Hei, helt ny her på forumet og B&W tråden er den andre jeg ser på, første etter at jeg ble medlem her inne. Har flirt meg gjennom de siste innleggene over her og med fliring så tenker jeg mest på en utmattet lommebok som gråter modige tårer etter at noen CM9 ble kjøpt inn for et par år siden, det var begynnelsen på en vei ingen enda vet hvor vil ende, selv om skifteretten også er et mulig spor. Nå skal det sies at jeg aldri har prøvd dop utover det som lovlig kan inntas i våre kjære land, men overgangen fra 603 S2 til CM9 gjorde noe med smilebåndet. Så en kveldsstund var "noen" inne på Hifi klubbens sider og så noe som heter PV1D, kulerund med god lyd og vips så måtte den hentes på Posten etter noen dager. Smilet ble enda større. Interessen steg enda noen hakk og hekta på Hifi var vel egentlig en realitet (det var der den der dop saken kom inn i bildet, virker på samme måte tror jeg). Vel, noen måneder med 603 S2 (eller var det 602 S3?) som bakhøyttalere, CM9 foran sammen med kula og en gammel B&W senterhøyttaler var toppers. Ble puttet på noen små B&W surround høyttalere også og verden var lykkelig. Dette låt temmelig bra. Det er imidlertid sånt at lommebokas sjokk går over, det gjør bare litt vondt en liten stund, heldigvis er mennesket utstyrt slik at en fortrenger det vonde og husker det gode og det ville jo ha seg slik da at når en hadde CM9 så kikket en litt bort på 800-serien...drømte seg bort heter det vel...800 ja...nei, det er mye penger det...802 er billigere...den tanken er farlig den når den får ligge og godgjøre seg over noe tid...så en dag
bankkontoen har fått besøk av en arv og det har ikke bankkontoer godt av, innskuddsrenten er jo dessuten ingenting å skrive hjem om og penger på bok er jo egentlig bare tall på en papirlapp da...eller d.v.s. det er ikke det engang, det er jo bare et tall på en internet side om dagen...og 110 000,- er jo ikke så mye...solgt! Vips så stod det et par 802 Diamond i heimen, kjøpt brukt, et år gamle, kjempegreier! Venner begynte etter hvert å mumle litt i krokene..."ikke helt god han der"...men noen timers overbevisning over en dram eller to så var jo de fleste enige i at lyden var det ingenting å si på iallfall...og lommeboken hadde jo tross alt kun opplevd en litt turbulent verden, mye inn, litt og litt ut...men så skjedde det noe igjen...noen sa at de 802ene liker strøm, de virker med den der Onkyo PA-MC5500'en din men...og så var det noen andre som sa...McIntosh, nei ikke de som lager datamaskiner, de som lager forsterkere blant annet...Det var da lommeboka ble innlagt, far stoppet innom hos Soundgarden og kom hjem med en MC452 under armen, he he
802 liker strøm ja, nytt anlegg! Og nå skal det bli lenge til mer handel på hifi fronten tenkte jeg for 3-4 uker siden, det var før jeg så annonsen på to MC1.2kW blokker rett oppe i Bergen, de ble koblet opp i heimen forrige lørdag og smilet ble om mulig enda større. Eneste minuset så langt er vel at lørdagskveldens "innspilling" i stua kostet meg litt mer enn den konjakken som ble nytt sammen med god, høy lyd i lengre tid, for et stykke nede på Power output skalaen hvor 1.2kW merket er og i området rundt der skjedde det noe med diskantene i 802Diamondene... jeg kan opplyse til godtfolket at de diskantene koster kr 6 100,- pr. stk. hos Hifiklubben
men det er veldig gøy