Bil, båt og motorsykkel BMW boksere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fabelaktig balanse ja. Siden de to sylinderne tenner hver sin gang så har de en form for balansemekanisme som skal ta av for dette forstår jeg?

    Her er iallefall en nokså komplett liste over bokstavangivelsene i modellbetegnelsene. Tallene er det verre med som sagt, iallefall før de begynte å angi tall som rimet med slagvolum. Men jeg tror jeg har et skjema i en bok som jeg kan ta bilde av.

    Skjermbilde 2012-08-01 kl. 09.35.26.jpg

    History of BMW motorcycles - Wikipedia, the free encyclopedia
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Discovery HD Showcase anbefales det å ta en tur innom nå :)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Aiaiai, dette gikk jeg glipp av visst! Dine geniale tips burde vært koblet til noen form for alarmsentral Emotikon, så man fikk beskjed realtime! Hva skjedde der? Og kan man finne igjen programmet på noe vis?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med flott mc, Vidar P! Jeg har aldri kommet dithen at jeg har anskaffet meg BMW boxer, men jeg har vært veeeldig nær! I 1976 var jeg svært tett på å kjøpe drømme-mc'en dengang, R90S. Noen år seinere, var jeg langt ned i trakta etter en R100Rs, men det ble en anna boxer, nemlig honda GoldWing. Da R1100S kom, var jeg også nokså bestemt, men endte opp med en K100Rs for et par år siden.

    Jeg foretrekker kåpe-mc'er, og har skjela til K1200Rs. Jeg blir imidlertid ikke fortrolig med BMW's design på kåpesyklene sine; de virker så overdimensjonerte og "tunge" i fronten - som mange andre nå for tida. Jeg har kjørt R1100Rs, og liker mc'en svært godt, men det blir nok til at jeg beholder mon K100Rs. Det er meir enn nok mc for meg. Skulle gjerne hatt samme forgaffelkonstruksjon som din har - den er en genistrek, og er nok den beste forgaffelkonstruksjonen på markedet i dag.


    S BMW2.png om sagt, en flott roadster du har skaffet deg der. Kjør pent og nyt hver mil!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Aiaiai, dette gikk jeg glipp av visst! Dine geniale tips burde vært koblet til noen form for alarmsentral Emotikon, så man fikk beskjed realtime! Hva skjedde der? Og kan man finne igjen programmet på noe vis?
    Tema en hel time var BMW motorsyklene og deres historie. Fint program med mange fine gamle filmer og bilder.
    Skulle ønske jeg kunne hjelpe med det siste spørsmålet Vidar P. Men sjansen er forhåpentligvis stor for at det kommer i reprise en eller annen gang......
     

    EndreS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    195
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Hei.

    Vekker denne tråden til live igjen Vidar P. Fått kjørt litt siste året? Noe vedlikehold på sykkelen? Jeg skal få meg boxer jeg og. I morgen skal jeg hente en BMW R1100GS. Det er jo samme motor. Skal legge ut et par bilder etterhvert.

    E.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Vekker denne tråden til live igjen Vidar P. Fått kjørt litt siste året? Noe vedlikehold på sykkelen? Jeg skal få meg boxer jeg og. I morgen skal jeg hente en BMW R1100GS. Det er jo samme motor. Skal legge ut et par bilder etterhvert.

    E.
    Hei Endre... det tok etpar år å svare... men har du fått deg bokser? Jeg har min R1100R ennå, blitt lite brukt. Men i år har jeg tatt mot til meg og gjort en aldri så liten service. Enkle greier, byttet alle oljer og væsker, filtre og plugger. Samt synkroniserte gassen. Går mye mykere på lett følgegass når spjeldene er symkronisert.
    Deilig sykkel, du verden..
     

    EndreS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    195
    Antall liker
    37
    Sted
    Bergen
    Hei Vidar, bedre sent enn aldri. :) Sjelden jeg er på HFS nå for tiden, men nå er det jo høst så... :) Ja jeg kjøpte en R1100GS og hadde den nesten et år og ca 12-13K km. Tidlig i august i fjor var jeg i Ålesund og hentet en 2011 mod R1200GS. Kjørt 29K km siden da! "I dont ride to add years to my life but to add life to my years!" PS! Sjekk ut Booster Plug fra Danmark. 149 USD fritt levert. Gir finere gange på lavt turtall og raskere respons. Anbefales. Håper du får kjørt mer. Kjør sikkert! 20150605_180949.jpg 20140624_210841.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn