Mye artig, og alt er til salgs.Herlig billedserie!
Takk for at du deler!!
![]()
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Og takk for sist!

Mye artig, og alt er til salgs.Herlig billedserie!
Takk for at du deler!!
![]()
Takk selv!Mye artig, og alt er til salgs.
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Og takk for sist!![]()
Klart det!Mye kult utstyr og fin bilde kavalkadeNeste gang jeg skal oppover sĂ„ mĂ„ jeg fĂ„ med meg Hifi Guiden! HĂ„per du stiller som âguide" @bluesbreaker
![]()
Siden du tar frem den, sÄ gjÞr jeg det samme...... Omenn bare et utdrag.SÄ har jeg lÊrt noe nytt i dag ogsÄ.
I den fĂžr omtalte bunken av klassiske LP plater tar jeg fram Albinonis Adagio.
Behagelig og "lett pÄ Þret" barokkmusikk.
Kan sikkert betegnes som en sviske.
Vis vedlegget 1111764
Et kjent stykke man f eks kan hÞre organisten spille i kirka i forkant av begravelser. Musikk som har fÄtt gjennomslag i populÊrkultur, og som man t.o.m. har vÊrt brukt i reklame.
Kan ogsÄ nevne filmene Rollerball, Dragonslayer, og Werner Herzogs spesielle film GÄten Kaspar Hauser. + mye annet.
Albinoni levde fra 1671-1751. Begynner Ä bli ei stund sida..., men, sÄ viser det seg at en kar ved navn Remo Giazotto skal ha skrevet stykket basert pÄ fragmenter av manuskripter av Albinoni, som ble funnet i ruinene etter de alliertes sÞnderbombing av Dresden.
Stykket ble sÄledes framfÞrt fÞrste gang i 1952!
Giazotto var ekspert pÄ barokkmusikk og hadde inngÄende kjennskap til Albinonis liv og musikk. Disse fÞr omtalte manuskriptfragmentene er ble aldri framlagt mens Giazotto levde, og heller ikke etter hans dÞd i 1998 har man funnet noe slikt i statsbiblioteket i Dresden. De fleste mener at det mest sannsynlige er at Giazotto skrev hele stykket sjÞl. AltsÄ er det IKKE Albinoni!
Her har man altsÄ trodd at man hÞrte et kroneksempel pÄ 3-400 Är gammel italiensk barokkmusikk. OgsÄ er ikke stykket sÄ veldig mye eldre enn meg sjÞl.
Giozotto var nok litt av en luring, men det ble en historie ut av det, og musikken er ikke noe dÄrligere for det.
Ganske bra lyd ogsÄ pÄ denne CBC Masterworks LP'n.
Har forresten to ulike innspillinger, men liker CBS m Malgorie bedre enn DG m Karajan.
Vil tro det finnes hundrevis av versjoner Ă„ velge mellom.
Vis vedlegget 1111777
![]()
Jean-Claude Malgoire - Adagio in G Minor (Attrib. Albinoni) [Arr. for Chamber Orchestra]
Listen to Adagio in G Minor (Attrib. Albinoni) [Arr. for Chamber Orchestra] on your streaming servicetidal.com