K2
Hi-Fi freak
Er tilbake på Meridian etter en pause fra DSP8000 mm. Fikk levert et sett nye DSP7200 igår og er tilbake i den "perfekte" verden ;D ;D
Først en Transporter, senere på kvelden en Squeezebox. Hører ikke forskjell, så det blir Squeezeboxen frem over.bjornh skrev:Hva har du koblet på dem, da?
Det skal være sikkert. En ting jeg har lært etter noen år med Meridian komponenter i huset. Finnes ikke noe «Dust» med konstruksjonen og kvaliteten der gitt.Valentino skrev:Enig. Skal være en ganske dust konstruert DAC som lar deg høre forskjell på digitalutgangene på de to, og Meridian er ikke dust konstruert.
Ingen med kjennskap til denne??gub skrev:Hei
Har mulighet for en G51 til en hyggelig pris. Finner egentlig lite om denne på nettet av tester og erfaringer? Er dette en overprisa forsterker eller er den verdt prisen sin?
gub
Hei igjen RoysenRoysen skrev:Noen som vet om Apodizing filteret vil bli innarbeidet i Meridian 800 slik at både CD playback blir på kvalitetsmessig nivå med 808.2 .
Mvh
Roysen
502 er balansert - og så vidt jeg vet ekte balansert! Feks kan ikke RIAA kortet flyttes fra en 501 til en 502 også pga dette (Ref: Hifi-Huset, Andrè)bjornh skrev:501 eller 502?
Du har selvfølgelig rett - "så ikke skogen for bare trær". La ikke merke til det røde 115V merke.Inner detail skrev:Jeg ville vært meget forsiktig med å hive på en annen sikring for deretter å koble den til 230 V!!!! Det er en grunn til det røde klistremerket "115V" ved siden av. Tror du må skaffe deg en trafo som tar ned spenningen, men som nevnt tidligere sjekk med Meridian!
Det var dyr sikring. Antar at det kun er den som er skiftet, koster en krone eller 2...Baard skrev:Konvertering fra 110v til 240v ble utført der borte for et tillegg på 75$ - hva som ble utført vet jeg ikke.
Jeg fikk med sikringer for 8kr - pluss de orginalePeter skrev:Det var dyr sikring. Antar at det kun er den som er skiftet, koster en krone eller 2...Baard skrev:Konvertering fra 110v til 240v ble utført der borte for et tillegg på 75$ - hva som ble utført vet jeg ikke.
Er deg ingen som kan gi tilbakemedling på lyden?Baard skrev:Hvordan vil dere Meridian brukere beskrive sounden fra dette merket. Gikk fra Benchmark Pre til Meridan 568.2MM i samme oppsett og merket en klar endring i sound.
Benchmark Pre oppfattet jeg som veldig ren, klar og oppløst. Har bi beholdt samme egenskapene nå, men en litt fyldigere/mørkere klang nærmest som en god rør-pre. Er jeg på bærtur eller er det slik dere også vil beskrive sounden?
Resten av kjeden er Bryston SST effekt og ATC høytalere.