøde Charlie Haden.
Dette albumet med filmmusikk kan anbefales på mørke vinterkvelder, Bra lyd også!