BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.534
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for det.
    Har ikke spilt de ennå, men som sagt.
    Godt pakket, og blanke fine skiver. 👍
    Går nok bra! Kvaliteten fra Foldnes Øl & Bøll knuser på alle områder den lille konkurrerende bakgårds-sjappen i Ski 😆 Det er derfor Foldnes Øl & Bøll ikke svarer på forsøk på reklamasjon 😆

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240811_222713.jpg

Det viser seg at at den Canadiske fiskehunden også finner blåbær.🐾

Hun plukker bærene også. Nå gjenstår det å lære henne å fylle spannet, og ikke bare munnen.

Lettvint å ha blåbærskogen utafor husdøra. 🙂
    IMG_20240809_152859.jpg

IMG_20240810_124123.jpg

Artig mash med Marley-låta "Lively up yourself" .
    (Litt ut i sporet)

Anbefaler å sjekke ut Medeski, Martin, Woods, hvis man liker jazz med funky beat.
    Medeski er en av de aller beste på Hammond. Alle tre er fremragende.

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.174
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Denne plata ble spilt på et Lampizator, Sikora -anlegg m ukjente aktive høyttalere på forrige Warszawa-messe. Jeg fikk hakeslepp av hvor godt det lød.
    Høres ut som noe som er "right up my ally". Nå ble jeg nysgjerrig på både musikk og støkke'(y)
    Me too ;)
    Tror, jeg har løst gåten om, hva BB liker i de forskjellige sjangrene, så et hurtigt kigg på nett avslørte,
    at Danmarks tidligere største kjede av brukt-vinyl-butikker "Accord" hadde en NM til 100 kr.
    Den er nå på vei til Casa HasseBasse🥰
    Takk for tips BB.... Har ikke hørt, så er spennt !!!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Me too ;)
    Tror, jeg har løst gåten om, hva BB liker i de forskjellige sjangrene, så et hurtigt kigg på nett avslørte,
    at Danmarks tidligere største kjede av brukt-vinyl-butikker "Accord" hadde en NM til 100 kr.
    Den er nå på vei til Casa HasseBasse🥰
    Takk for tips BB.... Har ikke hørt, så er spennt !!!
    Hyggelig hvis folk finner det nyttig å plukke opp tips. Det gjør jeg sjøl også. I enkelte tråder spilles mye interessant og god musikk.

Tror du liker den "Siesta" , Hasse. Som sagt er det Filmmusikk, og albumet preges av akkurat det.
    Låtene er som stemningsfulle collager. Miller har klippet og limt noe voldsomt.
    Fri for både banjo, trekkspill og sekkepipe. 😊

Løst gåten?
    Det var da voldsomt!
    Sjøl er jeg mer forvirra. 🙈😆

1610538707717.png

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.174
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig hvis folk finner det nyttig å plukke opp tips. Det gjør jeg sjøl også. I enkelte tråder spilles mye interessant og god musikk.

Tror du liker den "Siesta" , Hasse. Som sagt er det Filmmusikk, og albumet preges av akkurat det.
    Låtene er som stemningsfulle collager. Miller har klippet og limt noe voldsomt.
    Fri for både banjo, trekkspill og sekkepipe. 😊

Løst gåten?
    Det var da voldsomt!
    Sjøl er jeg mer forvirra. 🙈😆

Vis vedlegget 1046930
    Ja... der ser du...... vi liker mye av det samme 😂 😂 😂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Screenshot_20240812_093040.jpg

Her er det mye feinshcmecker-gitarspill.
    Tommy Emmanuel er en slik de kaller "gitaristenes gitarist".

Mange bra folk med her.
    Bill Payne (Little Feat)
    Michael Macdonald (Steely, Dan Doobie Brothers)
    Jorma Kaukkonen(Jefferson Airplain. Hot Tuna.)
    Jimmy Fadden (Nitty Gritty Dirty Band,
    Linda Ronstad, Jackson Browne +++)

Strengeplukkere i verdensklasse som Sierra Hull, Sam Bush, Jerry Douglas.
    Og under, fantastiske Molly Tuttle :

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har sagt det før og sier det igjen, du har en super flott oppsett blusern :)
    Ha en fin dag

mvh
    Tusen takk for det F. 🙂
    I all beskjedenhet synes jeg det låter bra også. Noe mer å hente på digitalsida, men til å stå oppsatt i ei vanlig stue, så låter det stort sett slik jeg vil ha det.
    Du er velkommen til å høre hvis du skulle forville deg opp hit.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240812_155755.jpg

Feist "Metals". Ei plate det går an å nyte dette.
    Lyden er ikke gæern heller. Det er noen overraskelser rett som det er.
    Litt spesiellt vokalopptak, men det har jeg hørt på andre av hennes album også.
    Det er på eggen.

Discogs melder om problemer med ulyder på vinylutgaven. Den er ikke gravstille, men dette eksemplaret er bra. Ikke noe som tar fokus.
    Her er det med plakat /tekstark også.
    Slik det ofte var i gamle dager. 😊

IMG_20240812_160610.jpg

Jeg har hørt på Feist noen år. Litt til og fra. Hun er en av min svigersønns favoritter.
    Han er fra Nova Scotia, Canada, og det er Feist også.
    Han introduserte Feist for meg med albumet "The Reminder".
    Albumet inneholder hennes mest kjente låt
    1 2 3 4. Denne ble Grammy-nominert og fått flere priser både her og der. Sangen er brukt i serier og reklame for IPod Nano 3.gen. Det hjalp henne godt i vei med musikk-karriere

Hun har etterhvert en nokså fyldig katalog.
    Hun er også med i et annet band, Broken Social Scene.
    Hun gir visst også veldig spesielle og gode live-opptredener. Kan være performance-kunst samtidig som konsert. Interessant artist.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Left-over bilder fra Atom Heart Mother det der😎
    Kanskje det ja. Jeg som bare trodde vi gikk en liten tur, og så var det ei hel tidsreise.
    Må ha blitt med noe rart med kantarellene. 🙈😆

Storebror min hadde Atom Heart Mother.
    Jeg var rundt 10 år da den kom. Det gikk inn helt uten filter. Vi kalte den bare for Ku-plata. 🐮
    Etterhvert som åra går har jeg mer glede av å spille de gamle albumene som Piper.., Atom Heart Mother og særlig Meddle.
    DSOTH, Wish, Wall osv spiller jeg sjelden mer. Kan jo få et fikt, men sjelden.

Etter en introduksjon på Sauerkrautsk, begynner musikken etter vel ett minutt.
    Var ung her, han senere grinebiter Waters.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.872
    Kanskje det ja. Jeg som bare trodde vi gikk en liten tur, og så var det ei hel tidsreise.
    Må ha blitt med noe rart med kantarellene. 🙈😆

Storebror min hadde Atom Heart Mother.
    Jeg var rundt 10 år da den kom. Det gikk inn helt uten filter. Vi kalte den bare for Ku-plata. 🐮
    Etterhvert som åra går har jeg mer glede av å spille de gamle albumene som Piper.., Atom Heart Mother og særlig Meddle.
    DSOTH, Wish, Wall osv spiller jeg sjelden mer. Kan jo få et fikt, men sjelden.

Etter en introduksjon på Sauerkrautsk, begynner musikken etter vel ett minutt.
    Var ung grinebiter Waters her:
    Og ikke nok med det! Etter 1 min og 32 sek dukker to av den analoge elektronikaens tidsalders viktigste herrer opp i bildet, Edgar Froeese og Christopher Frank, grunnleggerne av Tangerine Dream. Bandet hadde eksistert i sånn ca. 2 år når PF gjorde denne konserten, og skulle i løpet av de neste 10 årene danne en egen skoleretning som ble sjangeren Berlinschool electronika. Bandet fostret ikke ukjente karer som Klaus Schulze og Peter Bauman. Begge gikk senere solo, og førstnevnte må vel sies å være like, om ikke mer kjent enn TD. Jeg har noen desimeter med skiver av PF, TD, KS og PB ;) 😃 dessverre er både Edgar Froese og Klaus Schulze gått ut av tiden, men har etterlat seg en rik arv. KS gjorde en fantastisk konsert sammen med Lisa Gerrard (vokalisten i Dead Can Dance) i Rheingold sånn ca.2008-2010 for dem som måtte ha interesse av det. Hovedandelen av det som spilles og synges er improvisert der og da, stikk den!. Lisa kommer på sånn rundt 35 min ut i konserten. Obligatorisk lytting for RBN m.fl.

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for fyldig og informativt innlegg @Powerpoint.👌

IMG_20210521_000840.jpg

Jeg spiller mye oftere Dead Can Dance, enn Pink Floyd heretter.

Lisa Gerard er noe for seg sjøl.
    Kommentar fra nettet :
    Screenshot_20240408_231909.jpg

🦹😆

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20240816_090107.jpg

Maja og jeg har vært på hytta et par dager.
    Blåbæra kommer fremdeles ikke lenger enn i munnen. Må nok fylle spannet sjøl. 🤔😆
    IMG_20240816_084813.jpg

Det har ikke vært lenge mellom skurene, men så lenge vi har tak over hue går det fint.
    IMG_20240816_085601.jpg

Blir fint vær i helga blir det sagt.
    Kjerringa har bestilt ørret. Vi får gjøre et forsøk.🎣🙈😊

Hank Williams (nederst), skrev Lonesome Whistle Blues. Cover av Little Feat finnes på albumet "Hoy Hoy".
    En alternativ versjon, bl a uten kor, er noe av det som er med som bonusmateriale på den nye Deluxe utgaven av "Feets Don't Fail Me Now. "

IMG_20240816_094906.jpg

Helga siger innpå, så god helg til dere som bruker tid her på Sentralen. 🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 1047048
    Feist "Metals". Ei plate det går an å nyte dette.
    Lyden er ikke gæern heller. Det er noen overraskelser rett som det er.
    Litt spesiellt vokalopptak, men det har jeg hørt på andre av hennes album også.
    Det er på eggen.

Discogs melder om problemer med ulyder på vinylutgaven. Den er ikke gravstille, men dette eksemplaret er bra. Ikke noe som tar fokus.
    Her er det med plakat /tekstark også.
    Slik det ofte var i gamle dager. 😊

Vis vedlegget 1047058

Jeg har hørt på Feist noen år. Litt til og fra. Hun er en av min svigersønns favoritter.
    Han er fra Nova Scotia, Canada, og det er Feist også.
    Han introduserte Feist for meg med albumet "The Reminder".
    Albumet inneholder hennes mest kjente låt
    1 2 3 4. Denne ble Grammy-nominert og fått flere priser både her og der. Sangen er brukt i serier og reklame for IPod Nano 3.gen. Det hjalp henne godt i vei med musikk-karriere

Hun har etterhvert en nokså fyldig katalog.
    Hun er også med i et annet band, Broken Social Scene.
    Hun gir visst også veldig spesielle og gode live-opptredener. Kan være performance-kunst samtidig som konsert. Interessant artist.
    Må bare innrømme at jeg merker en viss tretthet i forhold til sentralen, men en tråd jeg
    alltid kikker innom er din. Skal gi damen en lytt, ikke forvent en kjapp tilbakemelding.
    Skitt fiske:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må bare innrømme at jeg merker en viss tretthet i forhold til sentralen, men en tråd jeg
    alltid kikker innom er din. Skal gi damen en lytt, ikke forvent en kjapp tilbakemelding.
    Skitt fiske:)
    Hyggelig å høre det Tor 🙂
    Blåste så jævli her i dag at det gikk ikke an å ro, så det ble lite fisking. Men i morgen! 😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå kommer en epistel om fisking, hund og det jeg kaller det enkle liv. Det er det neppe alle som er interessert i, så de må gjerne hoppe av her. Helt seriøst.

Det første jeg ser ut av hyttevinduet på morgenen. Hverken hus, biler, eller folk.
    IMG_20240819_092453.jpg

Klar, blå himmel og sol. Ikke det verste synet.
    Rene klisjéen, men likevel betyr det mye.
    Det er ikke nødvendig å våkne opp i Toscana for å være tilfreds. (Sjøl om det også kan være fantastisk.)

Fikk noen fisker tidligere i sommer, men nå er det nærmest dødt.
    Det meste av dagen er tilbragt i den vesle båten, med stang, spinner, duowobbler og markdrag
    + Canadisk fiskehund.

Maja er godt selskap. Vi krangler aldri.
    Når det ikke blåser for mye, får hun være med i båten.
    Hun sier aldri noe når hun ligger igjen i bilen ellers, men når hun vet at jeg skal fiske har hun fått for seg at hvis hun uler og bærer seg nok, så får hun være med. Det funker selvsagt. Jeg er jo soft som skumgummi når det kommer til hunder.

Hun er flink og sitter rolig i båten, men risikoen for et ufrivillig bad kan man ikke utelukke 100 %. Farkosten er temmelig liten, og både hunden og jeg er ganske store. Fysikkens lover er absolutt tilstede, så jeg
    bruker alltid vest, og bilnøkler, kortholder og mobil ligger igjen på land. Begge kan svømme, så farlig er det ikke.

IMG_20240819_163854.jpg

Med stangfiske er det ofte lenge mellom hver gang det blir action . Hodet kan da finne på å holde seg sjøl beskjeftiget. (Noen kaller det avkobling, og det blir hevdet at dette er sundt, men jeg vet da faen.)

Sittende i båten kom det plutselig seilende noen tanker om at det var en fiskeriminister som het Jan Henry Olsen. Han fikk tilnavnet "No fish-Olsen". Heldigvis heter jeg ikke Olsen. 🙈

I morgen blir det tilbake til sivilisasjonen.
    Tatt i betraktning hvor jeg bor er vel ikke det helt korrekt, men det kan jo hende jeg treffer kjerringa hjemme. 🥰

IMG_20240818_145016.jpg

Vi er i land og strekker bena og ryggen.
    Fin lunsj. Ett rødt eple, ei Vestlandslefse (ferdigsmurt👌) og 1/2 liter Pepsi Max.
    Ingen fisk, men en fin dag ute likevel.

I denne tråden liker vi Bjella.
    (Dvs, - bikkja og meg.)

Kirsten Bråten Berg kjenner jeg fra "Sagn", som Arild Andersen skrev og framførte på Vossajazz i 1990. Verket ble utgitt på både compact disc og long playing.
    Albumet ble innspillt i Rainbow Studio med et kremlag av norske jazzmusikere og nærmest "som vanlig" klarte Kongshaug å skru god lyd.

Edit :
    Innlegget er noe forkortet.

Sist redigert:
    Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.939
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Nå kommer en epistel om fisking, hund og det jeg kaller det enkle liv. Det er det neppe alle som er interessert i, så de må gjerne hoppe av her. Helt seriøst.

Det første jeg ser ut av hyttevinduet på morgenen. Hverken hus, biler, eller folk.
    Vis vedlegget 1048707
    Klar, blå himmel og sol. Ikke det verste synet.
    Rene klisjéen, men likevel betyr det mye.
    Det er ikke nødvendig å våkne opp i Toscana for å være tilfreds. (Sjøl om det også kan være fantastisk.)

Fikk noen fisker tidligere i sommer, men nå er det nærmest dødt.
    Det meste av dagen er tilbragt i den vesle båten, med stang, spinner, duowobbler og markdrag
    + Canadisk fiskehund.

Maja er godt selskap. Vi krangler aldri.
    Når det ikke blåser for mye, får hun være med i båten.
    Hun sier aldri noe når hun ligger igjen i bilen ellers, men når hun vet at jeg skal fiske har hun fått for seg at hvis hun uler og bærer seg nok, så får hun være med. Det funker selvsagt. Jeg er jo soft som skumgummi når det kommer til hunder.

Hun er flink og sitter rolig i båten, men risikoen for et ufrivillig bad kan man ikke utelukke 100 %. Farkosten er temmelig liten, og både hunden og jeg er ganske store. Fysikkens lover er absolutt tilstede, så jeg
    bruker alltid vest, og bilnøkler, kortholder og mobil ligger igjen på land. Begge kan svømme, så farlig er det ikke.

Vis vedlegget 1048794

Med stangfiske er det ofte lenge mellom hver gang det blir action . Hodet kan da finne på å holde seg sjøl beskjeftiget. (Noen kaller det avkobling, og det blir hevdet at dette er sundt, men jeg vet da faen.)

Sittende i båten kom det plutselig seilende noen tanker om at det var en fiskeriminister som het Jan Henry Olsen. Han fikk tilnavnet "No fish-Olsen". Heldigvis heter jeg ikke Olsen. 🙈

I morgen blir det tilbake til sivilisasjonen.
    Tatt i betraktning hvor jeg bor er vel ikke det helt korrekt, men det kan jo hende jeg treffer kjerringa hjemme. 🥰

Vis vedlegget 1048701
    Vi er i land og strekker bena og ryggen.
    Fin lunsj. Ett rødt eple, ei Vestlandslefse (ferdigsmurt👌) og 1/2 liter Pepsi Max.
    Ingen fisk, men en fin dag ute likevel.

I denne tråden liker vi Bjella.
    (Dvs, - bikkja og meg.)

Kirsten Bråten Berg kjenner jeg fra "Sagn", som Arild Andersen skrev og framførte på Vossajazz i 1990. Verket ble utgitt på både compact disc og long playing.
    Albumet ble innspillt i Rainbow Studio med et kremlag av norske jazzmusikere og nærmest "som vanlig" klarte Kongshaug å skru god lyd.

Akkurat som No Fish - Olsen,
    kommer ingen av disse nevnt over fra Drammen. 🙈

Vis vedlegget 1048914
    Flott epistel, som du skriver, man må ikke ut av landet for å oppleve lykken.:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.388
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du som liker Bjellas musikk bør også absolutt lese denne.

Vis vedlegget 1049434

Veldig artig skrevet. Tror han egentlig skriver om seg selv her.
    Fikk den av junior. God lesning.

M
    Enig.👍
    Det er en stund siden jeg leste Fiskehuset , - lånte den av srtorp.
    Ei lita bok som handler om mye indre liv, sjøl om det også er ei historie om fisking.
    Hele boka er nesten som en Bjella-sang.
    En harding han onkelen. Ikke så lett å leve opp til hva som kreves for å være verdig slektsarven (et fiskevann)
    Alvor og humor og en tøtsj av melankoli.
    Godt skrevet.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn