Bluesound node 2i - denne er jo knallgod!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    628
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Har nå bestilt ny node2i så den er på tur i posten, skal pensjonere en node N100 - første generasjon som har vært dønn trofast og stabil (mulig den selges eller får ny oppgave i et annet rom)

    Skal teste litt når det ankommer med å bruke den interne dac vs dac i min Audiolab6000A. Har forstått at den interne dacen i node2i er noe oppgradert i forhold til første generasjon. Den har vel også mulighet for mqa ut via intern dac.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Har nå bestilt ny node2i så den er på tur i posten, skal pensjonere en node N100 - første generasjon som har vært dønn trofast og stabil (mulig den selges eller får ny oppgave i et annet rom)

    Skal teste litt når det ankommer med å bruke den interne dac vs dac i min Audiolab6000A. Har forstått at den interne dacen i node2i er noe oppgradert i forhold til første generasjon. Den har vel også mulighet for mqa ut via intern dac.
    Jeg bruker iallefall Node2 som ren streamer og inn i en AresII DAC, node-dac er -ok- men natt og dag sammenliknet med en skikkelig ekstern dedikert DAC.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.827
    Antall liker
    952
    denne er jo testet
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    628
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker iallefall Node2 som ren streamer og inn i en AresII DAC, node-dac er -ok- men natt og dag sammenliknet med en skikkelig ekstern dedikert DAC.
    Pengeboka tilsier ikke "skikkelig ekstern dedikert DAC" ennå - kanskje om litt
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    denne er jo testet
    Den er iallefall målt! Hvorvidt det faktisk sier noe om lyden, er jo heftig debattert i mange tråder her inne. 😄
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.257
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Pengeboka tilsier ikke "skikkelig ekstern dedikert DAC" ennå - kanskje om litt
    Har hatt Node 2 og brukte den interne DACen i noen måneder. Helt ok, den nye 2i er sikkert ikke dårligere i hvertfall. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: 007

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    505
    Antall liker
    860
    Sted
    Sandnessjøen
    Jeg er på utkikk etter ny nettverks spiller. Ser jo mange som bruker Node 2I. Noen som har testet denne mot f.eks Cambridge Audio CXN (V2)? For min del kjører jeg digitalt direkte i DSP, så Dac delen er helt uinteressant for meg. Vil det være verdt den ekstra prisen?
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    628
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Da var 2i ankommet. Gikk utmerket å sette opp. Tester litt mellom rca og optisk inn i Audiolab6000A. Synes begge gir god lyd.

    Største utfordringen var at fruen trudde jeg kun hadde kjøpt en kabel fra Hifiklubben 😎
     

    Vedlegg

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Da var ny powersupply til Node 2 fra PD Creative i Polen installert. Umiddelbar effekt, mer presis tight bunn, og mere separasjon mellom instrumenter, og detaljer i toppen. En liten skarphet jeg hadde i toppen er nå borte. Helt klar forbedring. Hadde egentlig ikke de største forventningene, da jeg kun bruker Node2 som ren streamer.
     

    3fsshifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2017
    Innlegg
    368
    Antall liker
    377
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Da var ny powersupply til Node 2 fra PD Creative i Polen installert. Umiddelbar effekt, mer presis tight bunn, og mere separasjon mellom instrumenter, og detaljer i toppen. En liten skarphet jeg hadde i toppen er nå borte. Helt klar forbedring. Hadde egentlig ikke de største forventningene, da jeg kun bruker Node2 som ren streamer.
     

    Vedlegg

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.689
    Antall liker
    7.782
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer en 2i som erstatning for en HTPC da jeg merker at jeg kun bruker den til musikkavspilling. Bruker Spotify og lokale filer.

    Streaming med Spotify regner jeg med er plankekjøring, men hvordan er det å sette opp musikkbibliotek med streaming av flac-filer?

    Lar Bluesound deg bla i mappestruktur slik den er bygget opp på harddisk? Eller er kun basert på Metadata i tag’en?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.689
    Antall liker
    7.782
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vurderer en 2i som erstatning for en HTPC da jeg merker at jeg kun bruker den til musikkavspilling. Bruker Spotify og lokale filer.

    Streaming med Spotify regner jeg med er plankekjøring, men hvordan er det å sette opp musikkbibliotek med streaming av flac-filer?

    Lar Bluesound deg bla i mappestruktur slik den er bygget opp på harddisk? Eller er kun basert på Metadata i tag’en?
    Ingen som bruker Node til mer enn streaming av Tidal/Spotify som vil dele litt erfaring?
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Ingen som bruker Node til mer enn streaming av Tidal/Spotify som vil dele litt erfaring?
    Joda! Jeg har en MacMini hvor de gamle cd-ene mine ligger, blanding av wma og Flac. På macen var det ganske rett fram, delte katalogen med musikk på lokalt nettverk og så var det tut og kjør. Node 2i har jeg koblet på wifi, funker fint og kjapt når jeg streamer musikk fra macen👍
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.689
    Antall liker
    7.782
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Joda! Jeg har en MacMini hvor de gamle cd-ene mine ligger, blanding av wma og Flac. På macen var det ganske rett fram, delte katalogen med musikk på lokalt nettverk og så var det tut og kjør. Node 2i har jeg koblet på wifi, funker fint og kjapt når jeg streamer musikk fra macen👍
    Så bra 👍🏻
    Kan du i Bluesound-appen bla i den mappestrukturen du har lagret filene i på Mac’en?
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Så bra 👍🏻
    Kan du i Bluesound-appen bla i den mappestrukturen du har lagret filene i på Mac’en?
    Usikker, kan sjekke om et par dager. Men musikken blir indeksert slik at du i Bluesound-appen kan sortere (og søke) på det du vil: artist, album, etc.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ingen som bruker Node til mer enn streaming av Tidal/Spotify som vil dele litt erfaring?
    Har plugga en usb harddisk rett i node2i og spiller musikken rett fra bluos appen. Musikken er rippa for svært mange år siden og jeg aner ikke hvordan jeg har tagget alt. De fleste kan jeg søke opp og de kommer med bilde og navn på låt osv. Noen kommer uten navn på låt men med 01, 02,03 osv. De kommer også uten bilder.

    Jeg bruker stort sett mappestruktur og finner derfor lett frem allikevel
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.689
    Antall liker
    7.782
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har plugga en usb harddisk rett i node2i og spiller musikken rett fra bluos appen. Musikken er rippa for svært mange år siden og jeg aner ikke hvordan jeg har tagget alt. De fleste kan jeg søke opp og de kommer med bilde og navn på låt osv. Noen kommer uten navn på låt men med 01, 02,03 osv. De kommer også uten bilder.

    Jeg bruker stort sett mappestruktur og finner derfor lett frem allikevel
    Høres bra ut (y)

    Har en del samlemapper hvor jeg har mange forskjellige artister, så liker best mappestruktur slik at jeg da får alle disse samlet og ikke først må søke opp riktig artist og at disse da dukker som single sanger under et albumnavn som kan ligge i tag’en.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Måtte installere QNAP NAS på nytt. Har problemer med å få node 2i til å finne igjen musikk biblioteket. Har slått på Microsoft-nettverking og gjeste-adgangsrett i delte mapper oppsettet. Noen tips?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn