Ser flere har skrevet fine rapporter fra Oslo HiFi Show, så det blir ingen lang avhandling herfra. Det er helt sikkert ting som burde ha verdt nevnt som gode lydformidlere, men med kun endagspass og mange fulle rom er det ikke lett å få med alt.
Takk til
@srtorp og
@Trondmeg for trivelig reisefølge.
Takk for hyggelige møter med alle gode venner og kjentfolk, og også noen medforumister som jeg møtte ansikt til ansikt første gang.
Det sosiale med dette er en vesentlig og viktig del. Så mange bra folk!

Et lite utvalg.
Dynaudio aktive Confidence 20a og passive Contur 20 drevet med McIntosh låt begge ryddig og ordentlig, men satt liksom å ventet på noe "mer".
Var heller ikke begeistret for musikken som ble spilt under min tid i Sweet Spot, og da blir det litt vanskelig (og urettferdig?) Likevel var det liten tvil om at dette er potente stativhøyttalere!
Svenske Regal spilte på en høyttaler med åpen baffel-løsning. Pure Audio ProJect.
Her synes jeg lyden var dynamisk, og slapp lett fra høyttalerne. Dog var rommet for lite til å få et fullverdig inntrykk.
Interessant at de kun var å få kjøpt som Kit.
Komplett med alle deler, men man må sette dem sammen sjøl. Flere modeller m ulike løsninger.
Nytt for meg at Denafrips nå har norsk forhandler. Tidligere har dette kun vært tilgjengelig på netthandel fra Hong Kong.
Særlig DACene har vært omtalt som killers i et marked hvor prisene stiger og stiger. Så får vi se hvor konkurransedyktig produktene er med et ledd mer i kjeden. Uansett spennende saker.
1)Alt iett til under 30:
Technics aktive med streamer.
2)Alt i ett til under 30:
Wiim streamer /amp (ny) og KEF
Begge system låt bra, pris tatt i betraktning, men likte det siste best.
Det er ikke uvanlig å betale 30 tusen for en pick up eller kabel, men her får man et greit anlegg for folk flest for samme sum. Godt at man ikke er nødt til å være rik for å nyte musikk i stereo.
Noe jeg aldri sett før.
Kjenner jo Helius som produsent av tonearmer, men her altså komplett platespiller. Pen eller ikke? I hvert fall noe som skiller seg ut i mengden.
Umiskjennelig Quad.
Ny pre, i typisk Quad-retrostil.
Monoblokker som ser ut som de gamle fra 60 tallet er også tilgjengelig. Kult.
Bør vel passere hos en del folk som er opptatt av design/interiør?
Dessverre sletta jeg ved et mistak bildet av Kerr og Gryphon.

Det låt sprettent og engasjerende synes jeg.
Har heller ikke bilde av oppsett med Aavik /Børresen. Også denne gangen var det ingenting som tydet på at de gjorde bort seg. Noe av det bedre.
Likte godt lyden fra PMC denne gangen også. Kjappe, tighte og engasjerende. Får liv i stua tror jeg.

Med Ask fra Bladelius.
Jeg liker jo platespillere.

Analog Lab:
Skal vi kalle dem skjønnheten og udyret?
Eller kanskje bare dyret.
Sa jo at jeg ikke skulle skrive avhandling, så nå blir det bråstopp.
For meg var dette messas beste lyd:
Focal Utopia Diva
Aktive høyttalere med innebygd alt av elektronikk fra Naim. AB forsterker, streamer, dac, romkorreksjon og analog inngang som man f.eks kan hekte på en riaa og platespiller.
Store høyttalere, men går fint å plassere i ei romslig stue.
Dette låt fullfrekvent, tight, luftig, m stor holografi og i det hele tatt meget tiltalende.
Kanskje eneste gangen på messa jeg opplevde høyttalerne forsvant ut av illusjonen foran meg.
Desidert det beste aktive systemet jeg har hørt. Her får Kii konkurranse.
Vi fikk dessverre ikke høre systemet spille rock eller noe litt mer upolert og rufsete musikkeksempler. Vi ble invitert til kontoret for å høre oppsettet på slik musikk. De kunne visst håndtere denslags også. Fristende å ta han på ordet.
Amputert og med harelabb dette, men forhåpentligvis noe av interesse.
Dett var dett.