soundscape
Æresmedlem
Mountain spilte på Woodstock festivalen i 1969 . Som en fyr kommenterte under en video på youtube : Jeg hører ikke så ofte på Mountain, men når jeg gjør det så gjør alle naboene det også ! Bør altså spilles høyt
Ja, Mountain var ei av de gruppene som spilte på Woodstock, men som ikke ble med på albumet /soundtracket. Hvis så hadde skjedd, så gjetter jeg at Mountain hadde vært mye mer kjent blant folk.Mountain spilte på Woodstock festivalen i 1969 . Som en fyr kommenterte under en video på youtube : Jeg hører ikke så ofte på Mountain, men når jeg gjør det så gjør alle naboene det også ! Bør altså spilles høyt
Likte den veldig godt, gir og en ekstra dybde med at hovedrolleinnehaveren spiller seg selv..Vis vedlegget 1020701
Det er sikkert noen som har sett serien som heter "Baby Reindeer", som går på Netflix.
Et mørkt drama som graver litt djupere inn i menneskesjela enn vi er vant til.
Den utvikler seg i en litt uventet retning etterhvert som episodene kommer. Meget severdig.
Den har et bra soundtrack også. Mye god musikk. Bl a så avslutter den med Fairport Convention's Farewelll Farewell som jeg postet her nylig.
Baby Reindeer soundtrack: Full list of songs for Netflix series
From Roxy Music to Evie Sands.www.radiotimes.com
Etterhvert; God helg.
Vis vedlegget 1020703
Ja slik går dagene.God helg, Blues!
Jeg er helt ute av musikk- og HiFi bobla..
Nå er det ved, hage, hus, gjedde og ørret som gjelder
Gleder meg til å besøke deg ved en senere anledning
M
Leslie West var en meget bra gitarist og kanskje undervurdet av mange, men innen bransjen så var han verdsatt og for noen år siden så kom denne tribute skivaHer er det mange av dagens store innen hardrock som bidrarJeg ser at Mountain blir spilt borte hos @soundscape. Ikke ofte en ser at noen gjør akkurat det her på sentralen.
Jeg har nok sagt noe av det som kommer her tidligere, men Mountain trenger absolutt litt omtale.
De var ett av de gamle, store rockebanda som viste vei mot tungrocken.
Et godt og tight band med dyktig besetning på alle instrumenter.
Corky Laing, trommer, Felix Papparaldi på bass.
Leslie West var et forbilde for mange gitarister, og få hadde en slik fet tone som han.
Deres tre mest kjente låter er kanskje
"Theme for an Imaginary Western", "Mississippi Queen" , (den med cowbells) . og "Nantucket Sleigh Ride".(To Owen Coffin). Et mesterverk i rockehistorien.
Jeg fant den på Tidal. Har hørt litt på albumet i dag.Leslie West var en meget bra gitarist og kanskje undervurdet av mange, men innen bransjen så var han verdsatt og for noen år siden så kom denne tribute skivaHer er det mange av dagens store innen hardrock som bidrar
Vis vedlegget 1021033
Så synd da........Small Change har jeg ikke på vinyl.
Fint!
Vi kan bytte rett over med "The Well". Har bare Famous Blue Raincoat i 3 x 45 Impex, og denFint!
Tusen takk!
Jeg kan overføre penger til porto.
Det foresvever meg at det vil være et lite fordelaktig bytte for min del. Så nei takkVi kan bytte rett over med "The Well". Har bare Famous Blue Raincoat i 3 x 45 Impex, og den
føler seg alene som eneste box med JW
Må jo desverre innrømme (siden jeg alltid er ærlig) , at du sannsynligvis har helt rett.Det foresvever meg at det vil være et lite fordelaktig bytte for min del
I alle fall en flott og smakfull blues på turSikkert en flott og smakfull tur blues
gismo
Kanskje han brukte alle ukepengene på gummihatter til lille-blues?Du var vel ikke så kjip og sparsommelig at du satt Stranglers tilbake i hyllen…….
Takk for tips Vet du om den er eller kommer på vinyl?Denne ble utgitt 17mai.
Vis vedlegget 1026001
Kom tilfeldigvis over dette ettersom jeg følger Jonathan Wilson på FB.
Mange bra låter m både kjente og ukjente artister.
En trenger ikke å være "feat-idiot" for å finne noe en liker her.
Various Artists - Long Distance Love - A Sweet Relief Tribute To Lowell George
Listen to Long Distance Love - A Sweet Relief Tribute To Lowell George on your streaming servicetidal.com
Hurtigt søk........ Ikke faen en eneste butikk i Danmark, som vil kjennes ved denne platen.Denne ble utgitt 17mai.
Vis vedlegget 1026001
Kom tilfeldigvis over dette ettersom jeg følger Jonathan Wilson på FB.
Mange bra låter m både kjente og ukjente artister.
En trenger ikke å være "feat-idiot" for å finne noe en liker her.
Various Artists - Long Distance Love - A Sweet Relief Tribute To Lowell George
Listen to Long Distance Love - A Sweet Relief Tribute To Lowell George on your streaming servicetidal.com
Nå er den på et lite selskap, og splunka ny, så det kan jo skje ting.Hurtigt søk........ Ikke faen en eneste butikk i Danmark, som vil kjennes ved denne platen.
Neanderthal country
JA ja...... vet, men det er jo Danmark, så + 25% på prisen inkl. frakt og deretter 160,- til PostHvor.Går an å kjøpe fra Bandcamp som ou812rh linker til.
Nå får du faen meg skjerpe deg...Høres bra ut denne tribute-saken Bra noen fikk løftet Småføttene fra det middelmådige!
Det er sjølvsagt det riktige å gjøre, og jeg har intensjon om å gjøre det samme. Har hatt brukerkonto i flere år.Har registrert alt på Discogs, og da er man løpende oppdatert på prisene og "verdi".